Ei huono. Liikevaihto ja voitto yli Inden ennusteen. Tilaukset meni konsensukseen.
Edit. Tuli väärä linkki. Nyt oikea.
Ei huono. Liikevaihto ja voitto yli Inden ennusteen. Tilaukset meni konsensukseen.
Edit. Tuli väärä linkki. Nyt oikea.
Tässä Ekin pikakommentit.
Cargotecin Q3-tilaukset jäivät hieman odotuksistamme, mutta kannattavuus oli selvästi ennusteita parempaa. Vuoden 2023 ohjeistus säilytettiin odotetusti. Kalmarin ja Hiabin eriyttäminen etenee suunnitellusti. Kurssireaktio lienee neutraali tai lievästi positiivinen.
EDIT:
Sijoittaja.fi:n muutamissa minuuteissa luettava analyysi Cargotecista ja sen Q3:sta.
Cargotecin Q3-tulos oli jälleen hyvä. Hiab jatkoi totuttuun tapaan hyvän tuloksen tekemistä, ja aiemmin kipuillut MacGregor jatkoi kehitystä oikeaan suuntaan, kun myös sen liikevaihto ja kannattavuus paranivat vertailukaudesta. Kalmarissa liikevaihto hieman laski, mutta aikaisemmin tehdyt oikeat toimet auttoivat liiketoiminta-aluetta parantamaan vertailukelpoista liikevoittoa jopa 41 %. Jälleen negatiivisena asiana Cargotecin tuloksessa oli saatujen tilausten 20 % lasku, vaikka uusien tilausten määrän odotettiin laskevan. Tilaukset laskivat kaikilla liiketoiminta-alueilla.
Tässä olisi Ekiltä tuore yhtiöraportti Cargosta.
Cargotecin Q3-tilaukset jäivät hieman odotuksistamme, mutta kannattavuus oli selvästi ennusteita parempaa. 2023-ohjeistus on jo käytännössä saavutettu. Cargotec kuitenkin varautuu huonompiin aikoihin uudella 50 MEUR:n kulusäästöohjelmalla.
https://www.inderes.fi/fi/research/cargo-kay-ja-kukkuu
__
EDIT:
Tässä on vielä aamarikommentit:
Tässä on Salkunrakentajan juttu Cargotecista, jonka lukee muutamissa minuuteissa.
Danske Bankin analyytikko Panu Laitinmäki arvioi, että Cargotecin voimakkain lasku tilauksissa on todennäköisesti ohi.
”Odotamme tilausten vuosittaisen laskun tasoittuvan ja uskomme uuden 50 miljoonan euron kustannussäästöohjelman tukevan 2024-25E marginaaleja”, hän toteaa.
Alaotsikot:
1. Asiakkaat lykkäävät investointejaan
2. Osakkeessa nousupotentiaalia
EDIT:
Laitoin nämä myös Konecranesin ketjuun:
Laitan tänne tämän Juha Variksen tviitit, ei mitään ihmeellistä, mutta onhan tässä pari kiinnostavaa nostoa.
Entäs Palfingerin FLC sarja?
Enempi vastaava kuin Moffet.
Tää “mikroauto” ei välttämättä puhuttele kaikilta ominaisuuksiltaan Moffet/FLC käyttäjiä.
Väärä hälytys. Tää olikin jo 7 vuotta vanha juttu. Nyt vasta osu omiin silmiin. Kertoopahan ainakin siitä että kekseliäitä kilpailijoita löytyy.
Jatkotilaus on kirjattu Cargotecin vuoden 2023 viimeisen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tiedotteessa tilausta luonnehditaan merkittäväksi, mutta sen arvoa ei julkisteta.
Cargotecin Kalmarille tilaus brasilialaiselta Brasmaqilta Cargotecin Kalmarille tilaus brasilialaiselta Brasmaqilta | Kauppalehti
MacGregorille tilaus.
Eki on tehny uuden yhtiörapsan Cargotecista.
Cargotecin osake on noussut raketin lailla Q3-raportin jälkeen. Näemme osakkeessa kuitenkin edelleen potentiaalia, sillä tulosnäkymät ovat varsin vankat, riskiprofiili madaltumassa ja arvostus yhä houkutteleva.
EDIT:
Tässä vielä aamukommentit:
Taitaa vihreä siirtymä tuoda kauppaa myös Kalmarille.
Tässä on Ekin kommentit Cargotecin järjestemästä analyytikkopuhelusta ennen hiljaista aikaa.
Cargotec järjesti eilen Q4:n hiljaista aikaa edeltävän analyytikkopuhelun. Laitekysyntä painottuu edelleen pienempään päähän, mutta markkinatilanne on muutoin melko muuttumaton Q3:lta. Marginaaliajureiden tilanne näyttää edelleen suotuisalta. Vuoden 2024 näkymä ei indikoi isoja muutoksia markkinoilla. Puhelu ei tarjonnut syitä ennusteidemme tai sijoitusnäkemyksemme tarkistamiseen.
Kauppalehdestä poimittua.
Lisää kauppaa Kalmarille. Hyvältä näyttää.
Kauppalehdestä poimittua.
Vepu haastatteli Ekiä konepajoista ja myös Cargotec oli puheenaiheena.
Cargotec, Konecranes ja Wärtsilä ovat tuplanneet pohjista. Vieläkö niissä on tuottoja luvassa, analyytikko Erkki Vesola?
Cargotec -analyysit löytyvät täältä Cargotec - Inderes
Konecranes -analyysit löytyvät täältä Konecranes - Inderes
Wärtsilä -analyysit löytyvät täältä Wärtsilä - Inderes
00:00 Aloitus
00:17 Cargotec
03:13 Konecranes
05:35 Wärtsilä
Miten on, kuullaanko tänään Kalmarin ja Hiabin eriyttämisestä jos päätöksiä pitäisi tehdä yhtiökokouksessa? Vai tarkoittaako tuo alla olevan sivun aikataulussa mainittu kohta ylimääräistä yhtiökokousta?
Moro Enska, silmiini ei ole osunut materiaalia, jonka mukaan tämä tulisi agendalle jo varsinaisessa yhtiökokouksessa. Ilmenee varmaan vasta kokouskutsusta tai sitä ennen hallituksen tiedonannosta. Jäädään kuulolle. Terv. Eki