Kiitos @eesau!!! Hyvä sparraus on tärkeää. Cloudflare on salkussani sen takia, että se on osoittanut jatkuvaa yli 40-50% kasvua. Kokoan kapean salkkuni siis muutamista kasvajista, jotka ovat globaaleja. Ja yhtiön pitää olla itse innovatiivinen ja disruptiivinen. Ja yhtiön pitää olla osa kokonaisuutta, jossa varmasti syntyy merkittävästi uutta lisäarvoa (-> siitä syntyy todellinen kasvun potentiaali). AI tuo lähivuosina valtavan ison lisäarvon. Asiaan voi tutustua Nvidian ja Upstartin aineistoista. Pakollinen ehto AI:lle on tehokas ja luotettava Edge Computing-kyvykkyys (-> Fastly, Cloudflare jne.). Olen tämän ketjun alkupuolella kuvannut Cloudflarea yrityksenä. Yrityskulttuuri ja arvot ovat esimerkilliset. Sen takia juuri Cloudflare on salkussani, monista AI megatrendistä myötätuulta saavista yhtiöistä. Nyt sitten siihen osuuteen, mistä Inderes aina varoittaa: excelit on vaarallisia. Mutta vapaa maa ja jokainen voi valita omat työkalunsa. Jos Cloudflare kasvaa 5 vuotta 40% tahdilla ja sitten 30% tahdilla ja jos se nostaa vapaan kassavirran yhtiön omaan pitkän aikavälin tavoitteeseen 20% vuonna 2030, niin vuonna 2030 Wall Street antaa yhtiölle arvon 480 miljardia taalaa. Kyseessä on silloin lähes tenbäggeri tähän päivään. Ja siihen nähden tän vuoden kurssijojoilu on ihan se sama mitä on. Mutta sanon ihan suoraan, että oman salkkuni hallinta on hitsin vaikeaa. Myyntinappi houkuttelee kokoajan. Mutta tämän kirjoittaminen auttoi minua jäsentämään strategiaani ja toivottavasti sain jotain ajatuksia teille muillekin. Koska AI on nyt taitekohdassa, niin kiinnostaisiko Inderesiä pitää AI podi, jossa ruodittaisiin AI:ta sijoittajan näkökulmasta, ajatus muhimaan Inderesin väelle, vai mitä @Verneri_Pulkkinen?