Crypto.com ja muut korttimaksukryptocashbackejä tarjoavat

Tämä toimii ihan hyvin arkisten pikkuostosten kanssa. Voi silloin tällöin laittaa tilisiirtona satasen tai pari.

Isommat cashbackit olen itse saanut maksaessani vaikkapa lentolippuja, hotelleja tai huonekaluostoksia siirtämällä niiden summat nopeana kortti-topuppina CRC debitille kun olen tiennyt paljonko maksettavaa tulee. Onnistunut joustavasti lähes reaaliaikaisesti mm. hotellin respassa ja huonekalukaupassa. Tämä muuttuu nyt toisenlaiseksi. Joko CRC:n Visalle pitää alkaa uppaamaan huomattavasti isompia summia hyvissä ajoin ennen isompien ostosten maksuhetkeä tai sitten pitää luopua cashbackista isompien ostosten kanssa.

Ensimmäinen vaihtoehto lisää tarvetta makuuttaa rahaa CRC:n tilillä, joka jostain syystä ei tunnu hyvältä. Jälkimmäinen vaihtoehto leikkaa valtaosan cashbackeista pois. Ja lopulta 1-2% cashback on niin pieni, että kovin paljon monimutkaisemmaksi ei elämäänsä viitsi sen takia tehdä.

4 tykkäystä

Visa ja mastercard ottaa 1-3 % siivun jokaisesta ostoksesta. Kaupassa ostaessa maksat tämän tuotteen hinnassa huomaamatta. Tässä tapauksessa tämän maksun on maksanut crypto.com. crypto.comin korteille top upataan miljardeja dollareita vuodessa. Kustannukset liikkuvat yrityksen kohdalla siis kymmenissä miljoonissa.

Tuli hankittua ruby kortti pari viikkoa sitten ja nyt pohdin, että kannattaako koko korttia käyttää näiden verottajan cashback tulkintojen vuoksi. Kortissa cashback 1%, josta pitäisi maksaa vielä verot 30%. En tiennyt tästä korttia hankkiessani, vaan luulin tämän menevän samalla tavalla, kuin esim. Komplett bankin kortissa, jolla saa tuon saman 1-2% cashbackia ilman veroseuraamuksia.

Ja se kysymys kuuluukin, että miten te korttia edelleen käyttävät toimitte käytännössä? Pidättekö jokaisen casback maksun osalta kirjaa päivämäärän, hankintahinnan ja määrän osalta Excelissä tms. joka sitten aikanaan ilmoitetaan muuna pääomatulona?

Spotifysta ilmeisesti maksetaan itse ensin normaalisti, joka sitten hyvitetään suoraan CROna, joten onko sekin transaktio verotettavaa?

Jos näin hankalaksi menee, niin otan 350€ staken sitten aikanaan ulos ja jatkan Curveen liitetyillä muilla korteilla, kuten tuo Komplett bank.

Aika helppoa tuo verotus kun käyttää tämmöistä verotus palvelua.

1 tykkäys

Olen vähän huolissani siitä mikä Crypto.com:n riskitaso on? Nyt kun luottokortti on nerffattu niin huonoksi ettei siitä käytännössä ole iloa niin olen ajatellut siirtää sijoitukset pois tuolta.

Mitäs ajatuksia tämän ketjun lukijoilla on siitä mikä olisi turvallisin palvelu säilyttää crypto-sijoituksia? (omaa kylmälompakkoa en ajatellut ottaa käyttöön.) Kotimainen Coin Motion ollut aikaisemmin käytössä ja härmäläiset ovat sen verran huolellista porukkaa että tuo voisi olla yksi vaihtoehto.

2 tykkäystä

Riskitasosta en voi sanoa koska firman numerot ei ole julkisia. Kylmälompakko varmin. Suomalaiset palvelut varmaan turvallisia valikoima tosin suppea. Yksi vaihtoehto on myös tuo defi wallet.

Toimarin Twitter julkaisu toissapäivänä:

"Last year was a race to scale in our industry and Crypto.com pushed really hard to get to maximum user base and revenue while market conditions were favourable

We did it because we knew that once bear market arrives there will be a cool off in activity and revenues will drop

Now the lows are much higher due to our scale — what is low today was record breaking revenue in early 2021

So once you have scale what do you do?

Optimise unit economics.

We started the process in Q1, so we’re in a good place now. These were some tough and unpopular calls. They were also the right calls to make.

More and more people begin to recognise it.

In spite of our scale and our public unit economics optimisation exercise, there is still plenty of FUD being manufactured every day.

I have seen two just this week — that we are slowing down withdrawals and running special deposit promotions.

This is all false clickbait.

Our withdrawals policy is the same as it always was, we didn’t implement any new restrictions.

We run no special deposit promotions (and we make sure all regular ones that we do run are profitable).

People are free to FUD all they want, but this doesn’t change the facts: Crypto.com will be a top5, maybe even top3 crypto platform globally by revenue this year. Only two other players have higher user count than us.

Running a trusted, safe and regulated platform with a global reach is costly. Only a handful of players reached the scale required to support it.

I’m happy Crypto.com is on this very short list, because the rest is going to be either acquired or out of business.

The industry will be better off after sub scale companies with broken business models are out.

There will be some short term pain, and we’ve seen some of it play out already, but the whole space will emerge stronger because of this much needed cleanup.

Now back to building — we are only at 330m crypto holders globally, still plenty to do before we cross the chasm and reach Early Majority :muscle:

Onwards!"

  • CEO Kris Marszalek on Twitter
5 tykkäystä

Olen vähän jäävi kehumaan Coinmotionia, kun olen pienosakas. Coinmotion on panostanut paljon nykyään noihin yksityispankkipalveluihin. Niihin pääsee käsiksi yli 10 000 euron kryptosalkulla ja palveluvalikoima kasvaa niin korkotuotteiden kuin altcoinien kanssa.

Oma kryptosalkkuni on kuitenkin niin pieni, että on vain näissä kaikille avoinna olevissa palveluissa, mutta kaikki on toiminut moitteettomasti. Omistajana saan toki alennuksia kuluissa. Tällä hetkellä kaikki kryptoni ovat Cronosta lukuunottamatta Coinmotionin korkotileillä.

Bitcoinissa kannattaa huomioida korkeahko nostokulu, en ole vielä saannut niin paljoa korkotuloa, että se riittäisi nostokuluihin. Oma tietotaso ei kyllä riitä lompakkojen kanssa räpläämiseen.

1 tykkäys

Crypto.comin apista helppo ainakin siirtää defi wallettiin: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.defi.wallet
Milloin ne on “omassa säilytyksessä”. Avainsanat vaan hyvään jemmaan ja ensimmäinen testisiirto vaikka 1cro:lla.

Onko kukaan saanut oikeasti Plutuksen korttia vielä ja, jos on, miten siinä toimii topupit ja mitkä on kulut?

Pitäisiköhän Plutusta varten olla oma ketjunsa, kun tämä on aiheen perusteella Crypto.comiin keskittynyt?

1 tykkäys

Vai pitäisikö vain todeta, että tämä ketju on aina käsitellyt noita muitakin ja virallistaa tila muuttamalla ketjun nimi?

1 tykkäys

:thinking: Mites tuo temppu tehdään? Tarviiko jotain supervoimia?

1 tykkäys

Tarvii mestarin supervoimia. Ei hätää, olen salaa mestari.

Muutin otsikon. Sitä voi vielä viilata, jos ei tuollaisenaan miellytä yleisöä.

8 tykkäystä

Minulla on kortti. Topup toimii ok. Mutta en ole käyttänyt paljoa koska käytän tota cryptoa ainakin siihen asti että earnit loppuu. Sitten saa nähdä. ( 3% cashback ja 8% korkoa stakelle vs 3-8% cashback - kuukausimaksu ja ei korkoa stakelle johtaa about samaan kun Exceliin iskin ). Koska kulutuksestani on isoja piikkejä pitäisi Plutuksessa ottaa tuo kalliimpi kuukausimaksu.

Oli toi icy aikamoinen turska tänä vuonna mutta pikkukala (osake)salkun dippiin nähden.

2 tykkäystä

Ehkä ratkaisu on pitää crypto.com stake sisässä ja hyötyä kaikista passiivisista eduista mutta ottaa cashbackit plutuksesta.
Saat kuitenkin stakelle koron, loungen, Netflixit yms ja bonukset korot earniin vaikka et ikinä vinguttaisi heidän Visaa.

Tuon earn 3k rajan jälkeen olen vähitellen vaan poistanut rahaa palvelusta kun se ei tunnu säädön arvoiselta. Samoin CRO stake/cashback rewardit heti fiatiksi ja sitten kortille tai muualle jos tulee 10k täyteen.

Plutuksen isommat cashback prosentit huijaavat vähän kun esim goatissa piti olla 15k ( yms ) nollakorkoisena, joka vastaa yli satkua kuussa tappiota vrt esim osakemarkkinoiden oletustuotto. Sen nollaamiseksi saa 8-3%=5% lisäcashbackia tulla 2k€ ostojen verran. En näe itse plutuksen raketoivan rakenteen eikä markkinan yleisen tilan takia.

Joten luulen että jätän ton icy staken sisään ja käytän sen nykyistä 3% cashbackia - Kortin käyttöni on 1-5k/kk tasoa, ka ehkä 2,5k.

Plutuksella otan varmaan jonkun perkin ja saatan sen ilmaismäärän käyttää johonkin satunnaiseen Curvella. Kenties maksan sillä paremman Curven :slight_smile:

1 tykkäys

Plutuksen 4.99e/kk kortti 3% cashbackillä mutta ilman stakea vaikuttaa aika hyvältä. Kun cashbackin määrä ei johdu stakesta niin verottajan pitäisi tulkita cashbackit lempeämmin. Silloin verot laukeaa vasta myydessä eikä saadessa. Samalla pääsee käyttämään 80% hankintameno olettamaa. Myöski vähemmän vero säätöä. Ainoa miinus on tuo 2000 euron kuukausi raja.

Laitetaan nyt tämäkin tänne ketjun nimen muutoksen seurauksena

Tullut jonkin verran päivittäisasioita kortilla makseltua, toiminut moitteettomasti googlepayn kautta. Jonkin verran vaatii tosin jumppaamista jos aikoo hyödyntää ainoastaan 0% lainaa / käyttää debitkortin omaisesti

Edit
Lainoitusasteet eri kolikoille:

1 tykkäys

Mitenkäs tuo debit tyylinen ominaisuus käytännössä menee? Tuo 2% nexoina voittaa nykyisen Rubyn, joka toimii ok (paitsi nykyinen top up). Virtuaalikortin voisi lisätä mobilepay listaan🤔

Platina taso vaatii vähintään 10% NEXO omistusta vrt steikkus

Stablecoineja vastaan saa 90% lainaa josta 20% on 0 korkoista.

Koska kyseessä on “luottokortti” kaikki korttimaksut ovat lainoja, toisin kuin varsinaisissa lainanotoissa korttimaksuissa ei ole väliä maksatko “lainan” takaisin huomenna vai kuukauden päästä.
Lainoista peritään ylimääräinen korko jos maksat takaisin alle 30 päivän päästä :man_shrugging:

Varsinaisen debitkortin on lupailtu oleven tulossa

Onko Crypto.comin kortin lisäksi muita, joilla olisi tarjolla rajattomat lounget? Tuo on itselle oikeastaan ainoa syy pitää ko. korttia, kun lounge-visiittejä tulee helposti 30+ vuoden aikana.

2 tykkäystä