Crypto.com ja muut korttimaksukryptocashbackejä tarjoavat

Tämän edunhan saa pitää vaikka sulkee steikin? Kortin kulut 0e/kk niin miksi tuota koskaan sulkisi.

Se on 5v voimassa koska se on sidottu fyysiseen korttiin vaikka staken ottaisi pois. Pitää pitää vähän rahaa tilillä tosin koska osa loungeista varaa nähdäkseen kortin voimassaolon

Curven metallilla saa 60% alen loungeista.

Itselläni toi Crypto.com on jo tänä vuonna tuottanut satasia säästöä tuolla edulla. ( useimmiten yksin mutta vähän seuralaisenkin kera ilmaiseksi jotain nauttimaan - eniten iloa oli kun tuli lennon peruutus ja todellinen peräreititys tilalle )

1 tykkäys

Nexosta on paljon juttua esim. Täällä:
https://twitter.com/otteroooo

Tuo on täysi huijaus ja kannattaa sieltä ottaa rahat pois mahdollisimman nopeasti!

Riskialttiitahan nämä kaikki on toistaiseksi

E
Vilkaisin tuota laittamaasi linkkiä, ei kyllä hyvälle vaikuta. Hieman ihmetellä pitää jos edes puolet väitteistä pitää paikkansa miten Mastercard ja Fidelity ovat tähän lusikkansa laittaneet

:cold_face:

Varsinkin jos porukkaa vetää kolmen bulgarialaisen huijauskopla:

Edit: olkoon pyramidihuijaus tai sitten ei. Parhaat tuotot nexosta luultavasti saa olemalla sijoittamatta siihen latiakaan. Kannattaa valita joku muu paikka ihan vaan varmuuden vuoksi.

1 tykkäys

Nämä kommentit eilen luettuani kyllä säikähdin. Nexo:n asiakkaana olen nyt n. kuukauden ollut. Mutta yön yli asiaa pureskeltuani ja tutkittuani en usko että Nexo on yhtään sen enempi huijaus kuin vaikka cdc. Saat luottoa kryptojasi vastaan, etkä koskaan yhtä paljoa kuin cryptojesi markkina-arvo on. Eli Nexo ei tässä voi hävitä. Nexohan on ollut jo monta vuotta (3?) pystyssä. Lisäksi nexo tekee varmasti tiliä noilla pyöristyksillä mitä tapahtuu kokoajan kun sovelluksessa kaikki on dollareina.

Yksi suuri syy Nexon käyttämiseen on se että heillä on oikeasti hyvä mobiilisovellus, toisinkuin Binancella tai CDC.

Huono puoli Nexossa on se että ei ole debit puolta (vielä). Kaikki on käytettävä creditiltä.

Viikon sisään aina olen luotot maksanut pois, niin kokonaisuudessaan olen maksanut ~5snt verran korkoja. Ja jos luottorajasi ylittyy rupeaa Nexo myymään krypto omistuksiasi.

Mutta eiköhän täältäkin edut lähde huononemaan, kunhan asiakkaita on saatu riittävästi. Mainospuheeksi tämä taisi mennä. Jos tuolle huijaus väitteelle löytyy jotain muuta perää kuin perustajat, niin vedän kyllä omistukseni pois tuolta.

Puhutaan tässä nyt vissiin Plutuksen kortista. Onko topupissa jotain maksuja, jos:
a) siirtää SEPA-siirtona rahaa kortille
b) laittaa luottokortilla rahaa sinne

Crypto.comiinhan ilmestyi kiusallisesti 1% tuohon b-vaihtoehtoon.

Missä muodossa Cashbackit tulee (PLU-tokeneina?) ja, jos ei euroina suoraan kortille, missä niitä voi vaihtaa? Onko palvelussa oma exchange?

Se minullakin ja on varmaan 70% kadonnut euromääräisesti siitä huippukohdasta, kun kortin otin. Tosin onnistuin tavallaan saamaan kortin sitomatta euroja niin paljon, koska sain sen nimenomaan jossain maaliskuun hetkellisessä kurssihuipussa otettua.

Cashbackejä tarjoaa myös Nexo. Onko kellään siitä kokemuksia?

Se ei tosin ole prepaid, toisin kuin monet muut, vaan käyttää palvelussa olevia kryptoja vakuutena. On siis tavallaan oikea luottokortti mutta korko tosin lähtee juoksemaan heti käytön jälkeen. Hyvä puoli on, ettei velkasaldoa tarvitse välttämättä ikinä maksaa, jos vakuuksia on tarpeeksi.

Minulle riitti tuo tieto perustajien taustoista. Aloitin vähentämään talletuksia Nexossa. Jos ei turvallisuuden takia, niin eettisyyden.

Jep. Kun Crypto.com on muuttanut ehtojaan niin heikoiksi ja verottajan linja selvinnyt cash backkien suhteen päätin itse kanssa lopettaa kokonaan luottokorttien kanssa säätämisen. Tuo Crypto.com:n aikaisempi malli oli ihan hauska, mutta nämä taitavat kaikki olla aika väliaikaisia ratkaisuita.

Siirtäessä ja säätäessä tuntuu menettävän saman tai enemmän kuin näistä hyötyy ja verottaja leikkaa kuitenkin pois kaiken merkittävän upsiden. Palailen takaisin hodlailemaan… :slight_smile:

6 tykkäystä

Korkoa tarjoavat palvelut ovat kyllä siitä ongelmallisia että niissä ei ole läpinäkyvyyttä. Asiakas ei voi tietää mihin hänen varansa on laitettu. Tuotto prosentin ollessa yli 10% on varat todennäköisesti jo aika kovalla riskillä sijoitettu. Itse tykkään käyttää Aaveen tapaisia palveluja missä toiminta on enemmän läpinäkyvää.

1 tykkäys

Ruby steel kortin tilaamisen järkevyys riippuu omasta mielestäni täysin siitä käyttääkö spotify premiumia. Jos ei käytä niin kortista ei paljoa muuta iloa ole kuin hieno ulkonäkö :slight_smile: . Spotifyn tilaaja saa kuitenkin 350 euron investoinnille noin 130 euron edestä etua vuodessa jolloin tuotto on yli 30% .

Sepa siirtoa olen käyttänyt kummassakin ja se on maksuton. Sekä cashback että perkkien korvaukset tulevat PLUna ( jota on ilmeisesti nihkeämpi myydä kuin CRO, mutta en tosiaan ole vielä itse sitä tehnyt ).

Et ole kokeillut luottokortilta siirtämistä tai tiedä sen hinnoittelusta?

Se tässä erityisesti kiinnostaa, kun crypto.com alkoi periä 1% kuluja. Nykyinen 5% cashback tosin kompensoi sen toistaiseksi mutta tulevaisuutta ajatellen pitää miettiä vaihtoehtoja.

Eikö Plutuksella itsellään ole mahdollisuutta myydä noita ‘saman tien’? Crypto.comissahan noita voi vaikka heti siirtää käytännössä osaksi korttisaldoa.

Ei tietoa kortin käytöstä.

Cashbackit tulevat ainakin pitkällä viiveellä ( liekö 45d koska eivät halua säätää clawbackien kanssa ). DEXissä on yleisesti kai 1% fee mutta en ole varma lasketaanko tuota PLU->fiattia siihen. Nyt kun vilkaisin tuota ei taida saada tehtyä mobiiliappissa ollenkaan tai olen puusilmä. Verkkosivulla tuo sanoo että 0% fee joten ehkä siinä ei ole lisää kuluja ( katselin vain myyntisivua, en varsinaisesti myynyt ).

Ärsyttää myös sama systeemi kuin cryptossa - erillinen fiat ja kortti tili ( liekö jonkun lainsäädännön vaatima? )

1 tykkäys

Binancen kortissa ei taida olla erillistä fiat tiliä kortille vaan maksu lähtee suoraan cryptoista ? Itse tykkään enemmän erillisistä tileistä.

Binancella on korttia varten erillinen ‘funding’ lompakko jolta maksut veloitetaan (lompakossa voi olla useampaa valuuttaa/tokeneita - fiatit+kryptot). Veloitus tapahtuu ensisijaiseksi valitusta valuutasta, mikäli saldo ei riitä täytetään veloitus toissijaiseksi valitulla valuutalla ja jne. Itse olen käyttänyt pääasiassa vain euroja, kryptoilla maksaessa valuutta vaihdetaan automaattisesti veloituksen valuutaksi, vallitsevalla vaihtokurssilla.

Valmista maksupohjaa käyttäen kortin top up fiat walletin SEPA maksun kautta vei 32 minuuttia :smile:
Tuosta ajasta ~1min meni OP+Crypto.com äppien kanssa ”säätämiseen”. Ei yhtä sujuva tapa kuin aiemmin oli, mutta itselle tarpeeksi hyvä.

7 tykkäystä

nuff said…

1 tykkäys

Ihan normaalisti siirtyi valuutta Nexosta ulos ainakin minulla 5 minuuttia sitten. Nexo voi toki olla huijaus, mutta ei tuo Otteroo kyllä ihan täyspäiseltä vaikuta.

7 tykkäystä