Crypto.com ja muut korttimaksukryptocashbackejä tarjoavat

45 päivää tosiaan Plutonit ovat “pending” tilassa, joka tarkoittaa, ettei niitä voi käyttää tai vaihtaa. Plutonit tulee kuitenkin näkyväksi tuonne pending-tilaan kerran päivässä.

1 tykkäys

Ajattelin kirjoittaa samaan vaivaan vähän enemmän Plutuksesta, kun kuukausi käyttökokemusta on takana. Kyseessä on itselleni ensimmäinen kryptocashback-kortti.

Plutus tarjoaa kaikille käyttäjilleen 3% cashbackiä 250€ asti. Lisäksi saat yhden perkin kuukaudessa (perkin arvo 10€)

5e/kk maksamalla saat saman 3% cashbackin 2000€ asti. Lisäksi saat yhden sijaan kaksi perkkiä kuukaudessa. Mahdollisuus myös kolmen perkin 15e/kk tasoon, jolla kuukausilimiitti on 22500€.

Perkkejä on seuraavanlaisia: (itselläni käytössä Shell ja Lidl, molemmat toimineet ongelmitta)


Perkit voi valita aina myös seuraavalle kuukaudelle, jos niitä haluaa vaihdella. Kuulemma pitäisi automaattisesti säilyttää edellisen kuukauden valinnat, mikäli niitä ei manuaalisesti tee.

Korkeampia cashbackejä on mahdollista saada steikkaamalla. Plutonin nykykurssilla alin “Hero”-taso maksaa n. 2200€. Perkkien määrä steikkaamalla ei tule edellisten perkkien päälle (eli jos sinulla on vaikkapa everyday-tilaus ja hero stake-taso, saat yhteensä 4 perkkiä hero-tason mukaisesti)

Kortti tuli itselleni parissa viikossa. Käyttökokemusta voi hieman haitata se, että raha tulee ensiksi siirtää Plutus-tilille (n. 1 pankkipäivä), jonka jälkeen Plutus-tililtä Plutus-kortille (n. 1 pankkipäivä). Itse olen jatkuvasti pitänyt kohtuullista puskuria kortilla, niin ei ole tarvinnut säätää siirtojen kanssa kiireessä.

Mobiiliappi toimii moitteetta, mutta tarkempaan tarkasteluun suosittelen nettisivuja. Nettisivuilta pystyy esimerkiksi tarkemmin seuraamaan sitä, mistä ostoksista olet saanut cashbackia. Myös perkkien läpimeno näkyy selaimessa aina tapahtuman kohdalla.

Plutuksen DEXiä (decentralized exchange) on helppo käyttää, mutta kerran jäi ETH saamatta dipistä. Oletan, että vola oli sen verran kovaa, että toimeksianto jäi pending-tilaan. Metamask-lompakon yhdistäminen Plutukseen oli helppoa ja tuo vähän mielenrauhaa siitä, että omat kryptot on siellä turvassa, vaikka niiden arvo näkyykin myös Plutuksessa.

Itselle käyttökokemus on ollut oikein hyvä. Itsellä kävi tuuri, kun sain kortin noinkin nopeasti. Olen myös kuullut, että asiakaspalvelu toimii todella hitaasti ja asioiden hoitaminen voi viedä viikkoja. Ajattelin uskaltaa laittaa tähän nyt myös referral-linkkini (10€ edestä Plutonia minulle ja uudelle käyttäjälle), ylläpito voi poistaa jos menee mainostamisen puolelle.
https://dex.plutus.it/auth/referee/signup?refId=IcZR6J

1 tykkäys

En keksinyt listalta kuin enintään kolme, jolla olisi minulla käyttöä ja sekin vähän venyttämällä. Kaiken lisäksi saan jo Netkicksit ja Amazonin priimat Crypto.comilta.

Mutta tuo Shell on mielenkiintoinen: toimiiko se oikeasti Suomessa? Suomen Shellithän ovat St1:sen omaisuutta. Oletko varmistanut, että saat tuon 10 egeä lisää oikeasti per kk suomalaisilla shelleillä? Toimiiko se toisaalte sitten myös St1:llä?

Jos ei, St1 on yleensä siinä määrin halvempi, ettei 10 eur/kk takia kannata vielä mennä kalliimmalle Shellille.

Kyllähän se toimi. St1:stä ei ole tietoa, mutta olettaisin että ei toimi. Shellillähän voi sitten käydä vaikka lounaalla :wink: .

EDIT: Voin käydä ens kuussa kokeilemassa @Vivuttaja

3 tykkäystä

Viitsitkö käydä kokeilemssa St1:llä? :smiley:

Lounastelu voisi kyllä toimia mutta ei ole tässä aivan lähellä Shellin oikeaa ravintolaa vaan ainoastaan hodarimestoja. Ei viitsi ajaa kovin pitkälle vain käyttääkseen rahaa näennäisilmaiseen lounaaseen.

Minun Plutus-korttini ei käynnyt ollenkaan Shellin kylmäasemaan.

Ylilaudalta ( :smiley: ) luin, että kylmäasemat toimii Plutuksella tosi huonosti. Itse kävin sen vuoksi maksamassa sisällä. Näkyy ylilaudalla myös todettaneen, että Shell-perk toimii kuin toimiikin St1:llä @Vivuttaja

lähde: https://ylilauta.org/kryptovaluutat/129568853

Eikös tämän saa ratkaistua Curvella? Itse käytän aika paljon st1 mobiilia ja maksan yleensä Curvella siinä.

4 tykkäystä

Ennemmin muutan asuinmaani Liettuaan, kun alan jotain Curvetta tilaamaan. Kortteja on jo nyt liikaa.

1 tykkäys

Tarkoittaako tämä siis casbackia 8333e:n ostoksista vai 250e:n ostoksista eli cashbackia saa ruhtinaalliset 7,5e? Olen ollut siinä uskossa, että tarkoitetaan jälkimmäistä ja silloin tästä ilmaisesta ei ole juurikaan hyötyä.

Tuo 4,99e/kk olisi ainut järkevä vaihtoehto minulle. Siinäkin toinen suoratoisto Netflixin lisäksi olisi sellainen ylimääräinen (kenties Disney), jota tulisi käytettyä hyvin harvoin.

Kun ottaa huomioon, että 1k/kk ostoksilla saa cashbackia 30e/kk ja Netflixista saa kortin kuukausimaksu huomioiden varmaan 5e alennusta niin ei jaksa alkaa kikkailemaan mitään Plutuksia tuolla korvauksella. Kauas ollaan tultu hyvistä eduista…

2 tykkäystä

Ilmainen malli on todella tuhnu, eli juuri noin kuin kuvailit. Toki silläkin voit vaikkapa napata itsellesi ilmaiset Netflixit käyttämättä korttia lainkaan.

Itselläni on käytössä tuo 5e/kk maksava, jolla menee kaikki omat ostokset ja saan kuitenkin 2 itselleni hyödyllistä perkkiä (ostokset tulee muutenkin tehtyä Lidlissä ja yhden kerran kuussa voin käydä laittamassa bensaa tankkiin hieman kalliimmalla Shellillä).

Veikkaan, että härkämarkkinassa annetut edut eivät olleet kestävällä pohjalla ja siksi niitä on jouduttu leikkaamaan. Omaan silmään Plutuksella edut ovat kuitenkin tämän hetken parhaat tai ainakin parhaimmistoa.

Kikkailuhan on suhteellinen käsite, itselle ei tunnu suurelta kikkailulta siirtää tilipäivänä kuukauden kulutuksen verran rahaa Plutus-tilille ja sieltä kortille.

1 tykkäys

Juu vastasin kysymykseen koskien nimenomaan komplettia.

Itse olen ymmärtänyt, että vuodessa cashbäkillä saat max 250e eli 3% ostoksista siihen asti. Eli kuten Komplettin kortillakin, jolla raja on 200e vuodessa.

Plutuksessa ilmaisversiolla saat ostella kortilla vain 250e edestä saaden 3% cashbackin. Eli cashbackin suuruus on max n. 7.50€/kk

3 tykkäystä

Kiitoksia selvennyksestä ja rautalangan väännöstä :slight_smile: Muutama päivä sitten sain kortin ja täytyy varmaan muuttaa tuohon 5e/kk maksavaan. Tuo palvelee varmaan omiakin tarpeitani parhaiten.

Oletteko saaneet PLutus kortilla spotify premium tukaysta tehdyksi?
Minulla valittaa väärää maata kun laitan plutus kortin maksutiedot spotifyyn.

Vaihda oma maa Liettuaan. Hinnastokin muuttuu. Käsittääkseni PayPal myös käy.

Curven kautta pitäis toimia ongelmitta ilman maan vaihtoa (jos se sattuu olemaan käytössä.

Paypal onnistuu, ite käytän sitä. Enpä tuota Liettuaa edes älynnyt kokeilla kun samaa aikanaan ilmoitti.

1 tykkäys

Vastaan tähän jo useamman tankkauksen kokemuksella, että Plutuksen cashback toimii oikein hyvin sekä Shellillä että ST1 asemilla. Minulla everyday tilays 4,99€/kk ja perkkeinä Shell ja Lidl. Molemmista tulee se 10€/kk takaisin. Kaikesta muusta sitten se 3%.

Kaikki maksamiseni menee Curven kautta ja sielläkin black kortilla Shellistä ja Lidlistä 1% on tullut aina takaisin.

Curvella siis maksan kaiken ja automaattisena sääntönä siellä, että alle 30€ ostokset menevät Kompletin kortille, josta 2% cashback ja yli 30€ menevät Plutukselle, josta 3% cashback. Kompletilla juokseva 200€ raja meinaa paukkua koko ajan, joten siksi ohjaan Plutukselle enemmän.

2 tykkäystä