Crypto.com ja muut korttimaksukryptocashbackejä tarjoavat

Kuinka kauan olit epäaktiivinen? Miten olit epäaktiivinen? Itse olen kai tällä hetkellä epäaktiivinen, kun en ole kuukausimaksua Plutukselle maksanut enkä ole myöskään stakettanut.

No eipä tässä itselläkään suuria summia ole. Lähinnä harmittaa, että menettänen rahaa jälleen systeemin romahtamiseen enkä kolikon arvon tippumiseen, joka on yleisin pelkoni.

Ollut melko pitkään, lopetin jossain kohtaa siirtämästä sinne rahaa, kun lupaukset toimivasta palvelusta viivästyivät ja viivästyivät. Varmaan viimevuoden puolella edelliset tilisiirrot.

Ja oli sieltä tullut posteja Keep Your Plutus Account Active 6.9.2024
En vaan siitä arvannut että poistavat kaiken.

Fiat rahat olisivat kuulemma maksaneet takaisin

1 tykkäys

Vieläkös jollain Crypto.comin korttia käytössä?
Itsellä pölyttynyt kaapissa vuosikaudet, mutta ilmeisesti tänä vuonna tullut käytettäväksi EU:ssa Apple Payhin, joten olisi periaatteessa kohtalaisen kivutonta ja taitaisi edelleen se 1% irrota cashbackia, eli voisi muutaman kolikon kumuloida hamaan tappiin. Taitavat maksaa nykyisin myös 10% korkoa lukituisto CRO-tokeneista suoraan äpin puolella eikä tarvitse edes DeFin puolelle hypätä, joten mietin, josko sitä aktivoituisi tällä saralla.

2 tykkäystä

CRO tokenit tosin lisäävät nyt lukittua stakea eikä niitä saa heti realisoitua jos ne on kortin vakuutena. En tiedä saisiko muuten osittain rahoiksi.

Käytän kyllä sitä korttia edelleen. Pääosin tosin edelleen Curven kautta koska voin säätää mistä maksu lopulta menee.

1 tykkäys

Miten noita 1% cashbackeja pitäisi tulkita verotuksen puolesta? Onko verojen jälkeen jäänyt tuottoa käteen niin, että olisi sen arvoista käyttää korttia?

Verotettaviahan nuo ovat. Minulla tulee 3,5% josta 30% syö verottaja ( tai huonolla tuurilla 34% jos ansiotulot ovat alhaiset ja kompensoin niitä pääomatuloilla ). Juuri ja juuri askartelun arvoista ( vuositasolla ehkä 20-30k korttiostoksista jää muutama satku käteen ).

Otin kortin taas joskus keväällä käyttöön sen oltua hetken tauolla. Juuri ja juuri jaksaa säätää siinä toivossa että arvo voisi vähän noustakin vielä joskus. Mulla käytössä se alin maksullinen. Korkotuloja tulee kerättyä myös.

Välillä käyttelen Norwegianin korttia, välillä CDC:n. Norskin kanssa kiva kun ei tarvitse verotuksen kanssa säätää.

4 tykkäystä

https://x.com/cryptocom/status/1853992918320894306
Isot on suunnitelmat. Pankkipalveluita, luottokorttia, osakekauppa, ETF, stablecoin…
Vielä olis muutama $cro kolikko kirstunpohjalla. Toivottavasti näkyy hinnassa.

13 tykkäystä

https://www.youtube.com/live/CNZugbtFubM?feature=shared
Tänään oli crypto.comin ama. Yhtiöllä on aika aggressiivinen suunnitelma tulla kansainväliseksi finanssijätiksi. Yhtiö alkaa esimerkiksi maksaa bonusta osake talletuksista. Riittääköhän ihmisillä luottoa tallettaa osakkeitaan ja rahojaan isommissa määrin crypto alustalle :thinking:. Itse en uskaltaisi heti salkkuani tuonne siirtää.

8 tykkäystä

Onko kenelläkään muulla ongelmia tänään palvelussa? Exchangen puolelta en saanut rahaa nostettua ulos ja appi ei pääatänyt sisään. Supportti ilmeisesti täysin tukossa kun ei vastausta.

Eikös crypto.com ole vähän samanlaisessa maineessa kun Nordnet, kun markkinalla tapahtuu jotain suurempaa liikehdintää niin systeemit on jumissa.

1 tykkäys

Ei mulla ainakaan ole ollut tänään ongelmia crypto.comin sovelluksien kanssa. Eikä ole kyllä reilun neljän vuoden aikana montaa kertaa ongelmia ollut, enemmän on ongelmia nordean ja nordnetin kanssa ilmennyt😅

2 tykkäystä

Rahojen kotiuttaminen onnistui nettisivun kautta. Ongelma siis minulla ilmeisesti uuden työpuhelimen kanssa.

1 tykkäys

Alkaakohan crypto .com ostamaa rahalla dappeja cronos chainiin kun ei ole muuten oikein saanut niitä houkuteltua.

Tällä pelillä näytti olevan suurehko määrä pelaajia.

Tilille ilmestyi tämän pelin tokeneita, pelailin sitä muutaman kerran ihan mielenkiinnosta.

Päivitän sen verran, että sain Pluton-poletit nostettua Metamask-lompakkoon. Vielä kun saisi ne muutettuksi joksikin järkeväksi, mutta Gas-kulut ovat jäätävät. Näyttää vihdoin tähän tarttuneen kryptonousukin.

Cryptocom appiin tuli ihan kiva ominaisuus tänään. "Crypto basket " yhdellä ostoksella saa hyvän hajautuksen. Koreja on useampia eri vaihtoehtoja.

6 tykkäystä

Tällaiset tuotteet on kivoja, mutta kannattaa miettiä tuleeko millainen säätö verotuksen kanssa, kun lasket aikanaan joka kolikon luovutuksia. Jos haluaa tällaista koria ostaa, voi olla helpompi tehdä se Nordnetin tuotteiden kautta (toki niissä on kulut sitten).

Voisin tulevaisuudessa itsekin sijoittaa indeksiin, joka trackaa esim kryptojen markkina-arvon muutosta.

4 tykkäystä

Tuo on kyllä totta että verotus on ongelmallista.
Taidan pienellä summalla jossakin vaiheessa kokeilla tuota bitcoin-ethereum koria tuolla automaattisella balanssin korjauksella, jolloin suhde korjataan kerran viikossa takaisin 50%-50%.
Nouseviin kursseihin varmaan hyvä mutta laskeviin todennäköisesti ei :thinking:

Näkyykö tämä basket yhtenä sijoitustuotteena salkussa? Tuommoinen viikoittainen rebalansointi voi olla verotuksen kannalta todella hanurista, jos jokainen rebalansointi tarkoittaa verotettavaa tapahtumaa.