Crypto.com ja muut korttimaksukryptocashbackejä tarjoavat

Kysymys niille ketkä ovat päivittäneet kortin paremmalle tasolle. Päivitin kortin tasoa paremmaksi joulukuun 24.päivä. Vanhan kortin saldo mitä oli euroja ladattu sisälle ei ole vieläkään siirtynyt uudelle digitaaliselle kortille. Kuinka nopeasti muilla on siirtynyt saldo uudelle kortille? Aspaan oltu yhteydessä kahteen otteeseen ja olisi pitänyt kestää muutama päivä.

Kestää jopa viikkoja, mut tulee aikanaan. On kokemusta lähipiiristä…

3 tykkäystä

Okei hyvä tietää ja kiitos nopeasta vastauksesta! :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Oliko tää curven kautta tehty? Monilla ollut ongelmia silloin… mut suoraan crypto kortilla tankatessa kylmäasemalta se tekee 75€ katevarauksen vaikka tankkais 20€, korjaantuu parissa päivässä, näin sinakin itselläni mennyt aina…

1 tykkäys

@Tikii jo vastasikin mutta jatkan vielä aiheesta ohi kysymyksesi, koska näistä kylmäasemista taidettiin keskustella toisessa ketjussa ennen kuin tämä crypto comin oma ketju avattiin.

Kylmäasemilla tankatessa ilmeisesti menee aina joku minimiveloitus (ei oma kokemus, koska tankkaan aina isommalla summalla tankin täyteen). Katevaraus veloitetaan kortilta mutta ylimääräinen palautetaan muutamassa päivässä takaisin. Huomioitavaa että koko katevarauksen edestä saa CRO:ta vaikka tankkaisikin pienemmällä summalla. Voi kuulostaa houkuttelevalta tehdä aina 1000 € katevaraus ja saada esim 2 % cashbackillä 20 € alennus, jolloin jos tankkaat 40 € edestä, niin saat 50 % alennuksen. (Tai tankkaatkin 20 €, ja saat ikuiset ilmaiset bensat - jee…) MUTTA ei kannata käyttää hyväksi tätä koska kortteja on ulkomaisten palstojen mukaan katkaistu pysyvästi tällaisista väärinkäytöksistä. Voi toimia muutaman kerran mutta kannattaako ottaa riski kortin katkaisusta tai että tämä mahdollisuus lopulta estättäisiin kokonaan? Tämän on pakko olla jo cryptocomillakin tiedossa mutta jostain syystä sitä ei ole estetty. Lieneekö joku tekninen asia, vai hyvää puskaradiomainontaa jolla saadaan houkuteltua lisää jäseniä…? Itse ainakin jos tankkaan 100 €:lla, niin teen rehellisesti jonkun kylmäaseman pikavalikosta löytyvän maksimikatevarauksen, esim. 140 € enkä yritä kikkailla enempää lisäetua.

4 tykkäystä

Nyt kun kylmäasemista puhutaan niin onko yleistä, että metallinen kortti ei käy maksuvälineenä asemalla? Tullut ainakin yksi vastaan, mutta ei vielä henkilökohtaisia kokemuksia kun korttia edelleen odottelen.

Toinen kysymys, minkälaisia kuluja teillä on ollut pankista kun olette tehneet tilisiirron tuonne CDC tilille?

edit. taitaakin mennä kuluitta SEPA maihin johon Liettua kuuluu.

Ei ole yleistä. Itselläni ei ole ollut puolen vuoden aikana ongelmia yhdelläkään kylmäasemalla. Pidän toki lompakossa backuppina suomalaisen pankin korttia, jos yhden pankin maksut eivät jostain syystä menisi läpi.

SEPA-siirrot menee kuluitta.

Jännä juttu tuossa ylempänä, että ilmeisesti Curve tekee 50€ katevarauksen kylmäasemilla ja sen korjaantumisessa voi kestää kauan. Minä käytän pelkästään fyysistä korttia ja sillä on tullut aina 75€ katevaraus ja veloitus korjaantunut parissa päivässä.

1 tykkäys

Miten muilla Curven tilanneilla on kestänyt kortin toimitus?

Oma tilattu muistaakseni 24 vai 25.12 ja oletetuksi toimituspäiväksi näytti 3.1. Tilasin kortin kotiin ja olin tähän päivään asti reissuhommissa, joten oletin sen olevan kotona, koska etämaksaminen ei enää onnistunut… Eipä ollut.

Tilasin 17.12. ja tuli postilunkkuun 29.12. Taisi muuten vaihtua numerot kortissa (expire ja cvc) kun muuttui fyysiseksi. Google pay futaili edelleen mutta joku tallennettuja numeroita käyttänyt nettimaksu rejectasi, kesti hetki ymmärtää mistä kyse.

2 tykkäystä

Onko mitä keinoa saada maksettua laskuja Crypto.com:in Visalla. Joitain pystyn maksamaan Mobile payn kautta esimerkiksi DNA. OmaPostiin tulevat laskut pystyy maksamaan kortilta mutta olen siirtänyt nämä e-laskuiksi ja varmaan pitää säätää takaisin. Yhtiövastikkeen perinteinen paperilasku vaikuttaa haastavimmalta.
Lainanlyhennykset on kuten aina tauolla ja niitä tuskin olisikaan mahdollista.

Edit: Minulla tuorein OmaPostin lasku vuodelta 2019. Päiväkotimaksut vaimolla on hoitunut sitä kautta OP:n kortilla.

2 tykkäystä

Minulla OmaPosti ei ole heidän maksupalveluyhteistyökumppaninsa vaihdon jälkeen hyväksynyt mitään korttimaksuja. Ei curvea eikä cryptocomia, mutta ei myöskään Nordeaa.

1 tykkäys

Tälläinen palvelu löytyi. Harmillisesti ottaa kuluja 2.95% joten ei aivan lyö leiville 3% kortilla. Isommalla cash backilla alkaa olemaan jo järkeviä vaihtoehtoja.
https://billhop.com/fi-FI/nain-billhop-toimii

2 tykkäystä

Yritin myös crypto-visalla maksaa OmaPostissa mutta ei onnistunut. OP:n visa pelittää.

2 tykkäystä

Ei tässä kyllä tuntipalkoille pääse mutta Helenin laskun saan nyt MobilePayhin ja Carunan laskut voi maksaa niiden mobile apilla jos irtisanoo e-laskun. Juuri kun olin sqanut automatisoitua kaikki laskut.

2 tykkäystä

R-kioskeilla voi kai maksaa laskuja pankki- ja luottokortilla mutta palvelumaksu on 4,5€ eli hyötyä saa vasta yli 150€ laskuista. Onko kukaan käynyt kokeilemassa?

2 tykkäystä

Palaaminen takaisin jonnekin kojulle maksamaan laskuja on minusta ajatuksena aika kallis. Party like it’s 1999. (Tosin maksoin laskut nettipankissa jo 1995).

3 tykkäystä

Olen käynyt testaamassa ja toimii. Oli juurikin tuon 4,5€ per lasku. Isommat laskut mistä saa enemmän cashbackia kuin tuo kulu niin tulee jatkossakin hoidettua.

2 tykkäystä

Mistä kohtaa saa Crypto comin sähköpostikuitit pois päältä? Aina kun höylää (vielä virtuaalista) korttia, tulee s-postiin viesti tapahtuneesta ostosta.

Ei viitsisi roskapostiksikaan merkitä, jos jotain tärkeääkin viestiä tulee.

Crypto com ja Curve on parin päivän kokemuksella toiminut mallikkaasti. Taidan tästä lähtien hoitaa päivittäisostokset Cryptocomilla (ja Curvella kunnes sen saa suoraan Apple payhyn).

Saako muuten Curven cashbackit muutettua euroiksi jostain? Nyt ne tulee punnissa.

Ymmärtääkseni ne vain laittaa sen punnan merkin siihen perään, kun tarkoittavat rahaa. Euroja ne ainakin minulla silti oli.

Edit: tosiaankin puntia. Hassua.

Saakohan sähkölaskusta edes cashbackia? Tuon linkin takana kohta 4900 Electric utilities? Restriction of CRO Rewards Program | Crypto.com Help Center

Esim. tuo 5734 Computer software programs sisältää myös Xbox pelit, kokeiltu on ja aspastakin kyselty, evät maksa cashbackia.

3 tykkäystä