Crypto.com ja muut korttimaksukryptocashbackejä tarjoavat

No se täsä onkin ihmeellistä, kun hylkää maksuja google paylla. Korttia ei näy. Täytyy olla yhteyksissä vaan asiakaspalveluun.

Minä tein sähköpostiin oman kansion Crypto.comille ja siihen alikansion korttiostoksille. Viesteihin sääntö, jonka mukaan menevät suoraa Crypto.comin kansioon. Ovatpahan siellä tallessa sortattuna, jos joskus tarvitsee jotain tarkistaa.

image

6 tykkäystä

Tilasin kortin. Alkoi oikeasti kiinnostamaan. Vuokrailen loma asuntoja. Ostan niihin ruuat ja juomat valmiiksi asiakkaille. Ostokset ovat luokkaa, 15 x 600eur per viikko 3 kuukaiden ajan. Asiakaat maksavet ruuat kateisella.
Nuo ostokset jos kierrattaa kyopton kautta, niin tuosta vois vahan saada takaisin.
Jos tama toimii niin tarvitsen jatkossa lisaa kortteja siivoojille. Tasta vois tulla makkaraa leiva paalle :slight_smile:

1 tykkäys

Sainpas lopulta maksettua DNA:n laskun Cryptovisalla. Etsin aika pitkään että mistäs ne laskut saisi tilattua suoraan Mobilepayhin, mutta sellaista asetusta en kyllä löytänyt Oma DNA:sta. Ratkaisu oli mennä siellä Oma DNA:ssa avoimeen laskuun ja manuaalisesti maksaa pois Mobilepayn kautta. Tämä tiedoksi, jos joku muukin tumpeloi tämän kanssa. Saa myös kertoa jos tietää miten laskut saisi automaattisesti Mobilepayhin.

1 tykkäys

Yleinen vinkki tuolla chateissa on ollut ettei kannata hirveästi liioitella sen kanssa kuinka paljon keksii keinoja kierrättää rahaliikennettään kortin kautta. Cashbackeja kerätään välillä takaisin tai tilejä suljetaan, jos on venkoiltu liikaa. Laskujen maksaminen menee jo harmaalla alueella.

4 tykkäystä

Eiköhän tavallinen shoppailu ole juuri sitä, mihin tuo on tarkoitettu. Laskujenmaksu vain valuu sinne harmaalle alueelle.

4 tykkäystä

Redditissä yhden jos toisenkin korttia suljettu nimenomaan siitä syystä, että on vähän perheen tai kavereiden käyttöön jaettu. Paljon jengi siellä kitisee ja ihmettelee, miten voi olla, että sulkevat kortin, mutta aina löytynyt joku selittävä tekijä. Nimenomaan nää sähkölaskujen kikkailut tuntuvat aika riskaabelilta, etenkin jos niistä tuolla kikkailulla satutaan maksamaan cashbackia ja ehdoissa mainitaan, etteivät sähkölaskut kuulu cashbäkin piiriin.

Vaikka sitä korttia mielellään käyttääkin kaikkialla, niin loppupeleissähän nämä parinkympin puhelin- ja nettilaskut eivät kyllä nähdäkseni hirveästi lyö rahoiksi, jos niistä sen muutamat kymmenet sentit saa cashbackia. Tuntuu vieläpä vaativan paljon manuaalista työtä (tai sitten en vain osaa automatisoida tuota Visaa) verrattuna siihen, että heittää automaattiseen velotukseen verkkopankissa. Lisäksi, jos käyttää korttia kuten minä, että latailee kortille aina sen alta tonnin per kerta, jottei ole liikaa kiinni, jos jotain hämärää sattuisikin tapahtumaan, niin manuaalinen työ kasvaa entisestään ja lisää sitä stressiä siitä, onko kortilla katetta (toki Curve fiksaisi tämän ongelman).

Nähdäkseni huippukortti juurikin nettiostoihin, elektroniikkaan, (ja ruokaan siinä vaiheessa kun vain saisi sen fyysisen kortin jota yli kuukausi nyt odoteltu) yms. En välttämättä näkisi kohtuuttomana vaivana järjestää vaimolle omaa korttia, jos enempikin tekee ostoksia. Tai ainakin pitäisin huolen, että toimituksen vastaanottajana / sinne Zalandoon tai Amazoniin kirjautuneenä käyttäjänä on kortin omistajan tiedot. Ei mitään käryä, miten näitä träkätään, mutta voisi kuvitella, että hieman haiskahtaa, jos tilauksia tehdään kaverin nimellä johonkin täysin vieraaseen postinumeroon.

7 tykkäystä

Itse huomsin saman, paljon kitinaa. Korttia lainailtu kavereille, jne.

Ei tuon Curvenkaan kanssa meinaa aina onnistua, kun tänään antoi lähimaksu Lidlissä rejectiä ja myöhemmin huomasin puhelimen äpin kitisevän että lähimaksun raja on ylitetty ja pitäisi käyttää PINillä. Olisi mukavaa jos maksupääte sanoisi että käytä sirua, sen sijaan että kertoo maksun hylätyn.

Täytyy varmaan käyttää pelkkää mobiilimaksua tästä lähin, aika vaivalloista jos viiden maksun välein pitäisi itse muistaa syöttää sirulla.

Ymmärrän kyllä että väärinkäytöt on iso ongelma ja kortteja sen takia suljetaan. Mutta jos perheen ainoana laskujen maksajana maksa. kortilla yhteisiä ostoksia niin en ainakaan itse koe tekeväni mitään väärin. Kännykkälaskuni olen aina maksanut mobile paylla joten tässä en myöskään näe mitään väärää. Nyt Heleniltä sain myös Mobile pay laskun(66e/3kk) joten en tässäkään koe tehneeni mitään moraalisesti arveluttavaa.

Moraalista en tiedä, mutta sähkölasku on ei cashbackiin oikeuttavien maksujen joukoissa.

Kauppiaan pitäisi välittää oikea MCC koodi maksunvälittäjälle. Joka sähkölaskussa pitäisi olla 4900. Mobilepay ei selkeästi toimi tässä sääntöjen mukaan.

En myöskään ota kantaa rangaistaanko sinua tässä vai suljetaanko Mobilepay jossain vaiheessa kokonaan casbackin piiristä pois vai tapahtuuko yhtään mitään. Aikaisemmin suljettiin kylmäaseminen MCC kokonaan piiristä pois, koska casbackit tulivat katevarauksen mukaan, ei itse tankkauksen (tämä palautettu kai nyt)

Tällöin vika oli Cryptocomin omassa päässä ja ketään ei rangaistu.

3 tykkäystä

Helenin laskun sain kyllä maksettua Mobilepayllä/cryptocomilla, mutta cashbackkiä se ei antanut.

4 tykkäystä

Eli otan takaisin Mobilepayn syyttämisen. Antavat siis kuitenkin tod. näk. oikean MCC koodin.

3 tykkäystä

Tilasin nettikaupasta tuotteita, jotka menee palautukseen. Rahat varmaan palautuu takaisin kortin saldolle, mutta pysyykö cashbackit?

Itselläni on pysynyt.

1 tykkäys

Vaihtelee, ilmeisesti riippuen aika pitkälti tähtien asennosta. Välillä lähtee cashbackit pitkälläkin viiveellä, kannattaa pitää jonkin verran CRO:ta lompassa koska ilmeisesti voi mennä automaattisesti kortti lukkoon jos ei ole riittävästi saldoa palautukseen.

4 tykkäystä

Ok. Tässä tapauksessa onneksi summa on aika pieni ja pääasia että alkuperäisen tilauksen rahat palautuu normaalisti takaisin :slight_smile:

Osaako kukaan sanoa kuinka pitkä viive voi olla kun takaisinperintää tehdään? Onko ollut tapauksia joissa kuukausien takaakin korjaillaan, vai onko kyse yleensä viikoista tms.?

Nyt tuli sähköposti.

Ensimmäinen airdroppi minulle. Nyt vaan jännitetään saako kaikki samanlaisen vai tuleeko näillä olemaan eri harvinaisuusasteita tyyliin Mars NFT. Ja paljonko näillä kuvilla on arvoa. :smiley:

6 tykkäystä

50000kpl on aika monta. En olisi kyllä ikinä ostanut tällaista, mutta kun kerran ilmaiseksi saa…

5 tykkäystä