DermTech - Ihomuutosten tutkimisen mullistamista

Avataampa ketju DermTechille, mikä herätti mielenkiintoni heti kun tuli twitterissä vastaan.

$DMTK - DermTech - by Jonah Lupton - Jonah’s Growth Stocks ← Jonah Luptonin ajatuksia, mistä härskisti rakennan tämän pohjan ketjulle.

Yritys on perustettu vuonna 1995, mikä on 2019 tullut pörssiin tickerillä $DMTK. Pääkonttori sijaitsee Kaliforniassa ja tällä hetkellä toimii USA markkinoilla. Kopioin tähän väliin hyvän koonnin englanniksi Jonah Luptonin sähköpostista (suosittelen seuraamaan twitterissä)

Nyt ketjun perustamishetkellä:
Osake 43$
Markkina arvo 1.86 jaardia
P/e yms muut, parempi kun ei katso.

"DermTech ($DMTK) is a molecular diagnostics company that develops and markets non-invasive diagnostic tests to diagnose skin cancer and other skin related conditions. The company offers Pigmented Lesion Assay (PLA), a gene expression test that helps rule out melanoma and the need for a surgical biopsy. $DMTK also provides the Nevome test, an adjunctive reflex test for the PLA and adhesive skin sample collection kits, as well as gene expression assays for the Th1, Th2, IFN-gamma, and Th17 inflammatory pathways. $DMTK is also developing non-melanoma skin cancer diagnostic and non-melanoma skin cancer risk assessment products. The $DMTK Melanoma Test is a new kind of lab test that looks for signs of melanoma in your skin’s genomic material. "

image

Tässä liikevaihdosta

  • 2019 revenues: $3 million
  • 2020 revenues (est): $6 million
  • 2021 revenues (est): $12 million

2020 Q3 tulokset

Eli käytännössä nykyisin toiminta malli on epäilyttävä ihomuutos->lääkärin arvio->mahdollinen seuraaminen tai sitten leikkauspöydälle ja patologille.

DermTechin testiä yksinkertaistettuna vain hierotaan ihomuutos kohtaan useammalla lapulla, ja ne lähetetään Dermtechin omaan laboratorioon missä ne analysoidaan (rna analyysi “gene expression” testillä). Tämä on täysin kivuton menetelmä eikä siitä jää arpea, mitä jäisi leikkauksesta.

Tällä testillä esimerkiksi melanooma huomataan jo paljon aikaisemmin kuin perinteisellä tutkimustavalla, on halvempaa ja tulokset ovat tarkempia. Dermtechin tarkkuus 99% vs. Nykyisen hoitopolun 83% tarkkuus

“Cancer starts when genes mutate within a cell. This altered cell duplicates and duplicates until enough cells exist to be seen under a microscope (and then, eventually, even without one). $DMTK’s genomic analysis can find these altered cancerous cells long before they show up under a microscope, through a proprietary gene expression test.”

Tuote on pääasiallisesti suunnattu lääkäreiden käyttöön, mutta nyt myös koronan takia on syntynyt mahdollisuus myydä kittejä suoraan kuluttajille, jotka sitten postittavat näytteet DermTechin labraan

Sen verran markkinapotentiaalista, että Dermtech arvioi heidän nykyisen ja tulevien tuotteiden pipelinen olevan n. 10 jaardin markkina.


https___bucketeer-e05bbc84-baa3-437e-9518-adb32be77984.s3.amazonaws.com_public_images_13f03362-5b0f-4bd9-b02f-c54229eff9e3_640x287

Nyt kun Dermtechillä on valmistununut ja hyväksytty tuote, on seuraavana haasteena saada kova myynti tiimi kasaan jotta tuote saadaan puskettua markkinoille kovaa. Koronan takia on ollut paljon haasteita työntää tavaraa markkinoille, kun suurin osa kiireettömistä lääkärikäynneistä ja vastaanotoista on ollut suljettuna. Rekry onkin ollut kovaa ja tiimi rupeaa olemaan kasassa.

Valuaatio on kireä, mutta Jonah Luptonin kommentit kuvaa hyvin tilanteen:
"The current financials and revenue forecasts for $DMTK are nothing to get too excited about because we’re still dealing with small numbers compared to more established companies in the healthcare industry.

However I believe $DMTK could grow revenues at 100% per year for the next 3-5 years (maybe longer). I have spoken to several dermatologists over the past couple weeks and they all said that $DMTK’s new smart patch is an absolute game changer for them and their patients.

Based on $DMTK’s December 2020 estimate of 2,900 billable samples processed the 2021 revenue estimates of $12 million will end up being way too low if the company continues on this same run rate however given the number of new sales reps it’s likely this monthly sample processing number continues to increase as well."

Sisäpiirillä on myös skin in the game.

Marketscreener näyttää tällä hetkellä 3 analyytikon seuraavan yritystä, joiden tavoitehinta konsensus on 52$. Kaikki kehoittavat ostamaan.

Dermtech järjesti vastikään 140miljoonan osakeannin joten tuskin heti nyt on tulossa uutta antia. Mutta oletan moisen kyllä jyrähtävän vielä, nimittäin voitollisuudesta ei tässä vaiheessa ole meikällä tietoa.

All in all, kiinnostuin Dermtechistä todella paljon ja varmaan avaan position kunhan vielä huomenna perehdyn yritykseen lisää. Ajattelin tässä välissä avata inderesillekkin foorumin, jos saataisiin kasaan muitakin kiinnostuneita ja vaihdeltua ajatuksia ja tutkittua firmaa lisää.
Helpompaa, varmempaa, halvempaa miksi ei siis toimisi ja mullistaisi ihomuutosten tutkimista?

22 tykkäystä

Kiitos avauksesta, itse myös Luptonin kautta bongannut. Mielenkiintoinen firma, joka ansaitsee enemmän huomiota.

1 tykkäys

Itse ollut entisen ammatin aikana mukana jonkin verran alle sadassa luomen poistossa. Silloin jo mietin, eikö tähän olisi helpompaa tapaa. Monesti asiakkailla on “kynnys” mennä tutkituttamaan luomia pelkästään prosessin hankaluuden takia. Myös hoitopolussa voisi jäädä kokonaan yksi porras pois. Nykyisin meillä on hoitaja->lääkäri->poistoaika. Se voisi tällä prosessilla lyhentyä hoitaja, joka teettää tämän testin, jonka jälkeen päätetään jatkot.

Tulevaisuudessa itse näen tämän tyyppisen firman aika selkeänä ostokohteena isommille.

Tässä Dermtechin patentit

Ja tosiaan kun miettii markkinaa, on ihosyövät surullisen paljon kasvava syövän alalaji.

Yleisesti ihosyöpiä pidetään yli 65 vuotiaiden sairautena, mutta valitettavasti myös nuorilla rupeaa tilastot näyttämään pahalle.

4 tykkäystä

Itselleni on tuo operaatio tehty kerran, ja siltäkin pohjalta kiinnostuin- olisihan tämä ihan itsestään selvä parempi vaihtoehto.

Sen lisäksi että hoitopolku lyhenee, niin itse operaatiossa piti olla läsnä sekä lääkäri että hoitaja, eli kahden henkilön työpanos. Omalla kohdallani kesti tästä syystä aika kauan ennen kuin terveyskeskuksesta löytyi aika jolloin molemmat paikalla - ja odottaminenhan ei ole kivaa enää siinä vaiheessa kun oma kynnys syöpähuolen kanssa on edennyt siihen pisteeseen, että on hankkinut lähetteen tutkimukseen.

Tältä pohjalta ensimmäinen mielikuva tästä on että kaikin puolin sekä potilaan että systeemin kannalta järkevän oloinen ratkaisu, joka säästää resursseja.

3 tykkäystä

Craig-hallum kommentit kun nosti TP:tä 49$

2 tykkäystä

Kiitos aloittajalle sivistämisestä, itse olen seuraillut Scibase Holdingin maailmanvalloitusta Nevisensellään,
joka perustuu ihon sähkönjohtavuuteen ja AI- pohjaiseen datan analysointiin. Kertakäyttöantureineen siitä tuli vahvat Icare-Revenio -fiilikset. Tämä DermTech nyt pitkästä aikaa vaikuttaisi varteenotettavalta diagnosointimenetelmältä melanoomaan tuon Nevisensen lisäksi.

3 tykkäystä

original (1).pdf (2,0 Mt)

Tässä DermTechin Q4 2020 investor presentation.
Suosittelen lukaisemaan läpi. Mainitaan myös koronan vuoksi patoutunut kysyntä mikä tulee purkaantumaan 2021-2022.
Tässä casessa on tälle vuodelle vielä Ark investment optio. Jos he lyövät kätensä tähän ja ottavat portfolioon, tuppaa firma nousemaan useampien sijoittajien huulille.

Tämä erityisen tärkeä dia omasta mielestä.

1 tykkäys

Kiitos aloituksesta, lähdin mukaan pienellä positiolla. Vaikuttaa lupaavalta, itse kun olen töissä alalla ja uskon tähän tuotteeseen. Itseltäni on viime vuosina poistettu seitsemän luomea (ja olen alle 35 v.), joissa on todettu basaliooma. Tämä tuote helpottaisi koko prosessia, sekä minulle potilaana että HCP:lle.

2 tykkäystä

DermTech on nyt avattu kaupankäynnin kohteeksi myös osuuspankkiin :+1:

Tämä kuulostaa juurikin siltä mitä olen alkanut etsimään salkkuun, alkuvaiheen pieniä terveysteknologian kohteita, korkean riskin ja korkean tuoton sijoituksia. Laitetaan pienen pieni summa tähänkin ja muiden joukkoon itämään. Varmasti heidän omissa esityksissä kehuttu vähän ylimääräistäkin omista tuotteista, mutta halvempi, tarkempi, nopeampi ja ei yhtä kivulias kuulostaa silti hyvältä. Vaikka palauttaisi odotuksia hiukan maanpinnalle.

Luin heidän ohjeet miten tehdä kotona testi ja jopa minä ymmärsin ekalla lukemalla sen. Ei voi olla kovin monimutkainen prosessi.

Videolla tarkempaa kuvausta Dermtechin tuotteesta. Selventyy mm se että tuon laastarin avulla voi ihminen jopa aivan itse ottaa ihokokeen itsestään, ja lähettää lääkärille/labraan. Nyt olen kyllä entistäkin vakuuttuneempi tästä tuotteesta.

1 tykkäys

Vastailempa itsekin omia ajatuksia yhtiöstä.

Ensinnäkin,

Itse tuli jotenkin käsittämättömästi hötkyiltyä tämän osakkeen kurssin kanssa ja onnistuin ottamaan muutaman sadan tappiot kurssinousun keskeltä… kirvelee edelleen, koska pidin ja pidän edelleen Dermtechin tuotetta erittäin hyvänä. Taisin haluta laittaa rahat Gamestoppiin…

Mutta asiaan: tutkin muutamia kilpailevia yrityksiä ennen sijoituspäätöstä, enkä löytänyt yhtään Dermtechiä vastaavaa. Tässäkin ketjussa mainituu Scibase vaikuttaa tämän rinnalla olevan “so last season”. Scibasen menetelmä on toki silmämääräistä arviointia parempi vaihtoehto, mutta se vaatii silti laitteiston.

Laastarimenetelmälle on helppo keksiä useita etuja laitteistoa vastaan. Ensimmäisenä tulee mieleen kustannussäästöt ja tehokkuus. Se on myös huomattavasti helpompi niin potilaalle, kuin lääkärille/laborantille.

Skinvision on taasen yhtiö, jonka sovelluksessa käyttäjä (potilas), ottaa kuvan kännykällä luomestaan, ja lähettää sen lääkärille arvioitavaksi. Ei mitään jakoa Dermtechin kanssa.

Jos joku haluaa näitä kilpailijoita tutkia, niin itse katselin nimiä tältä sivulta Melanoma Stocks List for 2022 | NYSE, NASDAQ & | SwingTradeBot.com

Saattaisin lähteä uudelleen mukaan, mutta taisin tehdä itseni kanssa sopimuksen, että en enää lähde tuntemattomille vesille. En vaikka kuinka fomottaisi.

3 tykkäystä

AH +29% tämän uutisen myötä…

https://finance.yahoo.com/news/dermtech-enters-agreement-blue-cross-210100658.html

1 tykkäys

Blue cross on siis vakuutusyhtiö jenkeissä. Tälle caselle on lähtökohtaisesti siis erittäin tärkeää, että dermtechin tuotteet kuuluvat vakuutuksen piiriin, jotta käyttö saadaan mahdollisimman laajalle. Tälläkin sopimuksella päjähti 6miljoonaa potentiaalista potilasta lisää.

Ja lisäähän tuo casen uskottavuuttakin kun isot terveysvakuutus firmat ottavat dermtechin tuotteet korvattavuuden alle :slight_smile:

1 tykkäys

Sanoisin, että pidemmän päälle uskottavuus diagnoosina on paljon tärkeämpi kuin nuo 6 miljoonaa potentiaalista asiakasta. Kynnys ottaa mukaan laskee muilla. Tästä tuli viimeistään tämän uutisen myötä samanlainen kutina kuin Reveniosta aikanaan, kun ostin. Tekemättä jääneet ostot harmittaa enemmän kuin virheostot, joten pakkohan se on lisätä lappuja tämän myötä.

2 tykkäystä
3 tykkäystä

Lake street nosti tavoitehinnan 79$ ja pitää Buy suosituksen.

"In addition, Flaten said an investor call with a dermatologist who began using DermTech’s PLA in the middle of last year “confirmed our underlying investment thesis”

3 tykkäystä
5 tykkäystä

Popparit valmiiksi :slight_smile: :popcorn:

2 tykkäystä

Tuli tässä ajankulukseni katseltua Dermtechin avoimia työpaikkoja. 24 positiota auki tällä hetkellä.

Yksi paikoista Director Investor Relations at DermTech

Pitää vähän seurailla täyttyykö paikat.

1 tykkäys