Juuri näin, eli AI Agnettiteknologiaa valmistavat TK-firmat ja IT-palvelufirmat ottavat niitä käyttöön asiakkaiden prosessien tehostamisessa.
DWF:n Outsmart-alusta kokoaa kaikki erilaiset prosessien tehoastamisen palvelut (eri RPA-tuotteet, AI-Agentit jne.) ja ajaa niitä DWF:n pilvessä ja tarjoaa palvelut asiakkaalle.
Asiakkaan ei tarvitse perustaa pilvi-infraa eikä vastata järjestelmien toimivuudesta.
Asiakas maksaa tästä jatkuvaveloitteisesti. Tämän vuoksi jatkuvaveloitteisten osuus on lähes 70% liikevaihdosta.
Ei tuo nyt SaaS-tuotteen kaltaisesti skaalaudu mutta skaalautuu kevyesti kuitenkin ja luo vakautta liikevaihtoon.
Tänään oli uutinen, että Digital Workforce ja Sema4.ai laajentavat yhteistyötään. Tämä oli odotettua, sillä sema4.ai kilpailee muiden AI agenttivalmistajien kanssa ja sille on eduksi, jos se saa suoraa palautetta asiakasprojekteista tuotekehitykseen.
Eli tämä on sekä DWF:n että sema4.ai:n etu
Ai Agenttivalmistajia on paljon, kuten yhteen edelliseen postauksista linkkasin ja kaikki kilpailevat verisesti toistensa kanssa.
DWF:n etu on se, että se voi ottaa muitakin toimittajia sema4.ai:n lisäksi. Onhan DWF:llä RPA-työkaluista Outsmartissa mm. UiPath ja Blue Prism.
Myös IT-palvelufirmat voivat tarjota asiakkaille AI Agentteja. Näihin DWF:n kilpailuetuna on vahva liiketoimintaprosessien ymmärrys niistä alueista, joihin palveluja tarjoavat.
Eli DWF:n liiketoimintamalli pelkästään RPA-pohjaisesti kuulostaa hyvältä. AI Agentit voivat tuoda siihen vielä extraa.
Muuten jos joku haluaa ottaa kantaa teknisessä mielessä AI Agentteihin, niin suosittelen ensin hieman paneutumaan aiheeseen.
Ensimmäisenä vaikka DWF:n blogikirjoitus perusteista
Seuraavaksi sema4.ai:n blogit
Lisäksi sema4.ai:n youtube-kanavalta näkee esimerkejä sen käytöstä
Näiden jälkeen on jo melko hyvä käsitys. Itse toki ole nuo ja paljon muuta käynyt läpi.
Jos sitten haluaa tarkemmin ymmärtää AI Agenttien toiminnan ja niiden potentiaalin, tulisi paneutua Transformer AI-malliin.