Olen seurannut tätä itsekin vasta 4 kuukautta ja en tunne historiaa muuta kuin mitä joitain vanhoja raportteja olen lukenut.
Noista 2022 videoista voisi vain päätellä, että jonkinlaista käännettä on tapahtunut 2023 jälkeen myös henkilöstössä lukujen lisäksi.
Jussi Vasama nimitettiin 2023 kevällä. Varsinkin kannattavuus on lähtenyt kehittymään Jussin saapumisen jälkeen
Itselle keskeistä on lukujen rinnalla hyvä tuote/palvelu ja osaava johto. Teknologiafirmoilla tulisi olla hyvä tekninen johto, näinhän se on poikkeuksetta USA firmoilla, mutta ei usein Suomessa.
Karli Kalpala nimettiin 2024 helmikuussa Strategisen muutoksen johtajaksi sekä UK-alueen vastaajaksi
Aika monta Karlin artikkelia olen lukenut ja kuunnellut haastattelun signaalipodcastissä ja niiden perusteella sopiva kaveri teknisen firman strategiajohtajaksi.
Lisäksi CTO:ksi Antti Karjalainen on jo meriittien vuoksi hyvä ja tulee mahdollistamaan tarvittavien askelien ottamisen haluttaessa myös oman kehityksen suuntaan.
Eli melkoinen myllerrys on tapahtunut henkilöstössä, ehkä hieman pölyttyneestä aktiivisempaan suuntaan.
Yritys myös käsittääkseni irtisanoi henkilöstöä, joka ei sovi strategiaan.
Myös kansainvälisillä markkinointi on nykyään aktiivista esillä.
Tuo 50 M€ lv-tavoite 2026 tuntuu epärealistiselta, koska 2025 ei ohjeistettu selvää orgaanista kasvua, mihin viittasitkin. Vuodelta 2026 vaadittaisiin mahdoton kasvu, ellei 2025 kasvu sitten yllätä.
Toki monella muullakin, kuten Tamtronilla on hieman samankaltainen pilvissä oleva tavoite.
Huono taloustilanne on tuonut tarvetta varsinkin SOTE-alueella tuottavuuden parantamiseen ja siihen DWF tuntuu pääsevän mukaan.
DWF:n ei toki kannata revetä joka suuntaan, mutta Saksa voisi olla kiinnostava markkina. Talous on huonossa jamassa ja Saksassa lisäksi on käsittääkseni heikosti SaaS-palveluja käytössä. USA voi olla kilpailtu markkina, mutta aika näyttää
Omasta mielestäni johdon uusiutuminen on tuonut terävyyttä strategiaan ja AI:n käytön laajentuminen yritysten prosessien tehostamiseen voi tuoda lisäboostia. Toki tuossa AI Agenttikuviossa on paljon myös riskejä, mutta onneksi DWF:llä on kokemuspohjaista osaamista.
Itsellä melko pienehkö positio ja lisäilen, kun usko kasvaa entisestään