Osakesijoittaminen

Dovre Group - Pysyvä käänne tapahtunut?

Dovren liiketoiminta vetää erinomaisesti, kuten keväällä on useassa tiedotteessa julkaistu. Nyt näyttäisi myös jokerikortti eli Suvic osoittautuvan erittäin hyväksi. Tuulivoimamarkkina on Suomen lisäksi myös muualla nousussa. Dovrella on valmiiksi suhteita eri maihin.

4 tykkäystä

Ei muutakun myyntiin, niinhän ne moni tekee kun pääsee jälleen omilleen. Se olotila on mahdotonta muuttaa voitolliseks. Vaikka yritys olisi muuttanut startekiaa

Niin että 7 vuotta turskaa ja nyt kun käänne on tapahtunut niin myyntiin? Voittava strategia epäilemättä.

Tankkasin lisää.11.6 yhtiökokouksen positiivisen uutisoinnin toivossa ja laajanemisesta uusille sektoreille.

3 tykkäystä

Tuoreimmat | Yle Uutiset | yle.fi Tuulipuistoja tuulipuistoja.

1 tykkäys

Alkaa tulla nostoja Dovresta. Aika hiljaista on kirjoittelu ollutkin.

3 tykkäystä

Oletko laskenut tähän osinkotuoton? Jos et niin niin silloinhan olet kuitenkin voitolla näiden kaikkien vuosien jälkeen. Dovrehan on ollut aina antelias osakkeiden omistajia kohtaan.

1 tykkäys

Nyt alkaa kieltämättä Tuulivoima markkina kuumentua, hyviä linkkejä olette tänne laittaneet, näitä on kiva lueskella kun ovat faktapohjaisia.

Viikonloppuna lueskelin jostain että maapallon metallivarat eivät tule riittämään kaikkeen tähän uusiutuvan energiaverkon rakentamiseen jos kaivosten investointialoituksia ei lisätä. Jos tosiaan näin tulee tapahtumaan, niin se kuvaa hyvin sitä kuinka valtava trendi on alkamassa tai on jo meneillään uusiutuvissa.

1 tykkäys

Tämän saa liputtaa, jos häiritsee keskustelua mutta johonkin on pakko avautua. Hyppäsin Dovren kyytiin vuoden 2016 alussa 0,30€ hintaan ja myin kaikki pois noin puoli vuotta sitten samalla 0,30€ hinnalla. Usko yhtiöön loppui ja halusin omani pois. Olisinpa jaksanut uskoa vielä muutaman kuukauden.

2 tykkäystä

Näen itse että tässä ketjussa tulisi keskustella myös aika-ajoin osakkeen hinnasta, sen verran paljon Dovren kurssikehitys on aikoinaan aiheuttanut murhetta osakkeenomistajille. Lähes jokainen on tehnyt vastaavia virheitä kuin sinä “Osakepoimija”. Minä jos olen samaisen virheen tehnyt olen hypännyt osakkeeseen vielä mukaan kalliimmallakin hinnalla, tosin vain huomattavasti pienemmällä osuudella.

1 tykkäys

Sama täällä. Tuli ostettua asunto ja rempattua se ja jouduin myymään 1/3 salkustani pois. Dovre oli yksi jonka möin vuodenvaihteessa pois. Meni samaan hintaan kuin olin ostanutkin. No osingot sentään jäi taskuun. Harmitellen olen tätä nyt sivusta seurannut mutta onnea niille jotka tätä vielä omistavat.

1 tykkäys

Tätä yhtiötä on valitettavan vaikea analysoida. Koko ajan odottaa, että tulisi sellaisia hyviä uutisia, että voisi arvioida tulevaisuuden suuntaa. Yrityshän on nettovelaton, mutta tiedottaa minusta liian vähän. Ollaanko matkalla projektinhallinnan konsultointipalveluita tarjoavasta yhtiöstä (erityisesti kaasu- ja öljyala) johonkin muuhun, onko tulossa yritysostoja jne.

1 tykkäys

Jep. Viime vuonna uutisia ei juurikaan tullut. Ne harvat kerran kun tuli niin osake pompsahti muutaman prosenttin ja valui taas pikkuhiljaa takaisin. Tuntuu että nyt tämäkin tilanne hieman parantunut, vaikka on vielä kaukana toivottavasta.

2 tykkäystä

Nyt on toripuheiden mukaan kolme suotuisaa kvartaalia tulossa, kun vertailukvartaali on pandemian kurittama.

2 tykkäystä

Tankkasin lasten salkkuihin elok.-20 ja helmikuu -21 välillä pienet positiot, kun yhtiössä on mielestäni kytenyt “uuden alku”. Yhtiön taloudellinen tilanne on hyvä ja ajattelin, että nykyiset pääomistajat voisivat saada uuteen nousuun. Yleensä pääomistajiksi ryhtyvät Etra capital ja Joensuun kauppa vainuavat rahan ja yhtiössä alkaa tapahtua. Vähällä olin jo luovuttaa ja osa meni myyntiinkin. Osake on jojoillut ilman sen kummempaa syytä tämän puolen vuoden ajan. Toivotaan, että konsernin tytäryhtiön laajentuminen toisi vihdoin hyvää pöhinää energia-alalla.

2 tykkäystä

Olenko aivan väärässä, jos ajattelen, että Suvic menee pörssiin tällä tavalla toisen yrityksen kautta?

Itse asiassa hyviä kvartereita on tiedossa neljä putkeen sillä Suvicin yhdistely tarkoittaa n 10meur per kvarteri lisää. Ja Suvic yhdistellään nyt ensimmäistä kertaa. Tämä tarkoittaa myös sitä et verrattuna edellisvuoden vastaavaan kvarteriin tiedossa on ihan ok 50% kasvuluvut.

2 tykkäystä

@tupuna Erinomainen huomio. Dovresta on kuoriutumassa nyt hieman uudenlainen yhtiö. Energiaprojektienhallinta kaikilla tavoilla. Nyt lähtee jääkiekkomaila. Pitkän ajan jälkeen vihdoin näyttää voittajalta.

3 tykkäystä

Dovre on ollut omalla ostoslistalla mutta uskoisin tämän vuoden olevan vielä aika hankalan ja etenkin siis Suvicille. Tuulimylly projektit tehdään käsittääkseni pakettihinnalla ja siellä ei välttämättä ole suojauksia ollut esim. terästen tms. hinnannousuille, joten en ihmettelisi jos vaikka Suvic tekisi tässä välissä jopa lievästi tappiollisen vuoden. Tuulimylly buumi kuitenkin jatkuu useamman vuoden ja varmasti Suvic tulee tekemään hyvää Dovrelle.

Tämä ei siis ole millään muotoa negatiivinen viesti yhtiötä kohtaan ja uskaltaisin väittää, että kaikki alalla toimijat tulevat kokemaan haasteellisen vuoden mutta pitkässä juoksussa tällä vuodella ei ole mitään merkitystä ja toki tämäkin vuosi riippuu paljon siitä millaisia sopimuksia itse kukin on tehnyt.

2 tykkäystä