Äläs ny. Moottoripyöräilevänä keski-ikäisenä ja tiheään pyörää vaihtavana harrastajana en näe sähkömotoja käyttökelpoisina reissareina vielä pitkään aikaan. Mp:lle akkukysymys on paljon ongelmallisempi kuin autolle mistä johtuen tällä hetkellä siedettävän kokoisen ja painoisen akun myötä range on pyörinyt n. 100 km hujakoilla. Kun pienimmillä kuusisatasillakin mennään helposti yli 300 km:n tankkausrajan yli. Jos kasvatetaan rangea isommilla akuilla, kasvaa akun fyysinen koko sietämättömäksi ja pyörän painon kannalta epäedulliseksi. Ratkaisu odottaa nähdäkseni toisenlaista akkuteknologiaa.
Toinen, ulkopuolisesta epärelevantilta vaikuttava asia on äänimaailma. Motoilussa riittävän kovilla ja persoonallisilla äänillä on aika tärkeä rooli. Siitä kertoo mm. aftermarket-äänenvaimentajakaupan laajuus. Sähkömoto on liki-äänetön (puistatus). Kynnys sellaisen hankkimiseen on henk.koht. tästäkin syystä hyvin korkea. Pärinä ja moottorinaiheuttama tärinäkin sopivasti annosteltuna, ovat osa motoilun olennaisia piirteitä. Se tunnemaailma on aivan oleellisen tärkeä. Ne karsimalla on saatu jokin uusi laji jolle voi löytyä harrastajia ajan kanssa mutta yksi yhteen nykyisten motoilijoiden kanssa se ei mene.