EHang Holdings – Tulevaisuuden ilmailua

Seuraava daily support 23.40 :pensive:

5 tykkäystä

Tässä artikkeli EHangin Earnings Callista jossa kerrottiin uusista VT30, VT25 ja VT20 malleista EHang VT30
Edit: Tilausuuden tekstit

5 tykkäystä

Ylläriuutinen autonäyttelystä: Luksusautojen maahantuoja Prestige Image Motorcars tuo EHang 216:sen Indonesian ilmatilaan 07/2021.

11 tykkäystä

Kokonaisuudessa rapsa oli vahva koska ostamme tulevaisuutta emmekä yhden neljänneksen tulosta. Paperikädet myy.

Poiminnat:

  • Kehityskulut nousivat tuntuvasti.

  • EHang yhteistyö verkkokauppa JD.comin ja toimituspalvelu ZTO Express kanssa.

  • Ehang 216 lopullinen tyyppihyväksyntä tulossa lähiaikoina. Ehang 216 tilauskanta 100 yksikköä ja valmius toimittaa 250 jos lopullinen tyyppihyväksyntä tulee tämän vuoden aikana.

  • Täysin automatisoidut tuotantolinjat.
    "Olemme myös edistyneet merkittävästi tuotannossa ja tuotekehityksessä. Uusi tuotantolaitoksemme Yunfussa aloittaa virallisesti tuotannon tämän vuoden kesäkuussa. EHangin tuotteen rakenne koostuu pääosin komposiittimateriaaleista, ja sen komposiittituotteen tuotanto on perinteisesti manuaalinen prosessi.

Jatkamme investointeja Yunfu-laitokseen seuraavien kahden vuoden aikana ja päivitämme asteittain täysin automatisoituihin tuotantolinjoihin tuotteiden laadun ja johdonmukaisuuden parantamiseksi. Laajennamme älykkäiden lentokoneiden T & K-tukikohtaamme Guangzhoun pääkonttorissamme ja uskomme, että täällä syntyy enemmän innovatiivisia tuotteita. "

  • EHang 216M.
    "Lisäksi julkaisemme EHang 216M: n, EHang 216 AAV: n manuaalisen pilotin.
    EHang 216M: n odotetaan saavan CAAC: lta erityisen lentokelpoisuustodistuksen kokeiluluokasta tämän vuoden toukokuussa. Urheiluautona EHang 216M: llä on samanlaiset ohjausjärjestelmät kuin perinteisellä helikopterilla, mutta se on yksinkertaisempi ja luotettavampi, ja se voi siirtyä autopilotti-tilaan yhdellä napsautuksella turvallisuussyistä.

  • Maaliskuussa 2021 EHang aloitti yhteistyön Dongfeng USharing Technology Co., Ltd.:n kanssa, joka on Dongfeng Motor Corporationin tytäryhtiö, Fortune Global 500 -yhtiö ja yksi Kiinan suurimmista autovalmistajista, kehittämään yhdessä ratkaisua saumattomasti yhdistettyyn liikkuvuuteen. Palvelut logistiikkaan EHangin AAV-tekniikoilla.

  • “Tulevaisuudessa aiomme käynnistää” 100 lentoliikennereittien aloitteen "Kiinassa osana UAM-alustan operaattoristrategiaamme. Tätä aloitetta tukevat luotettava integroitu tekniikka, kattava tuotevalikoima, älykkäät järjestelmät, kasvava asiakaskunta, infrastruktuurisuunnittelu ja laajentuvat tuotantolaitokset. Aloitteen odotetaan toteutettavan seuraavien 24 kuukauden aikana keskittyen ensin Guangdongin, Hongkongin ja Macaon suurlahden alueeseen Kiinaan. Tämän tärkeän strategisen aloitteen tukemiseksi ja myös asiakkaiden tilausten toteuttamiseksi vuonna 2021 pyrimme tuottamaan noin 250 yksikköä EH216: ta vuodessa, mikä on uusi ennätys yrityksestä, kun se saavutetaan ", Hu totesi.

22 tykkäystä

Juma että näyttää hyvältä! Tulevaisuudessa lennellään EHangilla paikasta toiseen. Ehangshopiflier tuo ruuat asunnon lastausalustalle, lemmikki kävelee EHangDogin sisälle ja alus lennättää koiran automaattisesti koirapuistoon ja takaisin. EHangbicyclelilla käydään satojen kilometrien lenkeillä tuosta vaan. Taidanpa ostaa lisää osaketta.

3 tykkäystä

Näillä osakkeen hinnoilla ei juuri myydä kannata. Vaikea kuvitella, että mentäisiin juuri alle $24, joka oli kauan tavoitehintana ja laskettu fundamenttien mukaan. Nousuvaraa on paljon enemmän jo 2021

Tuo manuaalisesti lennettävä 216M saattaa olla se, joka voi euroopassa saada luvan aikaisemmin kuin täysin autonominen. Toki yhdellä lentäjällä ja yhdellä matkustajalla tuskin asiakas juuri kannattavaa liiketoimintaa tekee, mutta keskeistä lienee, että EHang216 olisi aidossa rahaa tuottavassa tuotantokäytöössä.
Se lisää kiinnostavuutta ja uskottavuutta sekä sitä kautta tuo lisää asiakkaita.

Itse olen ajatellut, että EHangillä on n. 2 vuotta aikaa käyttää hyväksi markkinoiden ensimmäisen toimijan etulyöntiasema. 2 vuoden jälkeen on muita kilpailijoita niin paljon, että EHangillä voi olla sama tilanne kuin nyt Teslalla

14 tykkäystä

EHang oli tehnyt Form-6K rekisteröinnin ja huomio kiinnittyi taas kerran siihen, että viime vuoden tulos on auditoimaton. Sinua ei tämä kiinalaisten käytäntö häiritse?

1 tykkäys

Ilmeisesti usean firman tulos on auditoimaton, tosin en tiedä paljonko yleisesti on auditoituja suhteessa auditoimattomiin.

Itse aloitin EHangiin sijoittamisen vuosi sitten ja toki tänä aikana on jatkuvasti vaivannut yrityksen huono tiedotuskulttuuri. Hienoja asioita luvataan, mutta niistä ei välttämättä myöhemmin kuule.
Mutta toisaalta heillä on lentävä eVTOL ja monella muulla on ollut vaikeuksia saada eVTOL edes lentämään.

Itselläni tämän hallinta on normaalia riskien halllintaa ja siksi mm. möin 75 % osakkeista kurssilla $70. Hieman tullut alemmilla hinnoilla ostettua lisää, mutta seuraan tilannetta ennen lisäostoja

7 tykkäystä

“Poika” laskeutui EH216:lla Guangzhou Tianhe Stadiumille. Eihän tällaiset mediatempaukset haittaa - Näkyvyyttä Kiinan kansallisessa TV:ssä ja 50 000 hlöä myös livenä paikalla (Hyvä Kiina!).

19 tykkäystä

Dear Markakorva,

Thanks for your email.

The Company will release the 2020 annual report with audited earnings through 20-F filing later. Please stay tuned.

Thank you.

Best regards,
EHang Investor Relations Team

17 tykkäystä

Tämä on minulle uusi ja erittäin mielenkiintoinen yritys ja tuoteperhe. Uskon että liikenne muuttuu moniulotteiseksi myös yksityisliikenteen osalta. Eli lentävät autot/droonit/härpäkkeet tulevat tekemään jo 2020-luvulla läpimurron ja yleistyvät 2030-luvulla. Tämä on oikeasti iso juttu. Se nopeuttaa matka-aikoja, mahdollistaa kaupungeissa isommat liikennemäärät ja muutenkin vapaamman matkustamisen. Tämä on se liikenteen mullistaja, ei FSD yms.

Itseäni sijoittajana vähän estää lähtemästä mukaan tämän yrityksen kohdalla on heidän käyttämä teknologia. Akkukäyttöisen lentolaitteen ominaisuudet eivät ole kovin hyvät. Eikä akkuteknologia kehity riittävällä vauhdilla, että se pysyisi polttokennoteknologian kehityksen mukana. Polttokenno on todettu monessa lentävässä applikaatiossa erittäin toimivaksi ratkaisuksi.

Tämä on varmasti ykköstuote tällä hetkellä mutta uskon että polttokennolla varustetut vehkeet ovat yksinkertaisesti parempia ja ne vie potin. On se toiminta-aika/lentomatka niin merkitsevä asia. Kysymys kuuluukin, onko Ehangilla mitään suhteita minkäänlaiseen polttokennovalmistajaan? En äkkiseltään ole törmännyt siihen tietoon, mutta koska kyseessä on kiinalainen toimija niin olisi loogista jos heillä joku polttokennoviritys olisi jo menossa. Näkisin sen oleelliseksi asiaksi tuloksen tekemisen kannalta.

1 tykkäys

Eivät ole ainakaan julkisesti puhuneet vedystä. Mutta Ehangiin strategiana on toimittaa koko “paketti”, ei vain valmistaa ja myydä droneja.

Veikkasin, että dronen energiavaraston päivittäminen on astetta yksinkertaisempi temppu (kunhan ko. tekniikka on kehittynyt aavistuksen nykyisestä) kuin rakentaa autonomisten lentävien robottien ekosysteemi :wink:

Itse pidän hyvänä että lähtevät tutummalla teknologialla liikenteeseen. Kun vedyn (polttoaineena) ottaa puheeksi keskivertokansalaisen kanssa, reaktio on usein “apuva sehän räjähtää”. Tuohon räjähtelyyn kun yhdistää itsekseen taivaalla lentelevän pöristimen jonka kyytiin pitäisi nousta, niin huhuh :joy:

6 tykkäystä

@everlaastia itse pähkäilin samojen ajatusten kanssa ennen kuin sijoitin EHangiin.

En ole ainakaan itse törmännyt tiettoon että olisivat yhteistyössä kenenkään kanssa tässä aihessa. Mutta se ei tarkoita sitä että eivät olisi! Itse ainakin tiedän heti tukun firmoja jotka pystyisivät tarjoamaan palveluitaan tuolla saralla. No aika näyttää mihin tuokin sitten kehittyy.

Tuossa yksi versio aiheesta ja käyttää vetyä. 5 tonttua kun heittää niin pääsee ennakkotilaamaan. Pikkurahalla naapuri kateelliseksi :grin:.

9 tykkäystä

Pienempiin droneihin löytyy jo kenno-versiot, nyt en tarkkaan muista kuka se oli, laitoin vety-ketjuun siitä jutun ehkä joskus vuosi sitten. Olikohan se peräti Plug?

5 tykkäystä

Plugin entinen johtaja ainakin vaihtoi taloa ja lähti kehittämään polttiksia HyPointille muutenkin tuo talo etenee hyvin tällä saralla.

Honeywell Aerospace on yksi toimija joka osti pois Ballardin yhden rönsyn.

11 tykkäystä

Kiitoksia vastauksista, pitää lukea ajan kanssa. Olen myös törmännyt samaan kuin @Seinakadun_Keisari . Eli polttokenno-droonien lento-arvot on huimasti akkukäyttöisiä paremmat. Kun saavutetaan asialliset toiminta-ajat, niin tämän tyyppisten lentolaitteiden käyttösovellukset ovat erittäin monipuoliset. Näen että tietyissä tapauksissa tämä kehitys on uhka myös osalle helikopterimarkkinoita.

Olen kyllä täysin vakuuttunut siitä, että myös henkilöliikenteessä on näillä vehkeillä jonkinlainen siivu tarjolla. Sitä rajoittaa se, että nämä ei liiku omien pyörien avulla joka hankaloittaa lähialueen liikkumista. Joka tapauksessa nyt ollaan kasvavien markkinoiden äärellä, jonka kysyntää luodaan tarjoamalla uusia tuotteita.

2 tykkäystä

Vaikka yleensä vedystä olen “joopa joo, akut voitti jo”, isoissa droneissa paino on hitosti merkittävämpi asia kuin tilavuus ja koska vermeet ovat jo valmiiksi ihan eri hintaisia kuin autot, polttokennon hinta on aika irrelevantti osa koko laitoksen hinnasta ja tankkauspiste todennäköisesti myös pieni ongelma koska näillä lienee järjestään kotikenttä johon on varaa rakentaa hieman infraa.

Eli täällä polttokennoilla on kenties markkinaa? Vetytankki on tietenkin edelleen varmasti iso mutta taatusti keveämpi kuin iso akusto.

2 tykkäystä

EH availi strategiaansa vasta julkaistujen earningsien yhteydessä, mutta nyt sattui niin sopivasti, että pakko spämmätä tänne.

HSDO julkaisi viime yönä uuden EH videon, jossa käydään hieman läpi sitä mihin suuntaan firmaa ollaan viemässä.

Alkupuoliskon on puolilämmintä höpöttelyä shorttaamisesta, noin puolivälissä päästään itse asiaan (CEOn kirje firman työntekijöille).

Muidenkin kannattaa vilkaista, avaa uuden näkökulman tulevaan tuotantoon. Jotkuthan olivat sitä mieltä, että droneja kasataan nyt pikavauhtia omaan demokäyttöön eikä myyntiin.

Ja kyllä, HSDO on megaluokan EH-bulli.

7 tykkäystä

Menin pikakelausella, en koko videota jaksa kuunnella, koska olen EHangistä paljon lukenut. Kannattaa videon avainkohdat laittaa postaukseen, jos moni ei jaksa videota katsoa läpi.

Ainakaan itse en ole kirjoittanut niin, että droneja kasataan omaan käyttöön vaan niitä on myyty erinäisille tahoille lähinnä testikäyttöön eli varsinaista laajempaa markkinaa tuotantokäytölle ei ole löytynyt.

Jos saisivat myytyä vaikka EHang 216F:n muutamalle paloasemalle ja sitä oikeasti käytettäisiin korkeiden talojen palontorjunnassa, tuon segmentin markkinan koko saa ihan eri merkityksen. Pelkästään Kiinassa on kymmeniä tuhansia paloasemia ja satoja tuhansia korkeita taloja.

Tai jos saavat myytyä EHang216L:n johonkin logistiikkakäyttöön, jossa on vastaavan kokoiset markkinat.

Toisaalta jos haaveillaan laajamittaisesta ja kannattavasta ilman lentäjää tapahtuvasta AirTaxi toiminnasta, olisi hyvä julkaista roadmap, josta selviää tarvittavat välivaiheet tuottavan liiketoiminnan aloittamiseen.
Roadmap sisältäisi kohdemaat, mitä ovat käyttötapaukset sekä mitä säädöksiä ja tekniä haasteita ja millä aikataululla on vielä kussakin kohdemaassa hoidettava.
Ääriesimerkkinä käyttötapaus, jossa suomessa naapurin isäntä ja emäntä lentäisivät Tikkurilasta Prisma Jumbon pihalle käymään ostoksille, sisältää vielä monia haasteita vaikka itse EHang 216 siihen kykenisi.

Lisäksi Roadmapissä on hyvä avata varsinaista liiketoimintatapausta tarkemmin, vaikka markkinojen koosta. Kuitenkaan kaikilla ei ole varaa ostaa 300 000 € lentolaitetta.

5 tykkäystä

Puolet videosta on CEOn firman sisäisen tiedotteen läpi käymistä, ja kuten kirjoitin, se alkaa n. puolivälistä. Video on 20:46 pitkä ja ko. aiheen käsittely alkaa kohdasta 11:30.

Valitettavasti minulla ei ole aikaa translitteroida tai muutenkaan referoida ko. videota tänne. Jokainen päättäköön itse tuhlaako 10 minuuttia elämästään tuohon videon puolikkaaseen.

Tuosta Roadmapista tulee mieleen, että olisihan se mukava, mutta todennäköisesti mahdoton tehtävä, toistaiseksi. Business on pitkälti paikallisten säädösten alaista, ja niitä ei ole pitkälti vielä olemassakaan. Pidän turhana sitä, että Ehang lähtisi esim. Suomen osalta arvailemaan minkälaista lainsäädäntöä tänne pitäisi säätää ja millä aikataululla se voisi onnistua. Varmaa on se, että tähän ei osaa vielä vastata yksikään lainsäädännön tekemiseen osallistuva taho edes täällä, joten huonosti se varmaan onnistuisi kiinalaiselta yritykseltäkään :wink:

Pidetään peukut pystyssä, muttei odoteta saati vaadita mahdottomia. Jos täällä ei vuoteen pystytä päättämään edes sitä tulisiko tuon Tikkurilassa asuvan pariskunnan käyttää maskia ajellessaan Toyotallaan sinne Prisma Jumboon ostoksille, on tässä vielä monen monta haastetta edessä, enkä usko, että Ehang niitä kaikkia voi edes tietää, ja puhdasta arvailua en halua pörssiyhtiön julkaisevan.

7 tykkäystä