Tämän päivän vaihto moninkertainen normaaliin verrattuna ja nyt näköjään halt:ssa Edit: näköjään jatkuu kaupankäynti ihan siitä missä oltiin.
Olen muuten erittäin mielissäni siitä, kuinka Vow on tämän vuoden aikana saanut laajennettua tuota marine-sektorin ulkopuolista toimintaa Etian kautta saatujen teknologioiden avulla. Sillä saralla on kuitenkin mielestäni ne paljon suuremman potentiaalin bisnekset ja laajempi kenttä.
Q3 rapsassa mainittu 2021 Euroopan maihinnousu piti tapahtua tämän kanssa, mutta ottivat sitten ns varaslähdön HyGearin ja Inmatecin ostoilla. Noo, enempi parempi😋
JJ Traynorin (toinen kahdesta HydrogenOne Capitalin perustajasta) tausta on kyllä, ainakin miehen oman LinkedInin mukaan, melkoinen
Executive Vice President Investor Relations
Royal Dutch Shell
2005 - 2017
Responsible for Shell’s communications and relationships with financial markets
Jne…
E: Voi vaan olla ettei meikäläisen kuukausisäästösummilla vielä päästä asiakkaaksi
Jep. Tästähän ei ole käytännössä mitään kuulunut sitten viime kesän uutisten jälkeen. Nyt oli nettisivut tulilla. Muutenkin tosiaan pätevää sakkia ainakin historian perusteella.
Tätä on pitänyt kysellä aiemminkin, ja haulla en löytänyt kommentteja, niin kysyn: oletteko verranneet sijoituscasena NextEra Energy vs. NextEra Energy Partners (NEE vs. NEP)?
Kuuntelin Bidenin sanavalintoja uudelleen, ja on kyllä sellaista härkäilyä “uuden energian” suhteen, sen kaikissa muodoissa, että oksat pois. Toki puhe on poliittisesti sopivan ympäripyöreää tsemppausta, mutta hyvin selkeästi tulee esille, että:
Sähkömoottoreissa on liikkumisen tulevaisuus (toistettu 500 000 latausasemaa)
Energiankulutusta pyritään pienentämään, ja USA haluaa kärkipaikan, esimerkkiä näyttävän johtajan roolin, päästöjen vähentämisessä.
Työpaikkojen luominen kytkeytyy vahvasti tulevaisuuden tavoitteisiin, eli ei ole tarkoitus korvata All American pick-up laivastoa kiinalaisilla sähköautoilla, vaan valjastaa USAn teollisuus ratsastamaan “tulevaisuuden valinnoilla”.
Nyt tarttis miettiä kuinka suurta roolia USAn sisämarkkinat voivat esim. maailmanlaajuisessa EV-murroksessa, tai vaikkapa vedyn tuotannossa, näytellä, TAMin kannalta. Siirtääkkö sijoituksia muusta maailmasta jenkkeihin suuremman kasvun toivossa, vai pitääkö fokus Euroopassa ja osin Kiinassa…
Tämä Bidenin “tulevaisuuden paketti” on niin laaja-alainen (infra, ajoneuvot, asunnot, energiantuotanto jne), että se ei oikein suoraan istu tähän ketjuun, mutta ei toisaalta yksin mihinkään muuhunkaan. Pitäisiköhän meidän perustaa joku “Parhaat “Build Back Better” sijoituskohteet” ketju, johon saisi kerättyä yhden katon alle USAssa majaansa pitävät asiaan liittyvät firmat?