Energia-alan teknologinen kehitys ja sijoitusmahdollisuudet

Yllättävän hyviä lukuja Nel antoi ulos… itse odotin paljon pahempaa.

5 tykkäystä

Onko kenelläkään näkemystä pidemmän ajan sijoituksista vetyosakkeissa? Tuntuu, että näissä harrastetaan treidaamista suhteellisen paljon.

1 tykkäys

Juu, ei mitään hälyyttävää tai yllättävää. Samojen haasteiden kanssa painii kaikki, NEL:llä kuitenkin jo vähän enemmän taloudellista selkänojaa mihin nojata.

3 tykkäystä

Ostin eilen VTIQ alimmillaan 12,2$ kurssiin. Suurimman osan ostin illasta kun odotin että kurssi hieman laskee iltaan kuten teki tiistaina. Olin väärässä. Jouduin illasta ostamaan yli 14$ kurssilla lisää. Pre mkt nyt 15.75$. Tuntuu siltä että tämä lähtee lentoon. Harmittaa kun tiistaina Nordean kautta ei onnistunut ostamaan. Eilen avasivat kaupankäynnille pyynnöstä.

6 tykkäystä

Toissapäivänä yritin itsekkin ostaa VTIQ nordean kautta, mutta ei onnistunut. Tänään näköjään onnistuisi. Kivasti vaan kurssi pompsahtanut parissa päivässä… Taitaa todella lähteä lentoon joo. Mutta vähän mietityttää että mihin hintarajaan saakka kannattaisi nyt näitä VTIQ osakkeita ostaa, koska NKLA anti ilmeisesti jossain vaiheessa tarjolla 10$ osake… :thinking:

Record quarterly revenue of $41.9M in Q4 • $106.3M full year revenue exceeds 2019 outlook • $147.8M cash reserves at year-end • 2020 outlook for revenue of approximately $130 million, supported by 12-month order book of $110.3M at year-end 2019
Net loss3 was ($10.3) million or ($0.04) per share

Zacks Consensus Estimate

This fuel cell technology company is expected to post quarterly loss of $0.04 per share in its upcoming report, which represents no change from the year-ago quarter.

Revenues are expected to be $30.90 million, up 8.4% from the year-ago quarter.

7 tykkäystä

ja siitä Plugin Q4:n historiikki. Vahvaa menoa vaikka kyntää vielä muiden tapaan.

https://s21.q4cdn.com/824959975/files/doc_financials/2019/q4/Plug-Power-Q4-YE-2019-letter-F.pdf

5 tykkäystä

Kyllä on vahvaa menoa ja taidettiin ylittää konsensus myös :+1:

Edit: Eilen vielä kerrottiin että rakentavat uutta tehdasta.

2 tykkäystä

Kyllä, tekemisen meininkiä. Täytyy katsoa miten markkinat vastaa tulokseen, ostotykki on ladattu muutamalla K€-ammuksella mahdollisia lisäostoja varten.

1 tykkäys

NKLA/VTIQ… Itse ymmärsin että yksityisille sijoittajille on jo myyty uusia osakkeita $10/kpl yhteensä 525 miljoonalla, käytännössä nämä rahat tulisi pääsääntöisesti tulevalta johtoportaalta yms. Muusta annista en ole kuullut, onko sellainen tulossa? Hinnannousu sataa lähinnä näiden sijoittajien laariin automaattisesti, mutta koska eivät ole myymässä niin ihan sama varmasti muiden sijoittajien kannalta.

Saa korjata jos olen väärässä tässä ymmärryksessäni.

edit: mutta tässä ymmärryksessä ostin jo omat osuuteni 11,7x keskihinnalla…

1 tykkäys

Minä taas ymmärsin että olisi antia tulossa, mutta se nyt ei tietysti tarkoita vielä mitään… :smirk: Onko muilla viisaammilla tarkempaa tietoa tästä…?

Sait kyllä halvalla kun tämän päivän kurssia katsoo :+1: Hiton Nordea… Vaikka voisin kyllä veikata että jo suht lyhyenkin ajan saatossa tämä saattaa tästä vielä nousta aika lailla… Tänään siis olisi tarkoitus ostaa avaus possa VTIQ:ta, mutta taitaa joutua makselemaan 15$ lappu.

Selviäisi nyt toi anti homma että olenko ymmärtänyt siis itse sen täysin väärin…

Eipä ole tullut mitään vastausta vielä, VTIQ varmaan infoaa asian edetessä.

1 tykkäys
3 tykkäystä

Yli 16 jo :blush: jäi itselläkin nyt lisätankkaus tekemättä.

2 tykkäystä

Mä merkkasin vähän ensin 15$ ja sit 16$. Vähän hirvittää ton meno, mut FOMO paino niin kovaa päälle että oli vaan pakko toimia… :smile:

4 tykkäystä

Ja nyt sit jäi yllättäen pyörimään siihen 16 alle… :smirk:

Samalla hintaa sain. Liian varovainen erä vain, mutta katsellaan rauhassa mitä tuleman pitää😋

3 tykkäystä

Eli nousee sen hetkiseen arvoon jos ymmärsin oikein🤔

1 tykkäys

Eli NKLA tulee olemaan saman hintainen listautumispäivänään kuin VTIQ viimeisen päivän päätöksessä jos ymmärsin oikein.
Ja lopultahan markkinat päättävät minkä arvoinen se on. Tänään tuli taas liipaistua pariin kertaan Nikolaa. Hinta tuntui suolaiselta 14,8$ ja 15,8$. Nyt näyttäis olevan tasaantunut tuohon reiluun 15$. Toivotaan että parin vuoden päästä hymyilyttää. :wink:

3 tykkäystä