Energia-alan teknologinen kehitys ja sijoitusmahdollisuudet

Mulla on ainakin ihan himmeästi miinusta

1 tykkäys

Mulla -36,8%. Ei huono. Vetyjä paljon😏

1 tykkäys

Tuo miinus ei ole kuin kahden normi nousupäivän verran vety osakkeelle :slightly_smiling_face:… Eli ei yhtään mitään.

5 tykkäystä

NEL ja VOW molemmat turskalla reilusti, mutta kuten @Meri tuumas ni nuissa lapuissa 30 pinnaa on pikkujuttu.

Muut vetylaput ulkoistin turskalla, olin isomman pompun toiveessa tälle viikkoo mutta ei siltä näytä ni peliveiviosaston panin lihoiksi ettei jää viikonlopun yli.

Yllämainitut on ja pysyy, tankkaillaan lisää pikkuhiljaa ja joku päivä se taas hymyilyttää nuitten kans.

2 tykkäystä

Omalta kohdalta voin sanoa että koko tämän laskun ajan olen tehnyt pientä säätöä. Ostanut ja myynyt päivän sisäisesti. Siinä samalla lisännyt jatkuvasti osakkeiden kpl määrää ja pienentänyt hajautusta muutaman osakkeen verran. Tarkoitus olisi olla mahdollisimman hyvissä asemissa sitä päivää ajatellen kun lähdetään taas pitkään nousuun. Joka tulee sieltä aivan varmasti. Ja jos jotain lohduttaa tieto että tällä hetkellä yksi yksittäinen vetyosake on minulla -54% se täällä kerrottakoon :smile:. Mutta ei pienintäkään aikomusta myydä niitä pois :wink:.Lisäksi olen työntänyt uutta rahaa tuuli ja aurinko kuponkeihin tämän laskun ajan.Alennus myyntikassaan aloitin viimme pe keräämään uuttarahaa ja sitä nyt tehnyt koko tämän viikon. Eli paukkuja on kun aletaan oikein isosti ostelemaan.

5 tykkäystä

Mitkä vetyosakkeista näkisitte parhaimpina poimintoina tulevia alennusmyyntejä ajatellen? Entäs tuuli ja aurinko puolelta?
Ajattelin poimia salkkuuni pienillä positioilla noin 5 energiaosaketta tulevista alennusmyynneistä. Mutta vaihtoehtoja riittää, joten vinkkejä kaivattaisiin.

Tällä hetkellä salkusta löytyy enää FCEL. Tuokin tällä hetkellä pakkasella, mutta en pidä pahana, koska omat on otettu pois jo tammikuussa ja jätetty voitot rullaamaan. Tämän ketjun seurauksena ja Merin vinkkien perusteella tuo tuli hankittua. Suuret kiitokset etenkin @Meri :lle!

1 tykkäys

Itse olen ajatellut pitää salkussa FCELL, NEL, Powercell, Cell Impact B ja Plug Power. Ehkä myös Erklinger ja VOW.

2 tykkäystä

VOWia mietin että laivabusineshan taitaa olla sen suurin alue tällä hetkellä, ei näytä ihan hirveän hyvältä tilanne siellä.

FCELL, PCELL, CI on kaikki enemmän tai vähemmän spekulatiivisia eli ei vielä oikeata businestä ja elää investorien rahoilla.

NEL ja PLUG on pisimmällä liiketoiminnan suhteen eikä siten ole niin kiinni sijoittajissa mutta riskisiä silti.

Itsellä on PLUG salkussa jollain -50% tuotolla, olisi pitänyt myydä pois heti.

Muut vety laput on puhdasta veivausta, tänään PCELL ulos jos ribari tulee.

4 tykkäystä

Toisaalta nyt voi tulla laivoille hyvä " huoltoväli " ja samalla tuoda uusia ratkaisuja laivoihin, jotta ollaan kunnossa kun homma palautuu?

Maapuolen uskoisin olevan hieman stabiilimpi näiden osalta ja tuntuu siellä tapahtuvan

3 tykkäystä

Juurikin näin. Mulle kaikki vetyosakkeet on tällä hetkelä enemmän tai vähemmän spekulatiivisiä ja veivailen niitä tarpeen mukaan. Eilen ostin muutamaa treidi mielessä mut salkkuun jääny FCELL on nyt jotain -50% kun tammikuussa ulostin halvemmalla ostetut. Kokonaisuudessa vety laput tehny tänä vuonna voittoa ja muut onkin sit -40% tappiolla.

1 tykkäys
1 tykkäys

Kohta on pörssikarhulla tukalat oltavat kun aurinkopuoli alkaa kunnolla paistamaan, mukavan rauhoittavaa olla osakkeenomistajana tässäkin JKS-junassa.

3 tykkäystä

Joo kiva ollut nyt ostella tuotakin tässä pitkin laskua…Nyt vain haetaan asemia tulevaan nousuun. Pientä esimakua jo saatu tänään SFC repinyt ylös +24% eikä PowerCell Sweden kään huonosti ole noussut +20%

2 tykkäystä

Miten pitkään olet omistanut ja seurannut yhtiötä? Miten luotettavina pidät noita näkymien arviointeja?
Kiinalaisten suhteen on aina tullut oltua varovainen/skeptinen, jostain syystä. Covid-19 ei vaikuttaisi tämän vuoden toimintaan?


Yhtiön osakekurssi on ollut hyvinkin volatiivinen matkan varrella, vaikka tällä hetkellä ollaan vielä kuukausitasolla nousutrendissä (viikkotrendi breikkasi laskevaksi). Merin vinkkaamana olen seuraillut, mutta vielä jäänyt ostot tekemättä, koska itse olen suhtautunut tuohon Kiinan sisäisen toiminnan palautumiseen isolla varauksella. Lyhyellä aikajänteellä, kesään saakka.

2 tykkäystä

Seuraillut vasta 6kk. Ainahan näiden Kauko-idän ihmeiden kanssa pitää olla hiukan skeptinen eikä Jenkkilästään tunnu heille hirveästi luottoa löytyvän kuten ei muillekaan Kiinalaisille firmoille. Jinkon markkina-alue on kuitenkin koko maailma ja heillä on siihen kelpo tuoteperhe kovastikin kilpailulla mutta kasvavalla toimialalla. Jollei megatrendi käänny ja valtiot palaa energiapäätöksissään takaisin fossiileihin niin näkisin Jinkolla ihan ennusteiden mukaisen kasvun edessäpäin, koronasta huolimatta.

Jos Jinko on paneelien ykkönen myös niiden tuotekehityksessä niin oleellisemmalla invertteripuolella se on ehdottomasti Enphase yhdessä SolarEdgen kanssa. Omassa salkussani tuo Enphase on tuplapainolla Jinkoon nähden.

2 tykkäystä

Niinhän nuo nousi ja katselin sitä jokaisen prosentin… markkinoilla jotenkin liian hermostonut tunnelma, tuli itsekin jäädyttyä lähtötelineisiin kun päivänousulle annettiin lähtölaukaus. Noh, yritän olla paremmin hereillä kun Jenkit aukeaa…

1 tykkäys

Minä myin jo aamu dipistä ostetut… Voitot jäi sisään… rahat takaisin käytössä jenkkejä varten :nerd_face:

1 tykkäys

Näyttäisi että niillä jotka osti eilen dipistä FCEL tulee tänään tilipäivä :smile:

TV näyttää tälle päivälle osaria FCEL:ille, onko näin?

1 tykkäys

Joo niin se tais olla näin ulkomuistista,