Energia-alan teknologinen kehitys ja sijoitusmahdollisuudet

Käsittääkseni osari on vasta 16.3.:thinking:

2 tykkäystä

Joo niin se on 16.3

TY, sama päivä kuin BE:llä. Vaikuttaisi vielä kaikenlisäksi olevan ennen avausta molemmat.

1 tykkäys

Aika nopeesti suli FCELL nousu. Onko @Meri maanantailta odotettavissa jotain isompiakin uutisia?

1 tykkäys

Ei ole ainakaan minulla tiedossa… Savet valmiina housussa taas maanantaita odotellessa :grin:. Mulla taitaa vaan olla jo niin parkkiintunut erse… että ei tuota enään tuskaa olla savet housussa viikonlopun yli :joy: Ja katso loppuun tämä päivä :wink:

1 tykkäys

Kokeilin pientä veiviä FCELLillä, tuli kuokkaan. Nyt on treidisalkku tyhjänä vedystä.

3 tykkäystä

Nuin teki ruotsit tämäkin… Dippi aloituksesta ja sitten mennään :ok_hand: :wink:

1 tykkäys

Miltä @Meri umicore näyttää näillä hinnoilla? Joskus korkeemmilla hinnoilla pe oli jotain 35 luokkaa?


Alkupäivän huuma vaihtui epäuskoon. 14.11 tärkeä tukitaso, mikä ei saisi mennä rikki.

1 tykkäys

Itse en ole vielä ostanut takaisin syy tähän on että rahat kiinni nyt muualla. Heti takaisin osto kun vain mahdollista oli hinta silloin oikeastaan mitä vain :wink:

1 tykkäys

Toivotaan, että jotain vastustusta (ja volyymia) löytyy. Muuten joutuu hakemaan vauhtia alempaa ja pidentämään tuotto-odotusten aikajännettä. Tässä turbulenssissa vedetään liikaa tunteella joten järkisyistäkään ei ole laskun jarruttajaksi.

Edit: viimeisen 45 min aikana noustiin komeasti 14.89$:sta takas 17,41$:iin, volaa riittää! Jospa Enphase tekisi saman maanantaina…

2 tykkäystä

Mitenkäs @tonotza, onko tullut lisäiltyä Enphasea? Tässä itse mistä hinnoista pitäisi salkkuun liipasta.

Mulla on salkusta niin suuri prosentti Enphasea, että olen ajatellut tässä dipissä avaavani ennemminkin uusia positioita parantaakseni hajautusta. Pitäisi olla suunnitelma valmiina, että mitä nuo yritykset olisivat. Mutta seuraillaan myöskin Enphasen kurssia :grinning:.

2 tykkäystä


TA:n näkökulmasta putoaminen 17-25$ rangeen ei olisi vielä kovinkaan iso juttu, kun katsoo taaksepäin.
PE 27, P/B 15, short float 25%.
Jos markkinat ei kestä nykytasoja, niin monelle on houkutus kotiuttaa voittoja, koska aika lyhyelläkin aikajänteellä sijoittanut on vielä reilusti voitolla. Laitoin fibon low:n noin alhaiseen arvoon, mutta ajallisestihan sinne ei ole kuin 1.5 vuotta.

2 tykkäystä

ST1 Anttosen näkemyksistä juttu IS:ssa. Ei sinällään mitään uutta niille ketkä ovat Anttosen näkemyksiä aiemminkin kuulleet/lukeneet: https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006438289.html

4 tykkäystä

Ei vetyä videolla, mutta siitä taitaakin olla jo ketju pullollaan tietoa.

1 tykkäys

Olisiko joku sattumoisin pyöritellyt lukuja ja näkymiä miten esim. vetyfirmoihin tämä korona ja sen seuraukset voisivat vaikuttaa?

Omana näppituntumana monella yrityksellä tuotantoa vielä aika vähän ja suurimmat panokset tuotekehityksessä. Jos tuotantoa vähän niin mahdollisista komponenttien toimitusvaikeuksista ei suurta haittaa liiketoiminnalle ja jos ei myyntiä paljoa, niin kysynnän sakkaamisellakaan ei suurta vaikutusta. Sen sijaan velkaa tuntuu olevan monella yrityksellä riittävästi ja rahoituksen saamisessa voi olla haasteita.

Yhtiökohtaiset erot varmaankin suuria näiden suhteen?

1 tykkäys

Mitäs mieltä Elringklinger? Osake ennätyshalpa ja vety hommissakin mukana mutta onko konkurssi uhka todellinen?

Miten ja mitkä näistä “vety” yhtiöistä teidän mielestä tulevat selviämään coronasta todennäköisimmin? Epäilen että kaikki eivät selviä…

Itsellä löytyy Wow, Nel, Bloom, Ballard, Cell Impact, PowerCell, Plug ja FuelCell tältä osastolta. Ostot aloitettu viimevuoden puolella, ja tankkailtu vaan pitkin laskua. Vihreä muuttunut aika punakaksi, mutta kuuluu asiaan =) Pikkusen ehkä hirvittää, mutta etenen suunnitelman mukaan. 10v. päästä voi hymyilyttää, jos kaikki noista edellä mainutuista ei menis nurin vuoden sisään.

Kts. ylempää, siellä keskustelua aiheesta.

Lyhyesti: ne joilla on valmis konsepti ja jo oikeata liiketoimintaa tulevat tod.näk. selviämään, ne jotka ovat tulevaisuuden lupauksien varassa ilman tukevaa kassaa ovat heikoilla.

Tosta porukasta omat valinnat NEL, Plug ja varauksin PCELL.

2 tykkäystä