Energia-alan teknologinen kehitys ja sijoitusmahdollisuudet

Enphaset takas suunnitelman mukaisesti hintaan 35,20$. Eipä riittänyt Stimulus Bill:n 2 triljoonasta työttömyysjeesiä tai ITC- verohelpotusta uusiutuville energioille. Rebublikaanit tykkää enemmän öljystä.

4 tykkäystä

Suonette anteeksi että kysyn, sillä muistan varmaan jossain tässä ketjussa aihetta on jo käsitelty.

Nikola ja VectoIQ fuusiosta… On edelleen vähän ollut epäselvää miten VTIQ osakkeet muuttuu NKLA:ksi?

Näin kuitenkin luulisin asian menevän: Linkki uutiseen

Existing VectoIQ shareholders will hold around 7% of the merged company. Nikola equity holders will have close to 80%. Fidelity, ValueAct Spring Fund and P. Schoenfeld Asset Management will hold the remaining 13%. They will invest $525 million for common stock at $10 per share.

Ja vielä Nikolan twitteristä

E: poistin kysymysosion kun tuli niin epäselvää tekstiä. Lisäilen myöhemmin paremmin muotoiltuna kun saa ajatuksen kasaan

2 tykkäystä

Jep. Osakkeet muuttuu NKLA ksi ilman että tarvii itse tehdä mitään. Jos omistat VTIQ osakkeita ennen sulautumista. Osakkeet näillä tiedoilla ja mitä olen ymmärtänyt pysyy arvo samana mitä se oli. Ps. NKLA:lla on oma ketju👍

5 tykkäystä

kiitos. Muokkaan tuota kysymysosiota ja laittelen NKLA ketjuun kun saan pohdittua mitä edes kysyn :grin: On siinä vähän jotain ihmeteltävää vielä mulla

2 tykkäystä

Laitoin sinne jo yleisimmät kysymykset ja vastaukset.

1 tykkäys

En tiedä onko tästä ollut jo täällä juttua kun tuo LOOP itselle tuntematon ja tällä hetkellä seurattavaa ihan tarpeeksi. Cummins jatkaa vetyyn panostamista. Nyt Cumminsin kaltaiselle isoille vakavaraisille toimijoille voi tulla hyvä ostopaikkoja

https://finance.yahoo.com/news/cummins-increases-investment-loop-energy-151000295.html

1 tykkäys
9 tykkäystä

Eli toytotan polttokennoja ja oliko niin että Toytota tekee noita itse eikä ole kimpassa minkään pienemmän kennoilijan kanssa?

Aika pommi Air Productsilta. Iso diili :cowboy_hat_face:

3 tykkäystä

Juu, näin olen itsekin ymmärtänyt, että tekee itse

1 tykkäys

Hyvä, että H2-puolen yhteistyöprojektit etenee Koronasta huolimatta. Pientä piristystä havaittavissa myös PowerCellin ja Boschin suunnalla. Lisää näitä >1M€-kauppoja, kiitos/tack.

https://www.powercell.se/en/newsroom/press-releases/detail/?releaseId=E3A59B81683DD7D6

5 tykkäystä

Ja laitetaas vielä yksi “milli-diili”… NEL goes underwater!

7 tykkäystä

Mites muuten näiden polttokennojen(?) huoltaminen tapahtuu (kai niitäkin pitää huoltaa)? Tehdäänkö tilauksen yhteydessä huoltosopimus, jonka mukaan esim. Nel, powercell(mitä näitä nyt on) hoitaa huollon ja kerää tasaista kassavirtaa pitkälle tulevaisuuteen?

Edit: eipä tarvinnut paljoa nähdä vaivaa, että löysin ainakin jonkinlaisen vastauksen. Eli huoltosoppareita tehdään. Ollaan me ihmiset laiskoja (ainakin minä), kaikenlaista tietoa nykyään niin helposti saatavilla, mutta ei jaksa tehdä sitä pientä duunia vaan pyrkii työllistämään muita :sweat_smile:

6 tykkäystä

Meinaako joku NEL:n osakkeenomistaja hyödyntää tätä suunnattua antia ja 9,50NOK-hintaa? Ainakin Nordnetin kautta tuli linkki ko. toimenpiteeseen. Aika vähäinen on hyöty, yksi isompi päivädippi niin saa lappuja ihan samaan hintaan.

Huomasin kans salkussa ton. Itellä kourallinen merkintöjä ja salkun lappujen keskihinta alle merkintähinnan ni taidan jättää väliin.

Nähtäväks jää kuin lähipäivinä kestää kurssi tuon merkintähinnan päällä, tänään hiipiny alle kymppiin jo ikäänkuin odottelemaan. Viimesimmät uutisetkaa ei oo kurssia juuri nostanu vaikka normaalioloissa niin ois varmasti käyny.

2 tykkäystä

Tämä pisti pohtimaan NEL:ltä

NELliä ei nyt salkussa ja haaveilen hieman alemmista hinnoista kun kohtalaisen hyvin noustu jo pohjilta.

3 tykkäystä

Tätä mm. tarkotin tossa yllä noilla uutisilla.

Tuntuu nelin kohalla olevan odottava tunnelma toistaseks ja itekki himoitsisin ainaki 8 alkavia ostohintoja. Tuli kaapastua aiemmasta notkosta vähä turhan kevyesti ni vielä maistus lisäerä edullisesti.

Uskon että NEL selviää tästä markkinamyllerryksestä ja itellä tällä hetkellä vetypuolen pääpaino tässä.

Aina voi käydä niinki että jää luu kouraan mutta elämä on. :confounded:

4 tykkäystä

Norjan öljyrahasto aktivoituu entisestään uusiutuvien energiamuotojen kanssa, toimari muuttaa oikein Lontooseen 10mrd $-shoppailurahan kanssa.

https://www.pv-tech.org/news/boss-of-norways-fund-giant-to-steer-us10.7bn-green-energy-splurge-from-lond

Heillä on kyllä nätti portfolio jo valmiina, 1-2%:n siivut melkein kaikista alan firmoista…
Investments | Norges Bank Investment Management

8 tykkäystä

https://tekniikanmaailma.fi/tama-auto-nayttaa-bmw-x5lta-mutta-ainoa-pakoputkesta-tuleva-paasto-on-puhdasta-vetta-myyntiin-vuonna-2022/

Myös TMssä juttua.

1 tykkäys

Milloin tämä anti on (en löytänyt linkistä)?

Onko arvauksia miten anti vaikuttaa osakekurssiin, onkohan nyt kovinkin paljon jo nelliä omistavista päättänyt hankkia lisää mutta odottelee viimeiseen asti merkkkaako annista vai ostaako pörssistä, mikä jarruttaisi osakekurssin kehitystä (tällä hetkellä ollaan selkesti antihinnan yläpuolella)?

Onkohan odotettavissa korjausliikettä jos kovin moni merkkaa annista ja myy lunastamansa osakkeet?

…kohta vuoden verran olen sillä silmällä seuraillut mutta jäänyt aina ostamatta.