Itselle tuli kyllä todella hyvät vibat Timon esitysestä videolla, vaikka tj-suodatintakin yritin käyttää. Lisäksi hän on todella innoissaan F-Securen biesneksestä ja bisnesmahdollisuuksista, mikä on ehdottoman tärkeää onnistumisten aikaansaamiseksi. Jos asiat ovat niin kuin ne esitetään, F-Securella on kyllä todella hyvin pullat uunissa.
Hyvää pohdintaa on mielestäni edellisissä viesteissä lopputuotteen tarpeellisuudesta, mutta olen täsmälleen samaa mieltä jo mainitusta avainkohderyhmästä varsinkin tuon ison panostusalueen scam protectionin osalta: kyllä sinne keski-ikäiselle+ väestönosalle operaattorit ja kumppanit varmasti myyvät tietoturvaa ihan kivenkovaan tarpeeseen.
Sijoituscasena itseä houkuttaa F-Securessa kaikkein eniten asiakaspysyvyys kilpailuetuna kumppanien näkökulmasta: jos tämä osoittautuu voittavaksi strategiaksi, josta mielestäni alkaa olla hyviä aikaisia merkkejä, niin miettikää miten tahmainen alihankkija tai palveluntarjoaja F-Securelle heille on: eivät varmasti kovin helposti vaihda toimittajaa, etenkin Embedded Security -tapauksissa. Jäätävät vaihdon kustannukset, varsinkin kun F-Secureen ollaan NPS:n mukaan poikkeuksellisen tyytyväisiä. Toki lopputuote pitää vielä myydä kuluttajalle, mutta kun F-Secure saa yhä kasvavan markkinaosuuden (jo markkinajohtajan asemassa) näistä kumppaneista, kasvu tulee sitä kautta markkinan mukana.
Asiakaspysyvyys/vaihtamisen kustannukset yhdistettynä skaalaetuihin on todella hyvä kilpailuetu.