Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja

Bexiä jos käytetään viimeisenä vaihtoehtona niin mitenkä pahat ne haitat pitää olla jos lopputuloksena on kuitekin kuolema, ilman bex+aza komboa vain paljon nopeammin? Kannattaa muistaa että syöpään kuoleminen on pääsääntöisesti aika kivuliasta mitä nyt on lähipiirissä siihen poisnukkuneita joten saisi ne sivuvaikutukset olla merkittäviä jotta viimeiseen korteen ei tartuttaisi?

3 tykkäystä

Bexissä sivuoireena on kuume, koska siinä immuunisuojan kanssa pelataan! Ei muuta!

7 tykkäystä

Kaikkiaan hommat näyttää olevan mallillaan ja hyvää työtä tehty. Juhon kommenteissa heijastuu miedompi kiinnostus liiketoimintaan ja hommaa ajanut vuosikymmenet intohimo lääketieteeseen ja tutkimukseen. Ymmärrän tutkijataustalla :upside_down_face: Isommin neuvomatta johtoa liiketoiminnassa niin yhtiön jatkorahoituksen turvaamisen aloittaminen viimeistään NYT on välttämätöntä jo yksistään neuvotteluvoiman lisäämiseksi partnerikeskusteluissa. Muuten turhan moni partnerikandidaatti voi odottaa, että Faronin kone käy keväällä huuruilla. Oletan ja toivon että rahoitussuunnitteluun jo ryhdytty. Uuteen antiin Q1/25 tai lainajärjestelyyn varautuminen ei ole mörkö vaan hyvä apulainen ja viesti partnereilke. Rahoituskierroksia ei myöskään tällä foorumilla ole tarpeen demonisoida. Ennen sitä 12/24 tulokset puhukoon puolestaan auttaen jatkoon. Keep calm and hold the line.

16 tykkäystä

Olen samaa mieltä ja uskon, että Back uppina se “kassan paikkaus” suunnitelma on valmistelussa. Muuten olisi aika uhkapeliä.

Toisaalta uskon, että partnerointi tulee syksyllä, koska aikaisemmin laskeskeltiin, että annin rahat riittävät faasi 2 loppuu, kunhan kulut karsitaan siihen noin 2 milj kuussa polttoon. Nyt yllättäen palkataan uutta väkeä ja Bono valmistelemaan ohessa kiinteitä kasvaimia työn alle. Uskon, että tiedetään rahaa olevan tulossa ja halutaan nopeuttaa bexcombon aloitusta, koska siellä se iso tarve ja potentiaali vasta onkin, kuten monesti todettu.

Itseä jännittää myös kuka se isoista on, joka nyt lähtee mukaan? Onkohan Bayern se kettu, joka on kytännyt kanalassa milloin paisti on kypsä.

16 tykkäystä

Kun en noita partnerointikäytäntöjä tunne, kysynpä onko sellainen vaihtoehto realistinen ajatus, että partneroinnissa mukaan tulisikin kerralla kaksi yhtiötä jonkinlaisella yhteistykuviolla? Lähinnä tässä pyörii mielessä Bayer-Orion-yhdistelmä useammastakin syystä. Ihan eri kokoluokan yhtiöitä, mutta silti…

2 tykkäystä

Tässä mun mutu vastaukset. Ei noita esityksiä tulevaisuuteen varattaisi jos ei tiedettäisi lääkkeen tehon olevan hyvä. Toi annin mainitseminen oli omasta mielestäni neuvottelu taktiikkaa, koska vastapuoli kuuntelee samat esitykset varmasti korvat höröllä kuin me sijoittajat. Bonon palkkaaminen ja sen esittämät asiat vaativat rahaa jonka hankkimisesta on jonkinnäköinen suunnitelma tai ajatus olemassa. Muutenkin niinkuin edellisessä viestissä mainitsin näkymät on vahvasti siirretty tulevaisuuteen.

Itseä enemmän kiinnostaa, miten lääkealalla menee joku perus lisenssi/partnerointisopimus ja miten se vaikuttaa kurssiin? Ymmärrän että tälle on miljoona eri vaihtoehtoa,mutta haluaisin kuulla jonkun yleisimmin käytetyn vaihtoehdon?

4 tykkäystä

Voihan lisärahoitusta olla tulossa esim.
jonain EU:n kehitys/innovaatio yms tukirahana
joidenkin lääkekehitystä tukevien säätiöiden kautta
lainana
… yms

2 tykkäystä

Rahoitustilanne ei ole relevantti. Seuraava luenta on ratkaiseva, meni sitten kiville tai kattoon.

9 tykkäystä

En usko, että enään ollaan siinä vaiheessa, että odotellaan kuka avaa pelin. Luulen, että kandidaatti on jo valittu ja sopimuksen hienosäätö on meneillään. Ehkä juuri se väliluenta sinetöi nimet paperiin. Tämä vain mutu-tuntuma perustumatta tietoon. Uskon myös, että tulee etumaksu ja sitten etapit bexmabista ja combosta plus lopuksi rojaltit. Veikkaan yhtä suurta, joka lisensoi Bex:n kaikki käyttö aiheet. Ugh.

6 tykkäystä

Siinäpä se jos ISO pharma B huomaa kilpailijalle menevän ja pistää pöytää muutamaa jaardia isomman ostotarjouksen.
Eikö olisikin herkullista!

2 tykkäystä

Tietty, jos ehdot Faronin puolelta on ladottu tiskiin ja pidetään huutokauppa. Tarjouskilpailussa vedättäminen tuskin onnistuu. Uskon, että kumppanin valintaan vaikuttaa muukin kuin suurin tarjous.

2 tykkäystä

Kyllähän tämä menee nyt niin, että tuleva partneri ostaa jossain välissä sitten koko puljun. Nyt ei voi, kun ei myydä. Koska preemiot ovat maksimissaankin sen 120 %. Nyt on siis epärealistista puhua miljardeista…vielä. Partnerointidiili, hyvät tulokset ja kiinteiden eteneminen nostavat firman arvon sille tasolle, että lopullinen buyout voi toteutua. Nyt tässä täytyy itsekin malttaa ja ymmärtää, että tässä ollaan oikeasti jonkin suuren äärellä.

Syyhyää kyllä pohkeessa, että tulevan diilin osapuoli olisi Bayer :face_with_monocle: Jos se ei toteudu, niin kakkosvaihtoehtona ennustan Rothille potkuja Bayerilta :joy:

5 tykkäystä

Mun käsityksen mukaan ei preemiot ole todellakaan lääkeyhtiöissä tota luokkaa. Saa korjata jos olen väärässä?

1 tykkäys

Joo, kyllä viiden tai (makuasia, että mitkä lasketaan mukaan) parinkymmenen koehenkilön yhden kapean sektorin Phase I/phase II lääketestitulosten pohjalta kymmeniä miljardien vuosiliikevaihdon firmalta menee hermot ja lataavat tiskiin ainakin 50 miljardia.

Paree vaan henkisesti itse varautua lyömään lisää taaloja tiskiin testien jatkamiseksi. Kvartaali ja Faronin tiedotus toisensa perään aina siirtelee maalitolppien aikarajoja, paitsi poikkeuksena tämä FDA ohjeistus, kuinka kannattaa jatkaa.

Ja niiden lisätaalojen tiskiin lyömisessä suvaitsisin, ettei nyt ylimääräinen viineri ensi viikolla kustantaisi minulle omistajalle vuoden päästä 300 euroa. (Viinerin lisäkulu nyt 3€, vaati lisäannissa 3 osaketta a 1€. Ja kun sitten aikanaan partnerointi tapahtuu, yhden osakkeen arvo on 100€ sekä nämä kolme viineriosaketta 300€ osakkeenomistajien kukkarosta pois, ellei ole juuri itse laittanut lisäannissa sitä 3 euroa lisää).

5 tykkäystä

Eikö tuon sekavan viineriesimerkin voisi ilmaista selvemmin ja helpommin tajuttavasti eli kesäkuun osakeannissa myydyt euron osakkeet laimensivat vanhojen osakeomistajien osakkeiden arvoa, ellei ollut mahdollisuutta osallistua antiin, rahat loppu tai muuta sellaista. Jollei voinut osallistua antiin syystä tai toisesta, niin eihän se hyvä juttu ollut

7 tykkäystä

Tuo laimentuminen on tietysti miten asiaa katsoo. Ilman osakeantia Faronin tie olisi ehkä noussut pystyyn ja osakkeiden arvo olisi ollut nolla.

Nyt tehtiin korjaus liike ja Faronin arvo/osake saattaa vaikka kymmenkertaistua. Paljonko siis menetin tai voitin? En yhtään mitään, kunnes myyn osakkeet.

Ei kai kukaan kuvittele, että lääke kehitysyhtiön osakemäärä pysyy samana koko tuotteen kehityskaaren, kun osakeanti on päämenetelmä kerätä rahaa toimintaan.

Jos olen sijoittanut euron ja saan kymmenen, niin en jossittele mitä olisin voinut saada vielä enemmän tai mitä naapuri saa, kun tuurilla tai taidolla osti halvemmalla.

10 tykkäystä

Päivän kurssit ovat mutapohja, johon ei voi perustaa mitään. Siellä vaikuttaa sentimentti, ja jos huonosti käy, manipulointi. Esim. Fingerprintin (FPC) kurssia vedätti yksi ohjelmisto-osaaja ja vastasi suurimmasta osasta päiväkauppaa. Helsingin pörssikin jäi taakse. Vasta ostotarjous antaa todellista pohjaa. On aivan selvää, että Faronia tarkkaillaan ja monet tahot tekevät kaikista mahdollisista kehityssuunnista laskelmia/ todennäköisyyksiä. Nopeat kaupat tuovat ostajalle etua, yllätetäänkö kilpailijat? Suurille toimijoille lisäarvoa antavat tutut toimintakuviot ja kumppanit; faasi 3:ssa vasta työsarkaa on. Näiden vuoksi voidaan tarjota ‘ylihintaa’. Isolla budjetilla kestetään epäonnistumisia. Suuret kalat kutevat hiljaisissa vesissä. Yllättäjiä voi tulla esiin. Ainakin Bayer on mainittu kiinnostuneiden joukosta. Faronin yhteistyökuviot ovat hyvin raportoidut ja Bex’in valmistajan omistaja on Mitsubishi. Markkina-arvoja: Bayer 28 mrd€, Mitsubishi 83 mrd$. Mahdollisen kilpajuoksun katkaisemiseksi pari ostajakandidaattia voi vaikka jakaa potin keskenään. Jännittävää.

5 tykkäystä

Faronin kotisivulla näkyy nyt elokuun lopun “Breakdown by size of holding”.

Tarkempia isojen omistajien muutos vertailuja tullee (?) konsa ehtii.

Tuossakin on jo jotain tilastonikkareille (ja/tai sosiologeille).

Keittöremppojen tekijät siinä eivät vielä näy.

5 tykkäystä

Jos kaikki ajattelisivat alusta alkaen, etten sijoita lääkeyhtiöön koska myöhemmin osakkeet laimenevat ja voin saada paremman tuoton, niin kukaan ei saisi siitä yhtiöstä mitään.

Itse sijoitan piensijoittajana pikku hiljaa kasvavin panoksin hyvin suurelta osin myös siksi, että haluan tukea lupaavaa lääketieteellistä tutkimusta. Maksimaalista tuottoa tärkeämpi asia on, jos kehitetyn hoidon ansiosta ihmisiä parantuu tai saa ainakin reilusti lisää elinaikaa - ja mahdollisesti jopa omasta lähipiiriistä. Ja varsinkaan tuota viiimeistä kohtaa ei voi rahassa mitata.

Itse olen Faronin kohdalla suunnattoman kiitollinen sekä yrityksessä ideaa eteenpäin vieville että rahoittajille - varsinkin alusta alkaen mukana olleille - jotka ovat tehneet tämän tarinan mahdolliseksi.

Osallistuin viimeisimpään antiin tuplaamalla omistukseni. Viime aikaisen kurssinousun ja muiden yhtiöiden höyläysten jälkeen Faron tuli salkkuuni 2020, on nyt salkkuni suurin 16,5 % osuudella ja tällä hetkellä 36,5 % vihreällä. Ja tiedostan riskin, että kaikki voi mennä. Faronin höyläys ei ole ihan poissuljettu vaihtoehto, mutta vaikealta tuntuu toteuttaa.

26 tykkäystä

Hyvä kirjoitus ja osuu aika 1:1 oman Faron-ajatukseni - ja jopa sijoitukseni osalta. Itse aikanaan kiinnostuin Faronista, kun Lontoon pörssissä oli kova kuhina Traumakinen ympärillä. Sitten kun Faron listautui Helsingin pörssiin a.k.a Hesuliin, niin tietysti aloitin siihen myös sijoittamaan. Toki, tiedostaen riskit Faronin kaltaisiin yhtiöön sijoittamisesta ja siksi ostoja olen tehnyt matkan varrella ja sopivissa kohdin voittoja kotiuttaen, jotta kaikki ei mene kankkulan kaivoon, jos käykin huonosti. Nyt annin kohdalla lisäsinkin ihan kohtuullisesti osakkeiden määrää ja tällä hetkellä position tuotto on aika tarkalleen 47 %.

Mahdolliset tuotot ovat tietysti kiva asia näin sijoittajan näkökulmasta, mutta juuri tuo medikaalinen näkökulma, jolla saadaan Faronin onnistuessa ihmiselämiä säästettyä ja potilaiden elämänlaatua parannettua, on mittaamattoman arvokas asia. Näin syöpään kuoleen lähiomaisena toivon todella, että Faron onnistuu niin verisyövän, kuin myös kiinteiden syöpien osalta.

33 tykkäystä