Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja

Viesti yhdistettiin ketjuun: Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Voi jessus @Clark_kent älä tapa nauruun. Haluan vielä elää nähdäkseni, miten Faronin käy. Mutta aivan loistavan perjantain piristyksen heitit!

Mitä rahoitusratkaisuun tulee, alan yhä enemmän uskoa partnerointiin. Kuten yllä todettiin, yleinen anti lienee pois suljettu, joten piensijoittajan kohtaloksi jäänee joka tapauksessa poimia murusia pörssistä.

3 tykkäystä

Niinhän se yleensäkin on piensijoittajan osa…Se mitä isoilta tippuu, jää piensijoittajan poimittavaksi. Hyvä ,että edes murusia saadaan. Iloitaan siitä. :roll_eyes:

3 tykkäystä

Redeyen bear skenaario on 3 €, base 5 € ja bull 12 €!

25 tykkäystä

En mä nää Bayeria kovinkaan suomalaisena. Luulen että Bayer ei juurikaan maksa veroja Suomeen muuta kuin työntekijöiden palkan kautta. Kyllähän yhtiön hallituksen tulee kuitenkin lopulta tehdä omistajilleen paras diili eikä hekumoida isänmaallisuuden perään siinä missä esim. lääkettä jatkossa valmistettaisiin. Kuvittelisin että biologisena lääkkeenä tätä pitäis myös valmistaa lähellä markkinoita jos ei halua kuljetella jäädytettyjä näytteitä ympäri maailmaa ja maksella isoja kuljetuskustannuksia. Mulle henkkoht sillä mahdollisella ostajalla ei oo väliä kunhan niitä on monta ehdokasta ja syntyy huutokauppaa.

4 tykkäystä

Luulo ei tiedon tae. Niin oikaistaan, vaikkei nyt tänne varsinaisesti kuulu.
Bayer maksoi vuonna 2022 noin 139 miljoonaa euroa yhteisöveroa Suomeen.
Bayer maksoi vvuonna 2021 115 miljoonaa euroa yhteisöveroa Suomeen

Itseasiassa varsin merkittävä yhteisöveron maksaja

24 tykkäystä

No nyt mun pitää kyllä hävetä aikaisempaa kirjoitusta. On kyllä aika poikkeuksellinen yritys tuossa mielessä, koska yleensä kaikki firmat tulouttaa siellä missä on verotuksellisesti halvinta vrt. Caruna ja monet monet muut ulkomaalaiset yritykset. Mutta tähä vartenhan näitä foorumeita on olemassa, yhdessä ollaan fiksumpia!

11 tykkäystä

Ehkä tästä olikin jo täällä, mutta mielenkiintoinen ajankohta (20.5) ja juttu:

Novartis Terminates Phase 1 Trial for Lower Risk MDS

  • Novartis has terminated the Phase 1 trial for select drug combinations in patients with lower risk MDS, which was initiated on June 18, 2021 and had a current enrollment of 33 patients.
  • The trial, which aimed to characterize the safety, tolerability, and confirm the dose for select single agents and combinations in lower risk MDS patients, was previously active and not recruiting across 13 sites.
  • The actual primary completion date was brought forward to April 19, 2024, from the previous date of May 16, 2024, marking the 8th change in the primary completion date and an overall differential of 7 months from the original projection.
  • The trial was terminated due to business reasons.
12 tykkäystä

Jos tätä voi spekuloida niin uskon että Novartis on kiinnostunut Faronista. Samana päivänä kun Faronin faasi 2 tuli tietoa niin tullaan ulos tällä. Tämän vuoksi arvioisin että partnerointidiili julkaistaan kohta. Juho ja kumppanit vääntävät todennäköisesti niin pitkään yksityiskohdista kun pystyvät, joten uutinen tulee varmasti vasta viime metreillä. Joten sanoisin että trading buy idea on ostaa päivää ennen tuota IPFn deadlinea.

6 tykkäystä

Voi olla mahdollista. Roth on työskennellyt myös novartiksella, joten tuttuja siellä varmasti riittää. Parantaa varmasti neuvotteluja jos jonkun tuntee. Toivotaan että ajaa myös faronin omistajien etuja viimeisen päälle.

6 tykkäystä

Ei toi ihan mahoton ajatus olis et kahen viikon sisään tärähtäis partneridiili pöytään. Kattellaan :crossed_fingers: :pray:

8 tykkäystä

Ei ihan mahdoton ajatus että omistajat haluaa sellaisen hinnan, mitä partnerit eivät ole halukkaita maksamaan ennen kuin koko faasi 2 data on saatavilla. Ja ovatko sittenkään, riippuu tietysti datan laadusta.

Mielestäni tuo tohtori Zeidanin näkemys AA mahdollisuuksista herätteli markkinaa siihen todellisuuteen että plan A on varsin epätodennäköinen. Lisäksi kurssilaskussa näkyy varmasti pettymys siihen, ettei myöskään tuolle mOS 13,4kk estimaatille tullut mitään tarkentavaa selitystä.

9 tykkäystä

No siinä mielessä ahneella on huono loppu sillä eivät he kyllä halua antiakaan liian alhaisella valuaatiolla. Siinä laimenee omistus aika vahvasti ja kurssi nyt on sen rahoitussekoilun jälkeen jäänyt alas. Luulen että Jalkasille on sydämmen asia saada tämä heidän lääke markkinoille, joten hierovat varmasti partnerisopimusta viimeiseen asti. Haluavat partnerin joka vie aihiota eteenpäin… Toisaalta spekulointiahan tämä on.

Tuohon Zeidaniin liittyen. En usko että se hirveän monelle tuli yllätyksenä. 30 hlön koe on tilastollisesti se min. määrä henkilöitä, mitä vaaditaan tilastollisen merkkittävyyden todistamiseen. Hakevat vain FDAlta lausunnon että minkä suuruisen näytön tarvitsee, jotta saavat arvion tulevista kustannuksista. Toisaalta tuskin sieltä saadaan mitään vastausta ennen tuota rahoitusdeadlinea.

7 tykkäystä

En usko että tämä oli merkittävissä määrin sijoittajille tärkeää ja tarkoitan tässä nyt nimeonmaan tuota että se on estimaatti. Ennemminkin uskoisin että se oli tuo Zeidanin epäröivä esiintyminen. Zeidanhan totesi käytännössä että tulokset on lupaavia, mutta liian aikaista sanoa mitään. Markkina varmastikin odotteli jotain läpimurtoa, mutta ei tällä potilasmäärällä voi vielä sanoa. Mun mielestä Zeidan on ihan väärä henkilö jolta kysyä, että mikäs tämän mahdollisuus on saavuttaa AA. Ei se ole Zeidanin tehtävävä laisinkaan ja vaikka olis kuinka hyviä tuloksia, niin tuossa asemassa aika tiukka rako mennä lupailemaan myönteistä AA-päätöstä tai edes suositella sitä millään tapaa. Lisäksi uskon että tätä shortataan jonkin verran ja shorttipositioita suljettiin oikein urakalla, koska riskit isoihin tappioihin oli olemassa. Mutta aika näyttää, onhan tää ollut taas sellasta laskettelua viimeiset päivät, että parempi vain unohtaa salkkuun.

Plus pieni potilasjoukko. Itse ainakin odottelin jotain 10+ potilasta tähän luentaan.

3 tykkäystä

Luepa hänen CV niin saatat muuttaa mielesi. Eihän se hänen tehtävänsä ole tietenkään, hänellä on parempaakin tekemistä. Mutta jos kerran kysytään niin miksei hän vastaisi ja kannattaa kyllä kuunnella kun tuon tason asiantuntija jakaa näkemyksiään.

3 tykkäystä

No annan kyllä painoarvoa hänen esitykselleen erittäin paljon. Enemmän kuin kenellekään yhtiön sisällä. Mutta ei se nyt voi alkaa jakamaan accelerated approvaleita tuosta vain. Itse ainakin pidättäytyisin vastaamasta, koska jos hän nyt olis alkanu spekuloimaan AA:n läpimenolla erittäin positiiviseen sävyyn, niin kuulijathan pitää sitä lupauksena. Ja oon tuosta Zeidanin osuudesta sun tekstin kanssa ihan samassa linjassa, jos nyt ilmaisin itseäni vähän heikosti. Tai no en mä luokittelis varsin epätodennäköinen, mutta ainakin epätodennäköisempi kuin todennäköinen, eli alle 50 %. Hänhän muotoili sen sanomalla, että se on mahdollista jos tulokset jatkuu hyvänä, korkea CR jne.

Ja minähän tietenkin yritän löytää aina positiivisia asioita kun lappuja löytyy salkusta, niin onhan se Faronille hieno kunnianosoitus, että Zeidanin kaltainen huippuammattilainen saadaan puhumaan julkaisutilaisuuteen. Tuskin Zeidanin kalenterissa niin paljon on tyhjää, että voi kierrellä huvikseen höpöttelemässä.

3 tykkäystä

Mielestäni kurssilaskun takana on kolme asiaa. Monet varmasti odottivat pikavoittoa partnerointi uutisten muodossa, potilasmäärät pienet (eikä päivitystä tämän hetken potilasmääristä) ja rahoituksesta ei edelleenkään mitään hajua. Itselle kaksi ensimmäistä oli aika selviöitä, mutta rahoituspäätöksen viivästyminen on mielestäni vähintäänkin outoa. Neljäntenä ehkä uutiset FDA:n suunnalta, mutta epäilen että sieltä ei kuulu mitään ennen syksyä tai alkutalvea.

6 tykkäystä

FDA:n feedback on luvattu Faronilta loppukesästä. Rahoitusuutisia tässä odotellaan. Se kurssia pitää alhaalla. Muutenhan faronilla pyyhkii vähintäänkin ihan hyvin!

7 tykkäystä

Muistaks vielä missä haastattelussa / tiedotteessa tää on ilmoitettu? Ei pysty itse muistamaan kaikkia. Itse pitäisin tätä seuraavana merkittävänä päivämääränä. Rahoitus hoitunee tavalla tai toisella, niin en henkilökohtaisesti jaksa siitä murehtia. Tympii kyllä vähän kurssin taso ja liudentuminen, mutta säästän itseni kiukuttelulta.

1 tykkäys

Erikoista, että Arvopaperin artikkeli 24.5. kertoi näin…

Hyviä uutisia. Lääkekehittäjä Faronin tutkimustulokset olivat lupaavia. Lisäksi yhtiö on onnistunut varmistamaan rahoitustaan jälleen eteenpäin. JOEL MAISALMI

Kuitenkaan ei ole täsmennetty, että miten? Tulee mieleen, että olisiko partnerointineuvottelu käynnissä ja varmistettu suunnattu anti/laina on takaporttina, jos sopimukseen ei päästä ennen takarajaa.

4 tykkäystä