Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja

No nyt on Jalkasella ainakin pressikuvat kunnossa kansainvälisille markkinoille. Itse tarinaa en pääse lukemaan maksumuurin takia, mutta sovitaan, että tällä kertaa yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa :wink:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/biolaakekehittaja-markku-jalkasella-on-jo-saatio-mahdollisia-miljoonia-varten-jos-onnistumme-syopakin-voi-olla-vain-krooninen-sairaus/8f095479-8740-40f6-a7f1-afcb88679ef9

3 tykkäystä

Mielenkiintoinen lause tuo: “Olin jo nuorena varma, että tulen urallani ratkaisemaan suuria biologisia kysymyksiä”. Onko Markku jo niin varma Clevegenin onnistumisen suhteen, että siksi kommentoi noilla sanoilla? Toive, vai jotain muuta - aika näyttää.

2 tykkäystä

Huomenna rallia tiedossa osakkeelle

3 tykkäystä

eikö sillä ole jo useita hyviä läpimurtoja?

1 tykkäys

Jalkanen on kommentoinut Clevegenin osalta, että tutkimuksissa saadut tulokset ovat olleet jopa parempia, mitä itse olivat odottaneet. Näillä vaan ei vielä pahemmin merkitystä, ennen kuin tutkimukset ovat saatu onnistuneesti päätökseen, saatu luvat lääkkeen myyntiin ja hyvät kaupallistamissopimukset. Siinä kohtaa sitten me Faroniin sijoittaneet voidaan onnitella itseämme.

5 tykkäystä

Tarkoitin että aikaisemmalla uralla. Tästä firmasta en tiedä mitään. Olen oppirahat tässä bisneksessä maksanut…

1 tykkäys

Hyvä ja hyvin tiivistetty kertomus tuo KL juttu. Lopussa oli lyhyt uutinen, jota en muista täältä lukeneeni, mutta oli jossain juttua jo?

" Ps. Tämän jutun ilmestymispäivänä Jalkanen kertoi jälleen yhden uutisen. Tehohoitolääketieteen tiedejulkaisu Intensive Care Medicine on julkaissut tutkimusraportin kortisonin negatiivisesta vaikutusmekanismista keuhkovammapotilailla – toisin sanoen ilmiöstä, joka selvisi Traumakinen epäonnisen faasi kolmosen sivutuotteena ja on nyt varmennettu myös laboratoriotutkimuksin. Nyt myös WHO suosittelee, ettei kortisonia käytettäisi COVID19-potilaiden hoidossa."

4 tykkäystä

Huomenna Faron voi olla globaaliluokan firma. Tai mikä tahansa päivä. Interferonit tulee vaihtoehtona tunnetuksi. Ilmainen globaali markkinointi on nyt menossa.

Ja sitten syöpähoidon kehityksen kautta.

En ole semmoista tarinaa elämässä aiemmin nähnyt. Uskomatonta. Ja kaiken pohja on koulutustaso ja tiede. Asiantuntemus ja työ. Sitä arvostan.

4 tykkäystä

En pystynyt enää muokkaamaan vanhaa viestiäni, mutta katselin tuloksia heiman tarkemmin, ja puhuinkin vähän sekavia aiemmin. Tämä lause: “Jos tuo 28% pystytään osoittamaan uudelleen niin tilastollisen merkitsevyyden suhteen ei pitäisi olla mitään ongelmaa, sillä jo tuossa INTEREST-tutkimuksen Post Hoc -analyysissä p-arvoksi saatiin <0.001. Tämä siis oli esillä esimerkiksi Faronin Pörssisäätiön esityksessä, jota en nyt ainakaan Faronin sivuilta enää löytänyt” on puppua, sillä olin käsittänyt tuon <0.001 analyysin väärin. Se p-arvo olikin siis corticosteroids vs. no corticosteroids Traumakinelle, eikä Placebo vs Traumakine ryhmässä “no corticosteroids”. Eli en siis ole varma, onko tuo 28% riittävä ero, koska nyt se ei sitä ilmeisesti ollut. Jos olisi ollut, niin luulen että firma sitä olis toitottanut.

1 tykkäys

Saksalaista kokeilua Interferon beta 1a osalta (Rebif/Avonex). Tosin käytettävä määrä poikkea.

WHO Solidarity trial kokeilu on hydroklorokviinin osalta tauolla. Interferonin osalta jatkuu. Olisiko se tavalla hyvä asia, myös se, että vaihtoehtoja on vähemmän käytössä?

2 tykkäystä

Faronilla R&D päivä tulossa 16. kesäkuuta. Tuossa ei nopealla lukemisella ainakaan sanota, että se olisi vain yrityksille tai suurille investoijille. Yritän ilmoittautua mukaan.

Faron announces R&D Day to be held in June

Company announcement, 28 May 2020 at 9.00 AM (EET)

TURKU - FINLAND - Faron Pharmaceuticals Oy (AIM: FARN, First North: FARON), the clinical stage biopharmaceutical company, today announces plans to host a virtual R&D Day via webcast on Tuesday, 16 June 2020 at 3pm EEST, 1pm BST, 8am EDT.

The event will provide an opportunity for the Company’s management team to present its R&D strategy and provide insight into Faron’s two clinical stage programmes. Management will discuss the Company’s wholly-owned novel precision cancer immunotherapy, Clevegen, targeting Clever-1 positive tumour associated macrophages (TAMs) in selected metastatic or inoperable solid tumours, currently under development in the ongoing phase I/II MATINS clinical trial. Management will also discuss Traumakine, for the treatment of patients with Acute Respiratory Distress Syndrome (ARDS), which is currently being investigated in COVID-19 patients in the ongoing REMAP-CAP trial and the WHO’s Solidarity trial. There will be an opportunity to ask questions during the webcast.

For further information on the R&D Day, or to register for the event, please contact Consilium Strategic Communications at faron@consilium-comms.com

Ineterforon beta 1a osalta on jo monta tutkimusta ulkona, nyt myös Iranista, toki se ei ole Traumakine, sen lisäksi Synairgenin faasi 2 laajennettiin kotikäyttöön. Tulokset tuntuu myönteisiä.

Eli - Traumakine’n hoitojärjestelmä on patentoitu, kyllä se tästä etenee myös.

2 tykkäystä

Mikäs Faronia pudottelee vähän joka päivä? Mennyt jo antihinnan alle ja paine vaan jatkuu.

2 tykkäystä

Olisiko vain aika? Ei ole mitään erityistä uutta uutista tullut ja edelliset uutiset on jo hinnassa ollut.

1 tykkäys

Olen miettinyt, että jos taustalla olisi niitä Lago kauppoja? Eikös Faronilla ole jokin järjestely Lago Kapital kanssa?

Yritin vähän löytää siitä lisätietoja, mutta en pääse tätä lukemaan. Pitäisi varmaan investoida lukuoikeuksiin.

Olen aimmenkin sanonut, että omat ostot on aina menneet ajoituksen suhteen aina pieleen. Nyt laitoin automaattisen “ostomääräyksen” vetämään vielä vähän alemmalle tasolle, mitä nykyinen kurssihinta on. Jos tippuu vähän lisää, niin saan sitten pikkuerän taas ostettua. Jos ei, niin iloitsen kurssinoususta.

Olen ilmoittautunut R&D webcastiin mukaan. Mielenkiinnolla odotan uutta päivitystä.

Itse kyttäsin tätä muutaman kuukauden. Meni myös hieman pieleen, kun odotin monta viikkoa että laskisi alle 4€, mutta sipasin sitten 4,18€:lla ja siitä heti sitten jatkoikin sinne 4,09 josta lisäsin (4,1€) lisää ja tietty edelleen siitä jatkunut alle 4€. Mutta näähän on pikkuhiluja, joten pidemmällä tähäimellähän on ihan sama onke se 3€, vai 4 €, koska jos hommat menee putkeen, niin ennemmin tai myöhemmin puhutaan ihan eri kurssista.

3 tykkäystä

@Nea - aivan samoja ajatuksia. Mun ensimmäinen ostoerä nousi jotain 60% kahdessa/kolmessa päivässä, juuri silloin kun muu markkina romahti ympärillä. Eli kun kurssi nousee uudelle tasolle, se voi tapahtua aika nopeaan. Tosin sitten osa porukasta varmaan kotiuttelee voittoja vielä nopeampaan noissa tilanteissa. Yritän nyt tankkailla tätä dipeistä vähän lisää. Olen jo reippaasti ylittänyt oman ostomääräni tämän kanssa ja yritän muistuttaa, että tämä on vieläkin tavallaan riskisijoitus. Itselle ainakin, kun en lääketieteestä ja lääketieteen tutkimuksesta ymmärrä tuota taivaallista.

Huomionarvoista on, että Lago Kapital oy (välittäjänimi LAGO) on jo pidemmän aikaa toiminut Faronin osakkeen “siirtäjänä” Lontoosta Helsinkiin. Tarkoituksena tällä on ilmeisesti (koska heidät on siis palkattu tähän) nostaa Helsingin pään osakepainoa ja volyymiä, sekä osakkeen hinnan pitäminen suht stabiilina. Faronin kaltaisilla lafkoilla osake saattaa heitellä paljonkin suuntaan jos toiseen ja tämä taas pelottelee investoijia. Voidaan esimerkiksi kysyä olisiko esim. tuo Ruotsalainen eläkerahasto lähtenyt kelkkaan mukaan, jos osake kelluisi täysin vapaasti yksityissijoittajien armoilla?

1 tykkäys

En tiedä. On yhtiöitä, missä Lagon toiminta varmasti aiheuta piensijoittajoille stressiä. Faron ei ole vielä se, koska anti onnistui eri tavalla.
Jos hinnasta päätetään Lontoossa, on tavallaan hyvä, jos free float on siirretty Suomeen… Sitten jos nousu tule, on se raju ja jos putoa, ei ole myynnin paljon tulossa. Kas näin.
Faronin potentiaali on hurja monesta eri syystä - onnistumisia voi olla enemmän kun yksi ja joku myrkypillerikin kestetään.

1 tykkäys

Interferon beta-1a:n käytöstä merkittävä hyötö. Se ei ole Traumakine ja 44 mikrogrammaa on myös toinen määrä, mutta toimivuus on selvä näinkin.

5 tykkäystä