Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja

Oma omistus on keskihinnalla 4,75 € ostettu ja olen aika varma, että nykyistä laskua on ruokkinut juuri tuo alhainen vaihto yhdistettynä kärsimättömien myyntiin. Mitään uutista ei ole tullut, joka olisi aiheuttanut laskua kurssiin ja jos sellainen uutinen olisi tullut, niin lasku olisi ollut rumaa. Muistetaan aikanaan Lontoon pörssissä tapahtunut kurssilasku (korjaan: syöksykierre) huonojen faasi-tulosten yhteydessä.

2 tykkäystä

Mulla keskihinta sellainen 4,10€, mutta jos vielä laskettelee, niin varmasti lisään positiota. Mennään tämän kanssa kunnolla siten saveen, jos niin on käypä.

2 tykkäystä

Lagohan oikein nuijii Faronia. Taitaa olla tulokset Korona asiassa tiedossa?

Mistä noista voi päätellä, mitkä kaupat sisältyvät Faronin ja Lagon väliseen likviditeettisopimukseen ja mitkä ovat jotain muuta? Vai onko tuo sopimus loppunut jo? Yritän tässä juuri kaivella tietoa…

EDIT: “Liquidity providing in accordance with the LP Agreement will commence on 3 December 2019. The LP Agreement will be in force initially for a fixed term of three (3) months and thereafter until further notice with a notice period of one (1) calendar month.” ja ilmoitusta loppumisesta ei ole tullut.

2 tykkäystä

Komee likvisoppari. Koko kevät ja kesä nuijittu alaspäin osaketta:)

1 tykkäys

Ei kellään ole tietoa miksi, 7 laskupäivä peräkkäin. Lago nuijii!

Britit muistelee 2018 vuoden laskua ja kuinka silloinkin Lago oli myynti kannalla. Huonoja uutisia tulossa?:thinking:

Edit.Briteissä mennään jo melkein -9%

1 tykkäys

Lähellä olin ostaa tätä muutama päivä sitten, mutta onneksi vielä passasin. Hieman mietityttää yhtiön tulevaisuus pidemmällä tähtäimellä. Näettekö yhtiöllä minkäänlaista tulevaisuutta, mikäli sekä Traumakine että Glevegen epäonnistuvat? Jalkasilla jo sen verran ikää, että tuskin heillä itsellä ainakaan on paukkuja lähteä noiden jälkeen uuteen vuosia kestäviin lääkkeiden kehitysputkiin.

1 tykkäys

Itseasiassa siellä käytiin polkasemassa tuota 2019 loppuvuodesta alkanutta trendilinjaa. Nyt nähdään vain pitääkö se edelleen.

3 tykkäystä

Ei tainnut pitää.

Edit. -10% kyyti on kylmää toistaiseksi

@Pevitaha Briteillä voi nyt mennä puurot ja vellit sekaisin. Faronin Lago sopimus alkoi vasta marraskuussa 2019 ja Traumakinen “epäonnistuminen” faasi kokeissa tuli julki jo toukokuussa 2018.

https://otp.tools.investis.com/clients/uk/faron1/rns/regulatory-story.aspx?cid=2223&newsid=1348291

2 tykkäystä

Enpäs tajunnut tuota tuosta aikaisemmasta postauksesta. Kiitos kun korjasit tuon virheellisen tiedon.

1 tykkäys

Aika hurjaa liikehdintää varsinkin lontoon puolella, -10%. Voisiko olla, että joku ”suuri” omistaja vain nopeasti haluaa lapuistaan eroon, eikä tarvitse edes kovin suuri olla näin pieni vaihtoisessa lapussa. Vai mahtaako olla tietoa vuotanut jostain päin. Joka tapauksessa, aika ilkeen näköstä valumista niin helsingissä kuin lontoossa.

1 tykkäys

"Under the LP Agreement, Lago Kapital will quote bids and offers for the Company’s share within the framework for the Nasdaq First North Growth Market Finland (“Nasdaq First North”) rules for liquidity provision. The spread of the bid and offer prices is a maximum of 4 per cent calculated on the bid price. The quotes on bid and offer must be at least EUR 3,000 worth of shares. The intention is to promote liquidity in the share.

Subject to the applied listing of the Company’s share on Nasdaq First North being accepted, Lago Kapital will quote bids and offers for the Company’s share in the trading system of Nasdaq First North on each trading day for at least 85 per cent of the continuous trading period and in the auction procedures applicable to the share."

Eikö tuo ole aika selvä, eli tuovat lisää vaihtoa lapulle? Ja tämä on siis palvelu, mistä yritys maksaa markkinatakauksen toteuttajalle.

“Yhtiölle markkinatakauksen hinta on ylimääräinen kustannus, mutta takauksella se viestii ottavansa sijoittajat huomioon. Osakkeen suuremmasta likviditeetistä seuraa maltillisemmat kurssiliikkeet ja paremmat mahdollisuudet myydä osakkeet halutessaan, vaikka ostolaidalla olisi myyntihetkellä hiljaista.”

2 tykkäystä

1 tykkäys

Kanttaa varmaan seurailla rauhassa, jos on yhtään epävarma olo. Lääkefirmat ovat aika riskisiä investointeja - näin olen ymmärtänyt. Kaikissa Interferon Beta-1a tutkimuksissa, joita olen netistä löytänyt on ollut tutkimusaikana 60 päivää siitä kun viimeinen “potilas” on otettu mukaan. Tämän jälkeen tulokset tulee analysoida ja kirjoittaa tieteellinen julkaisu. Traumakine otettiin mukaan WHO Solidarity trialiin vasta huhtikuun lopussa. Eli ehkä nyt heinäkuussa on lupa odottaa jotain asian tiimoilta. Sekin saattaa olla liian aikaista.

Olen itse ostanut tätä aina aivan vääriin aikoihin. Nyt positio on jo niin suuri muuhun salkkuun nähden, että hinnan on pudottava toinen 10% ennenkuin kehtaan ostaa tätä lisää. Aika levollisin mielin olen tätä kurssilaskua katsellut koska muistaakseni olin jossain vaiheessa helmikuussa -30% tämän kanssa. Oma kipuraja on £4. Olen luvannut, että sitä kalliimmalla en tätä osta ennenkuin on ennemmän näyttöä tutkimuksista/lääkemyyntiä kuin lupauksia paperilla. (Teen ostoni Lontoon pörssistä.)

Jalkasen perheessä on tutkijoita useammassa sukupolvessa. Maija Hollmen ja Juho Jalkenen varmaan jatkavat vanhempiensa työtä. Tutkijoilla usein on intohimo alaansa, joten en ole kovin huolissani seniori Jalkasten motivaatiosta jatkaa työtä virallisen eläkeiän yli… Sinänsä tämä on kiva firma, että tässä sijoittaa tavallaan myös perheyritykseen. Eikös KONEkin ole perheyritys ja PONSSE :upside_down_face:

8 tykkäystä

Vastaan nyt itselleni, niin saan linkitettyä tähän tutkimuksen, josta olen maininnut aiemmin.

Eli Iranilaisen tutkimusryhmän tulokset julkaistaan elokuun International Immunopharmacology julkaisussa.

Yhteenvetona: Our findings support the use of IFN-β-1a in combination with hydroxychloroquine and lopinavir/ritonavir in the management of COVID-19.

Nyt täytyy huomioida se, että tässä tutkimuksessa lääke EI ollut Traumakine vaan ReciGen ja CinnaGen IFN-β-1a lääkkeet.

Täytyisi jaksaa kuunnella Faronin R&D webinaari uudestaan. Epäluotettavan muistini mukaan Juho Jalkanen viittasi jossain vaiheessa Iranilaiseen tutkimukseen.

Katselin myös aikani kuluksi Investing.com kautta Faronin historiallisia kurssihintoja. Aika usein näyttää olevan laskupäiviä monta peräkkäin ja suurempia laskuja on seurannut muutaman päivän kuluessa vielä suurempia nousuja.

En ole varma, millä aikaperiodilla pitäsi katsoa kuvioita jos yrittää tehdä teknistä analyysiä, mutta tässä kuukausitasolla amatööri keittiöosakepsykologi näkee cup and handle kuvion… Jos ymmärsin palstan aiemmista postauksista oikein, niin Lago on ollut tänään suuresti myyntilaidalla. Onko tarvetta jostain syystä saada Faronin hintaa alemmaksi? Olisiko mukaan tulossa suurempi sijoittaja mutta haluavat ostaa osuuden tietyllä hintaa? Onko tämän kaltainen toiminta mahdollista/laillista/aivan hullu ajatus?

1-s2.0-S1567576920312893-main.pdf (1,8 Mt)

Edit: lisäys: ReciGen ja CinnaGen ovat ihonalaisia INF-beta1a lääkkeitä. EDIT 2: Traumakine annostellaan suonensisäisesti. Intravenous on eri asia kuin subcutaneous (kiitos @SirTom). Maallikkona olen ymmärtänyt että intravenous, suonensisäinen, on tehokkaampi tapa kuin ihonalainen, subcutaneous, että lääkkeen antotapa.

Kovaan seuraan pääsee Juho luennoitsemaan lokakuussa: Cambridge Events Calendar for October 19, 2022 - Cambridge, MA Patch

1 tykkäys

Traumakineä annetaan suonen sisäisesti, ja se oli muistaakseni vielä patentoitu menetelmä.

1 tykkäys

Saapa nähdä iskeekö sijoittajiin paniikki. riski lienee aika potentiaalinen, kun aika ‘fiilissidonnainen’ osake… Vaikkakaan mitään negatiivista singaalia ei näkyvissä. Jos näin käy, niin mahdollista lisätä lappuja salkkuun halvalla. Pitkään mukana olleet ja firmaan perehtyneet luultavimmin holdaavat myrskyssä, mutta entä ne, jotka mukana vasta vähän aikaa pikavoitto mielessään🤔 no, väliäkö tällä. Mahdollista lienee myös, että tilannetta koitetaan rauhoittaa ruokkimalla sijoittajia millä tahansa Jalkasen/Faronin ulostulolla. Solidaritytrialin data taitaa olla kronologisesti se seuraava ja eniten odotuksia herättävä merkkipaalu.

3 tykkäystä