Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja

Jäitä hattuun

Jäitä hattuun ja skumpat kaupan päälle!

Vakavammin, on tuo Lago järjestely kyllä vähän kyseenalainen. Pienen volan osakkeessa mahdollistaa manipuloinnin josta FIVA ei tykkää…

2 tykkäystä

Mielenkiinnosta, mistä epäilet sijottajille syntyvän paniikkia tällä hetkellä?

2 tykkäystä

Kiitos @SirTom. Maakikkoaivoilla meni subcutaneous = ihonalainen käsittämään myös suonensisäistä (intravenous) lääkkeen antoa. Korjaan virheeni tuohon aiempaan viestiini. Traumakinen antotapa on patentoitu myös minun muistini mukaan. Täytyy katsoa, jos löydän siitä vähän enemmän tietoa.

1 tykkäys

Joo ei tosiaan moiselle mitään järkevää syytä kait olisikaan. Mutta eipä eiliselle kurssilaskullekaan näy mitään erityistä syytä. Mun mielestä laskulle ei oo mitään muuta nähtävissä olevaa selitystä kuin että sijoittajat alkaa turhautumaan WHO:n solidaritytrialin ja Remap-Cap tutkimustuloksien viipymiseen → osa myy, jonka seurauksena toisetkin myy. Tarpeeksi moni kun myy, voi herätä ajatus siitä, että joku tietää esim tutkimustuloksista jotain, minkä perusteella myy😅 tällainen aivan keittiöpsykologitasoinen foliohattuanalyysi.

3 tykkäystä

Mietin jo tässä, että onpa poikkeuksellisen hiljasta LAGO:lta, mutta tulihan se sieltä. Erittäin suuresti vain kyseenalaistan tällä hetkellä, millä tavalla LAGO:n toiminta palvelee sijoittajia. Keinotekosesti laskee kurssia pitämällä robottia päällä, joka pistää laidalle kokoajan lisää tavaraa, mikäli meinataan jokin taso ostaa tyhjäksi. Sillä, että se tarjoaa likviditeettiä ei ole mielestäni enää mitään merkitystä, sillä kurssi kohtaisi hiljalleen tason, jossa ostajia ja myyjiä olisi myös sopivassa suhteessa ilman market makeria. Toki LAGO mahdollistaa sen, että osaketta on näiltä tasoilta helppo kauhoa mukaan. Se on toinen asia, kuinka alas LAGO haluaa tämän puskea.

2 tykkäystä

Joo, firmalla ammattitaitoinen johto ja huokuu asiantuntijuutta ja osaamista. Tekeminen selvästi keskittyy itse asiaan, mutta vähän kyllä saa antaa miinusta IR:lle, sillä tämä toiminta ei tunnu (pien)sijoittajien etujen mukaiselta ainakaan.

2 tykkäystä

Ilmeisesti 2 viikon sisään solidaritytrialista tulossa väliaikaistutkimusdataa.

3 tykkäystä

Saa nähdä oliko hyvä peliliike ostaa tänään lisää entisten päälle. Toki kuten ennenkin olen tässä ketjussa todennut, Traumakinea enemmän odotan Clevegenin tuloksien olevan sellaisia, jolla on isompi vaikutus osakkeen hintaan. Sen asian odottamiseen menee varmaan pari/kolme vuotta.

4 tykkäystä

Onko tietoa, mistä näkee Faronin omistajaluettelon? Eli tämän mikä käsittääkseni lähes kaikilta helsingin pörssin yrityksiltä löytyy, jossa näkyy esim 100 suurinta omistajaa ja muutokset omistusosuuksissa. En heidän omilta kotisivuiltaan tätä poikkeuksellisesti löytänyt. Vai onko tämäkin sysätty piiloon sijottajilta?

1 tykkäys

1 tykkäys

Tämä löytyy kyllä, mutta kys. omasessa ei näy movementeja tai alle 3% omistuksen omistavia valitettavasti.

Hmm, minkä takia täällä on porukka huolissaan, ku LAGO “tarkoituksellisesti pudottaa” kurssia? Eikös se ole vain ja ainoastaan hyvä asia, että tänään saa ostettua enemmän tavaraa samalla rahamäärällä ilman, että itse firman fundamenteissa olisi tapahtunut mitään muutosta? Itse ainakin toivoisin kurssin laskevan vaikkapa puoleen ilman mitään uutisia mistään. Silloin mahdollisesti lisäisin hieman positiotani Faronissa. Eihän kukaan tee sijoituspäätöstään tämän päivän kurssin/markkina-arvon perusteella, vaan (ainakin toivottavasti) oman, yhtiön arvoon perustuvan arvionsa perusteella? Toki ymmärrän siinä tapauksessa, että ko. henkilö on laittanut osakkeeseen kiinni jo kaiken mahdollisen sijoitusvarallisuutensa, mutta se onkin jo sitten toinen keskustelunsa…

9 tykkäystä

WHO Solidarity osalta tuli uutisia. Joku WHO eventti ollut 1.-2.7. Ja sen jälkeen päätöksiä. Ehkä maanantaina enemmän tietoa.

2 tykkäystä

Itse pidän Faronia sen verran ison riskin lappuna, että pidän aika tiukkaa rajaa kuinka suuri osuus salkusta voi olla siinä kiinni. Näillä 3,5 e:n hinnoilla voin hyvin tankata, kun henkinen yläraja on siirtynyt kurssilaskun myötä kauemmaksi.

Muuten olen samaa mieltä kuin Hysky yllä, että hyvä vaan jos hinta tippuu ilman että yrityksen näkymistä olisi mitään uutta tietoa. Joka tapauksessa tähtäin on useamman vuoden päässä.

1 tykkäys

Googlaamalla löytyi tältä päivältä seuraava uutinen: https://www.who.int/news-room/detail/04-07-2020-who-discontinues-hydroxychloroquine-and-lopinavir-ritonavir-treatment-arms-for-covid-19

Tiivistettynä siis Hydroksyklorokiin ja lopinavir/ritonavir -hoitojen ei havaittu tuovan mitään apua. Hieman epäselvää ainakin mulle on, että tarkoittaako tämä koko tutkimuksen lopettamista, vai jääkö vielä lopinavir/ritonavir + Traumakine yhdeksi ja ainoaksi tutkimushaaraksi jäljelle.

Vai putosiko remdesiviiri jo aiemmin vai olikos se hydroksyklorokiini? Ajattelin automaattisesti, että remdesiviiri oli aiemmin pudotettu pois, kun nyt mainittiin nuo kaksi muuta traumakinetöntä tutkimushaaraa

2 tykkäystä

Tässä NY Times artikkelissa sanotaan näin:

The Solidarity trial is also continuing its explorations of two other treatment strategies: one involving remdesivir, an antiviral that has been shown to speed recovery in patients hospitalized with Covid-19, and a second that combines lopinavir/ritonavir with interferon beta-1a, which decreases inflammation.

Eli tämän perusteella interferon beta-1a tutkimushaaraa jatketaan. Vaikka annostelutapa on eri, niin se iranilainen tutkimus oli myös positiivinen indikaattori interferon beta-1a puolesta. Enkä muutenkaan usko että HIBISCUS tutkumusta lähdettäisiin rahoittamaan/järjestelemään Harwardin/Standfordin “tiloissa”, jos ei olisi positiivista indikaattoria mihin suuntaan tuloksia on odotettavissa.

2 tykkäystä

Tässä listaa Faron Pharmaceuticals Oy patenteista. Näissä riittäkin nyt perkaamista.

https://patents.justia.com/search?q=Faron+Pharmaceuticals+Oy

Olisikohan mahdollista, että Traumakinen patentoitu annostelutapa on tässä?

1 tykkäys

Joo voi olla toi, ja itse siitä pantentti hommasta kuulin täältä joltain toiselta keskustelijalta, että se traumakinen suonen sisäinen menetelmä on patentoitu.

Onhan tätä pakko ottaa siivu salkun “Make it or break it” sivutaskuun, mutta hidas alamäkeen mörniminen tekee oston ajoittamisesta vaikeaa… nyt ollaan jo alle 3,50.

Milloinkas seuraavia uutisia Faronin tuotteisiin liittyen olisi luvassa? Eli kannattaisikohan vielä odotella, vai alkaako olla riski jäädä raketin kyydistä, nousu kun kuitenkin on ripeä ja jyrkkä, jos sellaista ylipäätään tapahtuu.

Tämä lasku avaa huikeita mahdollisuuksia niille joilla ylimääräistä käteisenä😅 itellä ei oo pokkaa ottaa ‘treidiä’ (myydä nyt ja ostaa kohta takaisin). Uutisia voi tipahtaa milloin tahansa.