Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja

Kunhan anti on saatu päätökseen, kiinnostaisi kovasti paljonko Faronilla on aidosti vapaasti käytettävää kassaa. Ei siis vain annista saatavat varat ja entiset roposet vaan mikä muodostuu kokonaisuudeksi huomioiden myös esim. mahdolliset lainan takaisinmaksut ja lainoihin liittyvät rajoitukset (kuten aiemmin, että oltava X määrä euroja tai rahahanat menee kiinni), jotka kassan polttamisvauhdin lisäksi vaikuttavat siihen milloin rahaa on hankittava lisää.

Itse en ainakaan rehellisesti usko, että esim. mainitulla annin 27 miljoonalla bruttoeurolla paletti pyörisi maaliskuulle 2025.

3 tykkäystä

Oliko tämä niitä kuuluisia “kerran elämässä tilaisuuksia”
On kyllä ihme että tällaista voidaan laillisesti tehdä?

1 tykkäys

Yhtiön hallituksen jäsen Christine Roth on sitoutunut merkitsemään 46 075 Tarjottavaa Osaketta.

8 tykkäystä

Pitänee merkata jonkun verran lisää, ja kommentoitava tälleen kotisohvalta etten tiedä oliko tämä niistä kolmesta työkalusta paras, huonoin vaiko keskinkertaisin. Positiivista tietysti se että yksi etukäteen luvatuista vaihtoehdoista toteuu, siksi en ihan ymmärrä voimakasta reaktiota ketjussa.

Sivuseikkana pidän matalaa antihintaa, vaikken varsinaisesti pidä siitä itsekään.

4 tykkäystä

Ite katson tämän pelin loppuun eli vielä reilu puoli vuotta.

Onko tietoa milloin tulee seuraava päivitys Bexmabista?

3 tykkäystä

Huonoa valitussa prosessissa on mielestäni se, että pro rata täsmäys on 6.6 eli annin alussa. Mielestäni järkevämpää olisi ollut laittaa se annin loppuun, jolloin lisäostot olisivat kannatelleet kurssia ja motivoineet merkitsemään. Nyt huomisesta alkaen kurssi laskee ja saattaa jopa uhata 1€ rajaa ja pilata koko annin menestystä.

1 tykkäys

Melkoinen himmeli koko anti. Koitin lukea fivan esitettä, töiden ohella. Tarvitsee perehtyä kunnolla asiaan. Jotenkin tässä vielä on sellainen fiilis ainakin minulla ettei tuulipuvuille jää osakkeita jaettavaksi. Tai sitten Timot ja kumppanit on niin jaloja, ettei haali halpoja osakkeita.

2 tykkäystä

Mietin sellaista vaihtoehtoa että ostaisi yhden osakkeen ja jos sillä pääsee nokkimisjärjestyksessä vähän parempaan paikkaan niin voisi saada paremmin läjän euron :cheese::hamburger:. Käsittääkseni missään ei ole mainittu että omistamalla määrällä olisi väliä (korjatkaa jos olen väärässä). Tällainen spekulaatiolappu ei kyllä oikein istuisi itselle, mutta ehkä siinä olisi mahdollisuudet saada ennemmin voittoa lyhyellä tähtäimellä kuin tappiota. Treidatako vai eikö treidata? kas siinä pulma.

2 tykkäystä

Ohessa lainaus annin ehdoista eli ainoastaan ylimerkintätilanteessa on omistuksen (@ 6.6.) määrällä merkitystä kuinka paljon lappuja saa eurolla eli jos uskot ettei antia ylimerkitä, lienee järkevintä olla ostamatta kuin vasta annista:

Yhtiön hallitus voi leikata merkintöjä tilanteessa, jossa Osakeanti on ylimerkitty tai Osakeannin ja Yhdistyneen Kuningaskunnan Osakeannin yhteenlasketut merkinnät ylittävät 30,7 miljoonaa euroa. Tässä tilanteessa Yhtiön hallituksella on oikeus allokoida Tarjottavia Osakkeita ennen muita merkinnän tehneitä merkitsijöitä: (i) ensiksi Pääomalainojen lainanantajille; (ii) toiseksi merkinnän tehneille Yhtiön osakkeenomistajille, jotka on merkitty Euroclear Finland Oy:n ylläpitämään Yhtiön osakasluetteloon 6.6.2024, joille pyritään takaamaan allokaatio edellä mainitun päivämäärän mukaisen omistuksen suhteessa, ja sen jälkeen (iii) merkintäsitoumuksen antaneille merkitsijöille.

5 tykkäystä

Tämän näkisin myös itse ihan potentiaalisena uhkana. Noh, siellä on se 15 miljoonaa mikä riittää IPF silmällä pitäen ja toiminnan jatkorahoittamiseen faasi 2 loppuun, mutta tämä osake ei kestä yhtään negatiivisia uutisia kun kyykkää ja isosti. Itse merkkaan annista niin paljon kuin saan, mutta ihan loppu metreillä vasta, koska tämä voi ihan hyvin kyykätä myös alle euroon. Tänään on vielä syytä pitää lappuja, mutta huomenna voi tulla toinen iso syöksy alaspäin. Mutta koska annissa on tuo nokkimisjärjestys, niin ei ole ollenkaan sanottua, että annista saa yhtään mitään. Mutta jos myyntilaidasta poimii alle eurolla, niin ei sillä sitten ole enää edes väliä.

Tässä se on kaikki kiteytettynä.

4 tykkäystä

niinkuin eilen laitoin “siinä jalkaset vaihtoi 100miljoonaa, 30miljoonaa käteistä ei paskempi diili.” aivan käsittämätön tempaus vaikka uskonki faroniin niin kyllä tää ottaa oikee vatsan pohjasta. ehkä eniten tässä vielä sylettää se että voi vaikka jäädä itselle luu käteen ja isot rahastot yms tekee pikavoittoja meidän kustannuksella

4 tykkäystä

Kiitos eli se on omistuksen suhteessa. Sitten minun ei kannata tänään mitään ostaa.

1 tykkäys

Osakkeen eilistä tai nykyistä arvoa on tarpeetonta katsoa. Tärkeintä on rahoituksen turvaaminen ja neuvotteluaseman parantaminen. Yhtiön ostajalle on sama maksaako se miljardin tai muutaman enemmän tai vähemmän, jos se voi hallita riskiä (faasi 2 tuloksilla) ja edelleen tehdä hurjaa voittoa hieman kalliimmalla M&A hinnalla. 100m osaketta 2-10mrd kauppahinnalla antaa edelleen ihan ok hinnan per osake. Tämä on se panos-tuotos odotus tässä yhtiössä kaikkine riskeineen. Ei tämän päivän kurssi. Annetaan johdolle nyt työrauha.

19 tykkäystä

Totta hemmetissä annetaan työrauha. Itseäni silti viluttaa sen verran paljon tämä rahoituksen hoitaminen. Ei paljoa huonompaa/monimutkaisempaa rahoitusratkaisua voi tehdä. Mitä aihetta toi 6.6 webinaari käsittelee?

3 tykkäystä

Voinko rauhassa odotella 18.6. asti ja merkitä vasta silloin, ts. turha sitoa aiemmin rahoja tähän kiinni ennenkuin näkee miten kurssi käyttäytyy lähempänä annin loppumista. Ts. onko pelkoa että anti ylimerkittynä keskeytettäisiin? Ehdoista en moista mahdollisuutta löytänyt…

3 tykkäystä

Hyväähän tässä on se että kaikki saavat nyt Euron pintaan niin paljon osakkeita kuin haluaa - viimeistään huomisen jälkeen, jos kurssille ei tapahdu mitään odottamatonta.

1 tykkäys

Vai saavatko sittenkään?

Itse en siihen uskaltanut luottaa ja ostelin tänään laidasta muutamassa erässä.

Aika näyttää, miten kävi. Kalliimpaahan tämä oli kuin ostaa eurolla kappale, mutta itteä olisi varmasti jurppinut enemmän,jos oisin jäänyt ilman.

6 tykkäystä

Itse en kanssa usko että me piensijoittajat saadaan osakkeita kovinkaan paljoa. Nythän 15 millillä oli varmoja sitoumuksia ja takauksia. Joku muu instikka ostelee vähän lisää ja suuromistajat niin laput loppuvat aika nopeasti.

3 tykkäystä

Minulla on nyt onneksi vain 1900 osaketta. Lisää en osta missään nimessä ja nykyinen 50% tappio kestettävä sekä sitte tehtävä jostain rahaa 1900€…Mitä te muut teette? Onko joku myynyt kaikki? Voisiko kurssi mennä kaiken osakeannin jälkeenkin alle euron.

2 tykkäystä

Faronia seuraavan Inderesin analyytikko Antti Siltaselle näin iso romahdus osakekurssiin tuli yllätyksenä. Hänen mukaansa osakekurssin pitäisi laskennallisesti asettua lähelle 1,90 euroa, kun huomioidaan annin liudennusvaikutus sijoittajien omistukseen ja merkitsemisen alhainen, yhden euron, hinta.

Mitäs tämä mielipide?

5 tykkäystä