Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja

Miten on mahdollista, että samaa firmaa myydään noin eri hinnoilla eri pörsseissä? Olin käsittänyt, että hinta on suurinpiirtein sama, osti osaketta mistä tahansa. Ymmärrän, että Nokian hinta NYSE:ssä saattaa pompata ylös tai mennä alas silloin kun Helsinki on kiinni, mutta eikös Helsinki seuraa Nokian kurssia siitä, minin NYSE lopetti ja päin vastoin?

1 tykkäys

Osake on ollut Lontoon pörssissä vuodesta 2015, mutta listautui Suomeen vasta joulukuussa 2019. Paikallinen (suomalainen) uutinen sai Suomen päässä kurssin nousuun pikavoittojen tavoittelijoiden avustuksella, mutta Lontoossa uutinen on varmasti jäänyt pienemmälle arvolle. Lontoossa on lisäksi nähty vastaava kurssinousu Traumakinen lupaavilla testituloksilla, mutta sen jälken kurssi palautui aiemmalle tasolle. Eli siellä on jo kokemuksen kautta tietoa vastaavista tapahtumista.

En siis asiasta mitään tiedä, mutta syyttäisin suomalaisia pikavoiton tavoittelijoita.

2 tykkäystä

Voi olla, että pitää mennä alkon kautta kotiin. Ja sillä viinahan voi välillä desinfioida kädetkin.

Edit. Ja se en siis ollut minä :smiley:

2 tykkäystä

4,51 itse otin reilut 2k lappuja, tais olla ihan oikea hetki??

1 tykkäys

Jos lähtee Faronin kyytiintuon uutisen perusteella, kannanee ottaa pitkän matkan lenkkarit. Näin tein, kuten parin muunkin kanssa.
Näitä toiveikkaita lääkkeen ja rokotteen löytäjiä on maailmalla nyt uutisoitu pilvin pimein! Sanat ehkä, saattaa, potential, might jne ovat niissä tyypillisiä. Toivotaan. (huokaus).

1 tykkäys

Eikö asia ole niin, että Footsiesta sitä ei voi ostaa suoraan osakkeena, vaan hallintatodistuksen kautta?

@nova18
Mulla on varmaan eri tilanne, kun mun kotipörssi on Lontoo. Eli olen ostanut sitä ihan samalla tavalla kuin muitakin osakkeita, mitä mulla on salkussa. En bullerona todellakaan ymmärrä näitä pörssikuvioita vielä.

1 tykkäys

Totta, komentistani unohtui, että muualta sitä ei voi suoraan ostaa. :blush:

Eilinen ja tämä päivä eivät ole mitenkään poikkeuksellisia. Arbitraasitilanteita on ollut ennenkin. Kuvassa tuntitasolla sinisellä Helsingin hinta, punaisella Lontoon hinta ja vihreällä euron puntakurssi.


Arbitraasia on ollut myös toisinpäin.

Kohta Trump ostaa Faronin varastot Jenkkilään ja varmistaa valinnan toiselle kaudelle. Sääntö-Suomessa lääkkeen mahdollinen sivuvaikutus on kuolemaa pahempi - ainakin Fimean mielestä.

Tässä Turun Sanomien (21.3.20) juttu Faronista.

4 tykkäystä

Kiitoksia @Juha_Salminen
Luin eilen alustavia tilinpäätöstietoja, ne julkaistiin eilen. Yhtiö oli myös laittanut pörssi-illan esitelmän sinne. :ok_hand:

Edit : lisäys:
Itse olen enemmän innoissani Clevegen lääkkeestä kuin Traumakinesta. One Ring to rule them all :grin:

Itsekin lasken myös enemmän (ja pidemmän päälle) tuon Clevegenin varaan. Pari/kolme vuotta ja sitten on jo varmaan kaupallistaminen näköpiirissä.

Lisää näkyvyyttä Suomessa

4 tykkäystä

Kuuntelin pari päivää sitten podcastin, jossa toimittajan mielipide oli, että että Koronan hoitoon tullaan kokeilemaan todennäköisesti lääkkeitä, jotka ovat jo markkinoilla.

[Investors Chronicle] Companies & Markets Show: Fighting back #investorsChronicle

1 tykkäys

Sunnuntain Ylen aamu-uutisissa juttua (ensimmäinen minuutti) Faronin Traumakinesta:

2 tykkäystä

Kenen luulisitte nyt myyvän Faron osakkeita :slight_smile:

2 tykkäystä

Voi ei ole kuin 2 kpl

Onko tämä lie muille jo tuttua huttua, koska löytyy yhtiön nettisivuilta, jotka päivitetty 16.3.2020, mutta laitan silti, koska noita ei liiemmin kommentoitu. Jos on mielestänne täyttä höttöä, antakaa kuulua. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun “I´ve been told.”

"Also, the FDA has granted Traumakine with Fast Track designation which is a process designed to facilitate the development and expedite the review of drugs to treat serious conditions and fill an unmet medical need.

Furthermore, the UK’s Medicines and Healthcare Products Regulatory Agency (MHRA) has granted Promising Innovative Medicines (PIM) designation for Traumakine. PIM designation is granted when a medicine shows early signals, based on evidence to date, that it has potential value in a disease area with significant and urgent unmet need. PIM further qualifies an accompanying application and progression of the medicine towards the next stage in UK’s EAMS process."

Erityisesti tuo FDA:n “Fast Track designation” kuulostaa aika hyvältä, jos sen tarkoitus on aidosti helpottaa ja nopeuttaa lääkkeiden kehitystä ja hyväksyntää vakaviin tauteihin, joihin ei hoitoa vielä olemassa.

Kunhan nyt löytyisi nopeasti (iso kansainvälinen) kumppani (kiinnostuneita toimitusjohtajan mukaan on jopa useita; Turun sanomat 21.3.). Mielelläni antaisin omistukseni liudentua muutamia kymmeniä prosentteja, jos vastikkeena tulisi osaamista, kokemusta, suhdeverkostoja…ja pohjaton rahakirstu pikkuongelmien ja hidasteiden ratkomiseen.

3 tykkäystä

Oli pakko lisätä taas tänään…saa nähdä minkä verran nousee iltapäivällä…eikös Lontoo avaudu 2 h meitä jäljessä? Kaloniemellä yli 200 kg tätä… Suomen parhaita sijoittajia ellei paras. On kannattanut seurailla sitä miestä :slight_smile:

2 tykkäystä