Flexion Mobile - Mobiilipelien IT-alustayhtiö

Flexion Mobile Plc on Ruotsin pörssissä listattu mobiilipelien alalla toimiva yritys. En ole alan asiantuntija, joten joku voi korjata, jos kirjoitan esittelyyn jotain väärin. Oman ymmärryksen mukaan yhtiö ei niinkään itse tuota pelejä, vaan tarjoaa alustan niiden kehittämiseen/julkaisuun yms.

Yhtiö keskittyy IT-puoleen ja sovelluksiin mobiilipelien työstämiseen/julkaisuun usemmalla alustalla/kauppapaikalla.

Nordnetin kuvaus yhtiölle:

“Flexion Mobile operates in the IT sector. The company has developed various technical platforms for customers in game development. The vision is to offer mobile platforms that the company’s customers can use to more easily distribute games in their sales channels. The largest business is established on the European market. Flexion Mobile was founded in 2007 and is headquartered in London.”

Kuva yhtiön sivuilta.

Q3

Flexion delivers its sixth consecutive record quarter with revenue growth of 138% and EBITDA of GBP 1.5 million

July-September 2022 performance

  • Total revenue increased by 138% to GBP 18.5m (7.8)*

  • Gross profit increased by 196% to GBP 3.0m (1.0)

  • Adjusted EBITDA[‡] increased to GBP 1.5m (0.1)

  • Adjusted profit before tax[#] increased to GBP 0.3m (0.1)

  • EPS amounted to GBP -1.22 pence (-0.07 pence)

  • Adjusted EPS amounted to GBP 0.51 pence (0.08 pence)

  • Operating cashflow amounted to GBP 1.9m (-0.4)

  • Cash and cash equivalents amounted to GBP 10.5m (15.0)

January- September 2022 performance

  • Total revenue increased by 111% to GBP 46.8m (22.2)*

  • Gross profit increased by 166% to GBP 7.4m (2.8)

  • Adjusted EBITDA[‡] increased to GBP 3.2m (0.04)

  • Adjusted profit before tax[#] increased to GBP 0.8m (-0.1)

  • Operating cashflow amounted to GBP 4.9m (1.4)

Important events during the quarter

  • Launch of King of Avalon from FunPlus

  • Signing and launch of Matchington Mansion from Magic Tavern Inc

  • Signing of Call Me Emperor from Clicktouch Co. on the Japanese market

  • Signing of Kiss of War from tap4fun

  • Completion of USD 500k Liteup Media investment for 20% stake

  • Launch of cost-per-install (CPI) service by Liteup Media to target TikTok users

Important events after the quarter

  • With Amazon-Windows 11 deal, Flexion can help Android games reach PC audiences

Lisäksi selitys Voittojen ja “Adjusted” voittojen erolle:

" Over time intangible assets from new acquisitions such as Audiencly will grow and according to IFRS accounting principles we must amortise these. This negatively affects net operating profit and we therefore decided to introduce Adjusted profit before tax alongside Adjusted EBITDA to better reflect the underlying performance of the business. Essentially, we add back amortization of intangible assets from acquisitions and FX effects to get Adjusted profit before tax. This quarter, the adjustment amounted to GBP 0.9m."

Kehitys listautumisen jälkeen (osakkeet listattu Ruotsiin, eli hinta kruunuina)

Yhtiö on myös RedEyen seurannassa. Onko sitten hyvä vai huono asia, mutta ainakin (liikevaihto) ennusteet on ylittynyt lähiaikoina.

Marketscreeneristä poimitut ennusteet:


10 tykkäystä

Mielenkiintoinen lappu. Cherry AB:lla on osittain vastaavaa toimintaa ja sitä oli mukava omistaa, kunnes ostettiin pois pörssistä.

Oletko kauankin seurannut yhtiötä? Osaatko sanoa kilpailueduista?

Tj:n Q3 kommenteista päätellen viime aikojen kasvu on tullut viime vuoden isoista pelisignauksista, jotka ovat nyt saavuttaneet kypsän vaiheen. Hänen mukaansa tulisi löytää uusia kasvuajureita.
Onko tietoa, tulisiko kasvu lähinnä uusista peleistä, palvelutarjooman monipuolistamisesta vai sekä että?

Redeyen ennusteiden mukaan melko nätisti skaalautuvaa liiketoimintaa ja sen suhteen arvostus vaikuttaa halvalta.

Aloitin seuraamaan vasta edellisen posarin aikoihin, eli ei suurta ymmärrystä yhtiöstä.

Erilaisia tiedotteita kyllä ovat julkaiseet melko usein uusista peleistä yms. Tuossa yksi melko tuore uutinen.

Revenue boost potential for Android games that reach PC users via Amazon

Flexion-published games at the forefront of Windows 11/Amazon partnership

LONDON, 27th of October, 2022 - Flexion Mobile Plc (Nasdaq: FLEXM), the games marketing company today announces that developers whose games are available on the Amazon Appstore just got a PC boost as Microsoft launched Windows 11 with the Windows Subsystem for Android™. This enables PC users to run Android apps.

Flexion already helps developers take their Android games from Google Play to a range of alternative app stores, including Amazon, boosting both revenue and audience numbers. Now those games can be played by PC users with Windows 11, thanks to the deal between Microsoft and Amazon.

“Windows 11 users will have to choose to install the Amazon Appstore and it remains to be seen how many people do that,” says Jens Lauritzson, CEO of Flexion. “But even if only a fraction of PC gamers install, that represents an enormous increase in reach over what Amazon achieves on its own.”

Windows 10 has a staggering 1.4 billion monthly active users and the latest version of the PC operating system is expected to exceed that figure.

Flexion gets Android games from top developers and adapts them for the alternative app stores including Amazon, Huawei’s App Gallery, Samsung, Xiaomi GetApps and the One Store. It then markets those games to maximise audiences and revenue. Developers see significant increases in their revenue on top of what they earn through Google Play. They achieve that without any upfront costs and little effort thanks to Flexion’s technology which takes care of the work involved.

Flexion recommends putting games on all the alternative app stores to get the maximum return and those developers who have already put their games on Amazon are now in a position to reap rewards.

Not every game will be suitable for playing on PC and the Amazon Appstore is curating content to make sure Windows 11 users reach the best content. Already three Flexion games are available on Windows 11 via the Amazon Appstore:

Evony: The King’s Return (Top Games is the developer),

Rise of the Kings (ONEMT is the developer)

Z Day (FunPlus International is the developer)

More games are expected to go live soon, once they have completed the testing and approvals process.

“It’s a win-win,” says Jens. “Microsoft gets great new content for its PC users, while Amazon Appstore, and the developers who are on it, get a much wider reach for their games. That has the opportunity to improve the game’s metrics over time.”

Tätä ei kannata mieltää kokonaan Mobiilipelien alustaksi. Yhtiöllä taitaa olla kaksi somemarkkinointiin liittyvää yrityshankintaa. Tuon voi sitten ottaa monella tapaa onko hyvä vai huono asia, itse päädyin aika neutraaliin näkemykseen. Some markkinoissa on varmasti tulevaisuus, se on sitten mysteeri miten kaksi erillaista firmaa toimii hyvin yhdessä? Tähän mennessä tainnut mennä ihan hyvin.

1 tykkäys

Täytyypä ajatuksen kanssa lukea tämä lappu Company Description - Flexion Mobile
Sen jälkeen voisi olla jotain annettavaakin tähän keskusteluun.

Melko pienivaihtoinen lappu näyttää olevan. Ja omistus keskittynyt vahvasti tj:lle/perustajalle (n. 30%).

1 tykkäys

Julkaisivat tiedotteen annista. Annin koko melko pieni markkina-arvoon nähden (25m/850m, 4% diluutio). Tiedotteen perusteena syynä halua lisätä tietoisuutta yhtiöstä, kun listautuminen ilmeisesti ei tapahtunut annillisen IPO:n kautta (no ainakaan ei liene kilpailevia IPOja merkittävästi tällä hetkellä). Yhtiöllä on melko iso kassa ja alkuvuosi oli kassavirtapositiivinen, joten olisiko syynä myös kassan kasvattamista yritysostoa varten?

Epäselväksi jäi, voiko antiin osallistua Suomesta ja muiden kuin Avanzan kautta, mutta huomenna kai selviää.

Vähän kyllä outo perustelu. Kyllähän tieto lisääntyy, jos tulosta tehdään. Ei toki kokonaisuudessaan kauhean isoa asia, mutta mielestäni lievästi negatiivinen asia jos ei paremmin voida perustella. Toivotaan ainakin, että tulosta tehtäisiin hyvin, ainakin vielä numerot olleet ihan hyvällä tasolla.

Siinä saivat taas Ruotsalaiset vedätettyä rahat muiden maiden sijoittajilta. Anti ylimerkittiin ja hinta 10% alennuksella. Tosin kurssikin tänään -8%, vaikka diluutio vain 3,4% ja yhtiö saa kassaan lisää rahaa kasvupanostuksiin (tai yritysostoihin, mihin sitten käyttävätkään)

2 tykkäystä

Vihdoin oli hieman aikaa tutusta yritykseen. Alla oma käsitykseni yrityksestä pähkinänkuoressa.

Flexion toimii siis pienellä niche markkinalla ja tarjoaa alustaa, jonka avulla pelientekijät saavat samalla koodilla ilman lisätyötä vietyä pelinsä Google Playsta muihin sovellukauppoihin esim. Samsumg ja Amazon. Alustan kautta pystytään myös mm. tuomaan pelien markkinointiin uusia ominaisuuksia, testaamaan ja muokkaamaan pelejä sekä helpottamaan rahaliikennettä. Flexion hyödyttää myös sovelluskauppoja, sillä sen avulla ne saavat enemmän sisältöä, koska kehittäjät pystyvät tuomaan niihin pelejä käytännössä ilman lisätyötä ja kiinteiden kulujen lisäystä.

Flexionin alustaliikevaihto muodostuu osuudesta pelien myyntituotoista (revenue sharing). Kasvu tulee mm. lisäämällä uusia sovelluskauppoja alustalle (sama peli useammassa kaupassa), kasvattamalla pelien määrää alustalla ja nykyisten pelien liikevaihdon kasvun kautta.

Asia, mitä en aivan ymmärrä on se, miksi loppukäyttäjä menisi Google Playn sijasta esim. Samsungin appikauppaan? Onko siellä halvempaa tai exclusiivisia appeja, joita ei Google Playsta saa? Käsittääkseni kaikki Flexionin alustan kautta muihin kauppoihin viedyt pelit ovat myös Google Playssa. Tästä syystä näen muiden sovelluskauppojen houkuttelevuuden tärkeänä myös Flexionin kannalta.

Päätin tuon antisekoilun tiimellyksessä avata position.

Apple to Allow Outside App Stores in Overhaul Spurred by EU Laws
Apple is preparing to allow alternative app stores on its iPhones and iPads, part of a sweeping overhaul aimed at complying with strict European Union requirements coming in 2024.

Nyt olisi saumaa laajentaa IOS:ään Euroopassa.

Uutta yhteistyötiedotetta.

“LONDON, 24 January 2023 - Flexion (Nasdaq: FLEXM), the games marketing company has signed an agreement with Fingersoft (https://fingersoft.com/) to publish the developer’s worldwide hit mobile casual games Hill Climb Racing and Hill Climb Racing 2 on the alternative app stores. Flexion will distribute the games on the Amazon Appstore, ONE store, Samsung Galaxy Store and Huawei’s AppGallery, in Q2 2023.
Hill Climb Racing and Hill Climb Racing 2 combined have accumulated over two billion installs and over €180M in net revenue across all its mobile platforms. Flexion’s distribution services will add revenue and new players from the alternative app stores through monetisation, platform relations and new user acquisition. There will be little upfront cost or work being required of the Fingersoft team. For Fingersoft, the partnership represents an opportunity to improve its brand and product recognition, and reach new users outside existing distribution channels.”

2 tykkäystä

Uutta pelijulkaisudiiliä, vaikuttaa ihan hyvälle. Q4 tulossa 22.3.

Lyhyenä kertauksena Q3 raportti oli hyvä, CFO osti osakkeita joulukuussa 3,1m SEK edestä, ja Q3 jälkeen ollut useampia diilijulkistuksia/muita positiivisia uutisia. Edellytykset hyvälle 2023 kehitykselle siis olemassa olosuhteista huolimatta.

2 tykkäystä

Q4 ulkona. Luvut näyttävät taas absoluuttisesti hyviltä. RedEyen ennusteisiin nähden ylärivillä koko vuoden osalta ylitys ja alarivillä pieni alitus? Eli ei mitään odottamatonta.

October-December 2022 performance

  • Total revenue increased by 108% to GBP 21.7m (10.5)*

  • Gross profit increased by 147% to GBP 3.7m (1.5)

  • Adjusted EBITDA[‡] increased to GBP 1.6m (0.4)

  • Adjusted profit before tax[#] increased to GBP 1.1m (0.6)

  • EPS amounted to GBP 2.78 pence (1.28 pence)

  • Adjusted EPS amounted to GBP 1.88 pence (1.32 pence)

  • Operating cash flow amounted to GBP 1.2m (0.5)

  • Cash and cash equivalents amounted to GBP 13.8m (14.5)

January-December 2022 performance

  • Total revenue increased by 110% to GBP 68.5m (32.6)*

  • Gross profit increased by 159% to GBP 11.1m (4.3)

  • Adjusted EBITDA[‡] increased to GBP 4.8m (0.4)

  • Adjusted profit before tax[#] increased to GBP 1.8m (0.5)

  • Operating cash flow amounted to GBP 6.1m (1.9)

Important events during the quarter

  • Signing of Age of Apes from tap4fun

  • Launch of Kiss of War from tap4fun

  • Closed a directed issue of shares to the public with proceeds of SEK 25.3m from more than 2,300 subscribers.

Important events after the quarter

  • Signing of Hill Climb Racing and Hill Climb Racing 2 from Fingersoft

  • Signing and launch of Vikingard from NetEase Games

  • Strategic partnership announcement with Digital Turbine

  • The 2022 audit is still ongoing and presented 2022 numbers are therefore unaudited

  • Comparison figures for the year-earlier period in brackets

RedEyen ennusteet:

1 tykkäys

Kasvua ohjeistivat 20-40% 2023. Kannattavuudesta ei mitään ohjeistusta. Ei tainnut olla edes mainintaa esim. palkkakustannusten kehityksestä. Niiden nousu 2022 yllätti RedEyen.

Q4 ilmeisesti mainonnan (Audiencly) puolella se vahvin, minkä takia Q4:n voittoa 1,6mGBD ei mitenkään voi annualisoida 6,4mGBD voitoksi. Mutta jos tuota nyt käyttäisi karkeana “nykykuntona” niin kassaoikaistuna P/E on 10 luokkaa vaikka kulut eivät ole edes kunnolla lähteneet skaalautumaan (Q4 EBITDA 6,5%).

Audienclyn hankinta alkaa myös kantaa hedelmää ensimmäisen ristiinmyyntiasiakkaan muodossa (NetEase).

Itselle tuli yllätyksenä, että kassasta lähti 6mGBD (yhtä kuin Q4 operatiivisen kassavirta) verran pelien jakeluoikeuksiin. Kuinkahan usein tuollaisia pompseja on odotettavissa?

Mikkisofta lähtee ihan tosissaan panostamaan sovelluskauppaansa. Android puhelimien lisäksi myös iPhonet tähtäimessä. Sataa väistämättä Flexionin laariin.

Laitetaanpa tämäkin tänne, vaikka hiljaista tuntuu ketjussa olevan. Pari uutta isoa peliä tulossa alustalle, pelien nimet julkaistaan Q2.

# Flexion expands framework deal

Two new blockbusters will be launched in Q2

LONDON, 23rd of March, 2023 – Flexion (Nasdaq: FLEXM), the games marketing company is expanding its collaboration with an important game partner. Two new blockbusters have been added to the framework deal announced in September 2021. The expanded deal that now includes 9 titles will run until at least March 2025 and is estimated to be worth approximately USD 45m in gross revenues over its lifetime. If required, Flexion will have the right to extend the term until the project has reached an agreed minimum level of return. The new games will be officially announced when launched during Q2 2023. Both games are major game brands and one is still in soft launch. Flexion has secured the right to distribute the new games in all its channels including DT Hubs - the newly announced service by Digital Turbine. Flexion will reinvest USD 4million already generated from the deal signed in 2021.

Q1

Flexion reports continued strong growth. Quarterly revenue grows by 54% and adjusted EBITDA up by 125%.

January-March 2023 performance

  • Total revenue increased by 54% to GBP 16.3m (10.6)*

  • Gross profit increased by 72% to GBP 2.5m (1.5)

  • Adjusted EBITDA[‡] increased by 125% to GBP 0.7m (0.3)

  • Adjusted loss before tax[#] amounted to GBP -0.1m (0.1)

  • EPS amounted to GBP -0.97 pence (0.51 pence)

  • Adjusted EPS amounted to GBP -0.28 pence (0.19 pence)

  • Operating cash flow amounted to GBP -1.1m (1.9)

  • Cash and cash equivalents amounted to GBP 12.0m (10.4)

Important events during the quarter

  • Signing and launch of Vikingard from NetEase Games

  • Signing of Hill Climb Racing and Hill Climb Racing 2 (soft launched) from Fingersoft

  • Strategic partnership with Digital Turbine

  • Signing of new extended and improved framework deal for 8 big titles

  • Launch of 3[rd] title from ONEMT

En löytänyt marketscreeneristä ennusteita, enkä pääse RedEyeen kirjautumaan juuri nyt niin en pysty heidänkään vertaamaan. Absoluutttisesti luvut näyttävät taas ihan hyviltä, vaikka alimmalla rivillä mentiinkin väärään suuntaan, mutta en tiedä oliko jotain kertaluonteista/millainen vaikutus kausivaihtelulla/kasvupanostuksilla yms.

Edit.

" I am very pleased with our overall growth of 54% compared with last year, considering that Q1 is our weakest quarter of the year, due to the seasonal effects of app store promotions. We also continued our strong organic revenue growth related to Distribution, reporting an increase of 37%. This is in line with our market guidance which is 20-40% for 2023. Gross profit grew by 72% and adjusted EBITDA by 125%."

"Q You mention cyclical effects on your revenue growth, but we did not see any of these effects last year?

A: Q1 is generally the weakest quarter of the year for games. In 2022, we managed to avoid a quarter-on-quarter revenue dip in Q1 thanks to successful launches of three large titles. The cyclicality was therefore not obvious, but we did see a drop in the rest of the portfolio. As with most advertising services, influencer marketing is also generally affected by slower performance in Q1/Q2. The second half of the year is normally the strongest period for marketing services when budgets are spent on bigger campaigns. Combined, these effects were much clearer this year. Revenue dropped by 25%, following our record-breaking Q4 2022, which was boosted by strong game performance and a weak GBP to USD rate.

In terms of the remainder of 2023, we expect the second half of the year to be stronger, thanks to some major game launches, ramping up of new distribution and positive cyclical momentum in our market."

Edit2. Joku tiedote Nordnetin sivuille tuli, mutta en ole tuosta ennen kuullut niin odotellaan RedEYen kommentteja. Seuraako yhtiötä todellakin muka 42 analyytikkoa, vai ovatko “analyytikkoja” :thinking::

!Pinpoint consensus ahead of Flexion Mobile’s Q1 report is based on 42 estimates. The summary is in millions of GBP.
Net sales

Pinpoint Consensus: 21.93

Outcome: 16.27

Diff: -25.8%

Adjusted EBITDA

Pinpoint Consensus: 1.69

Outcome: 0.74

Diff: -56.0%

Pinpoint Estimates is an open platform that compiles estimates from investors for listed companies’ quarterly and full-year reports."

Jos todellakin ennusteet olivat noin korkealla, niin mahtoi olla aikas härkäiset ennusteet, tai analyytikoilta jäänyt tuo yhtiön selittämä kausiluontoisuus/viime vuoden erikoistilanne huomioimatta.

3 tykkäystä

Markkinat odottavat tältä vuodelta osviittaa kulujen skaalautuvuudesta, mikä voisi selittää kurssireaktiota. Kieltämättä odotan sitä itsekin ja sitä myös luvut kertovat.

Distributionin

  • liikevaihto nousi 37,5%
  • myyntikate nousi 34%
  • henkilöstökulut nousivat vain 23%

Lisäksi “Other overheads” nousivat valuuttakurssitappioiden takia yli 200% (190kGBP => 630kGBP). Tätä heilahtelua yhtiö pyrkii jatkossa mitikoimaan. Myös asiakassuhteisiin liittyvät poistot kasvoivat 250%/500kGBP.

Hetken ihmettelin tuota Distribution toiminnan hävyttömän pientä 13% myyntikatetta, mutta näköjään yritys kirjaa kaikki In-app ostot liikevaihdoksi ja kirjaa niiden eteenpäin tilitykset cost-of-sales riville. Käytännössä liikevaihdoksi voisi laskea tuon gross profitin, sillä läpilaskutus ei mielestäni ole “oikeaa liikevaihtoa”.

Tällä laskutavalla P/S (eli P/gross profit) 5,2 alkaa näyttämään alustayhtiölle ominaisemmalta (mcap 63mGPB ja r12kk gross profit 12 mGBP).

2 tykkäystä

Pieni sisäpiiriostos

USA:ssakin ollaan kiinnostuneita:

LONDON, 22th of June 2023 - Flexion Mobile Plc (Nasdaq: FLEXM), the games marketing company today welcomes Alta Fox Capital from Texas US as a new shareholder in Flexion. The firm’s flagship fund, the Alta Fox Opportunities Fund, was launched in 2018 by Connor Haley. The strategy seeks to invest in overlooked and under-the-radar opportunities and have deep experience from investments in the game industry and Nasdaq First North.

Conner Hailey, tweeted this message after completing the transaction “Alta Fox is excited to have recently bought a large block of stock at Flexion Mobile PLC $FLEXM. We believe $FLEXM is an underappreciated growth story in the market and our opportunistic purchase cleaned up 100% of shares from what we would categorize as a distressed seller”. (https://twitter.com/AltaFoxCapital/status/1671548814686056452?ref_src=twsrc^google|twcamp^serp|twgr^tweet)

“It is great to have such an experienced and long term investor onboard. We look forward to working with the team at Alta Fox Capital, says Jens Lauritzson CEO of Flexion Mobile PLC”.

Redeye takes a positive view regarding the entrance of Alta Fox, a respected US-based investment firm, into Flexion Mobile, where it has bought a significant position in the company.

According to Holdings, Alta Fox becomes the third largest shareholder with 4.6% of total shares in the company. Notably, Alta Fox acquired these shares from a distressed seller, which sheds light on the recent weakness in the stock price. We assume that the distressed seller is an institutional fund with liquidity problems.

1 tykkäys