Flexion Mobile - Mobiilipelien IT-alustayhtiö

Flexion Mobile Plc on Ruotsin pörssissä listattu mobiilipelien alalla toimiva yritys. En ole alan asiantuntija, joten joku voi korjata, jos kirjoitan esittelyyn jotain väärin. Oman ymmärryksen mukaan yhtiö ei niinkään itse tuota pelejä, vaan tarjoaa alustan niiden kehittämiseen/julkaisuun yms.

Yhtiö keskittyy IT-puoleen ja sovelluksiin mobiilipelien työstämiseen/julkaisuun usemmalla alustalla/kauppapaikalla.

Nordnetin kuvaus yhtiölle:

“Flexion Mobile operates in the IT sector. The company has developed various technical platforms for customers in game development. The vision is to offer mobile platforms that the company’s customers can use to more easily distribute games in their sales channels. The largest business is established on the European market. Flexion Mobile was founded in 2007 and is headquartered in London.”

Kuva yhtiön sivuilta.

Q3

Flexion delivers its sixth consecutive record quarter with revenue growth of 138% and EBITDA of GBP 1.5 million

July-September 2022 performance

  • Total revenue increased by 138% to GBP 18.5m (7.8)*

  • Gross profit increased by 196% to GBP 3.0m (1.0)

  • Adjusted EBITDA[‡] increased to GBP 1.5m (0.1)

  • Adjusted profit before tax[#] increased to GBP 0.3m (0.1)

  • EPS amounted to GBP -1.22 pence (-0.07 pence)

  • Adjusted EPS amounted to GBP 0.51 pence (0.08 pence)

  • Operating cashflow amounted to GBP 1.9m (-0.4)

  • Cash and cash equivalents amounted to GBP 10.5m (15.0)

January- September 2022 performance

  • Total revenue increased by 111% to GBP 46.8m (22.2)*

  • Gross profit increased by 166% to GBP 7.4m (2.8)

  • Adjusted EBITDA[‡] increased to GBP 3.2m (0.04)

  • Adjusted profit before tax[#] increased to GBP 0.8m (-0.1)

  • Operating cashflow amounted to GBP 4.9m (1.4)

Important events during the quarter

  • Launch of King of Avalon from FunPlus

  • Signing and launch of Matchington Mansion from Magic Tavern Inc

  • Signing of Call Me Emperor from Clicktouch Co. on the Japanese market

  • Signing of Kiss of War from tap4fun

  • Completion of USD 500k Liteup Media investment for 20% stake

  • Launch of cost-per-install (CPI) service by Liteup Media to target TikTok users

Important events after the quarter

  • With Amazon-Windows 11 deal, Flexion can help Android games reach PC audiences

Lisäksi selitys Voittojen ja “Adjusted” voittojen erolle:

" Over time intangible assets from new acquisitions such as Audiencly will grow and according to IFRS accounting principles we must amortise these. This negatively affects net operating profit and we therefore decided to introduce Adjusted profit before tax alongside Adjusted EBITDA to better reflect the underlying performance of the business. Essentially, we add back amortization of intangible assets from acquisitions and FX effects to get Adjusted profit before tax. This quarter, the adjustment amounted to GBP 0.9m."

Kehitys listautumisen jälkeen (osakkeet listattu Ruotsiin, eli hinta kruunuina)

Yhtiö on myös RedEyen seurannassa. Onko sitten hyvä vai huono asia, mutta ainakin (liikevaihto) ennusteet on ylittynyt lähiaikoina.

Marketscreeneristä poimitut ennusteet:


10 tykkäystä

Mielenkiintoinen lappu. Cherry AB:lla on osittain vastaavaa toimintaa ja sitä oli mukava omistaa, kunnes ostettiin pois pörssistä.

Oletko kauankin seurannut yhtiötä? Osaatko sanoa kilpailueduista?

Tj:n Q3 kommenteista päätellen viime aikojen kasvu on tullut viime vuoden isoista pelisignauksista, jotka ovat nyt saavuttaneet kypsän vaiheen. Hänen mukaansa tulisi löytää uusia kasvuajureita.
Onko tietoa, tulisiko kasvu lähinnä uusista peleistä, palvelutarjooman monipuolistamisesta vai sekä että?

Redeyen ennusteiden mukaan melko nätisti skaalautuvaa liiketoimintaa ja sen suhteen arvostus vaikuttaa halvalta.

Aloitin seuraamaan vasta edellisen posarin aikoihin, eli ei suurta ymmärrystä yhtiöstä.

Erilaisia tiedotteita kyllä ovat julkaiseet melko usein uusista peleistä yms. Tuossa yksi melko tuore uutinen.

Revenue boost potential for Android games that reach PC users via Amazon

Flexion-published games at the forefront of Windows 11/Amazon partnership

LONDON, 27th of October, 2022 - Flexion Mobile Plc (Nasdaq: FLEXM), the games marketing company today announces that developers whose games are available on the Amazon Appstore just got a PC boost as Microsoft launched Windows 11 with the Windows Subsystem for Android™. This enables PC users to run Android apps.

Flexion already helps developers take their Android games from Google Play to a range of alternative app stores, including Amazon, boosting both revenue and audience numbers. Now those games can be played by PC users with Windows 11, thanks to the deal between Microsoft and Amazon.

“Windows 11 users will have to choose to install the Amazon Appstore and it remains to be seen how many people do that,” says Jens Lauritzson, CEO of Flexion. “But even if only a fraction of PC gamers install, that represents an enormous increase in reach over what Amazon achieves on its own.”

Windows 10 has a staggering 1.4 billion monthly active users and the latest version of the PC operating system is expected to exceed that figure.

Flexion gets Android games from top developers and adapts them for the alternative app stores including Amazon, Huawei’s App Gallery, Samsung, Xiaomi GetApps and the One Store. It then markets those games to maximise audiences and revenue. Developers see significant increases in their revenue on top of what they earn through Google Play. They achieve that without any upfront costs and little effort thanks to Flexion’s technology which takes care of the work involved.

Flexion recommends putting games on all the alternative app stores to get the maximum return and those developers who have already put their games on Amazon are now in a position to reap rewards.

Not every game will be suitable for playing on PC and the Amazon Appstore is curating content to make sure Windows 11 users reach the best content. Already three Flexion games are available on Windows 11 via the Amazon Appstore:

Evony: The King’s Return (Top Games is the developer),

Rise of the Kings (ONEMT is the developer)

Z Day (FunPlus International is the developer)

More games are expected to go live soon, once they have completed the testing and approvals process.

“It’s a win-win,” says Jens. “Microsoft gets great new content for its PC users, while Amazon Appstore, and the developers who are on it, get a much wider reach for their games. That has the opportunity to improve the game’s metrics over time.”

Tätä ei kannata mieltää kokonaan Mobiilipelien alustaksi. Yhtiöllä taitaa olla kaksi somemarkkinointiin liittyvää yrityshankintaa. Tuon voi sitten ottaa monella tapaa onko hyvä vai huono asia, itse päädyin aika neutraaliin näkemykseen. Some markkinoissa on varmasti tulevaisuus, se on sitten mysteeri miten kaksi erillaista firmaa toimii hyvin yhdessä? Tähän mennessä tainnut mennä ihan hyvin.

1 tykkäys

Täytyypä ajatuksen kanssa lukea tämä lappu Company Description - Flexion Mobile
Sen jälkeen voisi olla jotain annettavaakin tähän keskusteluun.

Melko pienivaihtoinen lappu näyttää olevan. Ja omistus keskittynyt vahvasti tj:lle/perustajalle (n. 30%).

Julkaisivat tiedotteen annista. Annin koko melko pieni markkina-arvoon nähden (25m/850m, 4% diluutio). Tiedotteen perusteena syynä halua lisätä tietoisuutta yhtiöstä, kun listautuminen ilmeisesti ei tapahtunut annillisen IPO:n kautta (no ainakaan ei liene kilpailevia IPOja merkittävästi tällä hetkellä). Yhtiöllä on melko iso kassa ja alkuvuosi oli kassavirtapositiivinen, joten olisiko syynä myös kassan kasvattamista yritysostoa varten?

Epäselväksi jäi, voiko antiin osallistua Suomesta ja muiden kuin Avanzan kautta, mutta huomenna kai selviää.

Vähän kyllä outo perustelu. Kyllähän tieto lisääntyy, jos tulosta tehdään. Ei toki kokonaisuudessaan kauhean isoa asia, mutta mielestäni lievästi negatiivinen asia jos ei paremmin voida perustella. Toivotaan ainakin, että tulosta tehtäisiin hyvin, ainakin vielä numerot olleet ihan hyvällä tasolla.