Fodelia - Elintarvikealan tiennäyttäjä

Mulla tuli tilille rahaa. Nyt sitä on sijoittamani verran enemmän käteisenä, ja sekä merkintäsitoumuksena. Eli tuplat fodeliaan sijoittamani määrä. Kai ne jotain ottaa pois…

2 tykkäystä

Älkää vielä tuhlatko sitä, mikä tuli. Taisi tulla tilille kaikki, millä merkattiin. Ei siis sittenkään saatu yhtään Fodelian osaketta. :sob:

Edit: Mitähän nyt tapahtuisi, jos sijoittaisi kaikki, mitä on tilillä. Olisivat ihmeissään, kun alkavat ottamaan Fodelian merkintärahoja.

Sama kävi itellä, kaikki rahat tuli takaisin - mutta eihän sen pitäisi olla mahdollista? Missä fodelian osakkeet ovat :exploding_head:

Haluan edes sen minimini koska merkinnän takia meni moni diili sivu suun kun rahat oli kiinni siellä…

Kyllä ne sieltä aamuksi tulee… Meitä pidetään vaan jännityksessä, paljonko saadaan. Tää on sitä @Masse n mainostamaa “jännityksestä pitää vähän maksaakkin” settiä.

Sinänsä yksi bugi lisää Nordnetin alustassa. Eihän se saisi palauttaa asiakkaan tilille kaikkia rahoja. Pitäisi paluattaa ne, jotka jäi ylitse. Hätäsimmäthän kerkee nuo jo tuhlaamaan (tai siirtämään DeGirolle).

3 tykkäystä

Hämärä muistikuva on, että olisi aiemmissakin IPOissa mennyt samalla tavalla… eli huomenna aamulla käteiset ja osakkeet kunnossa…

Itselläni on vähän valoisampi muistikuva. :upside_down_face:

Kaupankäynti alkoi 8.4.19, eli ensimmäinen kerta, kun Nordnetillä vedettiin ihan plörinäksi hommat. Aiemminkin toki muualta tullut rahat nopeammin, koska taitavat arvostaa asiakkaita vähän enemmän kuin tämä meidän Nordnet.

2 tykkäystä

Nyt on transaktiot tapahtuneet, osakkeet salkussa ja käteistä netotettu oikein.

1 tykkäys

Nyt näkyy käteiset ja osakkeet sekä merkintäsitoumuskin. Eiköhän ne aamuun mennessä ole valmiina.

1 tykkäys

Olisi näköjään pitänyt aktivoida monta arvo-osuustliä ja merkata jokaiseen minimi. Yhdelle tilille ei isollakaan merkkauksella montaa lappua tullut.

Edit: lapsen tilille tuli ~25% ja omalle alle 10% merkatuista.

Pitää tehdä ne tilit sitten äidille, isille, isoäidille, kummille ja koiralle, koska homma ei toimi useammalle omalle tilille. Itsekin pohdin tuota jokunen vuosi sitten, mutta jokin siinä oli vähän laitonta, kai se niissä annin ehdoissa lukee. :v:

4 tykkäystä

Mulla näkyy nyt (naurettavan pieni) potti Fodelian osakkeita, mut käteinen on vielä jossain matkalla. Suht villin näköinen salkun tuotto tänään tuosta johtuen :see_no_evil:

1 tykkäys

Itsellä on vihdoin kaikki kunnossa, laput ja rahat salkussa ja nyt jopa merkintä sitoumukset vihdoin kadonneet… Ei kyllä voi Nordnettiä nopeudesta kehua, saattaisi nimittäin hieman harmittaa jos olisi ollut luottoa käytössä niin kuin aika monilla täällä ilmeisesti oli. Taitaa kyllä mennä välittäjä vaihtoon myös minun kohdallani (Olen tätä siis jo pidempään harkinnut…).

3 tykkäystä

250€ arvosta irtosi lappuja. Vaikea tilanne. Kiinnostaako niin paljon, että lähtee muiden kanssa kilpaa huutokaupoille tekemään järkevän kokoista positiota… Ja millä hinnalla?

Toisaalta tämän pitäisi nousta aika paljon, että saa edes kaupankäyntikulut katettua. Mennään posin kautta - ehkä tästä opittiin jotain.

1 tykkäys

Kaupankäynti näyttää alkavan hinnalla 5,02€. Tässä nyt kerennyt viikon verran pohtimaan mitä tekee ja itse ainakin ostan takaisin ne mitä en annista saanut.

Edit: Sehän lähti ampumaan ylös. Sain napattua 5,08€ hinnalla omat.

Minulla salkku Fim:ssä. Ei näy osakkeita salkussa edelleenkään. Pitäisi tulla joku määrä, mutta ei ole kirjattu osakkeita edelleenkään salkkuun. Ei sitten käydä kauppaa toistaiseksi. Surkeaa hommaa Nordnet taas kerran.

Sain annista n. 14% merkitsemistäni osakkeista ja nyt ostin lisää Nordnet:iin palautuneilla rahoilla hintaan 5,09.

Pikavoitot otettu ja nyt seurataan tilannetta.

Maltillisella kurssitasolla käydään vielä kauppaa. Ite olin varustautunut henkisesti siihen, että kurssitaso olisi kuuden euron lähistöllä (Indereksen hintahaarukan ylälaita vastaa jotain 6,40e kurssia, aallonin antianalyysissä se oli 8,05e ja kauppaa käytiin 8,50e tasolla eka päivänä, mutta siinä osakkeiden freeflow pienempi). Harmittaa edelleen, ettei tullut silloin imuroitua Aallonin osakkeita talteen, kun niitä oli vielä kunnolla jaossa.

1 tykkäys

Sain itse annista yhteensä 460 osaketta. Osa meni firmalle ja osa itselle. Ostin tänään molemmille hintaan 5,07€ pienen lisäposition. Nämä jäänee nyt sitten holdiin todennäköisesti pitkäksi aikaa. Kunhan vaan Fodelia pysyy tavoitteissaan.

2 tykkäystä

Ihmettelyn jälkeen ostin vähän lisää, nyt on kh 4,72 ja potti sen kokoinen, että on mielekästä seurata firman jatkoa. Toiveissa, että tämän vuoden H2 ja 2020H1 sujuu hyvin ja inden odotuksiin, niin sitten tähän kurssiin ostettuna osakkeen kertoimet on jo ihan maltilliset. Luulen, että Inden ottaessa tämän seurantaan, tavoitehinta on vitosen kieppeillä.

Inden ennusteen osuessa tämän ja ensi vuoden osalta, antihintaan 4,30 osakkeen PE2021e olisi 9,4 ja liikevaihdon kasvu 2019: 32% ja 2020 42%. Tällöin minun mielestä osaketta pitää arvostaa ainakin PE-lukuun 20, mikä tarkoittaisi osakkeen hinnaksi noin 9 euroa. Tosi koviahan nuo kasvudotukset on, eikä ne automaattisesti tule, mutta ainakin itse olen tässä mukana sillä mielellä, että ne voi toteutua ja silloin osake ottaa isoja loikkia.

2 tykkäystä