Fortum - Puhtaan energiasiirtymän vauhdittaja

Sivukaneettina huomio, että osinkodippi alkaa olla kurottu kiinni. Siihen meni vajaa viikko. :muscle:

(Toki tietysti indeksien mukana tämä on nyt kulkenut… odottaisin isompaa tasokorjausta Q1-tuloksen jälkeen tuonne 17-18€ tuntumaan… katsotaan).

image

13 tykkäystä

Luotetaan Astonin 18 eeroon!! Mutta vain 95%:sti, sillä setä myin äsken yhden erän pois hintaan 15.6 eeroa. :slight_smile:

Miksi myit, jos tasokorjausta odotellaan? No…???..hmmm…käteistä vapun kylppäriremonttiin, YES! (sedällä mukamav vuoden 8. kylppäriremontti alkamassa, toim.huom) :slight_smile:

Masse-setä, FA, Fortum edelleen salkun kakkospyssy Sammon jälkeen :muscle: :muscle: :muscle:

9 tykkäystä

Nordean tuore Fortum-analyysi tiivistettynä: Fortum myynee Uniperin kaasukauppatoiminnot ja hiilivoimalat Venäjältä. Osake on fundamenttipohjaisesti halpa, samoin verrokkeihin nähden. Osinkotuotto vuodelta 2020 on 7.5 %. Riskejäkin on. Tavoitehinta 22 euroa.

34 tykkäystä

Tankattu on. Tässä Fortumissa voisi olla jopa hyvä pelipaikka Q1-osaria ajatellen. Jos kerran Uniperin luvut yhdistetään Fortumin kanssa siinä niin se näyttää kasvavina lukuina mukavalta ja olihan Uniperin Q1 ihan todella kova kvartaali. Mitäs veikkaatte Fortumille EPS Q1:ltä tai mikä on konsensus?

Yhtä kaikki en ymmärrä miten tätä lappua saa yhä näin halvalla. Otin tänään 67kpl lisää salkkuun, nyt about 1900kpl. Kaikissa osakkeissa on riskinsä, mutta tässä nyt väittäisi olevan tällä hetkellä paras riskituotto-odotus kaikista Suomen large capissä. Menee Samponkin ohi, joka toinen suuri mulla pörssisalkussa.

13 tykkäystä

Luettu on kaikenlaista - kiva olla täällä mukana. Huomenna muuten Fortumin osingon maksupäivä. Luulisi kurssin olevan vihreä siis.

Iloitsin myös potentiaalisesta Venäjä-riskin pienenemisestä, ja osakekin dippasi just sopivasti, joten ostettu laput takaisin salkkuun @ 14,58. Tänään on kyllä ollut varsin energinen pörssipäivä. Jos pääsevät eroon Uniperin huonommista osista, niin hyvä tästä tulee.

Pitää kans katsoa mitä tapahtuu Uniperin ja Siemensin vetyprojektille: https://www.power-eng.com/2020/04/08/uniper-siemens-working-together-on-developing-hydrogen-fired-power-makeover-in-europe/ . Itse olen pitkän aikavälin bull vetytalouden suhteen, kunhan kustannuspuoli saadaan kuntoon ja löydetään esim. halvempi&parempi katalyytti: New catalyst outshines platinum for producing hydrogen.

2 tykkäystä

Ei kai osingon maksu vaikuta kurssiin mitään ellet sitten laske sen varaan että jengi ostaa osingoilla lisää Fortumia…?

2 tykkäystä

Kyllä minä veikkaan että ostaa. Todelliset sijoittajat siis eikä spekulantit. Onhan tuossa iso potti kun monelle tulee huomenna. Itse ostin äsken ennakkoon taas 200 lisää. Nyt 2100kpl.

2 tykkäystä

kyllähän se tuntuu itsestä siltä, että näillä hintatasoilla fortumia kannattaa ostaa nimenomaan pitkään salkkuun ja katsoa mihin muutaman vuoden päästä päädytään kun synergiat ja spin-offit on hoidettu

5 tykkäystä

Jääkö Fortumille enää mitään liiketoimintaa Venäjälle sen jälkeen?

On muuten paljon firmoja vetäytyny Venäjältä vuosien saatossa

1 tykkäys
2 tykkäystä

Lisätty :sunglasses:

Osinkodippi tänään? Tekisi mieli ottaa pitkään salkkuun Sampon kaveriksi. Tuskin tätä kovin paljoa halvemmalla saa vaikka kuinka odottelisi…

Osinko on jo irronnut.

Tässä kevään aikana on tuntunut, että se olisi irronnut jopa useampaan kertaan…

14 tykkäystä

Äh, mitäköhän päivämääriä olen katsonut? Noh, minkäs teet.

Osinko maksetaan tänään tilille. Täsmäytyspäivä oli kuitenkin 27.4, joka tarkoittaa sitä, että silloin kaikille osakkaille, jotka näkyvät Omistajarekisterissä saavat osingon. Eli käytännössä, yhtiökokous päivänä täytyy osaketta omistaa, jotta täsmäytyspäivänä näkyisi omistajana omistajarekisterissä.

Tarkennan, pitää omistaa osaketta yk-päivän lopussa eli käytännössä yk-päivän jälkeisenä päivänä voi myydä jotta saa osingon.

4 tykkäystä

Miksiköhän ei näy vielä Nordnetin tilillä🙄 vai näkyykö vasta 10.00?

Kyllä ne sieltä tulee. Hitusen malttia vaan peliin.

3 tykkäystä