FuelCell Energy

unnamed

3 tykkäystä

Koskas tuo diili on Toyotan kanssa tehty ?

Joo toi onkin luettu jo vuoden alussa :smiley:

1 tykkäys

Nyt kun olen toteuttanut omaa energia- suunnitelmaa niin ajattelin ottaa vielä yhden lapun sinne. Plug ja NEL löytyy ja nyt katson vielä tämän FCEL kortin.

Kohtuu pitkään pitoon on tarkoitus kuitenkin ottaa. Tämän foorumin mukaan on kuitenkin ollut kova nousukiito päällä. Toivottavasti en nyt myöhästy tämän kanssa jos otan sen mukaan vasta nyt.

Nuo mm. @Meri:n linkkaamat jutut rohkaisevat ottamaan palan tätä kakkua. Uskon, että ollaan pitkässä juoksussa vielä hyvissä ajoin liikenteessä.

Siinä olisi kyllä muutakin mielenkiintoista tarjolla. Hyliion ja pari muuta, mutta kun kaikkeen ei likviditeettiä irtoa.

4 tykkäystä

Olisiko joku halukas jakamaan FuelCell:n näkymiä teknisen analyysin kannalta tänne? :slightly_smiling_face:

5 tykkäystä

Pyysit @Winston FuelCellin TA-näkökulmaa, niin katoin ihan mielenkiinnosta tilannetta pikaisesti!


Heti ekana pistää 4H timeframella silmään noi kynttilöiden wickit - kaks kosketusta lähes sentilleen EMA8:aan (valkoinen käyrä).

Jos katotaan daily-timeframella tilannetta, niin tohon saa tommosen ehkä pikkusen suurehkon bull flagin piirrettyä (vihreällä, tossa huomioin myös wickit flagin sisään). Kaks kosketusta EMA4:ään ja pomppu ylös sen jälkeen (merkattu punaisella) pistää silmään bullish-signaalina, vaikka toinen kosketus menikin suht paljon jo ali. RSI on kaikilla TF:llä välillä 1H-weekly välillä 60<x<70, eli korkeahko, mutta ei vielä yliostetussa tilassa (RSI >70) kuitenkaan olla :slight_smile:

13 tykkäystä

Kiitos tästä :slightly_smiling_face: @Johannes_Sippola

2 tykkäystä

Itse olen miettinyt, että Fuelcellissä on varmasti vielä paljon nousuvaraa kun on amerikkalainen osake. Siellä kun iso raha puhuu ja hype nousee niin voi kurssireaktiot olla kovia. Alunperin jo noin vuosi sitten kun tutkin NELiä oli itsellä ajatuksena, että vaikka firman kurssi vuodesta toiseen on hyvin noussutkin niin auta armias kun tämä nousee jenkeissä tietoisuuteen. Nytkin kun NKLA ollaan paukutettu mediassa niin ainakaan itse en ole huomannut kovin montaa kertaa, että NELin nimi olisi mainittu samassa yhteydessä.

Toisaalta, ei NEL sano Suomessakaan kenellekään mitään, vielä.

1 tykkäys

Mahtuu nousemaan ja laskemaan. En kiistä FCELlin mahdollisuuksia, ja asuu omassakin salkussa, mutta mainittakoon nyt rauhoittavana jääpalana niskaan, että osake maksoi vuosituhannen vaihteessa ~6900 USD.

Nyt kovan nousun jälkeen melkein 3.

3 tykkäystä

All time highiin on siis vielä vähän matkaa :sweat_smile:

1 tykkäys

Osaketta on dilutoitu niin rankasti, siitä johtuu tuo kurssin laimentuminen

4 tykkäystä

Ei.

Tiivistettynä firma kävi vuosi-pari sitten konkurssin partaalla. Firma tekee siirtymää projektiliiketoiminnasta energian tuottajaksi ja kurssi on dilutoitunut valtavasti huippuluvuista. Ei siis olla orgaanisesti lasketeltu tuolta huippuluvuista. Vuoden - parin takainen kurssikehitys on tässä paljon oleellisempaa.

Kurssi pompahti isosti viime vuonna Exxon Mobile yhteistyökuvion pohjalta parista kymmenestä sentistä. FCEL ei ole vielä voitollinen ja väitän että firmassa on vielä suht. paljon riskiä.

2 tykkäystä

Tän päivän nousussa taidan laittaa fuelcellit pihalle, aika nopee tullu taas tuolta 2,6 tasolta ylös. Ostetaan niillä rahoilla Nel vähän pidempään pitoon

1 tykkäys

Taitaa olla FCEL treidaajien ja shorttaajien unelmaosake.

Laittakaa filttereiksi FCEL ja 3months niin näkyy hyvin että kaikissa isoissa nousuissa shortsien määrät kasvaa, jonka jälkeen osake valuu hitaasti alas ja sama kaava toistuu. En yhtään ihmettelisi, jos laskisi taas koskettamaan 50MA, mutta kuka näistä tietää :man_shrugging:

https://www.shortvolume.com

1 tykkäys

Sieltä pitäisi tulla sen tason uutista että lyhyeksi myyjät joutuu sulkemaan shorttinsa

1 tykkäys

onko tietoa millon ja onko tarkempaa tietoa?

menin just sitten tänään myymään ja oli tarkoitus alempaa poimia. Ei toiminut tänään :face_with_raised_eyebrow:

Ei ole siis tiedossa, mutta toivottavasti positiivista uutisointia saadaan ja osake liikkeelle :blush:

1 tykkäys

Juu tulee varmasti lisää short squeezeja ja vastaavasti toisin päin. MM:t tuntuu liikuttelevan näitä osakkeita vähän miten huvittaa, jos yleinen sentimentti muuttuu vähänkään negatiivisempaan suuntaan. All time high lukemista (nykyisellä osakemäärällä) odottelisin itse entryä vähän alempaa, saa enemmän samalla rahalla, tai sitten jää rannalle kun lähtikin vielä ylös :sweat_smile: Itse pilkin uutta entryä tähän 50 SMA:n kohdilta.

Varmaan tyhmä kysymys mutta mikä on MM?