FuelCell Energy

Fuelcell energyn osake noussut tasaisen vahvasti kevään pohjista ja tänään onkin sitten toistaiseksi hurjastellut ylöspäin rikkoen $3 rajan huipun ollessa 3,37. Onko mitään varsinaista uutista kuitenkaan, ei äkkiseltään osunut silmään. Q2 raportti vasta 12. pvä.

Tänään on ollut vedyillä hyvä päivä yleisesti :slight_smile:

3 tykkäystä

Noussut vahvasti muttei riittävän tasaisesti… stop/lossi heitti nämä ulos jonkun 2,2 → 1,8 tyylisen dropin jälkeen, ja nyt voidaan todeta, että “en sitten koskaan tullut ostaneeksi takaisin” :face_with_hand_over_mouth:

Hexagonikin karkasi jo niin, että tuntuu pahalta lähteä ostoksille.


Kuppikahvaa?

stock has formed, and just recently broken out of the famous “cup and handle” pattern. Say what you will about the technical set up, but it has shown to work over and over. Looking below, we can see that play out here for FuelCell. The cup was formed during the initial crash and recovery we saw from March-May. The stock met resistance that has been both a level of support and resistance multiple times going as far back as April/May of 2019. What we always look for in the handle is the breakout. Which is what we saw on Thursday, and confirmed on Friday.

@seekingalpha

2 tykkäystä

osaatteko viisaammat tulkita onko kyse merkittävästäkin innovaatiosta

2 tykkäystä

Q2 näyttää ihan hyvälle. Suunta oikee. Katotaan miten kurssi reagoi.

2 tykkäystä

Ja taas mennään yli 3 hinnoilla. Tulosparannus näyttää hyvältä, mutta millainen tilauskannan kehitys mahtaa olla.

Tilauskanta on kasvanut 6% vuoden takaiseen verrattuna.

Muuten, osaako joku referoida lyhyesti mistä ongelmista on kyse POSCO Energyn kanssa?

Itselle parasta raportisaa olivat kommentiti Exxon-yhteistyön etenemisestä. Myös luvut olivat odotusten mukaiset eli oikeaan suuntaan mennään.

Poscossa on kyse fcellin ja Poscon välillä aikanaan tehdystä yksinoikeussopimuksesta koskien Fcellin teknologian käyttöä Etelä-Koreassa. Riita koskee sitä, ettei Posco ole täyttänyt sopimusehtoja, estänyt Fcellin teknologian käytön Koreassa sekä ilmeisesti rikkonut fcellin immateriaalioikeuksia. Tästä pitäisi olla juttua viestiketjun alkupäässä…

1 tykkäys

Ilmeisesti tuossa tuloksessa ei ollut vielä mainintaa riidasta Poscon kanssa vaan täytyy odottaa ensi viikona konffapuhelua? Muistaakseni huhtikuussa Fcell asetti määräajan Poscolla riidan ratkaisemiseksi, mutta tämän jälkeen asiasta ei ole tiedotettu. Tämä yksi kriittinen kysymys yhtiön kohdalla, sillä yhtiöllä taloudellisesti huonot rahkeet lähteä tappelemaan asiasta oikeuteen…

1 tykkäys

Kasvuyhtiöiden tappioiden kirjaileminen positiiviseen sävyyn on oma taiteenlajinsa. Nämä onnistuu siinä aika hyvin.

3 tykkäystä

Fcell Russell 3000 indeksiin

3 tykkäystä

Twitteristä löysin tällaisen jutun

2 tykkäystä

https://investor.fce.com/Financial-Information/sec-filings/sec-filings-details/default.aspx?FilingId=14243961

Fcell lähtee näemmä Poscon perään sopimusrikkomuksesta välimiestuomioistuimeen. Sääli, ettei ratkennut sovittelun kautta…

3 tykkäystä
1 tykkäys

Tervehdys kaikille! Tämä on ensimmäinen postaukseni tänne kun vihdoin sain tunnukset luotua. Mielenkiintoni on jo vuoden päivät ollut vetyosakkeissa ja minulla olisi pari kysymystä liittyen tähän fuelcelliin. Laiska kun olen niin kysyn varmasti asioita mihin tätä foorumia selaamalla saisi vastaukset. Mutta kokeillaan kepillä jäätä, varsinkin kun olen ymmärtänyt että palstalla nimimerkillä @Meri pyörivä kaveri tietää tästä paljon;

Fuelcellillä on osakekäyrän perusteella mennyt aika lujaa jokunen vuosi sitten, mistä tämä johtuu? Eli mikä aiheutti menneisyyden “menestyksen”?

Olen ymmärtänyt, että Fuelcellin omistuksessa on patentteja. Ovatko nämä patentit arvokkaita nyt kun näyttää että lähestulkoon jokainen valtio panostaa isolla kädellä vetyyn?

Kiitos jo etukäteen kaikille!

Ketjun viestissä numero 518 kyselin samaa menneiden aikojen korkeista kursseista ja vastauskin tuli heti perään. Eli osake on voimakkaasti dilutoitunut noista ajoista.

1 tykkäys

Fuelcell on tehnyt voitollisen tuloksen viimeksi vuonna 1997. Kun kurssi kävi vuonna 2000 huipuissa oli osakkeiden lukumäärä 200 000. Nyt osakkeita on 217 907 000. Menestystä on siis odotettu aiemminkin.

2 tykkäystä

Tietääkö kukaan, mitkä firmat tekevät Toyotalle polttokenno-osia alihankintana?

Onko Fuelcelliltä oikeasti odotettavissa jonkinnäköistä kurssikäännettä? Itse olen noviisi näissä uudenlaisen energian osakkeissa, joten osaisiko joku kertoa, onko Fuelcellillä kannattavuutta luvassa. Vetyosakkeet ovat olleet kovassa hypessä, mutta tarttuuko se tähän tai voisiko käänne tulla tosiaan ihan fundien perusteella. Kiitos vastaajille :blush:

1 tykkäys