FuelCell Energy

Eka erä nyt +89%. Tuplasin position ja katsotaan rauhassa minne asti jaksaa nousta.

1 tykkäys

Minäkin ostin pienen siivun lisää avauksesta à 1,39. Tämän päiväinen oli minun odottamani uutinen + luulen, ettei tarvitse enää pelätä päälistalta putoamista

1 tykkäys

Aika hurjaa menoa kyllä, olisi pitänyt ostaa aikaisemmin mutta emmin kun on sen verran volaa tässä osakkeessa. No maanantain korjausliikkeestä (jos sellainen tulee?) hyppään mukaan kyytiin.

Meri missä vaiheessa meinasit myydä? Ja sopiiko udella millaista kovan luokan uutista odotat lähiaikoina? Kiitos asiantuntevista kommenteista, niitä on mielenkiintoista lukea!

Hopi hopi viljo nyt vasta otetaan ensi askeleita oikeaan suuntaan… Ei tämä kurssi nousu tyhjästä tule. Oikeita uutisia odotellaan edelleenkin :upside_down_face:

On tämä melkonen lappu! Itse tätä teidän keskustelua seurannut ketjun aloituksesta lähtien ja empinyt siitä asti kun tämä on niitä ”älä sijoita siihen mitä et ymmärrä” tapauksia :frowning:

Itsellä osunut pari kertaa se että lähtenyt hehkutettuun lappuun mukaan ja ne huiput onkin ollut tasan siinä. Onnittelut niille jotka tällä tekee rahaa.

2 tykkäystä


Laskin Bull- ja Bear-volyymit 6.11. lähtien (iso punainen volyymikynttilä vasemmalla)

  • Bear: 647,433M
  • Bull: 583,44M
  • Bear-volyymin määrä n. 64M suurempi
  • dollareina tilanne ei ole välttämättä näin, koska hintahan on noussut, mutta lukumääräisesti asia on mielenkiintoinen
  • tästä voisi tehdä sellaisenkin johtopäätöksen, että myyjien määrä olisi pienentynyt pikku hiljaa, jolloin pienemmälläkin volyymilla nousu on ollut mahdollinen. Eilinen päivä kuitenkin osoitti, että bearit ilmaantui esille, johtuen varmaan isosta nousupiikistä ilman SPX:n tukea.
4 tykkäystä

Olen aika noviisi osakepoiminnoissa ja pörssisijoittamisessa mutta halusin antaa kiitosta kontribuutiosta mitä te aktiivit tällä teette. Joka päivä kun ehdin lukea palstaa niin tulee valtavasti oppia kun pitää googlailla termejä auki jne. Tekninen analyysi kiinnostaa valtavasti. Nordnetillä taisi olla Treidauskoulu jota seuraamalla sain vähän vinkkiä muutamista indikaattoreista kuten RSI, MACD, Bolligner Band ja EMAt ja joita olen sen jälkeen hyödyntänyt kun olen katsellut ostopaikkoja. Itselle on ainakin tullut kärsivällisyyttä tähän touhuun kun on huomannut että mikä menee ylös tulee kyllä myös alas ja en ryntää heti ostamaan osaketta enää kun saan mielestäni hyvän idean. Yritän malttaa seurata ensin firmaa vähän, lukea osavuosikatsauksia jne. Sitten jos sen jälkeen vielä firma kiinnostaa niin seurailen kurssikäyrää ja arvioin että onko nyt hyvä hetki ostaa itselle vai jäänkö odottamaan. Senkin olen huomannut, että kiinnostavia firmoja on yritysavaruus täynnä eli joku toinen mielenkiintoinen tulee tilalle jos yksi menee ohi.

Ottaisin kiitollisena vastaan vinkkejä hyvistä Youtube sarjoista, kirjoja, podcasteja yms. treidaukseen liittyen.

Jos täällä on muitakin aloittelijoita niin voin puolestani suositella tätä Treidauskurssi sarjaa.

4 tykkäystä

Onko kyse tästä lehdistötiedoteessa mainitusta projektista?

Olen nyt pari päivää puntaroinut olisiko tämä sopiva sijoitus omaan salkkuun mutta tuo delisting uhka vähän jännittää. Luin yhtiön omat SEC tiedotukset, katselin historiallisia päivähintoja ja uutistarjontaa mitä Googlen avulla löysin ja alkaa näyttää siltä että en hyppää vielä tähän junaan mukaan. :crossed_fingers: :four_leaf_clover: teille rohkeille. Toivotaan että FuelCell tuottaa :moneybag::dollar: vuonna 2020! :blush:

2 tykkäystä

Juurikin sama projekti, mikä valmistui nyt luvatusti joulukuun aikana. Tosiaan nähdäkseni projektin valmistuminen sekä 14. tammikuuta odotettavissa oleva tilaisuus koskien yhtiön taloudellista tilannetta pitänee kurssin yli dollarissa, mikä on vähentänyt delisting-uhkaa merkittävästi (toki aika näyttää). Myöskään uudet tiedotteet eivät ole poissuljettuja, kuten Meri onkin asiasta aikaisemmin maininnut.

2 tykkäystä

Fuelcellin patenttisalkku. Viimeisin myönnetty 24.12.2019

3 tykkäystä

En ole vertaillut muiden kilpailevien yritysten patenttisalkkuihin, mutta tässä salkussa on aika paljon patentteja ja niitä on myönnetty jatkuvana virtana…

2 tykkäystä

Kiitos Meri, että olet tuonut tätä Vetytalous ja polttokenno asiaa ja firmoja esiin täällä. Itse olen etsiskellyt alkavalle vuodelle uusia sijoituskohteita suomi-salkun tasapainoitukseen. Olen opiskellut nämä Inde-ketjut ja KL-ketjun kaikki linkit ja tarinat tässä joulun pyhinä läpi, ja täältähän tosiaan löytyi kokonainen sektori ja kymmenkunta firmaa, jotka saattaisivat tuoda mukavasti hajautusta ja jännitystä elämään ensi vuodelle. Aika mukavasti on scandi-firmoja tällä sektorilla vahvasti läsnä. Saas nähdä uskallanko Fuelcellin matkaan, mutta varmasti ainakin muutamaan muuhun: Powercell, Plug, NEL, Umicore, Ballard, Hexagon, Cell Impact. t. inspiroitunut-insinööri :nerd_face:

4 tykkäystä

1.4000 +0.13 (10.24%)
Pre-Market: 4:25AM EST

Hyvältähän tuo näyttää :smiley:

2 tykkäystä

Ei ole vielä kukaan linkittänyt sivustoa josta näkisi firman tulostietoja tarkemmin (tai on mennyt ohi jos on), joten tässä on mielestäni hyvin esitettynä taloustietoja.

Kuvakaappauksena poimittuna EPS 2006 lähtien, josta näkee että ei tosiaan koskaan tehnyt voittoa. Tämä asia taisikin tässä ketjussa olla jo mainittuna. Pistää vain miettimään miten on pysynyt pystyssä tähän päivään asti?

Sellainen detalji ihmetyttää, kun tuolla sivustolla mainittuna ATH " 618.25 on October 02, 2000 ." kun Tradingview näyttää jotain 7800 dollarin lukua. Kumpi on oikein?

2 tykkäystä


Yhteenveto Finviz:istä. Yhtiöllä on velkaa 1.65usd/share, joten onhan sitä kurssiarvoon nähden paljon.
Eli eiköhän yhtiö ole aika pitkälti velkarahalla pysynyt hengissä ja nehän sai taas uutta rahoitusta, mikä todennäköisesti myös dilutoi myöhemmin.

3 tykkäystä

Uusi pressitiedote

2 tykkäystä

Kuulostaa hyvältä. Vielä kun pari sopparia tuohon kylkeen, niin sijoitustarina lähtee ihan omalle kiertoradalleen.

Ihan hyvä yhteenveto, mutta eihän tuossa ollut mitään uutta vai oliko?

Tuo velan määrä on se joka itseä hirvittää. Luin vuosikertomuksia ja niitä tiedotteita lainojen uudelleen järjestelyjen johdosta. Tilaukset ovat viivästyneet koska rahat on loppuneet kesken ja töitä on sitten saatettu loppuun uudella velkarahalla, jossa korko nousee entisestään. Näin ainakin itse tulkitsin. Samaa ongelmaa on varmaan muillakin sektorin yrityksillä eli velkaantuminen saattaa olla hyvinkin normaalia ja alalle liittyvä asia. Mielenkiinnolla seuraan ja toivon että tällä pääsevät muut rikastumaan. Jos tammikuun 2-14 päivä kurssi pysyy yli dollarin niin se antaa varmaan luottoa siihen että markkinat uskovat tähän yritykseen?

1 tykkäys

@DayTraderXL Ei ollu uutta vaan vanhan kertausta. Ajattelin nyt kumminkin postata uuden tiedotteen

Edit: hiukan seuraan muitakin keksusteluja tästä aiheesta ja oli tämmönen poimittu tuosta tiedotteesta:

This technology has been operational at Riverside, was recently installed on the Tulare project, and will be a key part of all future projects.

Loisiko edes vähän lisäuskoa että edes jotain uusia projekteja olisi tulossa…?

Edit: vielä toinenkin pätkä

These advances uniquely position FuelCell Energy to maintain a market leadership position and capture significant market share associated with the growing biogas power generation opportunity.

Annetaan ainakin ymmärtää että uskoa tulevaisuuteen olisi