FuelCell Energy

Kyllä ja nuo lainaehdot yleensä mahdollistaa konvertoinnin osakkeiksi, jotka voi dilutoida rajusti, koska market cap on niin alhainen (jos katsoin oikein). Usein markkinat tietysti arvottaa noita lainojen konvertoitumisia etukäteen, mutta tällaisen falling knife:n osalta sitä on funda-amatöörin mahdoton jälkikäteen nähdä.

Itse näen, että 9.1. osavuosikatsaus kertoo aika paljon, mikä kassa- ja lainatilanne on ja millä aikataululla projekteista kotiutuu rahaa.

1 tykkäys

Jos nousu jatkuu tai pidemmän aikaa pysyy näillä tasoilla, niin on siinä shorttareilla vähän huonot oltavat. Jos jostain näkee tuoreempia tietoja, niin olisin kiinnostunut näkemään.

fcel shorted

Tämän mukaan shorttitasot on alhaiset

2 tykkäystä

No niin minipositio avattu… 1,46 hinnalla. sellainen jolla ei ole paljoa merkitystä, samallsa sai testattua Mandatum Traderia… 0,56 olis ollu paljon parempi hintataso.

3 tykkäystä

Tarkentaisitko vielä minkä mukaan katsot että shorttitasot on alhaiset? Linkkisi mukaan on myös 16.5 miljoonaa shortattuna, ja pitäisin sitä kohtuullisena määränä. Jos ei, niin millainen osuus alkaisi olla merkittävä?

Vai näetkö maksullista tietoa joka kumoaa tämän?

short interest

Days to Cover

1 tykkäys

Teslalla days to cover on tällä hetkellä jotain 4 ja on ollut paljon suurempikin kesällä. 0.8 ei ole paha.

1 tykkäys

otin varmuuden vuoksi toisenkin erän pari senttiä ylempää.

1 tykkäys

juu mulla taitaa puuttua reaaliaikaiset kurssit vielä, mutta otin 1,46 ja 1,50 tasoista erät muutaman muutaman tuhatta lappua.

Pitää vähän tutkailla tuota Mandatumia, siirrän sinne molemmat arvo-osuustilini.

1 tykkäys

Aikamoinen lappu tää. Tällä hetkellä päivä nousu tänään jo yli 30%, edellinen päivänousu 12% ja sitä edellinen yli 40% . 20k lappua joista ekat 10k jo yli 100% nousulla. Sit kun osais oikeessa vaiheessa myydä pois ennen ku korjailee alaspäin…

5 tykkäystä

En haluan mitenkään jarrutella, mutta kannattaa muistaa, että FCEL:in päivävaihto saattaa mennä 5min:ssa Applella. Lähinnä tarkoitan, että kannattaa huolehtia, ettei liian isolla summalla suhteessa omaan salkkuun ole pelissä mukana.

9 tykkäystä

Seuraan tätä penkkiurheilijan mentaliteetilla ja otan samalla opikseni teistä viisaammista. Kuka pelaa ei pelkää, ja mua vähän pelottaa joten olen suosiolla katsomossa. Olen tehnyt suoria osakesijoituksia niin vähän aikaa että mulla ei rohkeus riitä ottaa ihan tälläistä jännälappua salkkuun.

Meri on laittanut tosi hyviä linkkejä, kiitos niistä.

3 tykkäystä

Olisihan Jannellakin tuossa mahdollisuus vaikka kotiuttaa sopivalla summalla voittoja ja jäädä lopuilla pienemmällä riskillä jännittelemään.

4 tykkäystä

Aivan. Puhtailla pelipapereilla kannattaa ottaa oma alkupääoma pois ja jättää voitot rullaamaan.

Sinänsä minua tässä kiinnostaa enemmän pitkän aikavälin potentiaali, kuin nopea peli. Alalla tapahtuu vain niin paljon yhtä aikaa, kuten @Meri:n on meille yrittänyt avata. En ole vieläkään ehtinyt sisäistää kaikkea. Sen verran olen käsittänyt, että kova kilpajuoksu meneillään, eikä voittajia ole vielä nimetty.

5 tykkäystä

Siis hetkinen. Nopeesti katottuna firma on perustettu 60-luvulla ja ollut pörssissä 90-luvun alusta. :see_no_evil:

Tulit sitten kertomaan tänne tärkeän uutisen :rofl: :rofl: :rofl:. Jokainen laittaa rahansa mihin tahtoo. Ja tähän sinä et laita rahojasi se tuli selväksi. Noo tänään kuitenkin minäkin pumppasin lisää rahaa tähän ja katsos kummaa +32% tuli voittoa niillekin rahoille tänään. Puolessa vuodessa noustu +850%… Mutta jokainen tyylillään :wink:

5 tykkäystä

Itsellä kanssa pieni positio tässä lapussa. Komeasti noussut toistaiseksi. Vähän vaan arvelluttaa/häiritsee, että sisäpiiri omistaa vain 0,06% heidån luulisi tankanneen reilusti tämän vuoden hinnoilla, jos uskovat tulevaan?:thinking:

Onnea kaikille kellä on. Katsotaan pysyykö kurssi tuolla vai onko vain piikki… Ei huono merkki kuitenkaan.

1 tykkäys

tarkoitan, että tämä oli ensimmäinen hankintani Mandatum traderissa tuossa perheen kanssa puuhastelun lomassa äkkiä, niin siellä oli kurssit viivästettyjä. minulla on kotimaasta toki realliaikaiset kurssit.

Minua kiinnostaa tämä uusi energia talous yleisemmin, joten päätin sijoittaa tähän omaan salkkuuni nähden pienen summan ja oletettavasti saatan paneutua hiykan enemmän näihin myöhemmin. Oma taktiikkani tulisi oletettavasti olemaan saman kaltainen kuin Remedyssä ja Herantiksessa, eli voittojen osittainen kotiuttaminen sopivassa vaiheessa ja riskin minimointi sijoitetulle pääomalle.

3 tykkäystä

Meri. Taisit lukea kommenttini liittyen Outokumpuun ja Saksan maahan :slightly_smiling_face:
Vielä ihan pari viikkoa sitten Saksan energiakeskustelu kävi kuumana - mutta myös selkiytymättömänä - tv-keskusteluissa, joissa mukana mm. Saksan autoteollisuutta ja poliitikkoja. En itse usko sinne nopeitä päätöksiä. Energiewende sai Saksan sekaisin. Tulevat varmaan tässä aikalailla jälkijunassa verrattuna Koreaan ja Japaniin. My guess.

1 tykkäys