FuelCell Energy

Jäin seuraamaan tätä keskustelua Meri juuri sun laittamien linkkien perusteella (kiitos niistä) ja olen oppinut muutaman uuden treidausterminkin tästä ketjusta. Olen etsimässä sijoituskohteita uusiutuvalta puolelta ja onneksi huomasin tämän keskustelun vasta kun pörssi oli kiinni eikä auennut pariin päivään niin ehdin tutkimaan asioita vähän enemmän. Muuten olisin saattanut lähteä mukaan pelkästään uskomalla fuel cell teknologiaan ja sen tulevaisuuden potentiaaliin. Mulle ei ole kertynyt vielä riskipelikassaa joten yritän muistaa olla varovainen liikkeissäni. Siinäkin yksi syy seurata tämän firman toivottavasti voitokasta kulkua sivusta.

4 tykkäystä

Minun huomioin kiinnitti myös linkit ja vähän muuten aiheen tutkailu ja minua ainakin kiinnosti tuo kurssikäyrä, kun katsoi missä se n ollut ja missä nyt, olettaen, että rahoitus ei mene pieleen ja projekteja alkaisi pukata.

En siis edelleenkään tieäd paljoakaan, mutta katsoin riskin arvoiseksi, tosin lähes 200% nousun myöhässä omaa saamattomuuttani, muutehna lisin jo täysin riskittömästi mukana.

2 tykkäystä

Komppaan MrsMR. Itselläni ei ole tarpeeksi kokemusta että olisin tähän lähtenyt. 4kk sijoitus taivalta takana. Tosi kovasti tämä kiinnostaa ja todella hienoa seurata. Erittäin mukava nähdä että tämä tuottaa tähän sijoittaneille.

3 tykkäystä

Kalastava_osakemies

En minä todellakaan pahoittanut mieltäni… ihan turhaan pelkäät sitä ja kiitos huolen pidosta.

Se on totta että en muista kovinkaan hyvin sitä viikkoa kun berliinin muuri murtui… Olin sillon Moskovassa töissä ja voin sanoa että sillä viikolla varsinkin yö aikaan muisti pätki ajottain :partying_face: :partying_face:… Noo se oli sitä sekavaa nuoruus aikaa se :grin:

Mitä tulee tuohon sijoitus historiaan niin varmaan muistat sitten ne lööpit kun listattiin näitä nokia miljonäärejä iltapäivälehtiin. Siinä sai pikku rahalla naapurin ukot harmaiksi ja niitten akat hymyilemään nätisti :grin:… Olit varmaan samoilla listoilla niin varmaan muistat ne tympeät ajat :wink: :slightly_smiling_face:

2 tykkäystä

Huhuh, melko taivaallista rallia. En uskonut, että osakkeissa osuisi tällaista vastaan itselle mitä joulunalus ja välipäivät olleet tän kanssa.

2 tykkäystä

Kukaan täällä ei varmasti halua turhaan ketään laittaa täältä pois, mutta olisi kaikille mukavempaa jos keskustelu pysyisi asiallisena. Niin kuin tuolla säännöissäkin on, asioita saa ja kuuluu kritisoida, mutta ihmisten kritisoimista voisi pyrkiä välttämään, tai jos sitä on pakko tehdä niin tekisi sen asiallisesti. Tuo yllä oleva viestisi lähti käyntiin todella hyvin, mutta sitten taas tuo viimeinen kappale “pilasi” muuten hyvän ja asiallisen viestin…

8 tykkäystä

Tällaisen löysin. Toyotan ja Fcellin voimalaprojekti jäissä Kaliforniassa puuttuvan viranomaisluvan takia. Tähän kun saataisiin ratkaisu, niin olisi muuten ilmeisesti projekti valmiina odottamassa.

No kerropa niistä sitten myöhemmin.

Ok boomer…

7 tykkäystä

On kyllä nättiä…1,92$ nyt,mihinköhän asti on realistista odotaa hinnan nousevan tässä kohtaa,varmasti kuitenkin pakostakin tasoittuu jossainvaiheessa.

1 tykkäys

Mitä meinasitte tehdä osavuosikatsauksen yhteydessä positioille?
Tekisi mieli myydä pois ennen. Jos ei tulekkaan positiivisia uutisia niin voi tipahtaa aika nopeasti.
Jos taas tulee niin voisi ostaa takaisin mutta hintakin karkaa varmaan nopeasti ylöspäin.
Kumpi pienempi paha? :thinking:

1 tykkäys

Ehkä puolet pois ennen.

1 tykkäys

Oon tuota samaa pohtinut. Mahdollisuudet on molempiin. Mutta nyt kun splitti on peruttu ja osake yli dollarin, niin harkitsen pitämistä. Tosin mieli voi muuttua hetkessä, joten ei tästäkään vastauksesta mitään hyötyä varmasti ollut :smiley:

Tuosta uudesta CEO:sta (Jason Few) olisi kiva löytää enempi tietoa. Uutisissa ei ole ollut oikein enempää tietoa kun tämä:

In his past experience as a president and CEO, Few has developed strategic plans to capture growth” and led “a billion-dollar turnaround,” the company said. Fuel Cell fired its previous CEO in June.

Jos löytyisi tarkemmin missä hän on ollut tätä ennen, niin voisi vähän track recordin perusteella katsoa kuinka kykenevä mies hommaan on. Jos tosiaan on “billion-dollar turnaround” mies ja enemmänkin vastaavaa näyttöä, niin entistä enemmän kallistuisin pitämisen puolelle.

Linkedin:issä on 7 Jason Few nimistä mutta en ole rekisteröitynyt joten en pääse vakoilemaan. Tuo voisi olla hyvä jonkun tarkistaa?

1 tykkäys

Hienosti kyllä kurssi noussut siitä 0.6 pinnasta jolloin itse jätin hyppäämättä kyytiin! Voi hitsi :smiley: oikein paljon onnea mukana olijoille ja @Meri lle kiitos kun toit tämänkin osake mahdollisuuden meille esille paremmin :slight_smile:

4 tykkäystä

Ketä veikkaisit Meri vahvimmaksi voittaja ehdokkaaksi? Kentällä tuntuu riittävän pelureita.

Ei laskenut kurssi eilen niin kuin toivoin, joten turhan pienellä panoksella olen vieläkin liikkeellä. Saa nähdä missä vaiheessa se korjausliike nähdään ja miten tuntuva se onkaan. Kahden vaiheilla nyt pitäisikö rohkeesti vaan mennä all-in eikä odotella parempia ostopaikkoja. Pitkällä tähtäimellä tuntuu hyvältä kortilta kuitenkin.

Ja kaksi taalaa rikki premarketissa :open_mouth:

2 tykkäystä

…ja nyt 2.15…

nyt +38,10%

Hyvin kyllä keulii. Ajattelin ottaa tänään lisäposition vielä.

Onko kukaan muuten perehtynyt firman historiaan tarkemmin?
Mitä vuonna 2000 tapahtui kun kurssi kävi useammassa tuhannessa? Ja miksi tuli alas?

3 tykkäystä

Mielestäni yhteistyökumppani kyllästyi ja dumppasi osakkeensa markkinoille silloin. Nyt en muista tarkemmin, joku muu voi täsmentää (tai kumota jos olen väärässä)

1 tykkäys