Gofore - Go for vai No go?

Mikä oli Inderesin ennuste Q4:lle?

Todellakin huh. No nyt kaikki Goforen omistajat kuulolle tänään klo 12!

1 tykkäys

Koko vuoden osalta lv ennusteisiin 78m. Enemmänkin hämmästelen tätä jatkuvan kasvun kyytiä, joka on jatkunut jo kauan. Track recordi on niin pitkä jo, että herää kysymys miksen uskoisi tulevaisuuden kasvuun. Siihen päälle vielä päälistalle siirtyminen (jolloin iso raha pääsee mukaan) niin kyllä tässä voi melko levollisin mielin olla.

4 tykkäystä

Ihan yksinkertaisesta syystä, että mitä isommaksi yritys kasvaa, sen vaikeampaa kasvu tulee olemaan. On eri asia rekrytä 10 henkeä kuin 100 henkeä.

Nähtävästi tuli itse luovuttua lapuista liian aikaisin. Myynnin ajoittaminen ajoittaminen on vaikeaa. Osake tuntui ylihintaiselta jo 14 euron tienoilla.

Ollaan vielä tosi kaukana Tiedon kokoluokasta. Kasvun varaa kyllä on.

1 tykkäys

Ilmeisesti Gofore on kuitenkin ollut erityisen hyvä rekryämään osaamista ja saanut yrityksen näyttämään herkulliselta työnhakijan näkökulmasta, korjatkaa jos olen väärässä.

3 tykkäystä

Itse alalla töissä, ja kyllä se vähän näin on. G on onnistunut brändäyksessään hienosti.

6 tykkäystä

Huvittavaa tuo kurssin liikehdintä. Osa porukasta myy paniikissa, kun Inderes ei nostanut tavoitehintaa kuin eurolla. Ei se Inderes ole se kurssin määrittäjä vaan Goforen oma liiketoiminta. Toivottavasti myyjiä ei harmita, kun kurssi pian yli 20e ja parin kuukauden päästä siirrytään päälistalle.

7 tykkäystä

Kyllä tänäkin vuonna nähdään uusia yrityshankintoja, jotka kiidättävät kurssia entistä korkeammalle.

DCF 15,9€ ja kurssi karannut arvostuskertoimilla.

Ei mikään ihme, että myyntejä tapahtuu. Yritysostoja voi olettaa tapahtuvan, mutta niiden onnistumisesta ei ole taetta.

1 tykkäys

Hyvää firmaa ei kannata myydä, jos liiketoiminta edelleen pelittää.

ei ole taetta tietysti, mutta hyvin ovat onnistuneet tähän saakka ja se on ollut kyllä mahtava optio vs. Inderes ennusteet Cmd mitä pätkiä ehdin eilen katsoa kyllä selvästi viesti, että yritysostot ovat agendalla. Toki nyt kurssi sitä ehkä jo fronttaa, joten tavalaan ainakin osasta bonuksesta on luovuttu… Hienosti edennyt firma. velaton varmaan edelleen ja tekee hyvää tulosta jota osataan käyttää ja orgaaninen kasvu tukee nätisti.

2 tykkäystä

Tottakai, mutta kuten aina “historia ei ole tae tulevasta”. Hyvien ostokohteiden löytäminen on erittäin hankalaa ja moni muukin yrittää niitä löytää.

2 tykkäystä

joo ei olekaan ja viittasin, että yritysostot ovat yhtiön strategiassa yhtiön mukaan ja ovat olleet, toki jos se hinnoitellaan jo kurssiin, niin sitten se etu menetetään. Mielestäni sitä ei ole aikaisemmin vastaavalla tavalla hinnoiteltu, vaikka pikku preemio joskus oli muihin nähden, oli se oikein hyvin perusteltavissa muutenkin.

2 tykkäystä

Aika näyttää, kuinka hyvin onnistuu, mutta tällä hetkellä ainakin on hyvä myötätuuli, joka tuo positiivista virettä alkuvuoteen.

StockTyycoonin kommentit ovat kyllä melkoista pilvilinnojen maalailua. Todellisuudessa Goforen 60 % preemio verrokkeihin on ihan posketon. Kyseessä on ala, missä ei ole mitään merkittäviä vallihautoja. En keksi yhtäkään syytä miksi tästä sijoituksesta ei siirtäisi rahoja arvostuskertoimia katsomalla vaikkapa Vincittiin tai Siiliin.

4 tykkäystä

toisaalta @Relaaja Gofore kasvoi joulukuussa 40% liikevaihtoa. En nyt ole varma miten yrityskaupat esim. ovat ajoittuneet, mutta tuollaisella kasvuvauhdilla saisi ihmeitä aikaan.
Toisaalta minulla on saman verran salkussa Innofactoria kuin gofore (nousuineen), siellä ei kasvu ole kovin nopeaa ja kertoimetkin alhaiset. Muuta näin vertailuna, Innolla on tietysti Kannattavuus käänne hyvässa vauhdissa.

Itsellä salkun suurin paino Goforessa. Kurssi on karannut liian korkeaksi ja pieni alastulo tekee ihan hyvää. Tietynkokoisella preemiolla verrokkeihin voi hyvin hinnoitella johtuen liiketoiminnan luonne (julkinen) ja historian näytöt. Yritys etenee täysin siihen suuntaan mihin itse haluan sen etenevän kun istumisaika osakkeiden kanssa on pidempi kuin 1 vuosi. Inderesin nykytavoitehinta on varmasti melko hyvä nykytavoitehinta. Itse olen istunut kyydissä vuodesta 2018 eikä ole aiettakaan myydä, niin kauan kun tarina jatkaa kulkuaan. Tärkeimmät mittarit: rekrytointien lisäys, projektien voitto, sisäpiirien omistus.

Ei ole kiire myymiselle, eikä tosin ostamiselle. Hauska tilanne yrityksessä tapahtunut viimeisen 3v aikana kun 2018 osakkeet eivät meinanneet kelvata kenellekkään kun huideltiin noin 7 eurossa, mutta nykyään kelpaa monelle 18 euron pinnasta.

Hieno yhtiö kaikinpuolin.

8 tykkäystä

Qentinel oli nappi suoritus ja näkyy noissa luvuissa 1.9. eteenpäin:

Qentinel Finland Oy:n luvut on yhdistetty Gofore-konsernin lukuihin 1.9.2020.

Qentinel Finlandin liikevaihto oli 12,0 miljoonaa euroa ja liikevoitto (EBIT) 1,7 miljoonaa euroa vuonna 2019.

2 tykkäystä

Eli nuo ainakin saadaan 2021 3 ekaa kvartaalia