Greenlane Renewables - Megatrendien aallonharjalla

Lisää näkyvyyttä, kun pääsivät avaamaan markkinat.
Melkoista ravistelua ollut pari päivää kurssissa. Pääsee hätäisimmät heittämään lappuja pois.

https://finance.yahoo.com/news/cross-country-meeting-mobilizing-collective-144100656.html

TORONTO, March 1, 2021 /CNW/ - Brad Douville, President, Chief Executive Officer and Director, Greenlane Renewables Inc. (“Greenlane”) (TSX: GRN), and his team joined Arne Gulstene, Head, Company Services, TMX Group, to celebrate the company’s graduation from TSX Venture Exchange to Toronto Stock Exchange and open the market.

5 tykkäystä

Tasaista ja armotonta on ollut parin viikon pulkkamäki, paljolti lie warranttitilanteenkin ansiota, mutta tässähän on nyt odotustensa vastaisesti päätynyt tankkaamaankin vähän. Pidän kuitenkin jo hieman hämmentävänä, ellei maaliskuulle saavuttaessa vielä edes tiedetä, milloin se Q4/20 oikein tiedotetaan. Q3/20 lukittiin marraskuun 11. päivän tiedotteella viikon päähän 17. pvälle. Onkohan tämmöinen Toronton pörssissä muka tavallista? Arvaamalla päälistalle siirtymä voisi aiheuttaa kirjanpidolle yskimistä, mutta suomalaisfirmoihin tottuneelle tällainen radiohiljaisuus kummastuttaa.

2 tykkäystä

Toivottavasti ovat vaan kiireisiä ja vääntävät uusia soppareita.
Mentiinköhän jonkun tukitason läpi, kun melko vauhdilla tullaan alas? Missäköhän löytyy seuraava tuki? Löytyykö tietämystä ketjussa?

2 tykkäystä

Tuossa on nyt tukea, sen jälkeen sitä saakin sitten hakea

6 tykkäystä

Tällaista tietoa löysin raportointivelvollisuudesta. Oli joitain vuosia vanhoja niin ei ehkä viimeisin mutta käy kyllä järkeen.

Within 45 days of the end of 1st, 2nd and 3rd financial quarter

Within 90 days of financial year-end

Ja on ollut melkoista pulkkamäkeä viime viikot, taitaa olla uusiutuvat energiat vaihteeksi poissa muodista ja raha valuu reopening osakkeisiin. No Greenlanen osalta tärkein eli fundat ennallaan ja kunnossa

5 tykkäystä

“Mid-March” oli vastaus sähköpostilla kun tuota Q4 rapsan ajankohtaa tiedustelin.

12 tykkäystä

Maaliskuun presentation:

Ei eroa helmikuusta muuta kuin että sivulla 23 on päivitetyt luvut.

6 tykkäystä

Täältä huomiona:

Shares outstanding: 134.3M (156.3M Fully Diluted)
Warrantteja: 15.9M total:
15.2M @ $0.26 (Jun 2021 as GRN.WT)
0.7M @ $2.17 (Jan 2022, broker warrant

Eli iso läjä warrantteja umpeutumassa myös Kesäkuussa.

1 tykkäys

Tulos viikon päästä torstaina.

https://finance.yahoo.com/news/greenlane-renewables-announce-fourth-quarter-213000760.html

12 tykkäystä

“Aamulla” klo 16.30 ajattelin, että maltan tätä odottaa.

Pakko oli kuitenkin laittaa laitaan lopulta, kun sen verran kovaa on heilunta.

Jos tulos on erinomainen tai kurssi putoaa ennen sitä 0,x-1,2 tasolle, niin saatanpa hypätä takaisin kyytiin. Uutisvirran perusteella kuitenkaan jättikauppoja ei ole näkynyt ja ihan vielä ei fundat riitä omaan salkkuun näin epävarmassa tilanteessa.

1 tykkäys

Q4 tuloksen suhteen kysymys on vain siitä mikä määrä sisällä olevista sales ordereista tullaan siihen jaksottamaan. Tätä määrää on mahdoton ulkopuolelta arvailla ilman tarkempaa tietoa sopimuksista ja toimitusaikatauluista.

Nyt kun on hoidettu velat pois, nostettu lisää rahaa erittäin hyvällä kurssilla ja ollaan todennäköisesti break evenissä tai voitollisia niin tässä oikeastaan päämielenkiinto on miten uusia diilejä tulee. Pipelinessa on 700M arvosta liidejä mutta toki näin ulkopuolelta voimme vain arvailla miten niiden kanssa käy. Mutta mikä hyvänsä kaunis päivä voi sitten tulla ilmoitus uudesta isosta diilistä tai sitten ei tule…

Itse näen fundat edelleen täysin kohdallaan, ilmastonmuutosta ei ole peruttu eikä vihreää elvytystä ja kaasugridi tullaan puhdistamaan RNG:ksi seuraavan 20v aikana ja GRN on näyttänyt erittäin hyvää trackia miten yritystä on viety eteenpäin monella saralla. Pohjois-Amerikan nopeasti tapahtuvat elämän ja talouden reopening myöskin todennäköisesti auttaa GRN:ää omassa työnteossaan kun mm. matkustaminen onnistuu taas. Näkisinkin GRN:n ehdottomasti hyötyjäksi.

Toki brutaalissa laskumarkkinassa tuppaa menemään lapsetkin pesuveden mukana :sunglasses:

22 tykkäystä

Pohdiskelin tätä Q4-tulosta, mutta kuten LakeBoodom kirjoitteli ei ulospäin voi oikein tietää yhtään, että paljonko kassaan kilahti esim. siitä Joulukuisesta 20M$ tilauksesta. 5-10% Ehkä allekirjoitushetkellä, ei voi tietää maksupostien jaksottelusta. Tuskin se nyt huonommin on mennyt kuin 2019…

Itsekin olen melko lailla innoissani yrityksen fundasta, sijoituscasena olen vähän karhuisempi. Nyt on tultu alas huipuista ainakin hetkellisesti lähes -50%, eilinen closekin -40% parin viikon takaisesta. Hyvä kuitenkin kaikkien tiedostaa, että tulos (EPV) ja/tai tasepohjaisesti (AV) hinnoiteltuna varaa on mielestäni lasketella vaikka toinen mokoma! Kasvun arvo (GV) dominoi edelleen hinnoittelua täysin.

Itse olen nyt ulkona, enkä ilkeä palata kelkkaan ennen kuin trendi kääntyy, nyt piestään koko RE-sektoria ihan huolella, tai oikeammin se ehkä vain palaa kertoimien puolesta lähemmäs realismia. Kirjoista lukenut, että voidaan nähdä sellainenkin rekyyli sektorilla, että jotkut hyvätkin firmat lyödään ihan halvoiksi asti kun oiken rahastojakin tyhjennellään ja sentimentti tekee totaalisen käännöksen. Kokemusta moisesta ei siis ole, joten jokainen pohtikoon tahoillaan mitä käy.
5-10 v holdaajalle tällä ei ole tietty mitään väliä, itse olen ehkä vain aivan liian ahne :see_no_evil:

10 tykkäystä

Ei varmasti ole hölmöä olla hiukan varovainen. Itse eilen vähän ostin ja tonni tuli tappiota välittömästi… Ihan pikku eriä olen ripotellut sitten alaspäin… Usein kannattaa kyllä odotella jonkinlaista käännöstä, mutta sitä ei voi sitten tietää miten nopeasti se mahdollinen syvin kuoppa palaudutaan…

Mutta ihan pohjalle ei liene tarvetta osua, usein joutuu ottamaan muuten tappiollisia eriä…

3 tykkäystä

Trendeistä lisää tämmöistä, eli kahden jenkkifirman jalosta aikeesta sijoittaa 100-400m$ RNG-bensaratkaisuihin ja -infraan. Voi sataa erään lilliputtimarkkinaa johtavan infratoimittajankin laariin :slight_smile:

Odotuksissa oli itsellänikin, että kyllä GRN voi ottaa osumaa jo ihan sympatiasta PLUGien ja EFUELien sun muiden vastaavien rakettien kanssa, ja kenties ihan syystä. Kolmeen dollariin kasattiin jo melkoisia odotuksia, Haywoodin pistäen parikymmentä pinnaa lisää tavoitehintaan joka kuukausi :smiley:. En toisaalta ollut vakuuttunut siitä, että velattoman ja kannattavan kasvusektoribusineksen kurssikäyrä seuraisi tappioennätyksistä kisaavia hypeosakkeita ihan näin orjallisesti. Näin viikkotasolla olin selvästi väärässä, mutta kuvitellen nyt näin Pohjois-Ameriikoissakin 20. tammikuuta lähtien uusiutuviin energioihin suunnattua poliittista tahtotilaa, itse olisin optimistisempi kuin katsoen näiden casejen kuoriutumisajaksi 5-10v horisonttia. Erityisesti Jenkkilän rust belt -alueella ei oikein ole mitään elävää liiketoimintaa joka ei ole riippuvaista fossiilisen energian tuotannosta tai kuluttamisesta. Jos Biden keksii tehdä terävää vihreää politiikkaa, rahaa suunnataan tänne eikä osakemarkkinoiden elvyttämiseen, ja vihertyminen lähteekin liikkeelle valtakunnan syvimmästä republikaaniseudusta. Siitä ehkei poliittisine implikaatioineen sen enempää, mutta sijoituscasen kannalta tästä varmaan uppoaisi muutama roponen esimerkiksi greentechiytettävään maatalouteen, biokaasupolttoaineille ja GRN:lle.

(Edit: Aivopieruna, sijoitin ruostevyön mielessäni kyllä täysin väärään paikkaan kartalla, ja tarkoitin siis tällä alueella ns. syvää etelää, ja juuri näitä valtiontuista kaikkein riippuvaisimpia ja globalisaatiosta kärsineimpiä syrjäseutuosavaltioita.)

Spekulaatiota tämäkin, en vielä soittanut Joelle kysyäkseni miten näitä viherloikkia on mietitty. Siinä touhussa tuo 100-400 miljoonaa on kuitenkin pyöristysvirhe.

3 tykkäystä

Joo mäkin voin tunnustaa, että itse katselin kurssilaskun jäähtyneen tuohon 2.10-2.30 välille. No ei ollut jäähtynyt ja oli pakko hypätä taas ulos. Myin siis kaikki alle 1cadissa ostetut 2.7x hinnoista ja koitin veiviä pienemmällä positiolla ja kyvyt riitti nyt tähän :fish:
Olen varmaan ihan lähellä jo sitä hetkeä, että todella ymmärrän ettei mun kannata veivata yhtään mitään :joy:

Jenkkilä on tosiaan niin kaasussa kiinni, että sinne uppoaa vaikka kaikki maailman RNG vielä pitkään pyöristysvirheisiin. Ei ne varmasti todellakaan aio sitä kaasuklusteria alas lähivuosina ajaa, viherpesua tiedossa ja isolla kädellä. Ja kyllä nyt on lupa uskoa että hiilipäästöjä alkavat ihan oikeasti alaspäin ajamaan maataloudessakin ja RNG on varmaan yksi helpoimmista tempuista toteuttaa. Sama koskee tietty myös koko muuta maailmaa!

Yritän kyllä päästä vielä tähän mukaan ja nytkin on ehkä hyvä sanoa, että jos omassa salkussa olisi vähän vähemmän korkeaoktaavisesti hinnoiteltua niin ehkä olisin kestänyt nytkin paremmin kyydissä.

4 tykkäystä

Komeesti nousi kurssi klo19 - 23 välillä 1.66 - 2.07 CAD.

14 tykkäystä

Tänään alkoi näyttää kuuden pintaan siltä, että vaikka vety laskee kuin lehmän häntä ikuisessa pulkkamäessä, ja GRN on seurannut sitä jo pari viikkoa perässä kuin varjo, jonkinlainen lattia oli tullut vastaan tällä meidän osakkeellamme. Kävin fiilismiehenä vielä kerran kiellon päälle tankilla, @ 1.71, ehkä kerrankin hyvään aikaan.

10 tykkäystä

Kysyntää varmasti on Pariisin hiilineutraaliustavoitteiden kiinnikuromisessa (toivottavasti setä Biden ymmärtää tukea kaasun dekarbonisointia), mutta onko yrityksistä Greenlane paras hevonen tähän lähtöön vai olisko hajauttaminen järkevämpää? Miten näette ylipäätään kilpailun Jenkeissä kaasun dekarbonisoimisessa? Onkohan tästä jotain ETF:ää olemassa, I wonder…

Tuossa jonkun näkemys Top 7:stä (eli kaikki? :smiley: ):

ICLN
QCLN
PBW
ACES
PBD
CNRG
SMOG

Tänään siis rapsa tulossa. Toivottavasti kelpaa markkinalle. Tässä muutama tuore uutistviitti.

https://mobile.twitter.com/greenlanebiogas?lang=fi

12 tykkäystä