Hyzon Motors - Vetyvallankumous raskaalle liikenteelle

Nii pisti juuri tuo itsellekkin silmään että siellä ollaan kapinamielellä liikenteessä.

53 tykkäystä

Joo eilen ton huomasin kans. Hyvin on seuraajia niin saa näkyvyyttä

12 tykkäystä

Kyllä noita on jossain kohtaa Fintelissä ollut näkyvillä muistaakseni ainakin 900 000 lappua vapaana, eli veikkaisin että sitä kautta on saatavilla miljoona tai alle lappua shortattavaksi. Eli kyllä niitä shortteja on runsaasti auki pelkästään IBn kautta.

12 tykkäystä

Tämä on kyllä todella opettavainen ketju kaikin puolin. Itse yrityksen toiminnan lisäksi tuo shorttien ja teknisen analyysin toiminta on todella mielenkiintoista opittavaa :slightly_smiling_face:

20 tykkäystä

Aukiolevien shorttien määrää ei näe kuin tietyistä maksullisista palveluista. Muuten niitä voi kukin katsoa omalta brokeriltaan ainoastaan. Shortitihan raportoidaan viiveellä niitä valvovalle viranomaiselle kussakin maassa. IB:ssä 7700 tällä hetkellä. Me ei pystytä kuitenkaan tietämään, mistä esim. Blue Orka on ne lainannut.

17 tykkäystä

Eilen kans mulkoilin jäävuoren blogia…eiku nettisivuja https://iceberg-research.com/
Melko kökköisen blogin…eiku siis nettisivun innostamana googlailin enempi niin AMC:n homosapienssien kanssa on jäävuori ollut myös törmäyskurssilla ja redditissä jotain kaivelua aiheesta:
https://www.reddit.com/r/amcstock/comments/occjco/about_that_iceberg_research_research_company/?utm_source=amp&utm_medium=&utm_content=post_body

10 tykkäystä

Ei voi kieltää etteikö tuosta vastaiskudynamiikasta tykkäisi ja se sisältää myös tietynlaisen huumoriarvon kun tuota Twitteriä ja Redditiä seuraa. Niin kuin aiemmin joku fiksusti totesi, että 20 vuoden pitkäjänteinen kehitystyö ja ponnistelut ilmastonmuutoksen vähentämiseksi vedetään viemäristä alas kahden tahon kateettomien raporttien perusteella - ei kovin reilua. Noh, potut pottuina.

19 tykkäystä

Put optiot mitä on varmaan käytetty myös shortaamiseen erääntyy seuraavan kerran 15.10. En tosin löytänyt mitään ”unusual activity” varoitusta

Edit: 2,22 miljoonaa lappua vaihdettu ja keskiarvo 2.6 - eli mielenkiinto hiipuu tai sitten ”Katsellaan”

4 tykkäystä

Tätä en muista täällä vielä nähneeni. Myös J.P. Morgan on pitänyt 18 targetin ennallaan vastineen jälkeen 5.10.
https://twitter.com/BenWarren177/status/1446191086200754180?s=20

53 tykkäystä

Juuri nyt olis 2,41 M vaihto, ja Yahoossa 3 kk:n keskiarvo on myös 2,41 M. Eli normimeininki (?)

5 tykkäystä

Laittelin Nordnetille palautetta, että laittaisivat tälle lainoitusasteen. Nordnetissä Hyzonilla näyttäisi olevan jo 1874 omistajaa, ja näyttihän tämä olevan myös syyskuun toiseksi ostetuin ulkomainen osake nordnetissä. Eli pyyntö alkaa olla ajankohtainen.

35 tykkäystä

The Occitan part is therefore the very first brick of Corridor H2. Within its scope, the Region plans by the end of 2023 for the commissioning of two green hydrogen production units , eight hydrogen distribution stations, 40 H2 propulsion trucks, 62 trailers / refrigeration units and 15 interurban H2 coaches. retrofit (converted engine). A total investment of 110 M €.

Ja kenen rekat siellä oli äskettäin.

42 tykkäystä

Hyvin spotattu. Tuo maininta retrofit tukee johtopäätöstä, että kyseessä on Hyzonin tuotteet.

13 tykkäystä

Tuo retrofit on muuten aika kova valtti Hyzonille muutenkin, jos miettii yrityksiä ja pääomia. Kumpi on halvempaa pidemmän kannalta, retrotfit vai täysin uusien rekkojen ostaminen? Tottakai siinä vaiheessa kun fleet alkaa muutenkin ikääntyä, mutta tässä testaus vaiheessa ja muutenkin asioiden eteenpäin viemisessä retrofit on selvästi parempi vaihtoehto alkuun.

19 tykkäystä

Rinnastaisin tän kaasuautojen retrofittiin. Porukka tekee bensa autoista kaasuautoja jälkiasennuksena.
Tässä kohtaa kannattaa myös muistaa että esim Volvon Kaasut joita tulee tehtaalta, on retrofit.
Volvo ottaa alihankintana kaasu-asennukset, jotka sitten muutoskatsastetaan. Näin voidaan tehdä normaali bensiiniauto, ja asennus on jonkun muun ongelma.
Tulevaisuudessa retrofit voi olla yksi vaihtoehto, koska uudet nupit maksaa aivan pirusti ja vanhojen muuntaminen on paljon edullisempaa…
Toinen vaihtoehto on ostaa pelkkä nuppi ilman voimalinjaa, tätä myöskin Hyzon taitaa tehdä :face_with_monocle:

7 tykkäystä

Tähän liittyen:

“It is indeed this very Hyzon truck, the HyMax-250, which will be driving on the Albi circuit on September 22 and 23 as part of these days organised by the Occitanie Region, AdOcc (Economic Development Agency for the Occitanie region), the City of Albi (a South-based French city), and all the players working on the development of the Occitanie H2 Corridor project (including Seiya Consulting, the editor of your favourite H2 blog). Transporters and shippers from Occitanie who can apply for subsidies from the Corridor H2 programme via an AMI (Call for Expressions of Interest) from the Occitanie Region will therefore have the unique opportunity, the first time in France, to test a Hyzon hydrogen truck on the Albi circuit.”

Kuinkahan paljon joutuvat kilpailuttamaan, jos tarjontaa ei vielä paljoa ole, jos rahat polttelee taskussa?

Tavoiteaikataulu on tosin vuoteen 2023 mennessä ( France: EIB and Occitanie Region join forces to develop hydrogen-based transport ), että voipi Hyundaikin ehtiä mukaan pippaloihin…

5 tykkäystä

Erittäin mielenkiintoinen ilmailualan webinaari tulossa 26.-27.10. Polttokennojen valmistajista mukana Hyzon Motors ja PowerCell.


46 tykkäystä

Kuningas ratissa Hyzon Motors on LinkedIn: A ride fit for a king - specifically, King Willem-Alexander of the…

54 tykkäystä

Laitan tämä tännekkin:
California’s Foothill Transit orders 20 hydrogen fuel cell-electric buses from NFI subsidiary New Flyer - New Flyer | North America’s Bus Leader

Tiivistetty kustannusvertailu:

Ei liity suoranaisesti Hyzoniin mutta minusta tämä on Hyzonin kannalta rohkaisevaa. Ensinnäkin markkinat kasvavat koko ajan joka näyttäytyy uusina tilauksina. FCEB tilauksia tulee ilmi koko ajan. Ehkä se oli loogistakin, että raskas liikenne sähköistyy ensimmäisenä juurikin linja-autoliikenteen kautta.

Toinen erittäin positiivinen juttu Hyzonin kannalta on tuo kustannusvertailu. Hyzon pelkkänä polttokennoautovalmistajana olisi lirissä jos polttokennoajoneuvot eivät olisi kilpailukykyisiä. Nyt ne lyövät kustannuksissa bevit ja uskon että erot sen kuin kasvaa FC-ajoneuvojen ja vihreän vedyn hintojen laskun myötä. Olisi loogista olettaa, että tämä kustannusvertailu pätee laajemminkin. Tarkemmin asiaa voi ihmetellä täällä: EDT-060420_Report-ZETBTA.pdf (actransit.org)

Milloinka Hyzon saa ensimmäisen merkittävän bussitilauksensa? :thinking:

Joka tapauksessa nyt on fiilis, että Keijolla on kova käsi.

41 tykkäystä

Lauantaina ollut iso juttu vedystä The Economistissa. Raskaan liikenteen osalta oli mainittu nimeltä Daimler, Volvo, Hyzon ja Cummins.

Ilmailun ja autojen osalta oli seuraavaa:






43 tykkäystä