Ihmettelen itsekin tallaisina päivinä kun vetyöaput keulii. Tänään vielä lisäsivät shortteja
Shorttaus on voimissaan silloin, kun osake on pitkässä laskussa pienellä vaihdolla. Silloin pienilläkin määrillä saa hintaa painettua alaspäin. Kun taas ostovolyymi kasvaa voimakkaasti käännettä ennakoiden, shortit toimii usein katalyytin voimistajana, koska niitä joutuu lähteä sulkemaan nousussa ja jos myyntilaita on ohut, ostettavaa ei löydykään ihan läheltä = short squeeze.
Kyllä vain. Eikös periaatteessa short squeezin siemenet kylvetä juurikin vähän tällaisissa tilanteissa? Mielenkiinnolla odotellaan mihin päädytään. Hyzon on kuitenkin aika pieni volanen lappu ja moni varmasti uskoo firman olevan laadukas eivätkä myy lappuja tällä hinnalla → ei löydy ostettavaa ja noi shorttipositiot tulee aika kalliiksi sulkea.
Mutta eihän lainattua osaketta ole välttämättä myyty lyhyeksi? Eikös ne voi vaan palauttaa ja maksaa kulut jos mieli muuttuu?
Toivon mukaan saadaan lainoitusarvo lähitulevaisuudessa. Joku tätä taisi aiemmin kyselläkin, mutta en muista kuulleeni siitä lisää, joten laitoin itsekin pyyntöä ja tässä vastaus.
Laitetaas tänne parit kuvat, rakaasti lainattu eripuolilta internettiä Knightin vaimokkeen instasta lähtien.
HYZON tykkää työntää paketin auton taakse tankkien luo, Toyota ja Kenworth laittaa kennot konehuoneeseen ja auton alle.
Kuvat ACT Exposta:
Viimeinen tosiaan vanhasta twiitistä Holthausenin Twitteristä. Kokoonpano on muuttunut jonkin verran.
Ahdin on ainakin uusittu tuossa uudessa kokoonpanossa.
(Putket menee eri suuntaan ja ahdin eri tavalla paketissa)
Ahtimen valmistaja ja tyyppikilpi piilotettu
Yhdellä videolla HYZON näkyy noin 4 sekuntia, video kuvattu perunalla joten en viitsi tänne jakaa sitä turhaan
Isommat pelurit toimii noin, mutta normitreidaaja ei saa niitä haltuunsa muuten kuin suoralla sell orderilla.
Isojen erien lainauksella on usein myös jokin kiinteä aikajänne, joten korot joutuu maksamaan koko ajalta (en ole henkkoht koskaan tällaista tehnyt, joten ihan tarkkaan en tunne yksityiskohtia).
Arvaan, että voivat koota räkin erikseen ja sitten vain nostaa paikoilleen (noin periaatteessa) nuppiin kuin nuppiin.
Muut voivat rakentaa omaan nuppiin minne haluavat.
Hyzon on nosteessa. Saakohan tämä nyt väännettyä shorttajien niskat nurin vai tuleeko tästä uusi Paysafe -päivä?
Hyvä kysymys, liike pitäisi saada jatkumaan huomiseen.
Mutta kyllä tässä päivässä on paljon positiivista.
Itse asiassa reaaliaikaisena on mennyt päälle tuon noin 6 dollarin vastuksen. Siellä tulisi nyt pysyä.
Ahdin polttokennolaitteessa…? Mitä multa menee nyt ohi?
Onko kellään muuten hyvää kuvaa siitä e-Axel tms ratkaisusta valmiissa autossa? Mielenkiintoista nähdä miltä se näyttää oikeasti.
Sähköisen ahtimen tapainen härveli joka tuottaa kennoille ilmavirtauksen.
Edit: Kai siinä ainoa ihmeellisyys on se, että ilman pitää olla oikeasti aika puhdasta mitä se mutka puhaltaa.
Ollaanko tässä nyt asian äärellä? Alkaa olla päivän nousu jo aika raaka.
Ainakaan IBssä ei shortit ole vielä alkaneet sulkemaan vaan päinvastoin joku otti vielä startissa 100k osaketta lainaan
Tuolta löytyy kilpailijan infoa aiheesta videon kera.
HYZON ei paljon anna vehkeitään kuvata kyllä.
Eikä muutenkaan hirveesti tiedota ennenkuin tavara on valmis ja autossa kiinni. No, eipähän anneta kilpailijoille ylimääräistä tietoa vahingossakaan.
Kappas, niinhän se onkin. Olin jotenkin ajatuksessa että se ilma tulisi ns. ram-air tyyppisesti eli ilman erillistä puhallinta mutta olin vååråsså.
Vodel1, valistatko tietämätöntä. Miltä ajalta tuo fee pitää maksaa? Eli jos shorttaaja lainaa 200 000 osaketta á 6USD/kpl = 1,2 MUSD kokonaisarvo, josta 6,5% = 78000 USD. Onko tuo päivävuokra, kuukausivuokra vai mikä? Ja maksetaanko vuokra sitten osakkeen vuokraushetken arvon mukaan?
Liputtakaa jos on liian tyhmä kysymys…
Kyseessä on vuositason vuokra, eli päivätason saa sitten jakamalla tuon summan 365. Tästä syystä Hyzonin lainaajilla ei ole paineita ollut palautella osakkeita, koska jos ei ole lainassa järkyttäviä määriä, ei osakkeiden lainaminen päivätasolla maka hirveästä. Sitten kun mennään niihin tapauksiin, jossa lainattavaa ei ole ja alkaa näyttämään kunnon squeezin mahdollisuudelta, niin korota saattavat hypätä satoihin prosentteihin, jolloin jo päivätasolla alkaa tulemaan pelkästä korosta selkään kunnolla shorttaajille. QS squeezissa viime vuonna taidettiin mennä johonkin +800% korkoihin
Korko myöskin määrittyy päivätasolla, eli se muuttuu shorttaajille päivittäin, jos korko muuttuu.
Riippuu sovelluksesta, mutta käytännössä suuritehoiset sovellukset vaatii kompressointia/ahtamista. Hapettimen syöttö on yksi merkittävimmistä prosessikohdista jotka hallita kokonaisuudessa ja sähkömekaaninen ahdin suurennuslasin alaisena olevista komponenteista hallintajärjestelmässä. Sillä on suuri rooli kennoston tehokkuuteen ja sen avulla hoidetaan myös kennoston kosteustasapainoa (kokonaisuutena kosteudenhallinnassa). Lisäksi kompressori/ahdin on myös yksi merkitsevimmistä, ellei merkitsevin, energiaa kuluttavista komponenteista apulaitteistossa.
Pelkistäen mutkat suoriksi ja unohtamalla moninaisuudet, tämän voi ajatella kuten nykyiset ajoneuvojen kaasuseosyötöt: vapari vs ahdin, samaan tehokkuuteen pästään kasvattamalla moottorin (kennoston) kokoa. Nykyään iso ei vain ole kaunista, etenkään jos se painaa.