Hyzon Motors - Vetyvallankumous raskaalle liikenteelle

https://finance.yahoo.com/news/hyzon-motors-launches-leasing-hydrogen-113500052.html

29 tykkäystä

Mad Money:ssa tänään Craig Knight Hyzonilta.

46 tykkäystä

No niin tätä on jo odotettu. Toivottavasti Cramerin myötä saataisiin Hyzon vihdoin suuremman yleisön tietoon tutkan alta. Juuri sopivasti sen jälkeen esiintyminen, kun Biden eilen ilmoittanut suunnitelmat ev/vety-puolella.

33 tykkäystä

Ihmettelinkin tuota loppu piikkiä. Tässä taisi olla syy.

15 tykkäystä

Valitettavasti ei taida cramerin spc hehkutukset enää pitkäaikaista piikkiä tehdä, olikos se zl fleet jota hehkutti, ei mene hyvin silläkään. Tollanen piikki olis ollu hyvä exit

1 tykkäys

ilmeisesti Cramer oli väärää tickeriä mainostanut, en ole vielä nähnyt sitä haastista. DCRBU oli pompannu aika hyvin

2 tykkäystä

Haastis oli aika vaisu. Siitä on pieni clippi netissä ilmaisena, mutta koko jakson voi kuunnella podcastina.

2 tykkäystä

Teknisestä näkökulmasta näyttää omaan silmään että juurikin nyt voisi olla hyvä hetki ostaa (ja niin teinkin). Toki vaihe on varhainen mutta ihan ok näköinen setup (purkautunut ulos piirtämästäni laskutrendistä, tunti- ja päivätasolla HL & HH, reilu 10 dollaria toiminut ainakin toistaiseksi hyvänä tukitasona), omasta mielestä.

Ja tämä ei ole osto -suositus, vaan oma ajatus joka voi olla väärässä.

14 tykkäystä

Tämä firma ehti kerätä pienessä ajassa paljon bag holdereita 14,72 keskihinnalla.

11 tykkäystä

Toimineeko tekninen analyysi kovin hyvin SPACeissa,kun 10$ on lähes betonia näissä jokatapauksessa.
Veikkaan että tämäkin olisi mennyt paljon alemmaksi tässä vetyjen korjauksessa jos olisi normaali osake.

2 tykkäystä

TA toimii monessa kohtaa hyvin myös SPACeissa, varsinkin gapit täytetään yleensä tehokkaasti.

Mutta 10$ toimii tukitasona mergeriin asti käytännössä aina. Kaikki sen yläpuolella on sitten eri asia.

1 tykkäys

En itse näe syytä miksei toimisi, tämäkin huomioiden.

Ja lisään vielä sen että itse tarkastelen tätä tapausta juurikin sen pohjalta. Toki luen täältä muiden, minua tästä paremmin tietävien kommentteja, ja pyrin muodostamaan myös fundamenttinäkemystä.

Edit: Olen toistaiseksi pitänyt tässä ta:n pohjalta hyvin lyhyitä positioita, ja tämä on toiminut erittäin hyvin. Nyt positio jälleen avattu uudelleen, ja nyt on ainakin mahdollista että positio ei ole niin lyhytaikainen.

3 tykkäystä

On kyllä siistin näköinen vetyrekka, toivottavasti näitä nähdään tulevaisuudessa enemmänkin liikenteessä euroopassa :grinning:

24 tykkäystä

Eikö tuo laskutrendi mene rikki joka tapauksessa, ellei nyt sitten aika satu pysähtymään? Tiedetään että tuo 10 dollaria pitää aika hyvin premerger spaceissa.

1 tykkäys

Väkisinhän tuo alkaa laskutrendistä purkautumaan ajan kuluessa kun 10$ on naulattu tueksi??? Vähän sama kuin joku iso ostaja olis ilmoittanut että ostan kaikki laput mitä 10$:lla lähtee, ei se sillon alemmas tipu. Jos merge olis jo mennyt niin alta 10$ tätä nyt saisi.

7 tykkäystä

Tuolta voi kuunnella Mad Moneyn jutustelut. Knightin osuus alkaa 29.50 lähtien. Aika lyhyt haastis, mutta hyvää näkyvyyttä ja Knight osaa asiansa.

https://www.listennotes.com/podcasts/mad-money-w-jim/game-plan-micron-ceo-AoJTrpVfu_a/

14 tykkäystä

Encompass Capital Advisors LLC ollut ostohousut jalassa. 1.1 miljoonaa lappua . Jos nyt alkaisi piristymään.

https://fintel.io/doc/sec/1541901/000117266121000902/encompass-dcrb032421.htm

38 tykkäystä

Kovasti uskovat Norjan poikien akkutehtaaseen, kun Alussaa on sekä uniteina että commoneina 4x enemmän kuin tätä.

3 tykkäystä

Juttua Hyzonin tulevista busseista. juttu saksaksi, mutta google kääntää luettavaksi.

11 tykkäystä

En liputtanut, mutta liputuksen syynä saattoi olla se, että uutinen linkattiin jo toiseen ketjuun, tai että sitä ei avattu lainkaan linkkitasosta ja linkki on vielä ns. epämääräisempi ilman esikatseluja.

Mutta ehkä tämän ketjun kannalta ne mielenkiintoisimmat pointit tuolta.

  • Stellantis tuo markkinoille vedyllä kulkevat pakettiautot ennen vuoden loppua (ex. PSA ja FCA)
  • Myös henkilömalleista on tulossa vety- eli polttokennoversiot myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana
  • Vetypakettiautot kootaan Opelin tehtaalla Rüsselsheimissa Saksassa. Tekniikka Symbiolta (Michelinin/Faurecian)
  • pakettiautojen kantamaksi tulee noin 400 kilometriä, ja tankkaus kestää kolmisen minuuttia

Polttokennopakettiautot tuskin kuitenkaan yleistyvät kovin nopeasti, sillä vetyinfra on vielä heikoissa kantimissa. Stellantiksen mukaan Saksassa vetyasemia on 90 ja Ranskassa ainoastaan 25. Suomessa vetyasemia ei ole ainuttakaan

Tuohon kommentoisin sen, että kyllä, vielä, mutta se on paljon poliittisistä päätöksistä kiinni ja esim Ranska ja Saksa on kyllä osoittanut tahtonsa fossiilisistä luopumiseen ja asian edistämiseksi.

muu keskustelu aiheesta:

Nämä pakut perustuu BEV pohjalle johon minimimuutoksilla saadaan tehtyä FC-autoksi.

image

Faurecialta tulee mm. vetyvarastot kun taas Symbiolta tulee polttokennosto ja sen apuvermeet. Akustot tulee Stellantikselta.

17 tykkäystä