Hyzon Motors - Vetyvallankumous raskaalle liikenteelle

Bull-keissi. Koska:
“TotalEnergies, meanwhile, has committed to opening 150 hydrogen refuelling stations along a freight corridor spanning Germany, Belgium, Luxembourg, France and the Netherlands.”

Tämä on iso juttu. Valmiit asemat tarkoittavat sitä, että Hyzonin asiakkaiden ei tarvitse stressata omien jakelupisteiden pystyttämistä. Totalille on taas aivan yhdentekevää kuka se asiakas on joka käy tankilla.

Lehmät ei lennä mutta Hyzon lentää!

37 tykkäystä

Tuosta olisi nyt hyvä raketoida

54 tykkäystä

https://twitter.com/CraigK_Hyzon/status/1458500594352545795?t=WQBfZjhODOMsKiuF8DIDCQ&s=19

https://netherlandsnewslive.com/dutch-initiative-in-glasgow-all-new-trucks-will-be-emission-free-by-2040/279280/

At the initiative of the Netherlands, eleven countries agreed at the climate summit in Glasgow that from 2040 all new trucks and buses must be emission-free. In addition to the Netherlands, Turkey, Uruguay, Austria, Canada, Chile, Denmark, Finland, New Zealand, Norway and the United Kingdom are taking part.

22 tykkäystä

At the initiative of the Netherlands,
Nostona lisäksi:
Osa suunnitelmaa on, että vuoteen 2030 mennessä 30 prosenttia kaikista äskettäin myydyistä kuorma-autoista ja linja-autoista ei aiheuta hiilidioksidipäästöjä

18 tykkäystä

Tuo linkki Daimler Truck & TotalEnergies entwickeln Wasserstoff-Infrastruktur für Europa - ecomento.de siinä mainittuna Linde joka johtaa taas ITM Poweriin… ja siitä saksaan. Vaikka linkissä puhutaan Daimler Truckin touhista Totaalin ja Shellin kanssa minä yhdistän nuo asiat suoraan Lindeen kuitenkin kun ajatellaan asiaa siltä kantilta kuka avaa pelin isosti infra puolella :wink:.

Tuossa on kylä jossa tapahtuu asioita ja on aika pelipaikalla. ChemicalParks | List of Chemical Parks Tuonne Linde pykää tuommoista lyysiä joka on valmis jo 2022 toisella neljänneksellä!!! Koko ajan olen kytännyt että kuka tuon vedyn alkaa käyttämään :thinking: Mersun oman ilmoituksen mukaan niiden rekat ei todellakaan valmistu tässä puolen vuoden sisällä… No tuossa tuo Linden ja ITM Poverin projekti Sale to Linde of World’s Largest PEM Electrolyser | ITM Power Ei mulla muuta jatkakaa :grin:

35 tykkäystä

Onko tämä sen “linde”?

7 tykkäystä

Sama kuponki :slightly_smiling_face:… tuostakin olen tänne jauhanut kyllästymiseen asti :grin:

21 tykkäystä

Eilen 22.08 julkaistu, kuka ymmärtää kieltä?

12 tykkäystä

Vähän jo ruostuneen oman saksan osaamisen pohjalta ymmärsin, että 5000 rekkaa per vuosi pystyttäisiin jo (tai ainakin kohta) valmistaan.

14 tykkäystä

Teknistä analyysiä harhoittelevan silmissä hyzon näyttää kyllä hyvälle. Breikattiin taas rytinällä läpi kuten aiemmastakin vastuksesta ja emat risteämässä jos vielä vähän noustaan. Huomenna se on joko tai, kertalaakista suoraan pohjoiseen tai etelään. Huonoilla uutisilla kolkutellaan nelosella alkavia ja hyvillä uskoisin kurssin nousevan vähintää 7,5 paikkeille. Itse täydellä osakepainolla rohkeesti tähänkin.

88 tykkäystä

Tuossa samaan aiheeseen uutista saksasta tältä aamulta… lukeminen onnistuu kääntäjällä. Daimler: Wasserstoff-Deal und Kapitalmarkttag - DER AKTIONÄR

11 tykkäystä

Tässä pääkohdat; Daimler Truck ja Totalenergies haluavat tehdä yhteistyötä vedyn hankinnassa ja vetyautojen kehittämisessä. Totalenergies aikoo “operoida suoraan tai epäsuorasti jopa 150 vetyn tankkausasemaa Saksassa, Alankomaissa, Belgiassa, Luxemburgissa ja Ranskassa” vuoteen 2030 mennessä.

Daimler Truck puolestaan ​​haluaa toimittaa vetykäyttöisiä polttokennoautoja asiakkailleen Hollannissa, Belgiassa, Luxemburgissa ja Ranskassa vuoteen 2025 mennessä. Daimler Truckin tiedottaja lisäsi pyynnöstä, että yhteistyö Shell-energiayhtiön kanssa on jo aloitettu erityisesti Saksan osalta.

Daimler Truck erotetaan Daimleristä ja saatetaan pörssiin jouluun mennessä – tarkkaa päivämäärää ei ole vielä asetettu.

34 tykkäystä

hyzon

Ei ole kovat odotukset joten jos ei noihin yllä niin kylmää on kyyti.

27 tykkäystä

Mitäs siitä mergeristä oli odotettavissa kuluja nyt tälle Q3:lle?

13 tykkäystä

Minun ymmärrykseni mukaan;

Deal expenses 50 million.

Sivu 38:

14 tykkäystä

Q2-raportista:

  • Hyzon reaffirms 2021 sales outlook, including 85 vehicles to be shipped worldwide
  • First vehicle revenues forecast to occur in Q3 2021

Osa 85 ajoneuvosta menee tietty Q4 puolelle. Mutta 7,5 milliä liikevaihtoa tarkoitttaisi 25 myytyä rekkaa, jos keskihinta olis noin $300 000. Se ei kuulosta paljolta.

Mutta en kyllä näe mitenkään, kuinka per osake Hyzon voisi tuottaa vielä edes $0,08, varsinkin jos tuo 50 milliä tulee maksettavaksi kerralla. Osakekohtainen tulos menee pakkaselle ja kovaa.

Lisäksi:

  • Paljonko itse rekkojen alustat maksavat ja syövät voittoa
  • Kuinka paljon uudet investoinnit ja tarvikkeiden toimitukset maksavat ja aiheuttaako polttoaineen hinnan nousu ja mahdolliset osien toimitusongelmat korkeampia kuluja?

Toisaalta jos varmojen tilausten määrää 2021 ja 2022 yllättää, niin osakekohtaisella tuloksella ei ehkä ole niin väliä.

Edit: Unohdin tosiaan, että sulut meinaa miinusta. Kiitos korjauksesta! Mutta siis miinus 0,08 kuulostaa myös vähän liian hyvältä.

15 tykkäystä

Toi whisperein suluissa tarkottaa miinusta ilmeisesti. Eli -0.08.

13 tykkäystä

Jenkeissä suluissa on miinusta.

10 tykkäystä

Persnettoo tulee tällä vuosineljänneksellä. Eiköhän isoin osa 85 ajoneuvosta mene Q4 puolelle. Tosin keskihinta autoilla on käsittääkseni se 400-500t€. Ainakin maitoautot oli tuota 500t€ luokkaa.

Jos tuo -0.08 pitää paikkaansa niin tyytyväinen olen. 50 miltsii kertaluontoisia kuluja on aika paljon. Eniten minua kiinnostaa miten on ennustukset muuttuneet ensi vuoden osalta.

19 tykkäystä

(Vaikeeta valita mihin ketjuun kirjoittaa…)

Sitäkin mietin Hyzoniin liittyen, että miksi ihmeessä he olisivat julkaisseet nyt muutaman päivän sisällä tietoja tulevista projekteista, jos Q3-rapsa olisi umpisurkea. Eikö juuri silloin olisi tarpeen keskittää ilmoitukset projekteista ja sokeroida huonot uutiset juurikin tällaisella tulevaisuushehkutuksella.

No en kyllä ole markkinointipsykologian asiantuntija, että siltä pohjalta.

21 tykkäystä