Hyzon Motors - Vetyvallankumous raskaalle liikenteelle

Voisikohan tämä liittyä Neomin ilmoitukseen :thinking: Hakevat töihin työmaa johtajaa vai mikä tuo nyt tarkasti suomennettuna olisi. Kuulostaa melkoisen isolta projektilta tuo .

The incumbent is accountable for the Construction Management of the NEOM Green Fuels Project, including:
a 2,500 MW () solar power plant;
a 1,250 MW (
) wind farm;
battery storage facilities for power storage;
an electrical grid system to connect the various facilities and (back-up) connection(s) to the primary electrical grid;
a 2,2 GW () hydrogen electrolysis plant;
a 103,000 Nm3 (
) per hour (N2) air separation unit (ASU);
hydrogen and nitrogen storage facilities;
nameplate capacity of 1.4 Mtpa () green ammonia plant and storage; and
a maritime offloading facility including a connection to the ammonia storage facility
(
) final capacity is subject to optimization and will be final when the EPC contract commences.
This Project is one of the largest and most complex capital projects for Air Products and is transformational for the organization and beyond. It will be the first industrial-scale mega Project providing a green energy carrier worldwide to contribute to the decarbonization of the industry. This position’s complexity is derived from the size and organization of this Project with an expected peak-manpower above 18.000 workers at various construction sites at the same time. Additionally, unique EH&S challenges are stemming from the individual specifics of the scope in each element.

The Construction Director will be responsible for leading and managing all aspects of Construction delivery throughout the project lifecycle. The Construction Director lead the Air Products construction execution organisation and will interface with project stakeholders, partners and corporate leadership to ensure compliance with Air Product’s expectations on safety, quality, cost and schedule performance.

Edit. On näköjään vuorokauden sisällä tullut muitakin töitä tarjolle :slightly_smiling_face:

28 tykkäystä

En usko että tuo liittyy Hyzoniin mitenkään, vaan tähän NEOMin, Air Productsin ja ACWA Powerin jo viime vuonna julkaisemaan vihreään vetyyn perustuvaan ammoniakin tuotantolaitokseen.

https://www.acwapower.com/news/air-products-acwa-power-and-neom-sign-agreement-for-5-billion--production-facility-in-neom-powered-by-renewable-energy-for-production-and-export-of-green-hydrogen-to-global-markets/

Tuon investoinnin arvo on “vaivaiset” 5 miljardia, kun NEOMin koko investoinnin on arvioitu olevan 500 miljardia. Joten on siellä vielä pottia mistä jakaa muillekin.

13 tykkäystä

The joint venture project is the first partnership for NEOM with leading international and national partners in the renewable energy field and it will be a cornerstone for its strategy to become a major player in the global hydrogen market. It is based on proven, world-class technology and will include the innovative integration of over four gigawatts of renewable power from solar, wind and storage; production of 650 tons per day of hydrogen by electrolysis using thyssenkrupp technology; production of nitrogen by air separation using Air Products technology; and production of 1.2 million tons per year of green ammonia using Haldor Topsoe technology. The project is scheduled to be onstream in 2025.

Tuon yhteistyösopimuksen mukaan tavoite on tuottaa mm. elektrolyysin avulla 650 tonnia vetyä päivittäin, sähkön, typen ja ammoniakin ohella.

Voi liittyä välillisesti HYZONiin, koska HYZONin suunnitelmassa on tarjota kokonaisratkaisu, joka pitää sisällään myös riittävän vedyn saatavuuden.

20 tykkäystä

Miten tämän saa linkattua Nel Asa -ketjuun?
Nelille saattaa olla tarjolla isoa diilia tuohon liittyen: Haldor Topsoe and Nel ASA to offer end-to-end green ammonia and eMethanol™ solutions

4 tykkäystä

Nykyisellä hinnoittelulla ei ole mitään Neom lukuja arvostuksessa vielä otettu huomioon, koska jos otetaan vertailuksi nyt toimitetut 2 nuppia, jotka ovat olleet 500k pala. Tuo Neom siis tuottaisi yksinään tämän päivän hinnoittelulla 5 miljardia liikevaihtoa, jolloin tämä olisi arvostettu päivän kurssilla ev/sales x0,3 joka on aika alhainen. Mutta jos tuon Neomin takia kurssi nyt vetää Nikolat ja lähtee painelemaan avaruuteen tuon takia, niin juu silloin ollaan vaarallisilla vesillä kyllä.

Toinen negatiivinen puoli olisi se, että tuota Neomia on käytetty projektioissa, joiden perusteella spac arvotettiin alun perin. Silloin suuri osa oletetusta tulevaisuuden liikevaihdosta lepäisi tällaisen kortin varassa, mikä ei myöskään olisi hyvä juttu. Neom on siis MoU asteella ja mitään ei ole varmaa vielä, mutta jos sinne suuntaan saataisiin edes jotain virallista sopparia aikaan, vihjaa tämä ruusuisasta tulevaisuudesta, koska lähi-idässä riittää rahaa ja kun siellä haluttaan asioiden alkavan tapahtua, niin tosiaan raha puhuu sen verran, että asiat tapahtuvat.

47 tykkäystä

Tarkistin Heinäkuun esityksestä ja siellä oli arvioitu vuodelle 2022 658 ajoneuvoa, joten tuo nyt kerrottu 600-700 toistaa sen arvion. Tälle vuodelle oli arviotu liikevaihtoa 412k per ajoneuvo ja ensi vuodelle 289k per ajoneuvo. Tuo lasku on tietenkin luonnollista kun ensi vuonna pitäisi toimittaa myös kevyempiä ajoneuvoja. Nythän liikevaihtoa tosin tuli se 500k per ajoneuvo, mutta ehkä kahden ajoneuvon perusteella ei vielä kannatta vetää johtopäätöksiä arvioitua paremmista myyntihinnoista. Eli ei ihan niin bullish tuo 600-700 ajoneuvon arvio kuin aluksi kuulosti, mutta ainahan näin aikaisen vaiheen yrityksissä jo arvioiden toistaminen on positiivista.

26 tykkäystä

Tämä katekeskustelu meni transcriptin mukaan näin:

Craig Knight

And the second question related to the Hyzon content, if you like, so how much Hyzon content in a vehicle? So today, I think it is probably fair to say that we operate in a 35% to 40% of the kind of BOM cost of the vehicle range. It would typical, which is Hyzon content.

We are looking at getting that up towards the 70% Mark. And that essentially means that you are replacing a lot of those kind of specialized parts and components we have spoken about, and the commodity parts of the vehicle, like the chaises and doors and windows and wheels and brakes and so on. These are sourced from obviously from third parties.

It just happens to be that the commoditized parts of the vehicles are also those that usually require a lot of capital to set up manufacturing for those. So in fact, getting into the production and supply of the more specialized components within these fuel cell electric vehicles is not as burdensome on the capital front as people might think. So we believe we can get to a higher content in the vehicle with very attractive capital efficiency.

And just like we are able to build out fuel cell manufacturing, which has a very large barrier to entry, technology-wise, we are able to build that out with a modest capital commitment and that is why we don’t need billions of dollars to build this business model and this company. We are very happy with the working capital we have got on hand at the moment, and we believe that we can get up to this 70 odd percent Hyzon content over the course of the next two or three years.

And what that means for margins back to your question is that we believe that it is sustained better than average vehicle margin for a larger portion of the vehicles. So obviously anything you are doing in the vehicle, that is got a large barrier to entry are as well, differentiated is going to enjoy a better margin than the more commoditized parts of the vehicle.

So if we are doing the majority of the vehicle, when our margins are higher than average for a whole vehicle, and the margins for the commodity parts are lower than the average for the whole vehicle, I think you can see that we are planning towards enjoying sustained margin substantially better than the overall vehicle margins in a non-differentiated vehicle space.

Mark Gordon

And I want to sort of highlight something on this margin point. If you look at our long-term forecast, we have a 15.4% EBITDA margin in 2025. I mean we think that is a relatively conservative forecast. If you look at the 16 other new energy vehicles stocks that went public, we have the fourth lowest margin forecast out there. And we actually have a whole bunch of proprietary technology.

So we think that the market is not recognizing how conservative our forecast is on a relative basis. When you have proprietary technology, as Craig has pointed out, you should have a higher margin and we do, but we modeled the forecast in a way to we have upsided there.

Eli tavoite on EBITDA 15.4% ja Gross Marginin arvellaan pyörivän päälle 30%. Kuulostaa realistiselta, mutta korostavat vielä olevansa kohtuullisen konservatiivisia näiden arvioiden kanssa.

Tässä Gross Margin ennusteet Heinäkuun esityksestä vuosille 2021-2025

19 tykkäystä

Tänään Knightin vaimokkeen IG storyssä pari poseeraa Russel Transportin kanssa, ilmeisesti tästä lafkasta kyse?

31 tykkäystä

Vety Toyota juttu iltasanomissa.

11 tykkäystä

Mitä luulette, että viikonloppuna tulleet uutiset ja Neom vaikuttavat tulevien viikkojen kurssiin? Palataanko normaalille arvostustasolle vai kummitteleeko shorttiraportti vielä. Itse ymmärtänyt mitä hitusen perehtynyt asiaan, että oltaisiin päästy yli siitä ja nyt vaan odoteltaisiin jonkun näköistä katalyyttia.

4 tykkäystä

Kurssikyselyille löytyy oma ketju.

6 tykkäystä

Eikös nuo oikeusjuttu uutiset pyöri vielä kuun loppuun asti riesana…
Eli pari viikkoa varmaan ainakin jonkinlaista vaikutusta noilla shorttihyökkäyksillä lienee vielä kurssiin. Josko sen jälkeen esim. yahoo financen feedissä alkaisi hyzonin kohdalla näkyä muitakin uutisia.

13 tykkäystä

Kova on pöhinä
http://cmferesearch.com/tc-energy-hyzon-to-construct-new-hydrogen-production-hubs-across-na/

26 tykkäystä

Muistelisin, että joku oli joskus tiedustellut Nordnetista mahdollisuutta saada Hyzonin osakkeita lainoituksen piiriin. Tuliko siihen mitään vastausta? Lainoitusaste näyttäisi edelleen olevan 0%.

3 tykkäystä

Tuolla oli maininta:

https://keskustelut.inderes.fi/t/hyzon-motors-hyzn-vetyvallankumous-raskaalle-liikenteelle/13660/1848?u=thodh

6 tykkäystä

Toistaiseksi olen saanut vain geneerisen vastauksen, jonka mukaan lainoitusasteita tarkastellaan kvartaalettaittain ja lainoitusasteen tarkastamiseen voi mennä useita kuukausia.

10 tykkäystä

3-9kk on kestänyt noi lainoitusasteet ainakin omiin pyyntöihin ja yhden kerran sain vastauksen, että yrityksellä täytyy olla pörssihistoriaa ainakin muutaman kvartaalin verran. Hommaa varmaan nopeuttaa pyyntöjen määrä, eli reippaasti kaikki Hyzonin lanoitusasetetta kaipaavat tekemään pyyntö Nordnetiin mars.

15 tykkäystä

Stertil-Koni and Hyzon Motors on Netherlands National News | Stertil

17 tykkäystä

Mielenkiintoinen vertailu eri toimioiden välillä
https://greenwhaleresearch.com/research/

NO INVESTMENT ADVICE

:face_with_monocle:

7 tykkäystä

Oheisen mukaan JPM ruuvaa hieman targettiaan, mutta onhan tuohonkin vielä ilmaa.

31 tykkäystä