Hyzon Motors - Vetyvallankumous raskaalle liikenteelle

@Line Pieniä vielä! Nolla perään! Alkaa minullakin nousta kunnon piiskuri kapitalistisika hormoonit pintaan ja ahneus valtaa. Pitää piestä Craigista ja muista kaikki irti :hugs:

Mutta siis isot on markkinat kiinassa. En yhtään ihmettelisi jos Hyzon saisi kaupattua jo hyvissä ajoin koko ensivuoden tuotantonsa. Koska vetyalan huima kasvu ja Hyzonin valtava first mover etu, häärää käytännössä jokaisella tärkeällä markkinalla.

Vahvoja ostosignaaleja?

36 tykkäystä

@Line @everlaastia Ensi vuodelle allekirjoitettuja sitovia sopimuksia Kiinassa oli 300 kpl + 62 kpl esityksen mukaan.

Jos muistatte linkkaamani tiedon Kiinan koko rekkatuotannosta, niin se oli yli miljoona uutta rekkaa vuodessa. Markkinat on mahtavat.

Jos olisin itse PP, niin ilmoittaisin selkeämmin sitovien sopimusten kpl määrät ja toisaalta toimitetut määrät. Tätä olen pyytänyt Hyzonilta.

Hyvin on lähtenyt liikkeelle. Nyt on jännät ajat edessä :heart_eyes:

Itsellä on paljon osakkeita.

E; Linkki missä oli 400 rekan MoU.
Under the non-binding MoU, the initial order of 100 vehicles is expected before the end of 2021 while the other 400 vehicles will be ordered in 2022.]
(https://finance.yahoo.com/news/hyzon-motors-supply-500-hydrogen-125800654.html)

46 tykkäystä

Zanghaihin FCEV demoautoja. Aika paljon on raskasta liikennettä, toki myös henkilöautoja. Noihin kun pääsee kiinni niin hyvä tuloo :+1:

18 tykkäystä

Joo hyvältä kuulostaa ja näyttää! :pinched_fingers: Tässä lapussa pitää malttaa ja muistaa että jos yleisesti mennään alaspäin, menee tälläinen lappu vivulla alaspäin. Sen takia stopparit on vähä niin ja näin kannattaako pitää. Saattaa yhden päivän aikana mennä kaikki stoppii mur kurssi silti samoissa hinnoissa , mitä ennen avausta… Eli malttia ja varmasti tulee vielä hyviä ostopaikkoja myös. Itseltä meni toi alle kutosen hinnat ohi…

37 tykkäystä
20 tykkäystä

Onhan tälläsiä aina kiva nähdä!

38 tykkäystä

Mielenkiintoinen sivusto https://track-funds.com/ ja hyvä poiminta @Miesjuusto.

Nuo ovat käsittääkseni Q3/2021 tilastoja. Huomioitava, että HYZN listautui USA:ssa vasta vuoden 2020 lopussa.

Rahastojen ajoitus on kiinnostava. Ennen Q3:a vain kaksi rahastoa omisti, nyt 83 rahastoa ja ostot alla kuvaan merkatusta laskumarkkinassa.

Edit: Verrokeiksi Plug Power, Tesla, Aplhabet, Microsoft ja Apple.

42 tykkäystä

Kyseisen ajankohdan isoimmat ostot.
Esim. Soros Fund Mangment LLC osti osakkeensa keskihinnalla 6.94$.

23 tykkäystä

Kuka se osaa saksaa? Tahtooko tuossa sanoa että rakas Suomi on myös tilannut rekkoja hyzonilta?

19 tykkäystä

Tuo on hollantia. On siellä Suomi mainittu.

13 tykkäystä

Tässä google kääntäjän suora käännös englanniksi:

20 tykkäystä

Capman aikoo uusia Koiviston auton bussikantaa enemmän sähköisiksi. Onko se yksi mahdollinen asiakas? Akkubusseilla ei meinaa
Suomessa oikein taida tehdä mitään.

17 tykkäystä

Sähköbusseja on pääkaupunkiseudun liikenteessä 164 kpl ja vuonna 2025 ehkä 400 kpl, joka on 1/3 koko HSL:n bussikannasta.

Hyvin mahtuisi sekaan 800 vetybussia :slight_smile:

26 tykkäystä

Ongelmana vetyinfra. Taitaa lähin latausasema olla Tallinnassa. Suomi kulkee selkeästi jäljessä Norjaan, Ruotsiin ja Tanskaan verrattuna. En ole ainakaan minä nähnyt uutisia latausasemien rakentamisesta. Euroopan komission esityksessähän ne ovat, mutta taitaa olla takarajana vuosi 2030.

7 tykkäystä

Glasgowissa Suomi sitoutui myös rekkojen osalta:
Part of the plan is that by 2030, 30 percent of all newly sold trucks and buses will not emit CO2.

Minulle on tullut vastaan Suomessa vain pari vedyn tuotantoon liittyvää hanketta. Sisältöä en tunne, sisältyykö esim Nesteen hankkeeseen vetyasemat, puhutaan vain vedyn tuotannosta.

Nesteen vetyhankkeen Porvoon jalostamolla yhdeksi kohteeksi, joka saa merkittävää tukea EU:n innovaatiorahastosta. Komission mukaan hankkeessa kehitellään puhtaan vedyn tuotantoa.

Puhtaasta vedystä toivotaan ratkaisua siihen, että etenkin teollisuudessa mutta myös liikenteessä voitaisiin vähentää riippuvuutta fossiilisista polttoaineista.

Suomen ensimmäisen vihreän vedyn tuotantoyhtiön P2X Solutions Oy:n hanke etenee: yhtiö on sopinut 20 miljoonan euron pääomasijoituksista

  • 08.12.2021

Suomalaisen vihreän vedyn ja power-to-x-teknologian edelläkävijä P2X Solutionsin rahoituskierros on edennyt 20 miljoonan euron pääomasijoituksilla. Yhtiö on 8.12.2021 allekirjoittanut päästöttömien energiaratkaisujen toteuttaja Enersense International Oyj:n kanssa sopimuksen 13–18 miljoonan euron sijoituksesta P2X Solutions Oy:öön. Enersensen lisäksi rahoituskierrokselle osallistuu mm. aiemmin siemenrahoituksen yhtiöön tehnyt Lifeline Ventures.

Sijoituksen yhteydessä P2X Solutions ja Enersense ovat sopineet järjestelystä, jossa Enersensellä on tiettyjen edellytysten täyttyessä ensisijaisen kumppanin asema P2X Solutionsin Harjavaltaan rakennettavan Suomen ensimmäisen vihreän vedyn tuotantolaitoksen rakennusvaiheessa sekä kunnossapidon ja operoinnin tehtävissä.

JK: olishan se makeeta, jossa Suomessa ois HYZON rekat :heart_eyes:

26 tykkäystä

https://investors.hyzonmotors.com/news/news-details/2021/Hyzon-Motors-and-MiTAC-Synnex-to-advance-the-decarbonization-of-commercial-trucking-in-Taiwan/default.aspx

Hyzon Motors and MiTAC-Synnex to advance the decarbonization of commercial trucking in Taiwan

Under the terms of the non-binding agreement, Hyzon and HwaQi, a MiTAC-Synnex affiliate, will work to establish a joint operating model delivering a product portfolio, service, and logistics operations tailored to the needs of the Taiwan market. The companies anticipate securing orders from municipalities and private businesses, targeting first commercial shipments in 2022.

Hyzon is also expected to support MiTAC-Synnex’s decarbonization efforts, starting with the supply of two fuel cell electric trucks to MiTAC-Synnex in 2022. Pending successful deployment of these initial trucks and appropriate regulatory frameworks in Taiwan, Hyzon and MiTAC-Synnex anticipate jointly building substantial business volumes for Hyzon FCEVs in Taiwan

35 tykkäystä

Hyzon mainittu. Tässä ei meille Hyzonisteille ole sinänsä mitään uutta, mutta postaan silti :wink:

31 tykkäystä

“The company has seen supply chain headwinds during 3Q21, but will likely find success in mitigating future disruption because of a pivot into the Chinese market over the European market. The foray into China will likely prove to be critical to HYZN’s ability to receive necessary parts for production and maintain their guided delivery count.”

Tuossa on mun mielestä aika painava pointti Englanderin tekstissä, mikä voi vielä entisestään kasvattaa Hyzonin etumatkaa kilpailijoihin nähden lähitulevaisuudessa.

25 tykkäystä

Tulee vain mieleen, pitäisikö tuosta ulospäin hyvin nopealta näyttäneestä strategiamuutoksesta huolestua. Jos bisnes käydään lähivuosina lähinnä Kiinassa, niin onko lännessä kiinnostusta osakkeeseen? Eli vaihto voi olla pientä ja vähäisen kiinnostuksen myötä myös kurssinousut tiukassa ja volatiilejä.

10 tykkäystä

Yritys tekee liiketoimintaa siellä missä sille on parhaat edellytykset. Jos kiinan valtio investoi vetyinfraan yhtä paljon kuin muu maailma yhteensä, siellä kannattaa olla mukana, vaikka katteet eivät olisi niin hyviä kuin lännessä. Sitä paitsi Hyzonilla näkyy olevan koko maailma “pelilautana”, eli liiketoimintaa tehdään Aasiassa, Australiassa, Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa, noin niin kuin mantereiden tasolla puhuttaessa.

19 tykkäystä