Hyzon Motors - Vetyvallankumous raskaalle liikenteelle

Noin 50 rekkaa toimitettu 2021.

sadf

Ja samasta ketjusta löytyy tieto, että 50 uutta työpaikkaa auki.
“BREAKING! - From NOW, the search for another 50 extra (hydrogen) technicians will go ‘live’ on www.werkenbijhyzon.com .”

Hydrogen technicians kuulostaa siltä kokoonpanojampalta. Jänskättää ihan vuosi 2022, toivottavasti Hyzon kyykkää ihan saa***sti vielä, niin saisi tankattua kunnolla :slight_smile:

17 tykkäystä

Tuota en huomannutkaan!:+1: Vielä kun saisi tarkennuksen onko kyseessä Euroopan toimitukset vai globaalisti.

Joosti taitaa saada pian kurkkuharjaa.:sweat_smile:

13 tykkäystä

Kun ilmasto asioista puhutaan niin ihmiset maksavat mitä vain :slightly_smiling_face: Tämä on kuitenkin ensimmäinen vuosi kun jotain konkreettista on saatu aikaiseksi ja vuosi vuodelta kun teknologia kehittyy ja tuotantolinjoja tehostetaan niin kyllä ne hinnat tulevat alaspäin. Kun teknologiaa katsotaan taaksepäin niin aina jokin uusi asia on kallista hetken aikaa ja siinä kestää, että hinnat tulee alas.

20 tykkäystä

Mitäs sitten kun niitä nokivasaroita ei saa enää käyttää? Ainakaan niin että kalustosta ois 100% dieseleitä.

Hinnalla ei olekaan enää niin suurta merkitystä.

Busseissa tämä on EU:ssa jo vuonna 2025.

18 tykkäystä

Nyt kyllä alkaa osaltasi mennä jankkaamiseksi tämä hintakeskustelu, sitä kun olet käynyt aiemminkin täällä.
Autoa liikkuu, pulinat pois.

19 tykkäystä

Suosittelen kaikille vähemmän Hyzoniin perehtyneille lukemaan ketjua sekä katsomaan myös voimalinjatratkaisut -ketjua. Aika helposti löytyy vastauksia näihin hintakyselyihin kun vähän viitsii käyttää vaivaa. Ketju muuten täyttyy ns. “turhasta” ja jo keskustelluista asioista sekä kommenteista ja vaikeuttaa siten taas uusien kiinnostuneiden tiedon hakua.

Tässä linkki liikenteen voimalinjakeskusteluun:

21 tykkäystä

Mutta eikö Q3 lupailtu sen ennustetun n. 80 auton vauhdin toteutuvan? Vai enkö taaskaan ymmärrä jotain?

4 tykkäystä

Eioo tietoo eikä muistikuvaa, että pitikö 80 olla myytyä vai toimitettua rekkaa? Tuon viestinvaihdon mukaanhan vuoden 2021 aikana toimitettiin 50 rekkaa, myytyjä voi toki olla enemmän.

3 tykkäystä

Toimitettuja piti olla se 80.

Todetaan nyt tänne oikeaan ketjuunkin omat karhuilut. Mikäli tuo 50 on kaikki niinkuin itse epäilen niin tavoitteista jääminen näkynee tuloksessa vielä vivutettuna kun kiinassa autoista ei saa euroopan hintaa.

5 tykkäystä

Laitoin Craigille viestiä ja kyselin, jos pystyy jotain kommentoimaan…

14 tykkäystä

Hyvä kun ilmoitit. Meinasin juuri tehdä saman. Sitä odottaa, että saisi tuon tiedon. Olemme malttamattomia kaikki, koska olemme innostuneita yhtiöstä.

Vetyaika alkaa koko maapallolla, toimitetaan tänä vuonna 50 rekkaa tai 85. Ensi vuonna on ihan eri luvut ja homma lähtee suuremmin liikkeelle.

13 tykkäystä

Jankutusta tai ei.
Mutta kuitenkin.
Suomalainen Rekka-Pena kun menee rekka-auto kauppaan 4-5v vanhan 500-600km ajetun vetoautonsa kanssa, niin vaihdokki riittää yleensä nippa-nappa käsirahana uuteen vaihdossa. Noin karkeasti.
Uusi 120000e ja vaihdokki siitä 30%.

Siinä vaiheessa kun sen uuden euro6 luokitellun,
Tai mikä luokitus silloin lieneekään. Arvo ei riitä edes käsirahaksi uuden esim Hyzon 450000 eur hintaa vastaan, Tulee ongelma. Mistä saadaan rahoittajat rahoittamaan näitä hankintoja?

Pienyrittäjän alavinkkelistä katson tätä asiaa.

Jostain pitää löytyä kompensaatiota että päästään alkuun tässä murroksessa jos hintalappu on noin kova. En ole millään muotoa vastaan tätä, päin vastoin. Muutosta täytyy tullakin.
Se että ketjun huonoiten kannattavalle osalle kaatuu suuri tai suhteessa suurin investointi.
Pistää vain miettimään että mistä se raha otetaan.
Kuljetusala on erittäin kilpailtu ala, todella pienet katteet. Suomessa on totuttu muuttamaan kalustoa muutenkin tämän tuosta johonkin suuntaan. Yleensä isompaan. Nyt on se tilanne että suomessa isoille massoille käytettä vanhaa kalustoa ei saa vientiin"dumpattua" siinä määrin kuin ennen. Joka tarkoitta että vaihto kaluston
Kiertoaika pitenee, ja arvo alenee. Joka nostaa kustannuksia jota kuitenkaan ei saa laskettua indeksiin sisään.

Eli. Kenelle se ilmaston pelastamisesta tuleva lasku tulee maksettavaksi tässä kohtaa?
700eur päivä liikevaihtoa tekevälle rekkaveturi yrittäjälle? Tuskin. Vaikka sieltä puolitettaisiin tai poistettaisiin kokonaan n200 eur päivä diesel lasku niin tekemistä on edelleen saada kassa ns kuntoon, että saa rahoittajan myös uskomaan tähän unelmaan.
Valtiolle ensin? Kansalle myöhemmin?
Vai voiko olla että kauppa vaan ei käy ennekuin hinta on järkevä?

14 tykkäystä

Lisään tähän vielä et joskus yritykset vain eivät pysy muutoksen mukana ja joutuvat lopettamaan toimintansa.

2 tykkäystä

Kommentoin vain tähän väliin että uutta vetoautoa et 120teur saa. Jonkun 2 akselisen pullakopin voi saadakin.

Edit: Toki, puoliperien vetoautoista ei kokemusta mitä maksavat uutena.

2 tykkäystä

Eiköhän isommat firmat näitä ostele keillä on varaa ja varmasti voivat joitain helpotuksia saada toiminnalleen. Näillä myynneillä hyzon rahoittaa toimintaansa ja kulut pienenevät → ajoneuvojen hinnat putoaa tulevaisuudessa.

Ei tietenkään pienyrittäjät pääse mukaan leikkiin ensimmäisten joukossa, vaan tulevat jälkijunassa. Siksi ei nuo päästötavoitteet ole missään 5 vuoden päässä.

Omat ajatukset tässä ja yhdyn kyllä tuohon hintaan, aika suuri se on.

8 tykkäystä

Tuli muuten mieleen, että onko nuo hinnat pelkästään “nupille” eli pelkälle rungolle vai kuka nuo varustelee vielä? Jos tuo hinta on pelkän rungon ja joku muu tekee vielä varustelun siihen päälle esimerkiksi roska-auto käyttöön niin sittenhän koko auton hinta tulee olemaan korkea.

Edit: Tarkoitan siis tälläista konseptia mitä volvo käyttää Volvon päällirakentajaohjeet | Volvo Trucks

Edit2: Tässä vielä esimerkki uuden roska-auton hinnasta :slightly_smiling_face: Myytävät IVECO S-Way AD260S34 roska-auto Suomesta Pirkkala, ZG26703

3 tykkäystä

Hyvin osuisi toimitusmäärät puheiden kanssa yhteen jos Euroopasta olisi se noin 50. Kiinasta se 37.

25 tykkäystä

Kaiken järjen mukaan juuri näin, kunhan saadaan vielä virallinen vahvistus asialle, hyvältä näyttää sen jälkeen… :ok_hand:

10 tykkäystä

Jäävuori jälleen asialla…

3 tykkäystä

No tässä käsityksessä minäkin olen. Ei kait tämä euroopan kaveri voi puhua koko maailman myynneistä. Ja tuskin tietääkään niistä. Korjaan sen verran et ei pelkästään Kiina vaan Aussit kanssa. Hinnasta vielä sen verran et laatu maksaa :wink:

Voi kuinka ollaankaan kaivattu jääpalikan kommentteja :face_with_hand_over_mouth:

Hyvää uuttavuotta arvon HyzoNistit! :beers:

23 tykkäystä