Ja samasta ketjusta löytyy tieto, että 50 uutta työpaikkaa auki.
“BREAKING! - From NOW, the search for another 50 extra (hydrogen) technicians will go ‘live’ on www.werkenbijhyzon.com .”
Hydrogen technicians kuulostaa siltä kokoonpanojampalta. Jänskättää ihan vuosi 2022, toivottavasti Hyzon kyykkää ihan saa***sti vielä, niin saisi tankattua kunnolla
Kun ilmasto asioista puhutaan niin ihmiset maksavat mitä vain Tämä on kuitenkin ensimmäinen vuosi kun jotain konkreettista on saatu aikaiseksi ja vuosi vuodelta kun teknologia kehittyy ja tuotantolinjoja tehostetaan niin kyllä ne hinnat tulevat alaspäin. Kun teknologiaa katsotaan taaksepäin niin aina jokin uusi asia on kallista hetken aikaa ja siinä kestää, että hinnat tulee alas.
Suosittelen kaikille vähemmän Hyzoniin perehtyneille lukemaan ketjua sekä katsomaan myös voimalinjatratkaisut -ketjua. Aika helposti löytyy vastauksia näihin hintakyselyihin kun vähän viitsii käyttää vaivaa. Ketju muuten täyttyy ns. “turhasta” ja jo keskustelluista asioista sekä kommenteista ja vaikeuttaa siten taas uusien kiinnostuneiden tiedon hakua.
Eioo tietoo eikä muistikuvaa, että pitikö 80 olla myytyä vai toimitettua rekkaa? Tuon viestinvaihdon mukaanhan vuoden 2021 aikana toimitettiin 50 rekkaa, myytyjä voi toki olla enemmän.
Todetaan nyt tänne oikeaan ketjuunkin omat karhuilut. Mikäli tuo 50 on kaikki niinkuin itse epäilen niin tavoitteista jääminen näkynee tuloksessa vielä vivutettuna kun kiinassa autoista ei saa euroopan hintaa.
Jankutusta tai ei.
Mutta kuitenkin.
Suomalainen Rekka-Pena kun menee rekka-auto kauppaan 4-5v vanhan 500-600km ajetun vetoautonsa kanssa, niin vaihdokki riittää yleensä nippa-nappa käsirahana uuteen vaihdossa. Noin karkeasti.
Uusi 120000e ja vaihdokki siitä 30%.
Siinä vaiheessa kun sen uuden euro6 luokitellun,
Tai mikä luokitus silloin lieneekään. Arvo ei riitä edes käsirahaksi uuden esim Hyzon 450000 eur hintaa vastaan, Tulee ongelma. Mistä saadaan rahoittajat rahoittamaan näitä hankintoja?
Pienyrittäjän alavinkkelistä katson tätä asiaa.
Jostain pitää löytyä kompensaatiota että päästään alkuun tässä murroksessa jos hintalappu on noin kova. En ole millään muotoa vastaan tätä, päin vastoin. Muutosta täytyy tullakin.
Se että ketjun huonoiten kannattavalle osalle kaatuu suuri tai suhteessa suurin investointi.
Pistää vain miettimään että mistä se raha otetaan.
Kuljetusala on erittäin kilpailtu ala, todella pienet katteet. Suomessa on totuttu muuttamaan kalustoa muutenkin tämän tuosta johonkin suuntaan. Yleensä isompaan. Nyt on se tilanne että suomessa isoille massoille käytettä vanhaa kalustoa ei saa vientiin"dumpattua" siinä määrin kuin ennen. Joka tarkoitta että vaihto kaluston
Kiertoaika pitenee, ja arvo alenee. Joka nostaa kustannuksia jota kuitenkaan ei saa laskettua indeksiin sisään.
Eli. Kenelle se ilmaston pelastamisesta tuleva lasku tulee maksettavaksi tässä kohtaa?
700eur päivä liikevaihtoa tekevälle rekkaveturi yrittäjälle? Tuskin. Vaikka sieltä puolitettaisiin tai poistettaisiin kokonaan n200 eur päivä diesel lasku niin tekemistä on edelleen saada kassa ns kuntoon, että saa rahoittajan myös uskomaan tähän unelmaan.
Valtiolle ensin? Kansalle myöhemmin?
Vai voiko olla että kauppa vaan ei käy ennekuin hinta on järkevä?
Eiköhän isommat firmat näitä ostele keillä on varaa ja varmasti voivat joitain helpotuksia saada toiminnalleen. Näillä myynneillä hyzon rahoittaa toimintaansa ja kulut pienenevät → ajoneuvojen hinnat putoaa tulevaisuudessa.
Ei tietenkään pienyrittäjät pääse mukaan leikkiin ensimmäisten joukossa, vaan tulevat jälkijunassa. Siksi ei nuo päästötavoitteet ole missään 5 vuoden päässä.
Omat ajatukset tässä ja yhdyn kyllä tuohon hintaan, aika suuri se on.
Tuli muuten mieleen, että onko nuo hinnat pelkästään “nupille” eli pelkälle rungolle vai kuka nuo varustelee vielä? Jos tuo hinta on pelkän rungon ja joku muu tekee vielä varustelun siihen päälle esimerkiksi roska-auto käyttöön niin sittenhän koko auton hinta tulee olemaan korkea.
No tässä käsityksessä minäkin olen. Ei kait tämä euroopan kaveri voi puhua koko maailman myynneistä. Ja tuskin tietääkään niistä. Korjaan sen verran et ei pelkästään Kiina vaan Aussit kanssa. Hinnasta vielä sen verran et laatu maksaa
Voi kuinka ollaankaan kaivattu jääpalikan kommentteja