Hyzon Motors - Vetyvallankumous raskaalle liikenteelle

Vaikuttaa varmasti joltain osin, mutta kyllä esim. elintarvikkeiden täytyy liikkua ja rekoilla ne kuljetetaan. Parempi silti varautua negatiivisiin uutisiin. Vaikea uskoa etteikö globaali tilanne ja Kiinan lock downit vaikuta ainaki jollain tavalla myös Hyzoniin, vaikka olenkin ollut tyytyväinen yhtiön suoritukseen monelta osin.

Venäjän aiheuttama tilanne taas voi olla poikinut uusia trialeja Euroopassa, tätä ainakin toivon.

12 tykkäystä

Ankarien huhujen (patenttihakemus) mukaan volkkarilla olisi kenno joka ei tarvitsisi akkua kylkeen. Se olisi huima juttu. Mutta itse en usko tähän. Joka tapauksessa tämä lienee se tavoitetila pitkässä juoksussa.

Aiemmin käsittääkseni eri toimijat yritti polttokennovetoisia voimalinjoja, mutta niissä taisi olla paljon ongelmia. Akku+polttokenno tällä hetkellä tukee hyvin toisiansa.

Se on toki sanottava, että olisihan se hyvä päästä akuista kokonaan eroon jollain aikajänteellä.

“An article of faith behind the EV industry has long been that EVs must cost the same or less than combustion cars. No longer: A large group of analysts, automakers and investors says the EV age is already here and that the obsession with cost is passé. This week, we scrutinize the claim that the sticker price no longer matters. Spoiler alert: It still does.”

Olen tuosta viimeisestä lauseesta samaa mieltä.

12 tykkäystä

36 tykkäystä

Hyvä juttu. Nostaa mukavasti näkyvyyttä.

Siitä Daimlerin ja muiden kilpailijoiden teknologisesta tasosta kun aiemmin keskusteltiin, niin Daimlerin busseissa käytetään Toyotan kennoja. Mielestäni aika mielenkiintoista.

14 tykkäystä

Olisiko seuraava Hyzonin trial asiakas In-N-Out Burger? En oikein muuten käsitä tätä “mainosta”.:grinning: Pikaruokaketju, jonka liikevaihto yli miljardi.

50 tykkäystä

Nyt alkaa tapahtua tuolla Euroopan selkärankatievorkostossa:

Avittaa Hyzonia aivan sikana kun jakeluverkosto kasvaa vauhdilla ja strategisesti oikeissa kohdin. Hyvä juttu Everfuelillekkin, vedynjakelu on oikeata bisnestä.

Vedynjakeluinfra ei ole vetyautoille ongelma pitkällä aikajänteellä, mutta näen myös asian aika valoisana lyhyelläkin tähtäimellä. Seuraavan vuoden aikana valmistuu taas monta uutta asemaa.Everfuel - vetyasemia Eurooppaan

36 tykkäystä

Hiukan tätä sivuuttaen. P2X Solutions osti vihreän vedyn tuotantolaitoksen tontin Harjavallasta - Talous - Satakunnan Kansa

5 tykkäystä

Hyvää näkyvyyttä ollut viime päivinä.

Juttu TTSI:n päästöttömien rekkojen kokeiluista. Jutussa myös video, jossa kuljettaja ja kestävän kehityksen johtaja kertovat kokemuksistaan. Ajoneuvoista pääosassa Hyzon.

Muutama poiminta:

  • “The quietness of it, you don’t hear nothing besides the e-motors running. It’s totally different, but a difference for the good, in my opinion,”
  • “We will be a zero-emission company. It’s just a matter of time,”
    *But Williamson says going green comes with challenges. Right now, the trucks are used for short runs because electric vehicles only get around 250 miles on a charge. Fuel cells can go further, but hydrogen isn’t readily available outside of LA. Then, there is the cost. “Conventional diesels come in with tax, license about $145,000 to $150,000. So, these trucks are more like $400,000 to $500,000,” says Williamson.
  • “As the companies begin to accept this technology, then that’s gonna drive the prices down on everything, infrastructure, truck costs, insurance, because you have more of them out there,”
  • If the current testing of eco-friendly trucks goes well, TTSI could buy around a hundred vehicles this year and many more down the road.

/////////

Eilen Knight oli keskustelemassa mm työvoiman kehittämisestä. Tilaisuuteen osallistui myös liikenneministeri Buttigieg (kuvassa) ja kongressiedustaja Foster (kuvassa).

/////////

Ensi viikolla iso tapahtuma ACT Expo. Hyzon mukana ja tänä vuonna huomattavasti isommalla osastolla viime vuoteen verrattuna. Tänä vuonna ajotapahtumassa mukana useita vetyrekkojen Hyzonin lisäksi.

32 tykkäystä
23 tykkäystä

Liikevaihto alle 400k$, eli jotain 1 tai ehkä 3 myytyä rekkaa? Veikkaan että premarketin +10% saattaa vielä kääntyä toiseen suuntaan.

7 tykkäystä

350k$ myyntiä ja 8,5M$ tappiota, vielä on vähän matkaa break-eveniin. :sweat_smile: Toivon mukaan konffapuhelussa saadaan lisätietoa toimitusten määrästä ja tilanteesta, sekä realistisia arvioita tämän vuoden kokonaismääriin. Tiedotteesta jäi jotenkin sellainen fiilis, että palattiin start-up puheisiin hyvältä alulta näyttäneen Q4:n jälkeen :thinking:

Positiivista toki tuo Euroopan toimintojen vahvempi haltuunotto, jossa osuutta nostettiin 50%:sta 75%:iin :ok_hand:

12 tykkäystä

Toi premarketin muutaman kappaleen hupipumppaus tulee ihan varmasti kääntymään alas, varsinkin tuon suorituksen jälkeen.

Kuten lähes kaikilla 2020/21 spaceilla, alkaa tämänkin presiksen projektiot näyttämään aina vain kaukaisemmilta. Eiköhän Hyzonkin päädy kohtapuoliin sinne 2.x hintoihin, missä suurin osa despaceista nyt majailee.

19 tykkäystä
  • MEA tuotantolinja etuajassa maaliin.
  • Hyzon Motors Europe omistussuhdetta kasvatettu 50% → 75%
  • 5 rekkaa lisää Hylane:lle.
  • 8 roskisrekkaa Foshanille testiin
  • Zeroavialle yksi fuel cell
  • 407 miltsiä käteistä.
21 tykkäystä

Onko Hyzonia tiiviimmin seuraavilla valistuneita arvauksia, mistä voisi johtua liikevaihdon pienuus (0.36M USD) verrattuna analyytikkojen odotukseen (reilut 4M USD)?

EDIT: Premarket pysyy +10% kohdalla, selittäisikö jokin myyntitulojen viivästyminen tms. asiaa? Ts. jokin tuotto olisi vain viivästynyt seuraavalle kvartaalille.

6 tykkäystä

Yllätyksenä tuli että kassavirtaa ei enempää. Pelkästään Fortescuen busseista olisi pitänyt tulla useampi miljoona. Konffapuhelussa luulisi tulevan selvennystä.

9 tykkäystä

Vaihto on edelleen 13 kappaletta millä pysyy tuossa, tulee tänään kyllä etumerkki vaihtumaan vähintään😅

1 tykkäys

Muuten taisin ymmärtää tuon “8 roskisrekkaa Foshanille testiin” kohdan väärin. Vaan se on niin, että tuon 8 rekan trialin jälkeen voitettiin “up to 8 million” kilpailutus.

5 tykkäystä

Mistä nuo kappalemäärät näkyvät?
Hurja pre-market -vaihto, melkein 50 dollaria :smile:

1 tykkäys

Esimerkiksi täältä:

https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/hyzn/pre-market-trades

2 tykkäystä

Yhtiön sivuilta

For the first quarter ended March 31, 2022, the Company reported revenue of $0.4 million, total operating expenses of $27.1 million and net loss attributable to Hyzon of $8.5 million.

Jos tulkitsen oikein selitettä tämän osan jälkeen niin eikös tuo tarkoita että turskaa tuli oikeasti paljon enemmän mutta tiettyjen arvopapereiden (esim. Sijoitus Raveniin) arvon muutokset loivensivat raportoitua tappiota?

Net loss included non-cash gains from a change in fair value of an earnout liability of $3.3 million and private placement warrant liability of $1.5 million. In addition, we recognized a non-cash gain of $12.5 million due to a fair value change in equity securities related to our Raven investment. First quarter operating expenses were comprised of $6.2 million in research and development and $20.5 million in selling, general, and administrative expenses.

EDIT: mielenkiinnolla odottelen konferenssipuhelua. Vaikka luottoa Hyzoniin on bisneksenä niin vähän alkaa pelottaa että sijoituksena tämä ei ehkä kanna hedelmää ainakaan omilla ostotasoilla :sweat_smile:

6 tykkäystä