Hyzon Motors - Vetyvallankumous raskaalle liikenteelle

Ihan selkeä shorttihyökkäys, värikynää paljon, osui markkinapaniikki päivälle joten eskaloitui. Itse en ole huolissani, kuitenkin edelleenkin ainoa jolla rekkoja tiellä ja joka toimittaa oikeita tavaroita vs Hyliion/ Nikola :smiley:

Raporttiin löydetty juuri sen verran faktuaalisen näköistä faktaa että nopealla luvulla on jo painettu myyntinäppäintä.

13 tykkäystä

Turhan kauan näihin kuuluu aikaa vastata. Ymmärrän että 1000 lakimiestä lukee kaikki läpi mutta

Kyllähän näistä asiakkuuksista pitää olla presentaatio ja taustatutkimukset tehtynä ennen kuin mitään suurempaa sopimusta tehdään.

Maineriskit kovia jos kumppani osoittautuu rahanpesijäksi tms.

11 tykkäystä

Mielenkiinnolla kyllä odotan Hyzonin vastinetta. Sijoittajien lisäksi vastineen viivyttelystä kärsii Hyzon itse, koska mahdolliset asiakasprospectit voivat olla kohta mennyttä.

9 tykkäystä

Kai sen pitäisi olla eri firma, ainakin eri omistajat olisi, jos on se Hyzoninkin tiedotteessa ja shorttirapsassa ollut Shanghai Hydrogen HongYun Automotive Co., Ltd.

Luottamuksen palautumisen suhteen olisi nyt tärkeää saada nopeasti selväksi, mikä tuo pulju oikeastaan on. Ja toihan oli rapsan 1-kohta.

2 tykkäystä

Jotain konkreettista pitäisi kyllä saada ulos ennen pörssin aukeamista. Luulisi, että 2 miljardin arvoisella yhtiöllä olisi jokin “yhteiskuntasuhdevastaava”, jolla olisi takataskussa luonnosteltuna eilaisia vastineita tämäntyyppisiin tilanteisiin. Varsinkin case Nikolan vuoksi.

Luulen, että tuossa eilisessä rapsassa on ollut joitain vähintään osittaisia osumia, ja siksi kestää. Jos näin on, Hyzonin kannattaisi olla rehellinen.

Tässä Hyzonin twiitti toissapäivältä :sweat_smile:

11 tykkäystä

Ei välttämättä. Huomiona että yritys on vasta ramp-up vaiheessa ja pyritty pitämään kulut minimissään että saadaan hyvät Q3 Revenue luvut. Myöskin ajatusmaailma “eihän meille voi tollasta tapahtua ku tehdään kaikki by-the-book” voi vaikuttaa pitkälle.

Uskoisin että aika iso shokki oli varmaan johdolle tollanen rapsa.

Itse katsoin ja vertailin Blue Orcan raporttia, esimerkiksi Hydrogen HongYun Automotive Co., ltd on ollut perustettuna 2002 lähtien. Missään ei sanota miten Kiinassa toimii tytäryhtiöittäminen/toiseen maakuntaan siirtyminen/laajentuminen. Onko tässä trademarkattu Shangai Hydrogen HongYun Automotive Co., ltd ja se on mennyt tuohon? Vai onko rapsassa mainittu “Shanghai Hydrogen HongYun Automotive Co” shorttia varten tehty shell-company Kiinaan. Huomatkaa hienoiset erot.

Edit: Henk. koht. uskon että Shanghain versio on shell company tehty raporttia varten tai joku Kiinassa iskee trademarkki nimiä omien nimiensä alle ja “myy” ne eteenpäin kun yritykset haluavat jossain vaiheessa laajentuakkin maakuntaan. Tosin oma uskohan näihin ei vaikuta, mutta kuten sanottu, näkisin erittäin outona valehtelun firman kannalta kun on rekkoja tiellä, ainoa jolla tuote ACT Expolla näytillä jne.

Edit edit: Myönnän, oon Long ja pitkällä turskalla joten lasit päässä kattomassa :smiley:

14 tykkäystä

Tänään päivitystä:

13 tykkäystä

Myöskin ajatusmaailma “eihän meille voi tollasta tapahtua ku tehdään kaikki by-the-book” voi vaikuttaa pitkälle.

Uskoisin että aika iso shokki oli varmaan johdolle tollanen rapsa.

Toivotaan, että näin, sillä itsekin ostin tätä takaisin dipistä :+1:

5 tykkäystä

Redditissä olen nyt muutaman eri threadin löytäny liittyen rapsan ekaan kohtaan. En osaa sanoa mitään noista linkeistä mut ehkä joku muu osaa suomentaa… Redditiä pitää lukea VARAUKSELLA!

7 tykkäystä


Yritin tänään nopeasti itse tutkia tämän väitetyn peiteyhtiön taustoja ja löysin samanlaista tietoa kuin mitä ylläoleva - se on Stocktwitsistä poimittua, joten toki varauksella, mutta usein tällaisena päivänä siellä on oikeasti asioita penkoviakin joukossa.

Paljon enemmän ihmettelen itse sitä, miten yksi norjanjenkkiläinen kaveri pienessä huonetoimistossaan saa aikaan shorttiraportilla. Kuka myy pelkästään tällaisen raportin perusteella?

32 tykkäystä

Interactive Brokersilla enää 50k shorttiosaketta myytävänä - varmasti tämän raportin myötä muita shorttaajia on mukana ja niillä voi olla omat shorttipakat käytössä, mutta loputtomiin tämä ei shorttaamalla laske. Niinkauan kuin mitään muuta tietoa ei ilmaannu, tämä alkaa olla loistava mahdollisuus vähän pidemmällä tähtäimellä IMO. En kehota ketään ostamaan ennenkuin yhtiö antaa vastineen. Siihen voi kuitenkin mennä vähän aikaa, koska pörssiyhtiön protokollat on aina tarkkoja näissä tapauksissa ja vastine pitää tarkistaa ja hyväksyä monen tahon yhtiössä/hallituksessa jne.

39 tykkäystä

Ainakin mainonta toimii vielä

16 tykkäystä

Ehkä se on koodia! Stick to your schedule… more, pick-up… Pick up more! :smiley: :smiley: :smiley:

31 tykkäystä
28 tykkäystä

Aletaan olla edellisissä pohjissa ja ajassa ennen näitä kyseenalaistettuja ”uutisia”

9 tykkäystä

image

Aikalailla huvittavaa, ja lisäksi vahvistaa olettamuksen että shorttiraportin ainoa tarkoitus oli saada tuhoa aikaiseksi, kuinkas muutenkaan. Toki oletan ettei tämä twiitti ole tekaistu, kuten aikalailla tuo shorttiraportti vaikuttaisi olevan. Toki sitä Hyzonin vastinetta odotellessa…

24 tykkäystä

Sain ennen julkaisua tuon twiitin priva viestillä. On aito.

Siis näin alkuperäisen sähköpostivastauksen

33 tykkäystä

No on Linellä hyvät kanavat… :muscle:

Pitäisiköhän se osa Siniorkun rapsasta paikkaansa, ettei noita neljää tai kahtakymmentä rekkaa saada vielä tämän vuoden puolella perille, vaan että menee tonne maalis- - huhtikuulle ja loppuerä vuoden 2022 loppuun…?

7 tykkäystä

Samaa itse pohdin kun nuo molemmat nimet löytyvät myös tältä sivulta: www.jshyqc.vip/gyhy ja sattuu myös sijaitsemaan myös ihan Shanghain vieressä. Nettisivujen mukaan perustettu 1985 eikä 2003 toisin kuin tuossa Reddit ketjussa väitetään.

5 tykkäystä

Hyzonin seuraajamäärät olleet hyvässä nousussa pari päivää ainakin Twitterissä ja Stocktwitsissa. Tämä raportti saattaa kääntyä hyväksi asiaksi.

41 tykkäystä