Inderes.fi-sisällön kehitysideat

@Yu_Gong oletko keksinyt vielä Applen laitteita vaivanneeseen ongelmaan ratkaisua? Sinänsä pikkujuttu, eikä kiireellinen asia. Tai onko kukaan muu keksinyt mistä se johtuu?

1 tykkäys

Vaikka videot tehdäänkin viihteellisellä Tosi-TV -tyylillä niin mielestäni niissä on selitetty asiat riittävällä tarkkuudella. Arvosijoittajan ulkonäkö on muuten piirretty videolla täysin oikein :sunglasses:



Näistä kuvista ja laittamastasi selityksestä perusjärkevä ihminen kyllä ymmärtää että arvosijoittajan mielestä alhainen P/E ja P/B luku ovat hyviä asioita, tietämättä edes tuloksen tai oman pääoman määritelmää. Toi on jo 20 minuutin video joten tietty viihteellisyyden taso on pakko säilyttää että perusjamppa jaksaisi videoita katsoa. Siinä missä stereotyyppinen osakepoimija saattaa olla hirveän kiinnostunut noista luvuista niin maallikko haluaa vaan nopeasti tietää mitä lukuja katsoa Inderesin raportista ja mitä ne suurinpiirtein tarkoittavat. :cowboy_hat_face:

Mielestäni tuossa jopa mentiin liian syvälle lukujen sielunelämään, kun alettiin puhumaan jostain EV/EBITDAsta samalla kun Hätis katsoo hätääntyneenä pelottavaa tunnuslukutaulukkoa :fearful:

7 tykkäystä

Varmaan ymmärtää tuon verran, että alhainen tarkoittaa hyvää. Eivät vaan ymmärrä, mikä se P/E tai P/B on tai miksi se on hyvä. Tämä on kai opetusmateriaaliksi (toki viihteelliseksi) tarkoitettu.

Olen samaa mieltä tästä kohdasta:

maallikko haluaa vaan nopeasti tietää mitä lukuja katsoa Inderesin raportista ja mitä ne suurinpiirtein tarkoittavat

Videon katsomisen jälkeen maallikko ei tiedä, mitä ne suurin piirtein tarkoittavat. Sinulle ja minulle tuo ylimalkainen selitys kyllä riittää, mutta videosarjaa ei lähtökohtaisesti ole meille suunnattu.

Video kesti tosiaan 20 minuuttia, mutta varsinaiset opit maallikolle olivat:

  • p/b ja p/e ovat olemassa
  • on kolme eri sijoitustyyliä ja niiden nimet
  • Inderes tekee analyysiä ja sieltä löytyy lukuja
  • mikä on osinkotuotto
  • mistä voi laittaa osakkeet järjestykseen tunnuslukujen mukaan

Olen Inderes-fanboy enkä tuomitse tätä sijoituskoulua ihan vaan tuomitakseni. Tämä sarja voisi vain olla niin paljon enemmän kuin mitä se nyt on. Osaaminen, resurssit ja hyvä maku ovat erinomaisella tasolla.

1 tykkäys

@Pohjolan_Eka sain aika masentavan viestin tän alustan Coren kehittäjiltä:
Toki jos se on IOS bugi, niin hyvä näin ja silloin se korjaantuisi IOS päivitysten yhteydessä.

7 tykkäystä

Kiitos @Yu_Gong asian selvittelystä. Iphonen käyttäjäthän ovat jo tämän tyylisiin “Don’t swipe left back like that” -ratkaisuihin tottuneet :joy:

5 tykkäystä

Laittakaahan palautetta mitä mieltä 3.osapuolen analyyseistä, miten toivoisitte että niitä tuodaan palvelussa esille? Työstetään käyttökokemusta palautteenne pohjalta.

Miten haluaisit 3. osapuolten analyysit esitettävän palvelussa?
  • Kaikki etusivun pääfeediin
  • Vain Suomi-osakkeet etusivun pääfeediin
  • Ei mitään 3. osapuolten analyysejä etusivulle (erillinen alasivu/feedi näille)

0 voters

12 tykkäystä

Tämä on vähän ristiriitaista. Sitähän olettaisi, että enemmän on parempi. Mutta tuosta etusivusta tuli kyllä todella sekalainen todella äkkiä.

Vähintäänkin haluaisin etusivulle vain Suomi-osakkeet, mutta riittääkö sekään. :thinking: Olisiko joku kompaktimpi tapa esittää 3. osapuolen analyysit? Ehkä sitten oma feedinsä.

6 tykkäystä

Mites joku tällainen käyttäjän oma valinta feedin ylälaitaan:

image

Klikkaamalla saisi valita mitä näytetään feedissä…

23 tykkäystä

Angler Gaming: Värd att fiska upp efter kursfall - Penser

https://www.inderes.fi/fi/angler-gaming-vard-att-fiska-upp-efter-kursfall-penser
Muut analyysit 16.11.2020 11:07

Toimiiko kellään kyseinen linkki? Omalta osalta ohjaa Inderes -sivulle.
Ei sillä että haluaisin lukea tuota ja ihmettelenkin miksi se on Inderesin etusivulla.
@Yu_Gong ?

Edit: Jaahas, käviköhän joku poistamassa tuon analyysin postaukseni jälkeen :slight_smile:

Joo mä otin noi ei suomen kieliset nyt pois ku tuntu et ne vaan floodas etusivua ja kaikis joku 7 peukkua alaspäin :joy::joy::joy::sob:

13 tykkäystä

Mielipide etusivusta:
AppleTV+:n ja Netflixin ero on siinä että Applella sisältöä on varsin vähän, mutta kaikki sisältö on lähtökohtaisesti erittäin korkealaatuista. Netflixillä taas on hirmuinen määrä sisältöä ja sieltä löytyykin varmasti jokaiselle jotakin, mutta käyttäjä joutuu näkemään hirveästi vaivaa heikkolaatuisen sisällön suodattamisessa löytääkseen joukosta kultakimpaleet. Teidän etusivunne koki nyt Apple → Netflix -transformaation. Haluatteko olla Apple vai Netflix?

22 tykkäystä

Hyvä näkökulma, kiitos!

7 tykkäystä

Tämä oli osuva vertaus! Itse suosin erityisesti tuota aikaisempaa ”Apple” -mallia. Uskon, että kolmannen osapuolen analyyseillekin on lukijansa, mutta itse sijoittaisin ne muualle kuin etusivulle. Mielestäni on eduksi, että etusivulla näkyy lähtökohtaisesti vain oman talon analyysit.

9 tykkäystä

Kiitos kaikille kommenteista ja äänestyksistä! Näyttäisi tämän ja peukkujen pohjalta siltä, että meidän @Yu_Gong kanssa pitää vähän muokata miten 3. osapuolten analyysit esitetään palvelussa ja varsinkin katsoa, että tuo tärkeä etusivun pääfiidi pysyy hyvänä… palaamme asiaan!

21 tykkäystä

Moikka! Hyppäsin n. 600 viestiä yli ja kysyn, että kun tuolla Inderesin feedissä on pohjoismaalaisia yhtiöitä saatu, niin onko mahdollista saada esim. Plug Power jenkeistä tai McPhy Energy Ranskasta tai ITM Power UK?

Tästä jo varmasti ymmärrättekin mitä ajan takaa?! Todella mahtavaa oli katsoa Inderes feedistä tuossa äsken NEL hydrogen MoU Iberiolan kanssa! KIITOS jo noista mitä nyt saatu!

2 tykkäystä

Onko teidän serverit krapulassa @Yu_Gong ?

Pääsivun käyttäjätilin hallinta on erittäin tahmainen ja välillä heittää erroria.
Serverikrapula

4 tykkäystä

Uh yks talon oman sisäinen palvelu pommitti inderes.fi:n alas xD Olin ite kisoissa… Onneks Jens korjasi.

7 tykkäystä

Tapahtumarikas pörssivuosi alkaa olla loppusuoralla. Saadaanko jatkoa Mikaelin salkun avaamiseen?

Olisi mukava nähdä vastaavia settejä useammaltakin analyytikolta ja Inderesin muilta työntekijöiltäkin. Parasta antiahan noissa ei ole itse salkun varsinainen sisältö vaan sijoitusfilosofian läpikäynti ja yleinen pohdinta. Hälyä täynnä olevassa maailmassa tällaisen ajattomamman jutustelun tallentaminen eetteriin luo samalla pitkäaikaista sisältöä johon on kiva palata joskus myöhemmminkin.

Ps. monta vuotta menee kun ko. videoiden otsikoksi voidaan vaihtaa “Qt-analyytikko Mikael Rautanen avaa salkkunsa osa X”? :upside_down_face:

20 tykkäystä

@Yu_Gong Olisiko mahdollista saada AAC Clyde Space:lle yhtiösivu? Yhtiötä seuraavia on foorumilla kourallinen ja olisi mukavaa, jos kurssin ja uutiset näkisi ilman Nordnet visiittiä.

2 tykkäystä

Jes mä luon illal! :slight_smile:

2 tykkäystä