Inderes.fi-sisällön kehitysideat

Voisikohan osakevertailuun lisätä Cibus Nordic Real Estate sekä Sotkamo Silverin, joita en ole onnistunut paikallistamaan.

Niis on kato se ku siel on SEK / EUR ristiriitoja et niit on sen takia vaikea vertialla muihin, joten otettiin ne pois. Mä tsekkaan jos saatais joku valuuttamuunnos sinne.

Onko muuten jokaisella Inderesin (vai oliko se Indereksen, ei voi muistaa) työntekijällä merkattuna työntekijästatus tänne foorumille mitä @Yu_Gongilla on? Voisi olla ihan hyvä erottaa nopeasti Inden palkkalistoilla olevat muista erittäin hyvistä keskustelijoista. Minä en ainakaan muista ja/tai erota nimimerkin perusteella kuka kukin on.

1 tykkäys

Työntekijöillä ei oo merkkiä, koska jos joku yrittää feikata meitä, niin meidän tiimi kyl huomaa sen heti eikä meitä oo niin paljon. Mut yhtiön edustajilla on se merkki, kun heitä on sen verran paljon.

Mut ehkä tulevaisuudessa voistais lisätä myös meidän omille vastaava merkki kuvan viereen.

6 tykkäystä

Mun nimi vaihtelee nyt koko ajan Kale1:stä Kale4:ksi, aiheuttanut pientä sekaannusta kun minua luultiin jo eri käyttäjäksi :thinking: Ping @Yu_Gong Jos nimeä voi vaihtaa, voisin olla Kale-possu, jolloin ei ole enää sitä numeroa.

7 tykkäystä

Mä muutin sun puolesta nyt, eli loggaa ulos ja loggaa takaisin sisään.

Tässä on ohjeet miten pääset itekin sitä muuttamaan :slight_smile: Nimimerkin vaihtaminen Sijoitusfoorumilla FAQ

Toi et sun nimi vaihtuu liitty ehkä siihen että sul on usemapi tili? ehkä ? Oot eri laittella eri käyttäjällä sisällä ehkä?

Kuitenkin nyt Kale1 → Kale-possuksi.

3 tykkäystä

Okei kiitos! Mulla on vain yksi käyttäjätili, mutta käytän sitä tosiaan eri laitteilla ja välillä olen kirjautuneena samaan aikaan ainakin kahdella eri laitteella. Taitaa liittyä sitten siihen että tein pari päivää sitten isoja ohjelmistopäivityksiä laitteisiin, ennen sitä ei ikinä muuttunut tuo järjestysnumero.

4 tykkäystä

@Minna_Avellan , onko omistajatiedon arkisto/historia-ominaisuus mahdollisesti tulossa lähitulevaisuudessa? Ominaisuus helpottaisi omistajarakenteen muutosten tutkimista ja tarkastelua. Esimerkiksi tämänkaltaisia tutkimuksia olisi helpompi tehdä.

Arvio omistajarakenteen nettomuutoksesta 12.-31.10.2021

3 tykkäystä

@JuhaS päätimme, että lisäämme arkistot toistaiseksi käsin sivustolle eli kohtapuoliin tulee lokakuun lopun tilanne näkyviin. Ja koitetaan sitten jossakin kohtaa saada tämäkin automatisoitua. Kivaa perjantaita!

7 tykkäystä

Paljon kiitoksia! Kivaa perjantaita myös ja mukavaa viikonloppua! :slight_smile:

4 tykkäystä

Jos SEK / EUR ristiriidat estää Cibus Nordic Real Estate sekä Sotkamo Silverin osakevertailuun laittamisen, niin voisiko ne edes näkyä Exel (Ennusteet) tulosteella?

2 tykkäystä

Mä tsekkaan, tällä hetkellä logiikka taitaa olla et kumpikin tai ei kummassakaan :smiley: mut mä voisin kattoo tän ens viikon alussa :slight_smile:

2 tykkäystä

Seurattujen henkilöiden muodostama feed on kyllä mielestäni ollut hyvä ominaisuus! Kiitos siitä!
Minulla olisi tähän vielä pari lisäkehitysehdotusta. Voisiko feediin saada samanlaista punaista “edellinen vierailu” -viivaa joka on käytössä viestiketjuissa? Olisiko feedistä mahdollista jotenkin suodattaa tietyt viestiketjut kokonaan pois näkyvistä? Tämä lienee vähän hankalampi toteuttaa järkevällä tavalla.

6 tykkäystä

Hieman kieli poskessa sellainen huomio, että kun analyytikkohahmoja tuodaan toisinaan videoilla taustakuvan eteen, niin ainakin Juha Kinnusen hahmo näyttää lähinnä Darth Sidiuksen hologrammilta. Kontrasti esimerkiksi hyvinkin elolliselta näyttävään Emma Kuusisen hahmoon ilman taustakuvaa on valtava. Tämä saattaa olla haluttukin tehokeino, mutta kieltämättä voi viedä huomiota pois itse asiasta. Emma näyttää elävältä henkilöltä ja Juha ikään kuin antaa hologrammina näkemyksiä ehkäpä jostain kaukaisesta galaksista.

9 tykkäystä

Ääni tälle - juuri vastikään mietin tätä kun lueskelin Norrhydron raporttia. IPOissa mielestäni vielä olennaisempi tekijä kun aikaisempaa track recordia pörssiyhtiönä (ja siihen liittyvää sijoittajaviestintää) ei käytännössä ole.

8 tykkäystä

Olisko mahdollista saada nuo mallisalkun kuukaudet vaikka merkinnällä 9/21 kun nyt on 9/2021, ei nimittäin ota oikein selvää kun numerot menee päällekkäin:D

5 tykkäystä

Tuohon olisi hyvä myös pystyä vaihtamaan eri aika frameja, jotta voisi vertailla miten mallisalkku on pärjännyt milläkin aikavälillä.
Nyt tuosta saa lähinnä irti sen, että pitkän aikavälin ylituotto on ollut todella komea.

1 tykkäys

Lisäsin tosiaan jo Sotkamon sinne vertailuun, mut mun pitää loppuviikosta tehdä oikaisu logiikasssa Cibuksen kurssille kun sen tutkimus on tehty euroissa vaikka kurssi on sekkeinä, koska yhtiö raportoi euroissa. :slight_smile: Se ois muuten ihan sekasin jos laitan sen sinne lennosta :smiley:

1 tykkäys

Olisi kiinnostavaa nähdä joskus video @Yu_Gong ja mahdollisesti muunkin softainsinööritiimin työpäivästä; miltä hommat näyttää, millaisia teknologioita ja työkaluja tyypillisen työpäivän aikana käytetään, jne. :blush:

19 tykkäystä

Ei se ainakaan yhtä jännältä näytä kuin elokuvissa :slight_smile:

4 tykkäystä