Inderes.fi-sisällön kehitysideat

Kävin vähän lukemassa dokumentaatiota. Tota ilmeisesti käytetään siihen että saa sen ansiomerkin että jakaa hyviä juttuja ja saa eniten liikennettä postaukseen. Eli toi on sen ansiomerkin träkkäystä varten. Ehkä vähän blööh.

5 tykkäystä

@Verneri_Pulkkinen @Antti_Luiro @Thomas_Westerholm

lisäsin emojit Efectelle ja Tokmannille: :efecte: :tokmanni:

19 tykkäystä

:efecte: :harviaraketti: :kamuxkajaani: :tokmanni:

4 tykkäystä

Onko Inderes API keskustelu jo käyty. En pikaisesti siitä löytänyt mitään. Kiinnostaisi omaan GoogleSheet exceliin laskea erilaisia lukuja kuten PEG pohjautuen Inderesin ennusteisiin. IMPORTXML ei taida toimia johtuen JavaScriptin generoimasta sivusta ?
Onko jo olemassa tai tulossa jotain tapaa saada melko helposti Inderesin seuraamien yritysten lukuja omaan laskentaan ? Pahoittelut jo aihe on kaluttu jo moneen kertaan

5 tykkäystä

Epäilen että tuollaista ei voi tehdä, koska data mitä Inderes käyttää ja näyttää on ostettu muualta ja yleensä näissä on rajoituksia miten sitä voi jakaa eteenpäin.

2 tykkäystä

Se JS noutaa tiedot rajapinnasta, joka on julkinen. Jos pienen skriptin kirjoittaminen onnistuu, niin data näyttää löytyvän ainakin näin. Esimerkissä Efecte.

Kysely (arg0 on ISIN):

GET https://www.inderes.fi/fi/rest/views/inderes_numbers.json?args[0]=FI4000282868&args[1]=2018,2019,2020,2021,2022,2023

Palauttaa json -muodossa datan, joka olisi helpohkosti uudelleenkäytettävissä. Ainoa, mitä en tuosta heti osaa tulkita, on se, miksi jokaiselle vuodelle palautuu useampi numerosetti, joista yksi (ensimmäinen) tuntuu täsmäävän yhtiösivun dataan ja osa on jotain muuta?

2 tykkäystä

@Yu_Gong @Verneri_Pulkkinen Olisi upeaa, jos Inderesillä olisi sivu, johon voisi laittaa linkin, kun haluaa innostaa premium-jäsenyyden tilaamiseen. Nyt en löytänyt sellaista. Olisi hienoa, jos löytyisi linkattava mainossivu premium jäsenyydelle. :slight_smile:

4 tykkäystä

Hienoa että haluat kannustaa tällaiseen. :stuck_out_tongue: Tällä sivulla on kaikki tilausmuodot:

Kenties siinä on vielä paljon parannettavaa…

5 tykkäystä

No vähintään pitäisi kaupata bitcoineilla / etheriumilla myös, eihän tämmöisiä boomer-valuuttoja enää kunnon veivaajat käytä… :smiley:

5 tykkäystä

Toki! Ajattelen, että Inderes-premium nostaa tämän kansakunnan talousosaamista. Mitä useampi sen tilaa, sitä useammalla on mahdollisuus kehittyä yhä taitavammaksi analysoimaan yritysten talousasioita. Pitkällä aikavälillä suomalaisten talousosaamisen kehittyminen saattaa vaikuttaa jopa Suomen BKT:hen. :slight_smile:

1 tykkäys

Jokaiselle vuosineljännekselle palautuu omat tiedot.

Itse en pikaisesti löytänyt osakkeen hintaa tai sen laskentaan markkina-arvoa. Osakkeiden määrä löytyy

Onko tämä rajapinta puolisalainen eli sitä saa käyttää, mutta inderes ei halua sitä mainostaa, koska palvelinten kapasiteettikustannukset kasvavat. Yhtenä vaihtoehtona on tarjota sitä premium-jäsenille. “Autentikointi” yksinkertaisella API-avaimella ?

3 tykkäystä

Pakko myöntää, että foorumin selailu valitettavasti vaikeutuu omalta osaltani koko ajan. Johtunee pääosin siitä, että foorumi kasvaa ja viestien lukumäärä räjähtää käsiin. Jos satut olemaan yhden illan poissa foorumilta, niin huomaat seuraavana aamuna että ketjuissa on satoja lukemattomia viestejä. Olen karsinut seurattavia ketjuja, mutta jostain niitä viestejä tulee vaan aivan älyttömästi.

Ehdotan, että tutkitte saisiko foorumille jonkun viestien suodatustoiminnon? Eli viestit saisi suodatettua pois avainsanoilla (esim. “Hyzon” tai “HYZN” sivuuttaisi varmaan puolet viesteistä). Näiden viestien kohdalla voisi näyttää saman tekstin kuin sivuutettujen käyttäjien kohdalla:

Kiitos, jos edes jaksatte selvittää tätä ominaisuutta :slight_smile: (jos tähän ei löydy valmista plugaria niin menee varmaan aika vaikeaksi)

7 tykkäystä

Me lisättiin liiketoimintakatsaukset nyt teknisesti ainakin kaleteriin. Siellä on esimerkkinä seuraavia. Millistream syöttää loput myöhemmin:

  • Gofore
  • Talenom
  • Bittium
  • Remedy

12 tykkäystä

Voisikohan osakevertailuun lisätä Cibus Nordic Real Estate sekä Sotkamo Silverin, joita en ole onnistunut paikallistamaan.

Niis on kato se ku siel on SEK / EUR ristiriitoja et niit on sen takia vaikea vertialla muihin, joten otettiin ne pois. Mä tsekkaan jos saatais joku valuuttamuunnos sinne.

Onko muuten jokaisella Inderesin (vai oliko se Indereksen, ei voi muistaa) työntekijällä merkattuna työntekijästatus tänne foorumille mitä @Yu_Gongilla on? Voisi olla ihan hyvä erottaa nopeasti Inden palkkalistoilla olevat muista erittäin hyvistä keskustelijoista. Minä en ainakaan muista ja/tai erota nimimerkin perusteella kuka kukin on.

1 tykkäys

Työntekijöillä ei oo merkkiä, koska jos joku yrittää feikata meitä, niin meidän tiimi kyl huomaa sen heti eikä meitä oo niin paljon. Mut yhtiön edustajilla on se merkki, kun heitä on sen verran paljon.

Mut ehkä tulevaisuudessa voistais lisätä myös meidän omille vastaava merkki kuvan viereen.

6 tykkäystä

Mun nimi vaihtelee nyt koko ajan Kale1:stä Kale4:ksi, aiheuttanut pientä sekaannusta kun minua luultiin jo eri käyttäjäksi :thinking: Ping @Yu_Gong Jos nimeä voi vaihtaa, voisin olla Kale-possu, jolloin ei ole enää sitä numeroa.

7 tykkäystä

Mä muutin sun puolesta nyt, eli loggaa ulos ja loggaa takaisin sisään.

Tässä on ohjeet miten pääset itekin sitä muuttamaan :slight_smile: Nimimerkin vaihtaminen Sijoitusfoorumilla FAQ

Toi et sun nimi vaihtuu liitty ehkä siihen että sul on usemapi tili? ehkä ? Oot eri laittella eri käyttäjällä sisällä ehkä?

Kuitenkin nyt Kale1 → Kale-possuksi.

3 tykkäystä

Okei kiitos! Mulla on vain yksi käyttäjätili, mutta käytän sitä tosiaan eri laitteilla ja välillä olen kirjautuneena samaan aikaan ainakin kahdella eri laitteella. Taitaa liittyä sitten siihen että tein pari päivää sitten isoja ohjelmistopäivityksiä laitteisiin, ennen sitä ei ikinä muuttunut tuo järjestysnumero.

4 tykkäystä