Inderes.fi-sisällön kehitysideat

hhmm. jännä mitä sä seuraat? Koska se kello käyttää van -3 päivän ajan tarvittavat materiaalit, eli jos et seuraa mitään mikä is julkaissu -3 päivän aikana mitään, niin ehkä se on sen takia tyhjä?

Sen mä ostan että niissä yhtiöissä mitä me ei seurata, niin niissä voisi olla kyl markkina-arvo.

Tän mä myös vähän ostan, toisaalta olettaen että tässä on tutkimus taustalla, niin markkina-arvo ei oo se dealbraker vaan se voi ollla yksinkertaisesti huono case muuten vaan.

Markkina-arvon katsomista sä argumentoit sillä että siilä näkee yhtiön likviditeetin? Onko se oikeasti niin merkittävä tieto? Ellei tietysti halua ottaa todella isoa positiota ja pelkää että sitä ei pääse eroon. Kerro jos oon väärässä, mutta eiks silloin puhuta todella isoista positioista. Lyhyesti sanottuna, jos on hyvä case niin on hyvä case, mutta onko likviditeetti oikeasti ongelma mikä on prioriteetissa katsoa?

Huomiona yleistän tämän tosin nyt valtaenemmistöön yksityissijoittajiin. :slight_smile:

6 tykkäystä

Suht paljon yhtiöitä seurannassa esim. Harvia, Qt ja Marimekko seurannassa ja ennen toiminut ihan normaalisti ja nähnyt ilmoitukset. Nykyään tulee tosiaan vaan toi seurattavat yhtiöt palkki.

käytätkö incognito modea O.o?

En käytä. Tosiaan outo ongelma, kun ei muilla ilmeisesti ole ollut.

1 tykkäys

Tää varmaan toimii sellaisissa telkkareissa jotka näyttävät ChromeCastilta Androidin näkökulmasta, mut ei näytä toimivan LG:n WebOS-pohjaisen telkkarin kanssa.

Youtuben puolella on tuo cast-nappi mutta ei tuossa kuvaamassasi paikassa. Ja sekin siis tuossa LGssä avaa telkkarin oman Youtube applikaation.

2 tykkäystä

hmm… joo ainakin kotona mä testasin semmosel telkkaril miss on Android.

Oisko ideaa saaha ostin ja myin suomi osakkeille
Oma ryhmä

2 tykkäystä

No tuo tieto auttaa, että yhtiösivujen markkina-arvo on niin tuore :+1:

Lukasen nimenomaan ihan viihdearvolla eri yritysten aamukatsaus-päivityksiä, aikaa on rajallinen määrä, kun lukasen pikaisesti ne ennen pörssin aukeamista. Ja minulla ei ole valtaosassa näistä yhtiöistä syvällisempää tietoa.

Markkina-arvo antaisi yhdellä silmäyksellä minulle oleellisen tiedon, että missä sarjassa firma painii tällä hetkellä. Mutta jos tämä viesti ei riitä vakuuttamaan, että se kannattaa laittaa teillä toteutukseen, voit unohtaa pyyntöni.

No eiköhän jokainen sijoittaja saa itse tehdä omilla kriteereillään valinnat mitä ostaa - tutkimuksilla tai ilman :sunglasses:

2 tykkäystä

Olet oikeassa, Videosyncin playerin Cast-nappi toimii vain Chromecastin ja Applen Airplayn kanssa. LGn webOS älyTVt ei valitettavasti tarjoa oikeaa chromecast-tukea vaan esim youtuben cast-nappi etäohjaa oikeasti TVn Youtube-appia.

T. Antti Videosyncin kehitystiimistä

11 tykkäystä

Inderesin osaria katsellessa tuntui että olisi kiva jos nuo slaidit ja videon saisi vähän isommaksi samaa aikaa vierekkäin. Saattaa vaihdella eri näytöillä (?) mutta ainakin mulla aika pientä tekstiä on jos haluaa kumpaakin samaa aikaa katsella ja ympärillä olisi reilusti tilaa. Koitin sitten ottaa tuon videon omaan ikkunaansa ja raahata toiselle näytölle ja laittaa sitten alkuperäisessä ikkunassa slaidit full screen tilaan, mutta sitten tuo videoikkuna katosi toiselta näytöltä :smiley: en tiedä onko järkevästi tehtävissä että voisi saada kummankin omalle näytölle. Se olis itelle ainakin kaikista paras.

4 tykkäystä

Ultrawidejen maailmassa olisi myös side-by-side full screen kiva, eli kokoruudun tila jossa on molemmat ruudut (joo, tulee surureunaa ylös ja alas) jos näyttö on tarpeeksi leveä. Tai sitten picture-in-picture -tila jossa slaidit ovat kokoruutua ja sitten nurkassa pyörii puhuva pää pienenä…

makeitso.jpg

Vai pitääkö jonkun hyväksyä muutokset ennenkuin koodari koodaa? :smiley:

2 tykkäystä

Tuolta hammaspyörän takaa löytyvästä asetusvalikosta olisi kiva voida valita seuraavista vaihtoehdoista full screen modeen:

  • Picture in picture, iso video ja pienet slaidit
  • Picture in picture, pieni video ja isot slaidit
  • Pelkkä video
  • Video ja Slidet vierekkäin
5 tykkäystä

Tämä, tämä, tämä! :point_up:

Olen joutunut tätä monesti kiertämään avaamalla 2 ruutua, että toisesta saa videon picture in picturena slaidien päälle ilman ääniä. Tämä on vähän työlästä, mutta toimii ihan hyvin purkkaratkaisuna kunhan ei joudu kovin usein pysäyttelemään videota.

4 tykkäystä

Jos jonnekkin tuonne saisi vain linkin mistä avata yhtiöesite, niin helpottaisi mukavasti, vaikkei itse numeroita heti etusivulla näkyisikään.

Nimimerkillä joskus 30 min yhtiöesitettä etsinyt tuolta groupin sivujen syövereistä

2 tykkäystä

Käyttäjän kontrollia videon/kalvon kokoon, mahdollisesti fullscreeniin ja picture-in-pictureen ollaan toivottu aiemminkin ja se on kyllä backlogissa. Aikataulua en kuitenkaan uskalla vielä luvata.

9 tykkäystä

Miksi kun foorumilta jakaa jonkin viestin siihen tulee oma käyttäjätunnus mukaan?

Onko tästä mitään iloa missään tilanteessa kenellekään? Haittaa on jos haluaa anonyyminä linkata johonkin viestiin.

Eli siis tarkoitan esim. tämän linkin loppuosaa:
htt ps://keskustelut.inderes.fi/t/inderes-fi-sisallon-kehitysideat/71/1996?u=kabu

6 tykkäystä

Itse myös käyn säännöllisesti kl.fi sivuilta katsomassa yhtiöiden markkina-arvoja. Se onkin ainoa asia mihin kyseistä palvelua joskus käytän :smiley:

Ymmärrän tuon Yun näkökulman, mutta valitettavasti markkina-arvo ja sen johdannaiset ovat arvostuskertoimien tutkailun ytimessä. Yrityksen tuloslaskelma on merkityksetön, jos sitä ei voi suhteuttaa ajantasaiseen markkina-arvoon. Myös treidaajien tärkein työkalu eli osakkeen volyymi, nojaa vahvasti yhtiön markkina-arvoon. Valitettavasti tämä osakkeen markkina-arvo on jatkuvassa muutoksessa, joten se pitää aina käydä erikseen tarkistamassa kun osaketta tutkii.

7 tykkäystä

Voisin selvittää kyl ton lisäämisen. Haluisin automatisoida sen niin että se tulis myös kaikille vaikka Inderes ei seuraisi yhtiötä kun teen ton.

8 tykkäystä